Tajusin just, että mähän tulen viettämään joulun yksin tänä vuonna
Sisarukset ovat omien perheidensä kanssa kodeissaan. Mulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Kutsu ei ole käynyt mihinkään, enkä osaa itseäni tuputtaa. Ahdistaa. Tätäkö tää nyt tulee olemaan sitten jatkossa, nyt kun nuorinkin sisarukseni sai lapsen hiljattain? Joulut yksin ei oikein houkuttele.
Kommentit (1059)
Vierailija kirjoitti:
Onko joku kieltänyt hankkimasta puolisoa ja lapsia? Ne samat ihmiset hehkuttaa koko muun vuoden miten toiset on tyhmiä kun menee naimisiin ja sitoutuu perheeseen. Elämä on valintoja, ei pidä sitten valittaa kun jääkin yksin.
Eipä ole maailma ihan näin yksinkertainen. On esim. eronneita, joiden lapset ovat jo aikuisia tai joka toisen joulun toisella vanhemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku kieltänyt hankkimasta puolisoa ja lapsia? Ne samat ihmiset hehkuttaa koko muun vuoden miten toiset on tyhmiä kun menee naimisiin ja sitoutuu perheeseen. Elämä on valintoja, ei pidä sitten valittaa kun jääkin yksin.
Voi olla myös leskiä, suht nuoriakin, itsekin tunnen yhden suht nuoren lesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole maailma ihan näin yksinkertainen. On esim. eronneita, joiden lapset ovat jo aikuisia tai joka toisen joulun toisella vanhemmalla.
Maailma on todellakin juuri niin yksinkertainen, että jos osaa itse käyttäytyä ja on halukas olemaan toisen ihmisen kanssa, seuraa kyllä saa. Kukaan ei käske myöskään eroamaan kun lapset on pieniä, kaikella on olemassa seuraukset. Kyllä ihmiset hehkuttaa miten ihanaa on olla vapaa ja eronnut, mullekin sanottiin monesti miten olen tyhmä kun jään tylsän miehen luokse mutta kappasta vain, nyt lapset on sitten aikuisia ja mulla on edelleen puoliso jonka kanssa vietän aikaa. Jokainen ottaa ihan itse vastuun omista valinnoistaan ja elämästään. Kenenkään muun tehtävä ei ole paikata niitä huonoja valintoja. Erollakin on aina seuraukset, ja yleensä ne eivät ole kenenkään kannalta hyviä. Uuden puolison saa ottaa aivan vapaasti, sitä ei ole kukaan ihminen maailmassa estänyt. Mutta kun ei kelpaa mikään eikä kukaan niin kuka voi muka auttaa? Elämä on sellainen minkälaiseksi sen itse järjestää.
Kerran olin aaton yksin. Mieskaveri oli tuore tuttavuus. Hän ei halunnut lapsuuskotiini lähteä ja lupautui kaverilleen baariseuraksi. En halunnut baariin ja olin yksin miehen asunnossa syöden herkkuja ja kuunnellen joulumusiikkia. Oli tulipalopakkanen eikä auto meinannut jouluaamuna käynnistyä, äijät auttoi mut matkaan 160km lapsuuskotiini. Sit seuraavat joulut(28) ollaan oltu yhdessä siellä
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi, kun täällä ja vaikka missä on valituksia yksinäisistä jouluista. Näitä yksinäisiä on paljon, niin IHMETTEN AINA, miksi nämä yksinäiset eivät kerää ystäväpiiriä ja valmista vuoron perään joulua jonkun yksinäisen luona, vaan joka vuosi kitisevät ja valittavat täällä ,kun pitää olla yksin.
Se nimittäin vaatii vaivan näköä ja puuhastelua , että se joulun tunnelma tulee jokaiseen kotiin.Kaikille se sama jouluaatto, joulupäivä ja tapaninpäivä tulee ja menee, mutta ,että se tuntuu tunnelmalliselta ja ihanalta, niin sen eteen pitää nähdä vaivaa.
Hankitaan joulukuusi, koristellaan se ja laitetaan muutenkin koti joulukuntoon, siis ne perinteiset koristeet. Ostetaan laatikot, leivotaan pullat ja tortut, paistetaan kinkku, ostetaan lahjoja , paketoidaan. Laitetaan jouluvalot, kynttilät jne.
