Naiset, MIKSI leikkaatte hiuksenne lyhyiksi !?
Naiselle ei sovi lyhyet hiukset.
Poikatukassa ja lesbohiuksissa ei ole mitään puoleensavetävää.
Suurin osa naisista leikkaa joko naimisiin mentyään, tai täytettyään 30-40 vuotta, hiuksensa lyhyiksi. Tai jo aikaisemmin.
Oksettavaa.
Naisille kuuluu pitkät, vähintään hartioille ylettyvät, hiukset.
Olen itse 20-vuotias nainen ja hiukseni yltävät puoleen selkään. Ne olisivat vielä pidemmät, ellei äitini olisi niitä yläasteella lyhyiksi leikannut. Hiustenleikkuun takia, minua kiusattiin jatkuvasti ja haukuttiin pojaksi ja lesboksi. Kiitos äiti!!! Luojan kiitos hiukseni kasvoivat nopeasti takaisin!
Nyt olen ottanut perjaatteen, etten enää KOSKAAN leikkaa hiuksiani, paitsi latvoista max. 2 senttiä kaksihaaraisia aina välillä pois.
Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka leikkaavat lyhyet hiukset. Äitini on yksi näistä naisista ja hän pakotti minut ja siskonikin leikkaamaan aikoinaan lyhyeksi, mutta nyt osaamme jo pitää pintamme ja sanoa vastaan.
Äitini perustelee sitä sillä, että lyhyet hiukset on helpompi laittaa. Ei pidä paikkaansa. Ne sojottavat sinne sun tänne. Pitkät hiukset voi vain antaa olla kauniisti vapaana, tai laittaa yksinkertaisesti ponnarille. Lyhyille hiuksille ei voi tehdä kumpaakaan.
Kuulisin siis ilomielin jotain kertomuksia siitä, miksi ihmeessä naiset leikkaatte lyhyet hiukset!?
Kommentit (95)
Joo, sinun mielipiteesi onkin lähellä Jumalan Sanaa.
Tässä naiset viisi lyhyttä hiustyyliä joilla saa munaa:
Ihanaa ap kun sulla on milipide ja vielä ihanampaa on se että saan olla kanssasi tyystin eri mieltä :) monelle naiselle sopii huomattavasti paremmin esim polkkatukka kuin pitkä reuhu (itse lukeudun tähän kastiin) ja niin monta sataa kertaa olen saanut hiuksistani kehuja etten todellakaan aio kasvattaa pidempää mallia EN KOSKAAN:
Huonosti esitetty kysymys, mutta vastaan koska oma syyni on näemmä aika erikoinen kun kukaan muu ei ole sitä maininnut. Omat hiukseni hapertuvat latvasta sitä mukaa kun uutta pukkaa juuresta. Syynä ilmeisesti liika suoristusraudan käyttö, mutta en voi hiuksia luonnontilaankaan jättää, näyttävät epäsiisteiltä :( Ovat taipuisat mutteivät kiharat, eli sojottavat mielivaltaisesti minne sattuu.
Kovasti haluaisin pitkät hiukset, mutta kasvatus ei enää tunnu onnistuvan :(
Koska nämä hiukset vaan ovat niin säälittävän ohuet. Pitkistä hiuksista voisi laittaa vaikka lyijykynän paksuisen letin, eikö olisi hurmaava?
Jaa. MInulla on ollut elämäni aikana monenlaisia hiustyylejä. Sitävastoin väri on ollut aina sama. MInulla on melko sirot kasvonpiirteet, joten lyhyetkin hiukset sopivat. Toisaalta hiukseni ovat aika paksut, joten pitkätkään hiukset eivät ole "lirut". Nyt minulla on hartioille saakka ylettyvät hiukset ja annan niiden kasvaa. Luonteeni (saati sitten seksuaalisuuteni) ei ole muuttunut millään tavalla hiusten pituuden vaihdellessa.
Mun mielestä taas todella harvoin pitkä tukka on nätti koska useimmiten vaan roikkuu eikä se miellytä mua millään ´tavalla. Kaiken lisäksi se on aina kaikilla vaan ponnarilla joka ei näytä yhtään miltään. Paljon nätimpi on esim polkkapituus joka on kunnolla laitettu. Niin se vaan on.
Koska lyhyet hiukset ovat kauniit.
Mikä on perjaate?
Periaatteen minäkin tiedän.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:22"]
Toisen synnytyksen jälkeen hiukset olivat toivottoman huonossa kunnossa, siksi leikkasin hiukset lyhyiksi.
