Sinkkunaisen ruokamenot kuussa?
Olen utelias, miten muilla sinkkunaisille menee noi ruokamenot kuussa? voisiteko vielä kuvailla, miten syöt?! thanks :)
Kommentit (51)
En oo sinkku, mutta asun kyllä yksin eri paikkakunnalla kuin puoliso. Ruokaan menee kuukaudessa 50-80 €.
N. 150e ruokakauppaan, työpaikalla syön n. 3xviikossa eli N. 70e kuussa. Ulkona syömisiin menee n. 150e kuussa. Eli yht 370e
Noin 400e kuuussa. En niin hirveästi katsele kaupassa ruokien hintoja, jos haluan grataattiomenan niin ostan sen, vaikka hintaa olisi joku 4 euroa.. Ehkä juuri hedelmiin ja kasviksiin menee eniten rahaa, tuhlaan niihin ihan surutta. Syön enimmäkseen melko terveellisesti (joku varmaan tulee tähänkin nillittämään, ettei runsas hedelmien syönti ole terveellistä), enkä suosi eineksiä vaan teen ruuat itse. Syön harvoin ulkona, töihinkin teen aina eväät.
Jos rahat olisi tiukemmalla, tinkisin varmaan ensimmäisenä ruuasta. Todella edullisestikin pystyy syömään ihan hyvin.
200-300e. Ostan lähes kaikki eläinperäiset tuotteet luomuna, mikä nostaa kuluja. Ihan perusruokaa syön, tosin aika paljon kasvisruokapainotteisesti. En kuitenkaan ole vegetaristi eli lihaakin (luomua) tulee välillä ostettua. Ulkona käyn syömässä ehkä kerran viikossa tai kahdessa ja ulkonasyömiset ei ole mitään hurjan kalliita, vaan alle 20e:n yleensä selviän. Ostan ruokaa vain sen verran kuin tarvin eikä mulla mene oikeastaan ikinä ruokaa roskiin, mikä vähentää ruokakuluja.
400 e kuukaudessa. Jo olisi kituuttamista, jos tuosta pitäis karsia jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kauppaan kannan työttömänä 150-170e kuussa. Rehuja, hedelmiä, juustoa, maitoa, leipää, joskus jotain protskua.
Mutta ostamalla Lidlistä säästäisit tuosta jopa 140€/kk. On laskettu ja todistettu
Noin 160-200 euroa ja ostan aina edullisinta. Syön tavallista kotiruokaa, teen itse aina ruuan ja syön samaa illalla. Aamuisin syön puuron ja hedelmiä. Juon myös kahvia joten siihen menee rahaa. Mutta mitä olen laskenut niin yleensä menee n. 40-55 e viikossa. Ja koitan ostaa aina halvinta
Joku 150e menee, en käy nyt töissä, eli kotona syön. Ja en juuri pihistele, ostan mistä tykkään. Alejuttuja kyllä hyödynnän. Kerran pari kuussa käyn ulkona syömässä ja saman verran ehkä äitin luona. Eli ehkä kerran viikossa yksi ateria muualla. Tykkään syödä ihan perusruokaa, kasviksia on myös. Aamulla pari palaa leipää ja kahvia, illalla jugurttia myslin kanssa tms. Yksi lämmin ateria päivässä, eli kolmesti päivässä syön yleensä. Enkä ole nälässä. Välillä herkuttelen, sipsiä, karkkia tai jäätelöä.
En ole enää sinkku, mutta silloin kun olin sinkkuopiskelija niin 100-200e kuussa. Välillä meni enemmän rahaa jos kävin ravintoloissa. Nykyään parisuhteellisena mulla menee n.200e ruokaan kun herkutellaan yhdessä ja mies syö aika paljon.. ostetaan siis molemmat kummallekin ruokaa aika tasapuolisesti.
Ei ole tullut asuttua kuussa niin en osaa sanoa ruokamenoista siellä mutta täällä Suomessa noin 200e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Kovin on pienet ruokakulut :O
Moniko oikeasti laskenut tai seuraa kulutustaa jonkin sovelluksen kautta? Toisaalta lasketaanko ruokakuluihin alkoholi tai mahdolliset herkuttelut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppaan kannan työttömänä 150-170e kuussa. Rehuja, hedelmiä, juustoa, maitoa, leipää, joskus jotain protskua.
Mutta ostamalla Lidlistä säästäisit tuosta jopa 140€/kk. On laskettu ja todistettu
Ja mä kun luulin pääseväni aika ienillä ruokamenoilla kun kuussa ruokaan menee hyvällä suunnittelulla noin 100+ €. Mutta Lidlissäkö pärjäsin 10€... Epäilempä. Vaikka iloitsen siitä, etä Lidl on tuonut viime vuosina markkinoille uudempia tuulia.
Vähän yli 200 euroa. Mutta heti jos jotakin ylimääräistä esim tilaan pizzan, menee toki enemmän.
Ostan halvimmat omenat.
Ruokavalio kaurapuuro, marjoja, pinaattia, paprikaa, appelsiini, banaani, omenat, hunajaa, kahvia, riisiä, saksanpähkinä, taatelit, kananmunat, rypsiöljy, hapankaali, porkkana, punajuuri. Joskus leipää. Säilykkeinä ananas, sardiinit, oliivit.
Tuloni on n. 800/kk netto (osa aikatyö). Asumiskulut vie suurimman osan. Ja puhelin, matkakulut. Tiukkaa on.
Mul menee joku 40 kymppii,mut mä käyn paljon deiteillä ja miehet tietysti maksaa,ja sit myöhemmin mä saan vielä ison satsin proteeinipitoista jälkkäriä.
Sinkulla 400e ruokaan? Toiset joutuu sillä samalla summalla ruokkimaan perheen.
Mullakin noin 400e/kk, sisältää vessa- ja talouspaperit ja muut kodin tuotteet. Kosmetiikan tilaan netistä.
Syön paljon hedelmiä ja vihanneksia, en käytä eineksiä juuri lainkaan.
Kuukaudesta riippuen ehkä 400-600 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Sinkulla 400e ruokaan? Toiset joutuu sillä samalla summalla ruokkimaan perheen.
Jos sinulla olisi paljon rahaa, joutuisitko edelleen ruokkimaan koko perheen neljällä sadalla?
Olin kerran Kauniaisissa peheenisän perässä kassajonossa ja näin sellaisen perheen ostokset, jossa ei tarvitse rahasta pihistellä. Lasten pillimehut oli täysmehua, oli isot pakkaukset lihatiskiltä lihaa ja kalaa, vaikka kuinka monta rasiallista marjoja jne.
Noin 300 euroa tai enemmänkin, syön monipuolisesti ja terveellisesti, mutta myös herkutellen, välillä myös ulkona. Ruoka on yksi asioista, joista en ole valmis tinkimään kovinkaan paljon.. :)