Ostetaan lahjoja. Niin ja sitten loppiaiseen mennessä siivotaan ne koristeet ja jouluvalot pois.
No vastatkaapa terveet yksinäiset nyt rehellisesti tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on todellakin juuri niin yksinkertainen, että jos osaa itse käyttäytyä ja on halukas olemaan toisen ihmisen kanssa, seuraa kyllä saa. Kukaan ei käske myöskään eroamaan kun lapset on pieniä, kaikella on olemassa seuraukset. Kyllä ihmiset hehkuttaa miten ihanaa on olla vapaa ja eronnut, mullekin sanottiin monesti miten olen tyhmä kun jään tylsän miehen luokse mutta kappasta vain, nyt lapset on sitten aikuisia ja mulla on edelleen puoliso j
Meinaat, että olisi pitänyt jäädä väkivaltaisen puolison kanssa yhteen?
En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa viettää joulua yksin. Suurin haaveeni, mutta kun velvollisuus kutsuu vielä tänäkin vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ajatellut matkustaa, mutta tänä jouluna se on vaikeaa. Suomi on täynnä sinkkuja, täytyy yrittää löytää samassa elämäntilanteessa olevia ja keksiä jotain yhdessä.
Toi on musta sellainen ratkaisu, jota tarjotaan aika helposti, mutta jota ei välttämättä ole kovin helppo toteuttaa. Se, että kaksi ihmistä on sinkkuja, ei vielä tarkoita, että heillä olisi automaattisesti jotain yhteistä. Perheen ja vanhojen ystävien korvaaminen yhtäkkiä jollain random-sinkkuporukalla on aika hitonmoinen homma. Kaikki me sinkut ei myöskään olla parikymppisiä bilettäjiä, kuten monet saattavat ajatella. Mäkin viihdyn parhaiten ihan niissä omissa tutuissa ja rakkaissa sukulais- ja ystäväporukoissa. Uusia ystäviä toki kannattaa aina hankkia, mutta ei se ole ihan niin yksinkertaista, että onnistuisi tuosta vaan päättämällä.
Mulla jouluun liittyy monia rakkaita per
Ovatko ap vanhempasi sitten kuolleet?
"Maailma on todellakin juuri niin yksinkertainen, että jos osaa itse käyttäytyä ja on halukas olemaan toisen ihmisen kanssa, seuraa kyllä saa... (clip)... Uuden puolison saa ottaa aivan vapaasti, sitä ei ole kukaan ihminen maailmassa estänyt. Mutta kun ei kelpaa mikään eikä kukaan niin kuka voi muka auttaa? Elämä on sellainen minkälaiseksi sen itse järjestää."
Ei kaikki vaan saa tai ota uutta puolisoa tuosta vaan. Itse asiassa ihmettelen, miten jotkut ottavat melkein heti uuden, kuin korvikkeen. Käsittelemättä lainkaan edellistä suhdetta. Kuin läheisriippuva: kunhan mulla on joku, ihan kuka vain, ettei tarvitse olla yksin.
Seksiseuraa kyllä tosiaan saisi, mutta kun asia on niin, että toiset haluavat syvempää tunnetta ja sielun tason yhteyttä. Se ei mene niin, että jostain Tinderistä vaan otetaan seuraava, kuin nukke kaupan hyllyltä, ihan sama kuka.
Omat vanhemmat soittelivat juuri tänään ja kyselivät tulenko joulun viettoon. En oikein haluaisi. Haluasin viettää jouluni yksin. Siinähän on 4 tehokasta päivää tehdä esim. opiskejuttuja. Vanhempien luona en oikein enää viihdy päivää kauempaa, koska en saa tehdä niin kuin itse haluan. Omassa asunnossani saan elää ja olla miten tykkään.
Joulu on muutenkin lähinnä lapsiperheiden juhla. Ikisinkkuincelinä ei joulu kiinnosta.
Omat ahdasmieliset yli 70-vuotiaat vanhempani eivät varmaan ole koskaan kuulleetkaan sanaa incel.
