Sanoin miehelle, että rakastan häntä. Vastaus:
"Keksit ton just." Mulle tuli vähän paha mieli. Itketti. Ja kerroin miehelle sen. Mies totesi, että pitää minusta kyllä, mutta ei ole varma, rakastaako.
Ollaan yli vuoden ajan tapailtu, nyt 2kk vielä enemmän, vietetään monta yötä viikossa yhdessä. On sovittu, niin muita ei saa olla, eli ollaan ihan selkeästi yhdessä.
Tuntuu vähän oudolta. Miksi mies haluaa olla mun kanssa, jos ei ole varma tunteistaan? Juteltiin tuon episodin jälkeen toki lisää ja hän sanoi, ettei ole mun kanssa paremman puutteessa vaan siksi, että todella sitä haluaa. Meillä on hauskaa yhdessä, seksi on taivaallista. Yhdessäolo on helppoa.
Tiedän kyllä, että mies ei hempeile turhia. Ei ole sellainen. Ei sano mitään, mitä ei tarkoita. Mutta hemmetti, yli vuoden jälkeen vielä epäilee?
Kommentit (62)
Meidän parisuhteessa ei ole vielä koskaan kumpikaan sanonut niitä kolmea "maagista" sanaa. Ja vajaan viikon päästä olemme menossa naimisiin ja ensimmäinen lapsikin on jo tulossa. Olemme kyllä seurustelleet ja asuneetkin jo jokusen vuoden yhdessä, mutta niitä sanoja vain ei ole sanottu. Minä kuitenkin tiedän, että mieheni rakastaa minua ja uskon hänenkin tietävän, että minä rakastan häntä. Emmehän me muuten olisi päättäneet mennä naimisiin ja perustaa perhettä.
Jostain syystä kummallakaan ei vain ole ollut tarvetta kertoa rakastavansa toista. Muuten olemme kyllä avoimia ja olemme puhuneet esimerkiksi siitä, miten kumpikin meistä käsittää rakkauden. Kummallekaan se ei tarkoita sitä alkuhuuman ihastusta, vaan pidempiaikaista, vakaata, syvää kiintymystä toiseen, joka on syntynyt ajan kanssa. Olemme molemmat hieman hitaita omien tunteidemme kanssa ja aika harkitsevaisia muutenkin. Jos ap:n mies on samanlainen, en olisi lainkaan huolissani, että hieman yli vuoden suhteen jälkeen mies ei vielä osaa sanoa rakastaako vai ei. Se tunne varmistuu ja kehittyy ajan kanssa, eikä kaikilla siihen riitä vuosi.
Ketään ei kannata painostaa tai ahdistella jatkuvasti sillä, että rakastatko minua vai et. Kannattaa tuollaisen jälkeen kummankin ottaa hieman omaa tilaa ja jatkaa suhdetta normaalisti. Muutaman kuukauden jälkeen voi asian ottaa vaikka uudelleen puheeksi ja kysyä, jäikö jokin vaivaamaan tai mietityttämään. Siinä ajassa toinenkin osapuoli on ehtinyt rauhassa käydä läpi tunteitaan ja ajatuksiaan.
Ihmiset määrittelee sen rakkauden niin eri tavalla. Me oltiin seurusteltu varmaan lähemmäs pari vuotta ennen kuin kumpikaan sanoi rakastavansa vaikka ei epäilystäkään ollut siitä halutaanko yhdessä olla. Ei se niistä sanoista kiinni ole. Ne on sanat jotka sanottiin vasta sitten kun tuli sellainen olo, että tämä on loppuelämän juttu. Joillakin se kestää kauemmin. Kyllä mies varmasti välittää ja tykkää sinusta paljon ja oikeastaan sillä on enemmän väliä kuin niillä kolmella sanalla. Eksä kyllä viljeli rakkaudentunnuksia jo parin kuukauden yhdessäolon jälkeen aina eroon asti, mutta käytännössä se rakkaus oli ihan muuta.
Joillakin hmisillä, useimmiten juuri miehillä, on paha vamma tälä kohtaa. He eivät ole selvittäneet edes itselleen, mitä ajattelevat rakkauden olevan ja pitävät sitä jonain ihmeenä. Sitähän se ei ole. Voit joko hyväksyä, että miehesi on huono ilmaisemaan tiunteita sanoila tai olla hyväksymättä.
Kannattaa myös selvittää, kokeeko mies olleensa rakastunut edellisissä suhteissa. Voi olla, että hän ei koskaan ole tuollaista kenellekään sanonut. Toisaalta, jos hän rakastui exsäänsä minuutissa ja julisti sitä koko ajan, pieni ajattelu voisi olla paikallaan.
