Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on sisälläni järkyttävä tuska

Vierailija
28.11.2020 |

Kaikki on ulkoisesti hyvin. Parisuhde, vakityö omakotitalo, talous kunnossa, ystäviä on

Silti koen järkyttävää sisäistä tuskaa. Jokin sisällä oleva kauhun tunne jota en saa lakkaamaan. Salaa häpeän itseäni. En koe olevani minkään arvoinen. Minua kiusattiin lapsena ja äitini uhkasi hylätä minut ja koko perheen kun olin 8 vuotias. Luulen että nämä aiheuttivat traumoja. Mutta nykyiselläänkin tuntuu että minulla on joku tarve joka ei tule tyydytetyksi. Lääkitsen tuskaa alkoholilla ja voin entistä huonommin. Nytkin tahtoisin vain tappaa itseni että en kokisi tätä tuskaa ja häpeää. Humalassa en tunne näitä tunteita. Olen koettanut puhua puolisolle tästä mutta hän ei osaa auttaa. Oikein kukaan ei osaa auttaa. Haluan vain kuolla pois.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukselta kuulostaa. Lääkärissä käynti on varmasti paikallaan, niin hän auttaa eteenpäin hoidossa.

Vierailija
2/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennukselta kuulostaa. Lääkärissä käynti on varmasti paikallaan, niin hän auttaa eteenpäin hoidossa.

Olen käynyt lääkärissä ja saanut lääkityksenkin. Se ei vaan auttanut. Olen käynyt psykiatrillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lääkärissä ja saanut lääkityksenkin. Se ei vaan auttanut. Olen käynyt psykiatrillakin.

Lääkitys on väärä. Kannattaa ottaa puheeksi psykiatrin kanssa, kuten myös mahdollisuus terapiaan. Kuulostaa ahdistukselta. Omahoitona suositeltaneen mindfulnessia tähän.

Toivon, että saat apua ja hyväksyt itsesi juuri sellaisena, kuin olet. Voimia sulle.

Vierailija
4/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja tunteita sinun taustallasi. Se ei ole totta, ettet ole minkään arvoinen, mutta niin sitä voi alkaa uskoa, kun tulee huonosti kohdelluksi. Noista tunteista on mahdollista vapautua. Jos terapia ei ole sulle mahdollista/ei tunnu omanlaiselta ratkaisulta, netistä löytyy paljon materiaalia myrkyllisestä häpeästä (toxic shame).

Vierailija
5/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä masennus, mutta lääkäriin ei ole tarvetta kun lääkitys on jo kohdallaan

Vierailija
6/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset keskusteluapua lääkityksen tueksi. Psykiatrisen sairaanhoitajan kontaktin psykopolilta ja sitten ajan kanssa hakeudu psykoterapiaan. Tai voit suoraan hakeutua psykoterapiaan, se on tehokasta kuulemma jos on hyvät henkilökemiat ja sopiva työskentelyote. Älä jää kuitenkaan yksin ilman ammattiapua!

Vierailija
7/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin huonoa tilannetta ei olekaan, ettei sitä saisi alkoholilla pahemmaksi.

Alkoholi aiheuttaa masennusta.

Hae keskusteluapua lapsuuskokemuksiisi.

Vierailija
8/8 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaterapia vois olla oikea paikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi