Anoppi lappaa meille leipomuksia, vaikka sanomme, ettemme ota paljoa
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ongelmaa. Heität ne biojätteeseen. Mieluiten anopin nähden.
Miksi pitää ehdoin tahdoin pahoittaa toisen mieli?
Miksi ei uskota kun sanotaan ettei haluta leipomuksia? Oma vika pikku sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kuvitella jonkun vävyn käyttäytyvän noin?
Tuo on juuri sitä vallankäyttöä: miniä määrittelee tarkat säännöt, joita HÄNEN kodissaan noudatetaan - ja armias auttakoon, jos joku (miehen sukulainen tai ystävä) niistä lipsuu.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää panna ne anopin nähden roskiin joka kerta. Ei ne muuten usko, että ei tarkoittaa ei. Kokemusta on.
Huh. Millaisen kasvatuksen olet oikein saanut, ei voi kuin ihmetellä...
Minkälaisen kasvatuksen on saanut ihmiset nen, joka ei usko kun sanotaan EI? Roskiin tai biojätteeseen vaan kylmästi suoraan.
Maailmassa voisi olla pahempiakin loukkauksia kuin viedä ei-toivottuja leipomuksia. Kuten survoa ne leipomukset roskiin antajan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei uskota kun sanotaan ettei haluta leipomuksia? Oma vika pikku sika.
Haluaisin nyt kuulla mikä on ollut miehen kanta ja miksei mies ole hoitanut tätä asiaa?
Siinä on sekin puoli, että perhe ei voi herkutella omasta tahdostaan, siis leipoa tai käydä kahvilassa, koska anoppi tuo aina sitä pakkopullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä lapset ovat? Taitaa olla vain miniän kateutta, kun mummin leipomukset maistuvat paremmin.
Onpa tyhmä kommentti. Mummin leipomukset maistuvat paremmin kuin kenen? Varmasti maistuvatkin paremmin kuin kaupan valmispullat, ei kai sitä kukaan kiellä eikä ole siitä kateellinen. Vai oletatko, että kaikki naiset leipoo? No ei leivo.
Nykyisin kaupasta saa niin paljon parempia ja monipuolisempia leivonnaisia että täytyy olla yksinkertainen jos kuvittelee, että joku itse väännetty käntty on parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minun lapset, miniät ja vävyt ovat tyytyväisiä jos vien tuliaisia. Kaikki tykkää minun leipomuksista.
Teen jopa lastenlasten syntymäpäiväkakut toiveiden mukaan, monenlaisia teemakakkuja olen tehnyt mutta myös perinteisiä leivonnaisia. Juhliin leivon vain jos haluavat, joskus leipovat myös itse.
Annan omia kehittämiäni reseptejä pyydettäessä. Haluan että reseptit kulkee sukuperintönä edelleen.
Huomaatko eron?
Missä mies??!?! MISSÄ MIES???!! MIKÄ ON MIEHEN MIELIPIDE JA TAPA HOITAA ASIA????
Se on hänen tapansa osoittaa rakkautta. Älä tuomitse, vaan keskustele asiasta hänen kanssaan. Ja vie ylimääräiset johonkin sopivaan kohteeseen (lasten/vanhusten/asunnottomien tms kokoontumispaikkaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä lapset ovat? Taitaa olla vain miniän kateutta, kun mummin leipomukset maistuvat paremmin.
Onpa tyhmä kommentti. Mummin leipomukset maistuvat paremmin kuin kenen? Varmasti maistuvatkin paremmin kuin kaupan valmispullat, ei kai sitä kukaan kiellä eikä ole siitä kateellinen. Vai oletatko, että kaikki naiset leipoo? No ei leivo.
Nykyisin kaupasta saa niin paljon parempia ja monipuolisempia leivonnaisia että täytyy olla yksinkertainen jos kuvittelee, että joku itse väännetty käntty on parempaa.
Tästä voi päätellä sinun leipomuksien tason😁
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minun lapset, miniät ja vävyt ovat tyytyväisiä jos vien tuliaisia. Kaikki tykkää minun leipomuksista.
Teen jopa lastenlasten syntymäpäiväkakut toiveiden mukaan, monenlaisia teemakakkuja olen tehnyt mutta myös perinteisiä leivonnaisia. Juhliin leivon vain jos haluavat, joskus leipovat myös itse.
Annan omia kehittämiäni reseptejä pyydettäessä. Haluan että reseptit kulkee sukuperintönä edelleen.
