Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin miehelle, että rakastan häntä. Vastaus:

Vierailija
05.04.2014 |

"Keksit ton just." Mulle tuli vähän paha mieli. Itketti. Ja kerroin miehelle sen. Mies totesi, että pitää minusta kyllä, mutta ei ole varma, rakastaako.

Ollaan yli vuoden ajan tapailtu, nyt 2kk vielä enemmän, vietetään monta yötä viikossa yhdessä. On sovittu, niin muita ei saa olla, eli ollaan ihan selkeästi yhdessä.

Tuntuu vähän oudolta. Miksi mies haluaa olla mun kanssa, jos ei ole varma tunteistaan? Juteltiin tuon episodin jälkeen toki lisää ja hän sanoi, ettei ole mun kanssa paremman puutteessa vaan siksi, että todella sitä haluaa. Meillä on hauskaa yhdessä, seksi on taivaallista. Yhdessäolo on helppoa.

Tiedän kyllä, että mies ei hempeile turhia. Ei ole sellainen. Ei sano mitään, mitä ei tarkoita. Mutta hemmetti, yli vuoden jälkeen vielä epäilee?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oisin sinä, niin sanoisin miehelle, että nyt tuntuu kyllä niin pahalta, että on parasta, että lähdet just nyt pois mun luota ja mä en pysty nyt vähään aikaan nähdä sua. Siis mies loukkasi sua ja sä vaan jäät keskustelemaan asiasta. Meitä on moneen junaan. Mulla toki tää vahva itsearvostus ja se, että en anna kenenkään kohdella mua miten vaan, aiheuttaa kyllä joskus ylimääräistäkin draamaa.

Vierailija
22/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:39"]Jos mä oisin sinä, niin sanoisin miehelle, että nyt tuntuu kyllä niin pahalta, että on parasta, että lähdet just nyt pois mun luota ja mä en pysty nyt vähään aikaan nähdä sua. Siis mies loukkasi sua ja sä vaan jäät keskustelemaan asiasta. Meitä on moneen junaan. Mulla toki tää vahva itsearvostus ja se, että en anna kenenkään kohdella mua miten vaan, aiheuttaa kyllä joskus ylimääräistäkin draamaa.

[/quote]

Me oltiin sellaisessa paikassa, että ei voinut lähteä mihinkään. Juteltiin pitkään ja toki kerroin, että tuntuu pahalta. Mä en osaa pelata tai luoda draamaa. Eikä sellainen toimisi tän miehen kanssa ollenkaan...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän miehet omilla keskustelupalstoillaan juttelee, että taas se ämää hörisi tätä ja että kyllä se on niin itsekeskeinen kapistus ettei sitä kestä mikään. Kaikki on sille niin tärkeää ja hän olevinaan niin ihmeellinen kapistus, vaikka ei nyt kovin kummoinen ole.

Miehet luovat parasaikaa tilanteita mitä naiselle pitäisi sanoa ja miten sitä kohdella sekä vertailevat kokemuksia.

Vierailija
24/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:39"]Jos mä oisin sinä, niin sanoisin miehelle, että nyt tuntuu kyllä niin pahalta, että on parasta, että lähdet just nyt pois mun luota ja mä en pysty nyt vähään aikaan nähdä sua. Siis mies loukkasi sua ja sä vaan jäät keskustelemaan asiasta. Meitä on moneen junaan. Mulla toki tää vahva itsearvostus ja se, että en anna kenenkään kohdella mua miten vaan, aiheuttaa kyllä joskus ylimääräistäkin draamaa.

[/quote]

Me oltiin sellaisessa paikassa, että ei voinut lähteä mihinkään. Juteltiin pitkään ja toki kerroin, että tuntuu pahalta. Mä en osaa pelata tai luoda draamaa. Eikä sellainen toimisi tän miehen kanssa ollenkaan...

Ap

[/quote]

En tarkoittanut, että luon draamaa. Mutta siis kun oikeasti loukkaannun tai suutun, niin en pysty vaan nätisti enää juttelemaan sen ihmisen kanssa, joka siihen syypää. Tietysti sulla eri tilanne, jos et koe niin voimakkaasti loukkaantumista. Mutta pointtini ei ollut se, että pelaisit jotain pelejä tai loisit draamaa. Vaan, että jos loukkaannut, niin kyllä se on hyvä tehdä selväksi sille toiselle. Ei se ehkä edes tajunnut, että toi oli sulle iso juttu, jos oot ihan rauhallisena?

Vierailija
25/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:45"]

[/quote]

Ap

[/quote]

En tarkoittanut, että luon draamaa. Mutta siis kun oikeasti loukkaannun tai suutun, niin en pysty vaan nätisti enää juttelemaan sen ihmisen kanssa, joka siihen syypää. Tietysti sulla eri tilanne, jos et koe niin voimakkaasti loukkaantumista. Mutta pointtini ei ollut se, että pelaisit jotain pelejä tai loisit draamaa. Vaan, että jos loukkaannut, niin kyllä se on hyvä tehdä selväksi sille toiselle. Ei se ehkä edes tajunnut, että toi oli sulle iso juttu, jos oot ihan rauhallisena?