[/quote]
Samoin, toinen raskaus vei hiuksista kaiken kiillon (kuten vaikutti myös hampaisiin), synnytyksen jälkeen jäljellä oli huonokuntoinen, kiilloton takkupesä. Parempi tuli, kun leikkasi lyhyeksi. Mutta hei, kyllä se ap huomaa joskus, että ei se aina itsestä ole kiinni. Joskus voi vaan olla niin, että hiusten kunto vaatii poikkastavan ne.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:03"]Nyt olen ottanut perjaatteen, etten enää KOSKAAN leikkaa hiuksiani, paitsi latvoista max. 2 senttiä kaksihaaraisia aina välillä pois.
[/quote]
Voi raukkaa, kaksihaaraisineen. Miksi sulla on niin huonokuntoiset hiukset?
Voi saasta mikä kysymys. Mä ainakin teen oman mieleni mukaan ja kesäl lyhyt tukka on tosi kiva, saa kuivat hiukset pois. Mul on aivan sama mitä mieltä muut on mun letist! Kunha itse pidän. Eikä sen lyhyen tukan tarvi olla mikää poikatukka, vaan niist saa kaikkee paljo kauniimpaa
Hiukset heikentyvät usein vanhemmiten. Eivät enää kasva. Kuivuvat jne. Syynä usein sekin. Asia joka saattaa 20v tuntua utopistiselta.
Hiukseni ovat paksut, kauniit, tummanruskeat. Kyllästyin painavaan ponnariin niskassa, joka oli kesäisin kuuma. Vapaana en voinut pitää hiuksiani ollenkaan, ne olivat niin raskaat, että painuivat silmille. Ja silloin vasta kuuma tulikin.
Lisäksi halua, että kun käyn suihkussa, hiusten pesu on silleen, että suit sait shampoo ja huuhtelu, ei mitään sadan vuoden vaahdotusta ja virutusta.
Ja haluan, että hiukset on heti kuivat, ei seuraavana aamuna, kuten pitkä tukka.
Olet ap ihan vapaa kasvattamaan itsellesi pitkä tukan ja kokeilemaan elää sen kanssa. Ole hyvä. Odotan kokemuksiasi, selitykseksi ei kelpaa, että olet mies. Oletko munaton, kun et pitkiä hiuksia pidä? (Onko Jone Nikula munaton?) Kun kerran noin paljon pitkästä tukasta pidät, niin älä ihmeessä jätä sitä naisille.
Ihan sen vuoksi että ap:n kaltainen pitkähiuksinen kaunotar keräisi ansaitsemansa huomion. Jotta kauniit nähdään pitää myös olla rumia.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:27"]
Ihan oikealla asialla ap on. Mikään ei ole niin ruma naisella, kuin lyhyt tukka. Ei sovi sitten millään. Sama tietysti päinvastoin. Pitkä tukka on miehellä tosi ruma.
[/quote]
T: Tuccanatsi
Ne rumemmat naiset joutuvat piiloutumaan pitkien hiusten taakse, koska eivät uskalla paljastaa kasvojaan. Suurin osa naisista on epävarmoja kauneudestaan, kuten ap esimerkiksi, ja haluaa peittää rumuutensa pitkiin hiuksiin. Silloin kun hiukset ovat pitkät, ei kasvojen virheisiin kiinnitä niin paljon huomiota. Me kauniit pidämme mielellämme aivan lyhyttä tukkaa, se korostaa täydellisiä silmiä ja poskipäitä, sekä kasvojen luustoa. Mutta hyvä että teillä pulleammilla ja epätäydellisemmilläkin on jotain kaunista mitä esitellä! Vaikka useimmiten se suomalainen tukkalaatu ei kyllä ole kauneimmillaan pitkänä...
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:03"]
Olen itse 20-vuotias
[/quote]
All we need to know.
[/quote]
Plus se, että ap:tä kiusattiin. Hän on kehitellyt hyvän teorian; syy oli lyhyt tukka! Kun oikea syy on... ti didii: luonne!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:33"]
Joo, sinun mielipiteesi onkin lähellä Jumalan Sanaa.
Tässä naiset viisi lyhyttä hiustyyliä joilla saa munaa:
[/quote] Tuohon voisi liittää vielä Halle Berryn. Suloinen kuin mikä!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 17:27"]
Ihan oikealla asialla ap on. Mikään ei ole niin ruma naisella, kuin lyhyt tukka. Ei sovi sitten millään. Sama tietysti päinvastoin. Pitkä tukka on miehellä tosi ruma.
[/quote]
Ja henkinen rumuus on kaikkein ruminta molemmilla sukupuolilla. Tietty tukkakuontalolla sitä voi vähän yrittää peittää, vaikka suurin osa ei lankaan menekään. :-)