Pyynnöstä tekeminen tai tarpeeseen tekeminen on ok. Mutta jos niitä pullia on aivain liikaa, niin ettei niitä pysty syömään vaan jää yli ja sama tilanne jatkuu viikosta toiseen, niin tilanne on toinen. Toista pitää kuunnella. Jos sanotaan, että vähempi riittää, niin silloin on syytä pysähtyä ja kysyä, mikä on sopiva määrä ja mitä oikeasti halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää panna ne anopin nähden roskiin joka kerta. Ei ne muuten usko, että ei tarkoittaa ei. Kokemusta on.
Minkälaisen kasvatuksen on saanut ihmiset nen, joka ei usko kun sanotaan EI? Roskiin tai biojätteeseen vaan kylmästi suoraan.
Maailmassa voisi olla pahempiakin loukkauksia kuin viedä ei-toivottuja leipomuksia. Kuten survoa ne leipomukset roskiin antajan nähden.
Tarkoitushan onkin saada näiden ei-toivottujen leipomusten tuli lakkaamaan. Syyttäköön anoppi itseään kun ei kohteliasta kieltoa usko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi tuo meille itseleipomaansa pullaa ja jokakerta mä saan kuulla samat sanat.
Mä tuon tätä pullaa kun Mikko niin tästä tykkää.Anna toisen leipoo ja Mikon tykätä. Mikä ongelma???!!
Se ,että Mikko on jo muutenkin liian läski. Kun se jää pian sinkuksi ei taatusti uutta naista löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok viedä väkisin jatkuvasti leivonnaisia toisten kotiin, ja
naimisissa olevan pojan kotiin niiden vieminen on tosi, tosi huono idea ja eräänlaista vallankäyttöä. Ja olen varmaan tuon anopin ikätovereita.Hyvä, että joku sen ikäinen ymmärtää. Juuri tuosta vallankäytön näkökulmasta.
Älkää viitsikö aikuiset ihmiset!
Juuri näin. Kyllä on hyvin asiat jos tämä on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitushan onkin saada näiden ei-toivottujen leipomusten tuli lakkaamaan. Syyttäköön anoppi itseään kun ei kohteliasta kieltoa usko
Mitä hävittävää on tilanteessa jossa anoppi tuo leipomuksia jotka sitten vähin äänin hävitätte valitsemaanne paikkaan, syömättä niitä itse? Choose your battles.
Noniin nyt tässä kohtaa ketjua ne ydinkysymykset:
Paljonko olet jo AP laihduttanut tai miksi pelkäät pullaa? Liikutko tarpeeksi? Miksi haluat antaa lapsille esimerkin kiittämättömyydestä ja huonoista tavoista lahjan saajan näkökulmasta?
Vierailija kirjoitti:
Laita ne leipomukset pakasteeseen, ja seuraavalla kerralla sanot, että entisiäkin on vielä jäljellä niin paljon, ettei vielä tarvitse tuoda. Ymmärtäisiköhän siitä, että joku raja se on teidänkin herkuttelullanne.
Meillä oli myös joskus ongelmana, että mummon leippomukset meinasivat jäädä syömättä. Lapset siis ihan oikeasti kyllästyivät niihin, kun ovat kuitenkin aina niitä samoja. Lapset ovat myös itse olleet innokkaita leipojia jo alakouluiässä. Nykyisin mummo tuo meille leipomuksiaan max kerran vuodessa. Se ei mielestäni ole liikaa.
Ei niitä kannata pakastimeen jemmata. Suoraan roskiin vaan.
Minun miniäni ei itse leivo. En tyrkytä leipomuksiani heille. Pyydettäessä olen mielelläni leiponut mitä on pyydetty. Tämä on minusta ok.
Vierailija kirjoitti:
Noniin nyt tässä kohtaa ketjua ne ydinkysymykset:
Paljonko olet jo AP laihduttanut tai miksi pelkäät pullaa? Liikutko tarpeeksi? Miksi haluat antaa lapsille esimerkin kiittämättömyydestä ja huonoista tavoista lahjan saajan näkökulmasta?
Lapsethan eivät tiedä näistä ajatuksista tai dilemmoista mitään. Eikä ap ole mitään laihduttanut eikä pelkää pullaa, vaan on hoikka. Ei vain haluaisi syödä pakolla jatkuvasti pullalla ja kakuilla ähkyksi ja kenties lihoakin siitä, kun niitä tulee aina pyytämättä. Eikä perhe voi vapaasti koskaan herkutella haluamallaan tavalla, koska niitä anopin pakkopullia on aina syötävänä. Roskiin heittämisen koen liian julmaksi. ap
Huomaatko eron?