Mua häiritsisi tuo lapsiasia. Ehkä mies ei sen takia sano rakastavansa, koska haluaa pitää etäisyyttä, koska hän eu halua lapsia ja sinulla niitä on. Miksi ap olet miehen kanssa, joka ei halua lapsia? Hän ei siis halua sinunkaan lapsiasi.
Ohi alkuperäisen aiheen, mutta tuohon lapsiasiaan: Meillä asia menee niin, että mieheni ei halua OMIA lapsia. Ja tilanne on se, että minun lapsillani on biologinen toinen vanhempi, jonka luona he viettävät myös yhtä paljon aikaa kuin minun luonani. Se helpottaa sitä lapsetonta osapuolta, ettei kokoajan ole lapsi huushollissa. Ja helpottaa sekin, että mieheni on minun puolisoni, ei ilmainen vahti lapsilleni. Silloin kun lapset ovat meillä, pystymme elämään perusarkea siten, että minä huolehdin omistani ja mies omaehtoisesti osallistuu haluamillaan tavoilla. En koe ongelmaksi sitä, ettei mies halua omia lapsi, sillä ei hän käyttäydy vihamielisesti minun lapsiani kohtaan, vaan suhtautuu heihin kuin kehen tahansa muuhun vieraaseen lapseen. Ystävällinen voi olla, mutta vastuun saa jättää lapsen kasvatuksesta lapsen vanhemmille.
Kiitos mielipiteistä. En aio ahdistella miestä, hän taitaa olla juuri tuollaista hidasta sorttia... Välittää minusta, tiedän sen kyllä. Nytkin on vuorokauden erossa olon aikana viestitellyt moneen kertaan ja pyysi illalla luokseen. Oltais siis joka tapauksessa nähty huomenna, mutta haluaa mut tänäänkin nähdä. Enpä taida vatvoa tätä enempää :)
Mulle tuo lapsiasia on plussaa. En missään nimessä halua lisää lapsia! Jos mies haluaisi omia lapsia, meidän pitäisi erota. En myöskään halua mitään uusperheviritelmiä pitkään aikaan, jos ikinä. Ollaan siis molemmat tosi tyytyväisiä siihen, että vietetään aikaa yhdessä silloin kun mun lapset on isällään. Ei miehen tarvitse haluta mun lapsia, mä en ole mikään "paketti" lapsineni.
Voi tosin olla, että mies silti noita lapsia miettii.
Ap
Itse en kyllä "seurustelisi" vuotta jos ei rakastettaisi toisiamme...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:03"]
Nytkin on vuorokauden erossa olon aikana viestitellyt moneen kertaan ja pyysi illalla luokseen. Oltais siis joka tapauksessa nähty huomenna, mutta haluaa mut tänäänkin nähdä.
[/quote] Mikähän saattaisi olla motiviina kun haluaa nähdä... ;)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:03"]
Nytkin on vuorokauden erossa olon aikana viestitellyt moneen kertaan ja pyysi illalla luokseen. Oltais siis joka tapauksessa nähty huomenna, mutta haluaa mut tänäänkin nähdä.
[/quote] Mikähän saattaisi olla motiviina kun haluaa nähdä... ;)
[/quote]
Hih, haluaakohan seksiä? Voi sentään. Niin minäkin. Onko se muuten huonon suhteen merkki, jos mies haluaa seksiä joka kerta kun nähdään? Illalla ja aamulla? Ollaan ehkä 3 vuorokautta viikossa yhdessä ja joka kerta on seksiä vähintään 2 kertaa vuorokaudessa. Minäkin siis haluan! Paljon.
Mulle on vieras ajatus se, että miehen halukkuus olisi merkki siitä, että hän ei välitä minusta.
Ap
Ap ensi kysyy ja sitten alkaa selittelemään ja puolustautumaan. Jos kaikki kerran on todella ok, miksi aloitus? Saahan sitä toki elää vaikka minkälaisessa pussissa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:35"]Ap ensi kysyy ja sitten alkaa selittelemään ja puolustautumaan. Jos kaikki kerran on todella ok, miksi aloitus? Saahan sitä toki elää vaikka minkälaisessa pussissa.
[/quote]
No mä halusin mielipiteitä, jotta voisin paremmin hahmottaa tilannetta. Sain monenlaisia mielipiteitä. Koen, että sain niistä vahvistusta siihen suuntaan, että miehen teot saa puhua puolestaan. Niin kauan kun hän osoittaa välittämistään teoillaan, sanoilla ja niiden puutteella ei taida olla merkitystä.
Jos mies on pelkän pillun perässä, niin hän näkee kyllä uskomattoman paljon vaivaa sen eteen.
Ap
Niin ja siis korostan, että lähtötilanne ei ollut ok. Oli paska olo. Tosi paska.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:05"]
"Keksit ton just."
vietetään monta yötä viikossa yhdessä. [/quote] Minäkin tuhlasin vuoden elämästäni tuollaiseen.