[/quote]

En mä ollut rauhallinen, mä itkin. Kyllä mies tiesi, että minusta tuntuu pahalta. Kysyin, haluaako hän lopettaa. Kielsi ehdottomasti.

Ap

Vierailija
26/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mä taas uskon että se voi rakastaa sinua, vaikkei sitä sanoisikaan. Sanot että mies on aito, ei sanoisi mitään vain miellyttääkseen jne, joten ehkä siihen kuuluu, ettei myöskään olisi kenenkään kanssa parisuhteessa jos ei rakasta oikeasti? "minä rakastan sinua" on mielestäni vaikea sanoa vaikka kuinka rakastaisi, jotenkin se on suomeksi niin kankea, on ärrää ja ässää ja koko lause on liian terävä eikä sellainen pehmeä kuin rakkaudentunnustuksen pitäisi olla. Syytetään siis suomenkieltä!

Mä varmaan sinuna sanoisin hänelle uudestaan, "mä tosiaan olen ihan rakastunut sinuun ja olen tosi pettynyt jos tämä kaikki on ollut sulle vain mukavaa ajanvietettä ilman aitoa rakkautta"  lisäisin vielä, ettei minulla ole varaa tuhlata aikaani, ellei mies ole tosissaan, vaan haluan että molemnat jatkaa sen oikean etsimistä. Itselleni on luonnollista että haluan jossain vaiheessa naimisiin ja lapsia, ja siihen kaikkeen täytyy olla ehdottomasti molemmanpuolista rakkautta.

En pidä mahdottomana, etteikö mies sua rakastaisi, mutta kyllä se tosiaan vuodessa pitäisi jo tietää.

Vierailija
27/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin miehet etupäässä keskustelevat kaikelaisesta käytännöllisestä. Autoista, veneistä, metsästyksestä ja kalastuksesta, mutta voivat ne sen lomassa haukkua vaimojaan sekä kertailla mitä taas ovat menneet sanomaan.

Eivät miehet ota nettikeskusteluja kun ovat keskenään, niin turhan vakavasti. Ei varsinkaan jos on naisista kyse. Heille suodaan vain sellaisia puolihuolimattomia heittoja eikä paasta heistä oli siihen sitten aihetta tai ei. Se ei vain kuulu kuttuurin ja olisi tosi junttimaista.

Vierailija
28/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:58"]Hmm, mä taas uskon että se voi rakastaa sinua, vaikkei sitä sanoisikaan. Sanot että mies on aito, ei sanoisi mitään vain miellyttääkseen jne, joten ehkä siihen kuuluu, ettei myöskään olisi kenenkään kanssa parisuhteessa jos ei rakasta oikeasti? "minä rakastan sinua" on mielestäni vaikea sanoa vaikka kuinka rakastaisi, jotenkin se on suomeksi niin kankea, on ärrää ja ässää ja koko lause on liian terävä eikä sellainen pehmeä kuin rakkaudentunnustuksen pitäisi olla. Syytetään siis suomenkieltä!

Mä varmaan sinuna sanoisin hänelle uudestaan, "mä tosiaan olen ihan rakastunut sinuun ja olen tosi pettynyt jos tämä kaikki on ollut sulle vain mukavaa ajanvietettä ilman aitoa rakkautta"  lisäisin vielä, ettei minulla ole varaa tuhlata aikaani, ellei mies ole tosissaan, vaan haluan että molemnat jatkaa sen oikean etsimistä. Itselleni on luonnollista että haluan jossain vaiheessa naimisiin ja lapsia, ja siihen kaikkeen täytyy olla ehdottomasti molemmanpuolista rakkautta.

En pidä mahdottomana, etteikö mies sua rakastaisi, mutta kyllä se tosiaan vuodessa pitäisi jo tietää.

[/quote]

Me on puhuttu tulevaisuuden haaveista kyllä. Ollaan molemmat onneksi samaa mieltä lapsista ja avioliitosta. Eli ei molempiin. Mä olen eronnut ja mulla on lapset tehtynä, mies ei ole ikinä lapsia halunnut. Ihanan selkeetä.

En kyllä haluaisi esittää miehelle mitään "nyt tunnustat rakkautesi tai jätän sut"-uhkavaatimusta. Ei toimisi. Mieluummin yritän pähkäillä hänen tunteitaan muulla tavalla. Mä haluan uskoa, että kun mies sanoo, että ei ole mun kanssa paremman puutteessa, niin se tarkoittaa sitä. Mä sanoin hänelle, että jos hän käyttää mua vain hyväkseen, niin se olisi todella julmaan. Kielsi, että asia olisi niin.

Ap

Vierailija
29/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en jaksa lukea kaikki vastauksia, joten ehkä toistan jo sanottua, mutta kerron nyt kuitenkin yhden näkökulman.