MInulla mennyt useampi joulu nyt yksin, mutta ratkaisin asian niin että olen töissä jouluaatot joulupukkina. Sellaisia tonnin päiviä olen tehnyt jouluaattoina viime vuodet.
Mikä ihme toi nyt on olla jouluna yksin? Mä olen ollut yksin jo ties kuinka monet joulut ja juhannukset, arjet ja pyhät. Eipä ole vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi, kun täällä ja vaikka missä on valituksia yksinäisistä jouluista. Näitä yksinäisiä on paljon, niin IHMETTEN AINA, miksi nämä yksinäiset eivät kerää ystäväpiiriä ja valmista vuoron perään joulua jonkun yksinäisen luona, vaan joka vuosi kitisevät ja valittavat täällä ,kun pitää olla yksin.
Se nimittäin vaatii vaivan näköä ja puuhastelua , että se joulun tunnelma tulee jokaiseen kotiin.Kaikille se sama jouluaatto, joulupäivä ja tapaninpäivä tulee ja menee, mutta ,että se tuntuu tunnelmalliselta ja ihanalta, niin sen eteen pitää nähdä vaivaa.
Hankitaan joulukuusi, koristellaan se ja laitetaan muutenkin koti joulukuntoon, siis ne perinteiset koristeet. Ostetaan laatikot, leivotaan pullat ja tortut, paistetaan kinkku, ostetaan lahjoja , paketoidaan. Laitetaan jouluvalot, kynttilät jne.
Ostetaan lahjoja. Niin ja sitten loppiaiseen menne
Ei sellaista ystäväpiiriä niin vain kerätä, varsinkaan sellaista, jossa jokainen vuorollaan olisi valmis tai sitoutuisi järjestämään tuollaisen. Yksinäisillä on usein pienet asunnotkin, yksiössä voi olla ahdas tunnelma.
Turha valittaa yksinäisyyttä. Avatkaa suunne ja jutelkaa ihmisille esim kaupoissa bussissa harrastuksissa ihan missä vaan. Puhuminen helpottaa ja lievittää yksinäisyyttä. Voi vielä llytyä ystäväkin näin.
Minä itse teen näin naiset eivät usein juttele mutta miehet kylläkin.
Jos kaupassa juttelen jonkun miehen kanssa niin eikös siihen heti tule vaimoke viereen ja mulkaise kunnolla. Eräälle vaimokkeelle sanoin älä pelkää emme vielä ehtineet äijäsi kanssa panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala hommata sitä omaa elämää, etsi seuraa muualta
Ja tee olosi mukavaksi
Kiitos, mulla on omaa elämää. Joulun haluaisin viettää perinteisesti perhepiirissä, niin onhan se järkytys tajuta, etten mä ole enää kenenkään perhepiiriä. Ap
..en ole katkera, mutta kuitenkin. Happamia sanoi kettu jne. Taidat olla niitä jotka ovat hehkuttaneet miten yksin eläminen on niin mahtavaa ja et koskaan perusta perhettä. Älä nyt mene vain pilaamaan kenenkään toisen joulua änkemällä väkisin toisen perheen touhuihin mukaan.
Minulle ei tule joulua. Vaimo menehtyi viime joulun aattona.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa viettää joulua yksin. Suurin haaveeni, mutta kun velvollisuus kutsuu vielä tänäkin vuonna.
Samoin. Joka joulu kiroan, että miksen lähtenyt ulkomaille niin olisi hyvä syy olla menemättä. Toisaalta jotenkin surettaa oma yksin asuva äitini ja miten mukamas arvostaa lastensa läsnäoloa, vaikka oikeasti varmaan kokee ahdistusta miten huonosti kaikilla meistä menee
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää tekin sinkut ymmärtää, että pikkulapsiperheissä on omat kiireensä, ei ole mikään ihme, että jotkut laittaa sen omien lasten joulutunnelman ykkössijalle. Sanon näin, vaikka itse menettelin toisin. Joulukaan ei synny ih
Minun lapsuudessani joulutunnelma syntyi juuri siitä, että paikalla oli muitakin kuin oma perhe. Juuri sukulaiset ovat joulussa parasta, vieläkin.
Kai sinkuilla on ystäviä joiden kanssa voi sopia jotain