Kokemuksia Bumbleride Indie -vaunuista?
Meillä on edessä uusien rattaiden / vaunujen osto 3 kk ikäiselle vauvallemme, ja Bumbleridet ovat vakaassa harkinnassa. Onko täällä jollakulla omakohtaisia käyttökokemuksia niistä, puolesta tai vastaan?
Kommentit (9)
Meillä on ollu Bumbleridet nyt 9kk ja ollaan tykätty kovasti! Ovat näppärät ja kevyet. Se, ettei lasta saa koppavaiheen jälkeen kasvot työntäjään päin lienee enemmän ongelma äidille. ;) Meidän muksu ei ainakaan ole valittanut yhtään. Ja kuomussa on hyvä kurkistusluukku, josta näkee lapsen. Oon tykänny äänettömistä ja pehmeän kyydin antavista ilmakumipyöristä, helposta käsiteltävyydestä (kaupassa voi ohjailla toisella kädellä ja pitää koria toisessa kädessä), ovat kevyet työntää, vaikka kyydissä on 13kg lapsi ja kauppaostokset, helppo pakata, kevyt nostaa... mitähän keksisin vielä. Kuomu on super suojaava! Miinuksena sanoisin, että selkänojasäätö vaatii harjaantumista (remmi), mutta oikean tekniikan löytyessä ei ole ongelma. Ja jos juoksee esim. bussiin kiireesti, niin kannattaa lukita etupyörä, ettei se ala vipattamaan. Luulen tämän johtuvan aika takaisesta painopisteestä, mikä normaalikäytössä on ihanteellinen. Mutta voin kyllä suositella! :)
Kiva kuulla kommentteja! Itseäni hirvittää näissä tuon etukaaren (tai mikälie turvakaari) puuttuminen isommalla lapsella. Ainakin aiemmissa (Emmaljungan) rattaissa poika on tykännyt nimenomaan istua suorassa ja nojata turvakaareen nähdäkseen paremmin, näin on voinut myös pitää vyöt löysällä "kaupunkikäytössä". Kommentteja tähän?
Oot köyhä jos et hanki paria eri Bugaboo vaunuja.
Mua kiinnostaisi kanssa! Kokeilin kaupassa noita ja tuntuivat tosi kevyiltä ja ketteriltä. Mietin vaan, miten iso haitta on se, että ratasosaa ei saa käännettyä kasvot työntäjään päin? Amazon.comissa noi oli saaneet tosi hyviä arvioita, vaikuttavat siltä, että olisivat hyvät sekä maastossa että kaupungilla.
Bugaboo cameleonit on mulla toinen vaihtoehto, niissä vaan ärsyttää renkaiden vaihtelu ja vähän pelottaa, miten niillä pääsisi lumessa kulkemaan.
Muakin epäilyttää noissa bugiksissa se pieni pyöräpari. Lumi ei meillä ole ongelma, mutta maasto on muuten epätasaista ja vaihtelevaa ja jalkakäytävältä pitää tämän tästä vaihtaa ison korkeuseron kautta ajotielle ja taas takaisin. Muutenkin oon sitä mieltä, että bugiksissa maksaa hyvä brändäys enemmän kuin pitäisi. En ole valmis investoimaan vaunuihin ihan niin paljon. Bugiksista oon myös lukenut jonkin verran myös negatiivisia kokemuksia. Siispä jospa joku osais kertoa jotain Bumblerideista. (Piiloupitus ;)
- Ap
Edellisessä tulikin kattava selostus Bumbleride Indien erinomaisuudesta. Meillä on ollut käytössä n. 1½ v ja joka kerta olen yhtä tyytyväinen näitä työnnellessäni. Lapsi alkaa olla sen verran iso (3,5 v), että nämä oikeastaan alkavat joutaa seuraavalle, mutta siis isommankin (n.18 kg) ratasikäisen kanssa toimivat mainiosti. Paras ostos! :)
Yksi Bumbleride kommentti lisää...
Olen ollut supertyytyväinen Bumbleride Indie (Jet Black) ostokseen. Lisävarusteina meillä ollut jalkapussi ja Bumbleriden oma sadesuoja rattaille.
Vaunut kulkevat kuin enkeli tiellä kuin tiellä, ja isot pyörät sopivat hyvin moneen maastoon ja kauppakeskukseen. Kääntyvät käytännössä paikallaan ympäri. Se ei haittaa, että lapsi on menosuuntaan (itsekin sitä pohdin), sillä lapsi viihtyy niin vallan mainiosti.
Erityisesti tykkään myös siitä, että todella kuumalla kuomun takaosan saa pois ja päälyosa kääntyy niin pitkälle, että on ikäänkuin katos lapselle, ja kuitenkin ilma virtaa koko vaunun läpi. Poika tykkäsi tästä helteillä ja kesällä Floridassa, jossa oli tosi kuumaa ja meillä oli rattaat mukana. Osasi myöhemmin vaatia takaosan poistoa, jos oli liian kuuma.
Meillä on edelleen rattaat hyvässä käytössä, vaikka poika 3.5 vuotta, sillä potkupyöräillään ja rattaillaan hiukan sekaisin niin, että välillä potkupyörä ja poika mukana rattaiden kyydissä, niin ei tule liian rankkaa potkupyöräilystä.
Meillä on siis olleet rattaat mukana niin juoksulenkeillä, kauppareissuilla, kaupunkikävelyillä, että lentomatkoilla lomakohteisiin. Ja pituusero minulla ja miehelläni on noin 30cm, ja molemmille työntökorkeus on hyvä eikä jalka kolahda rattaiden alaosaan isommallakaan askelluksella.
Suosittelen rattaita liikkuville vanhemmille ja/tai niille, jotka haluavat rattaiden kestävän vauvaiästä sinne ihan rattaiden käyttöajan loppuun saakka, jopa 4-5 vuotiaalle.
Uppista. Olisko tänään paikalla joku, jolla olisi näistä kokemusta?
-Ap