Itse olen hidas muodostamaan syviä tunteita ketään kohtaan. Rakastumisessa kestää hyvin pitkään, kuten varmaan tällä miehelläsikin. En ole oikeastaan edes varma, mitä on rakkaus, enkä varmasti ole ainoa. Ihan hyvä, ettei mies rupea valehtelemaan asiasta - voit ainakin luottaa hänen tarkoittavan sanojaan sitten, kun hän ehkä myöntää rakastavansa sinua. Mahdollisesti hän vain punnitsee (tiettyjä) asioita pitkään ja voi olla, että hänellä on taustallaan kipeitä, tunne-elämään vaikuttavia kokemuksia. Tunteiden muodostuminen riippuu myös tapailunne tiiviydestä. Oli hänellä kyllä aika ikävä tapa vastata tunnustukseesi, mutta syynä saattoi olla hämääntyminen. Jos maltat, anna miehelle aikaa.

Vierailija
30/62 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohojanmaalainen emäntä kysy isännältä että rakastatko minua niin pohojalaanen vastasi johan minä kerran iliimootin

Vierailija
31/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:21"]

Never ever ei saa kertoa miehelle noita maagisia sanoja ensimmäisenä.

[/quote]

Eikä naiselle liioin. Eli kukaan ei koskaan, ikinä, sano noita sanoja kenellekään. Näin kaikki ovat varmasti onnellisia, tai sitten eivät.

Vierailija
32/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on fiksu. Ei sekoita käsitteitä "rakastelu" ja "rakkaus" niin kuin suurin osa tuntuu tekevän.

Vierailija
33/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:03"]

Itse olen hidas muodostamaan syviä tunteita ketään kohtaan. .., tunne-elämään vaikuttavia ... Tunteiden muodostuminen ....

[/quote]

Tässä taas yksi... miksi teille ei mene jakeluun, että RAKKAUS EI OLE TUNNE.

Vierailija
34/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoi 6-vuoden yhdessäasumisen jälkeen ensimmäisen kerran rakastavansa ja tiesin, että tarkoitti jokaista sanaa. Nyt ollaan oltu yhdessä 9-vuotta ja vuosi sitten mentiin kihloihin. Tuon ensimmäisen kerran jälkeen on sanonut 2 kertaa rakastavansa eli 9-vuoden aikana on sanonut sen 3 kertaa. Itseäni se ei haittaa, koska arvostan enemmän tekoja kuin sanoja ja kaikesta hänen tekemisestään kyllä näkee, että rakastaa minua ja lapsia.

Exä sanoi rakastavansa joka päivä ja joskus useammankin kerran päivässä, mutta silti tuli turpaan joka viikko. Opin ettei sanat merkitse yhtään mitään vaan ne teot.

Kaikesta kertomastasi päätellen miehesi rakastaa sinua paljon, joten lakkaa murehtimasta.

Vierailija
35/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 01:09"]

Itse olen hidas muodostamaan syviä tunteita ketään kohtaan. .., tunne-elämään vaikuttavia ... Tunteiden muodostuminen ....

[/quote]

[/quote]

Kerrotko, mikä tai mitä se on?

Vierailija
36/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kummallisia, kysy vaikka mies kakskasilta :)

Vierailija
37/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on päätös olla uskollinen jollekin toiselle, välittää hänen tarpeistaan ja olla tukena, arvostaa, koskettaa ja antaa olla joskus rauhassa. Myötä JA vastoinkäymisissä.

Vierailija
38/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 01:54"]

Rakkaus on päätös olla uskollinen jollekin toiselle, välittää hänen tarpeistaan ja olla tukena, arvostaa, koskettaa ja antaa olla joskus rauhassa. Myötä JA vastoinkäymisissä.

[/quote]

No kai se kuitenkin vaatii myös jonkinlaisen vahvan tunteen, varsinkin alussa.

Vierailija
39/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä ymmärrä tota niin että mies ei haluaisi olla sun kanssa. Toisille voi ihan tosissaan olla hankala sanoa että rakastaa. Ja toisaalta eihän sitä rakastamista voi sillä tavalla määritellä että "no tänään on se päivä kun ekan kerran rakastan". Toiset luulee/odottaa että se tunne iskee jotenkin tosi kovaa ja sitten vasta huomaa rakastavansa. Mutta jokainen joka on ne kolme sanaa tosissaan joskus sanonut, tietää että ei se niin mene.

Vaikka vuosi on pitkä aika niin en vielä vetäisi tuosta suuria johtopäätöksiä. Hienoa että kerroit miehen reaktion tuntuneen pahalta. Nyt vaan entisellä mallilla eteenpäin ja ehkä mieskin tuosta hieman rohkaistui :)

Vierailija
40/62 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 01:09"]

[/quote]

[/quote]

Kerrotko, mikä tai mitä se on?

[/quote]

Rakkaus on verbi.