Sinkkunaisen ruokamenot kuussa?
Olen utelias, miten muilla sinkkunaisille menee noi ruokamenot kuussa? voisiteko vielä kuvailla, miten syöt?! thanks :)
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin on pienet ruokakulut :O
Se on tuo työpaikkalounas. Sen jälkeen ei tarvitse syödä illalla niin paljon.
Totta. Minun ruokakuluni suurin piirtein kaksinkertaistuivat, kun työpaikkalounasta kahviloineen ei enää ole eikä myöskään vanhempia, joiden luona söin usein viikonloppuisin.
Ruokamenot pieni murhe kun kuuhun lähdetään. Onnea matkaan kuitenkin, pääsisinpä itsekin!
Tietääkseni kukaan nainen ei ole vielä käynyt kuussa saatika että hänen ruokamenojaan siellä pystyttäisiin laskemaan.
En ole ikinä laskenut, tosin pitäisi kyllä aloittaa budjetoimaan ja suunnittelemaan ruokapolitiikkaa enemmän.
Mutta arvioisin että suurinpiirtein n. 100 € menee kuukausittain. Syön terveellisesti, paljon smoothieita, hedelmiä, kasviksia yms. Lihaan ei mene rahaa, koska olen kasvissyöjä. Käytän paljon linssejä, papuja, soijarouhetta, tofua koska ovat hyviä ja monipuolisia, lisäksi sisältävät paljon proteiinia ja eivät maksa juuri mitään.
N. sata euroa kuussa, syön yksinkertaista kasvisruokaa. Papuja, linssejä, soijaa/tofua erilaisissa kastikkeissa ja keitoissa, pastaa, riisiä, leipää. Ehkä kerran kuussa ostan juustoa ja/tai leikkelepaketin. Paljon edullisia pakastevihanneksia. Jogurttia ja mysliä aamupalaksi. Ehkä kerran kuussa tilaan pizzan ja pari kertaa viikossa joku pieni karkki/sipsipussi.
Kuussa on kevyt kävellä, ja soijarakeet on halpaa ja terveellistä ruokaa.
Vessapapereineen ja shampoineen vajaa 100 euroa kuussa.
Olen pieniruokainen pääasiallinen kasvissyöjä. En käytä munia, maitotuotteita ja ainoastaan joskus ostan lähiruokarenkaasta highland lehmän lihaa tai maksaa. Suosin kauden kasviksia, pakastimessa on itse kerättyjä marjoja, ostan myös paljon pakastekasviksia. Kahvipaketti maksaa melkein 6 euroa, se on aika iso menoerä - kuussa menee 2-3 pkt. Kalliita keinotekoisia lihankorvikkeita en osta, proteiinit hankin tofusta, tempehistä, pähkinöistä ja siemenistä. Ne on kyllä välillä arvokkaita, mutta nyt olen innostunut tekemään tofua itse. Leipää en syö, joten "leivänpäällisiin" ei mene rahaa.
Huomaa selvästi, että osalla on jäänyt päälle lapsuusajan ruoka-ankeus ja osa taas haluaa irtisanoutua siitä.
Kuuntelin juuri äänikirjana Suvi Ratisen Hyvä tarjous. Kertoo perheessä juurrutetusta pihistelykulttuurista, eletään pula-aikaa ihan kaiken varalta.
Mulla menee kans se 300 € kuussa vessapapereineen, kosmetiikkatuotteineen ja pesuaineineen.
Olen pienipalkkainen ja olen vuosia yrittänyt pihistää ruokamenoista, mutta tuon alle en pääse. Satunnaisesti voin toki päästä johonkin 200 euroon, mutta sitten menee kaapit tyhjäksi ja niiden täyttäminen maksaa seuraavassa kuussa 400 euroa.
Syön 2 lämmintä ateriaa päivässä sekä aamu- ja iltapalan. Olen kasvissyöjä enkä juo kahvia tai olutta, enkä syö muita herkkuja kuin pienen sipsipussin kerran tai pari kuussa. En käytä myöskään maitotuotteita juuri ollenkaan, eli esimerkiksi juustoa, kermaa, jugurtteja ostan vain vieraille.
Mihin tuo sitten menee, on tuoreet vihannekset ja hedelmät, kasviproteiinit (härkis, nyhtökaura jne.), pavut, linssit jne. En oikein itsekään käsitä miten saan noin paljon menemään.
PS. Olen hoikka, koska tällä palstalla se kuuluu joka asiaan
Se on tuo työpaikkalounas. Sen jälkeen ei tarvitse syödä illalla niin paljon.