Mikset sano takaisin, että rakastat?
"Aijaa, siksikö sinä minulle äsken sanoit, että rakastat?"
"En ole vielä valmis. Ei se mene niin, että välttämättä yhtä aikaa syntyisi rakkaudentunne! Se voi mennä eri aikaan."
"En tiedä mitä rakkaus on. En ole koskaan kenellekään muullekaan sanonut, että rakastan."
Mitä sinä sitten tunnet minua kohtaan? "Välitän. Tykkään."
Miksi olet kanssani, seksin takiako? "En."
Mikä minä sinulle olen? (Patja?) "Tyttöystäväni."
Joo, mekin "nähtiin" se pari kertaa viikossa, eli kun pussit olivat tyhjät. Ja joo, tapasin hänen kavereitaan ym. ("Enhän minä sinua missään piilossa ole pitänyt! Sille-ja-sillekin esittelin.") Roikotusta kesti tosiaan sen vuoden. Sitten minut jätettiin.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:25"]
Mulle on vieras ajatus se, että miehen halukkuus olisi merkki siitä, että hän ei välitä minusta.
Ap
[/quote]Eikö se merkki ole tuo vastaus "keksit ton just" vai miten se meni?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:05"]
"Keksit ton just."
vietetään monta yötä viikossa yhdessä. [/quote] Minäkin tuhlasin vuoden elämästäni tuollaiseen.
Mikset sano takaisin, että rakastat?
"Aijaa, siksikö sinä minulle äsken sanoit, että rakastat?"
"En ole vielä valmis. Ei se mene niin, että välttämättä yhtä aikaa syntyisi rakkaudentunne! Se voi mennä eri aikaan."
"En tiedä mitä rakkaus on. En ole koskaan kenellekään muullekaan sanonut, että rakastan."
Mitä sinä sitten tunnet minua kohtaan? "Välitän. Tykkään."
Miksi olet kanssani, seksin takiako? "En."
Mikä minä sinulle olen? (Patja?) "Tyttöystäväni."
Joo, mekin "nähtiin" se pari kertaa viikossa, eli kun pussit olivat tyhjät. Ja joo, tapasin hänen kavereitaan ym. ("Enhän minä sinua missään piilossa ole pitänyt! Sille-ja-sillekin esittelin.") Roikotusta kesti tosiaan sen vuoden. Sitten minut jätettiin.
[/quote]
Ikävä kuulla.
Me nähdään siis aina, kun mun lapset on isällään. Ei silloin kun miehelle sopii, vaan aina silloin kun minulle sopii. Tehdään ihan tavallisia pariskuntajuttuja. Joskus kun mulla on aikainen herätys kysyn, että menenkö kotiin nukkumaan (siis kun on jo rakasteltu ja aamulla ei ehditä), ikinä en ole saanut lupaa lähteä. Haluaa nukkua mieluummin mun vieressä.
Toki mut voidaan jättää. Ei siitä ikinä voi olla varma.
Pakko kaivaa tämä ketju ylös. Yhdessä ollaan edelleen. Yli 2,5 vuotta. Nyt mies on ihan ekoja kertoja sanonut, että rakastaa. Ei ole jättänyt, suhde on koko ajan syventynyt ja miehellä jollain hassulla tavalla just nyt se "alkuhuuma" ja rakastuminen menossa. Tuijottelee mua ja kehuu kauniiksi ja ihanaksi ja tekee kaikenlaisia yllätyksiä ja palveluksia ja kohtelee kuin prinsessaa. Oli ilmeisesti sitten vaan tooodella hitaasti lämpenevä.
vuosi on kyllä niin pitkä aika että rakastaa tai sitten ei. Voi ei 😐. Kuulostaa siltä että olet vain mukavaa ajanvietettä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kaivaa tämä ketju ylös. Yhdessä ollaan edelleen. Yli 2,5 vuotta. Nyt mies on ihan ekoja kertoja sanonut, että rakastaa. Ei ole jättänyt, suhde on koko ajan syventynyt ja miehellä jollain hassulla tavalla just nyt se "alkuhuuma" ja rakastuminen menossa. Tuijottelee mua ja kehuu kauniiksi ja ihanaksi ja tekee kaikenlaisia yllätyksiä ja palveluksia ja kohtelee kuin prinsessaa. Oli ilmeisesti sitten vaan tooodella hitaasti lämpenevä.
Tämä siis ap.
Tää ei nyt liity itse aiheeseen, mutta en ymmärrä sellaisia vanhempia, jotka seurustelevat ihmisen kanssa, joka ei halua ikinä lapsia. Sulla on lapsia, ja seurustelet miehen kanssa joka ei missään nimessä halua lapsia? Mä en edes seurustelisi miehen kanssa, joka ei halua koiraa, jos mulla olisi koira.