Tajusin just, että mähän tulen viettämään joulun yksin tänä vuonna
Sisarukset ovat omien perheidensä kanssa kodeissaan. Mulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Kutsu ei ole käynyt mihinkään, enkä osaa itseäni tuputtaa. Ahdistaa. Tätäkö tää nyt tulee olemaan sitten jatkossa, nyt kun nuorinkin sisarukseni sai lapsen hiljattain? Joulut yksin ei oikein houkuttele.
Kommentit (1059)
Minä en laita mitäön joulua. Suku on pahin.
Yksin vuetän ja nautin.
Syön yksinkertaisesti esim kaurapuuroa. Luen Raamattua ja kuuntelen Jumalan sanaa. Kuinka moni teistä tekee näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tule joulua. Vaimo menehtyi viime joulun aattona.
Otan osaa.
Ikävä tilanne. Otan osaa. Minulla kuoli 7 läheistä yhtenä vuonna joten ymmärrän tilanteesi. Surusta selviää. Pitää vain mennä eteenpäin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala hommata sitä omaa elämää, etsi seuraa muualta
Ja tee olosi mukavaksi
Kiitos, mulla on omaa elämää. Joulun haluaisin viettää perinteisesti perhepiirissä, niin onhan se järkytys tajuta, etten mä ole enää kenenkään perhepiiriä. Ap
no niin ne muutkin! hyvä kun ymmärrät.
No vueläkö se ap on ilman perhettä kun aloitus tehty 2020. Kumma juttu että edelleen yksin.
Jos sinulla on talossa naapurina joku yksinäinen mummo, voi ihan viettäö joulua yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme toi nyt on olla jouluna yksin? Mä olen ollut yksin jo ties kuinka monet joulut ja juhannukset, arjet ja pyhät. Eipä ole vaihtoehtoja.
Jos se on ihan ok, niin hyvä, mut ellet koe sen olevan ok, niin mitää olet tehnyt asian eteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi, kun täällä ja vaikka missä on valituksia yksinäisistä jouluista. Näitä yksinäisiä on paljon, niin IHMETTEN AINA, miksi nämä yksinäiset eivät kerää ystäväpiiriä ja valmista vuoron perään joulua jonkun yksinäisen luona, vaan joka vuosi kitisevät ja valittavat täällä ,kun pitää olla yksin.
Se nimittäin vaatii vaivan näköä ja puuhastelua , että se joulun tunnelma tulee jokaiseen kotiin.Kaikille se sama jouluaatto, joulupäivä ja tapaninpäivä tulee ja menee, mutta ,että se tuntuu tunnelmalliselta ja ihanalta, niin sen eteen pitää nähdä vaivaa.
Hankitaan joulukuusi, koristellaan se ja laitetaan muutenkin koti joulukuntoon, siis ne perinteiset koristeet. Ostetaan laatikot, leivotaan pullat ja tortut, paistetaan kinkku, ostetaan lahjoja , paketoidaan. Laitetaan jouluvalot, kynttilät jne.
<
Hah, hah, entä kun asutaan kolmiossa( monikin asuu), siis äiti,isä, ja 2 teiniä, mummo ja pappa tulee myös, ihan kivan tiivis tunnelma. Mutta sinulle on liikaa pyytää vaikka kolme vuoden aikana hankkimaa samanlaista yksinäistä ystävää, viettämään joulua. Ai sellaisia te yksinäiset valittajat siis olettekin.
Minä olen ymmärtänyt ,että sopu sijaa antaa.
Yksinäinen joulu ollut jo parikymmentä vuotta. Lapset viettävät omaa jouluaan. Käyvät kyllä tuomassa joulukukan ja samalla kahvitellaan.
Kerran kutsuin ikätoverin jouluyöksi. Sovittiin, että laitetaan yhdessä aattoruuat. Vieras toi vain hilloa ja vuosia sitten vanhentuneita auringonkukan siemeniä. Riisipuuroni oli keitetty väärään maitoon. Puurolautanen oli kuulemma kamala. Pari muutakin asiaa oli kotonani väärin. En ole pyytänyt toista kertaa yökylään.
Baariin vaan,siellä muut yksinäiset viettämässä joulua aina.
Olet onnekas. Nauti omasta seurastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tule joulua. Vaimo menehtyi viime joulun aattona.
Otan osaa.
Ikävä tilanne. Otan osaa. Minulla kuoli 7 läheistä yhtenä vuonna joten ymmärrän tilanteesi. Surusta selviää. Pitää vain mennä eteenpäin elämässä.
Miten kehtaat verrata 7 läheisen kuolemaa siihen että kommentoijan vaimo kuoli vuosi sitten jouluaattona? Miten voit luvata että surusta selviää? Missä se eteenpäin on?
Ei mikään ihme, että lapset ja nuoret voivat koulussa todella huonosti, jos kotona opetetaan, että läheinen sisarus voidaan jättää joulua yksin viettämään. Eikö teidän lapset oikeasti kysy, että missä Maija joulua viettää tai kuullessaan, että yksin, niin halua pyytää joulun viettoon?
Vierailija kirjoitti:
Kai sinkuilla on ystäviä joiden kanssa voi sopia jotain
Minun 40-50-vuotiaat sinkkukaverini ovat koko elämänsä ajan viettäneet joulun vanhempiensa luona. Heille on täysin käsittämätön ajatus, että joku vuosi voisi viettää joulunpyhiä rakkaiden ystävien kanssa, sen sijaan että matkustaa joka vuosi lapsuuden maisemiin äidin lihapatojen ääreen.
Jouluun on vielä matkaa joten ei muuta kuin Tinder laulamaan.
Menehtyi 30.5.22.
Jo toinen yksinäinen vuodenvaihde.
Hyvin tottunut. 😊
Ymmärrän sinua ja ikävä tilanne.
Meillä joulu on nimenomaan perhepiirissä. Aluksi vanhempien luona sisarusten kanssa, ja lapset luonnollisesti mukana, kenellä oli. Myöhemmin ollaan kokoonnuttu vaihdellen jonkun sisaruksen luona nyyttikestiperiaatteella, niin ei kuormita järjestäjää liikaa. Kaikki ovat tervetulleita ja vaihtelevalla kokoonpanolla eri jouluina kunkin elämäntilanteen mukaan.
"Sisarukset ovat omien perheidensä kanssa kodeissaan. Mulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Kutsu ei ole käynyt mihinkään, enkä osaa itseäni tuputtaa. Ahdistaa. Tätäkö tää nyt tulee olemaan sitten jatkossa, nyt kun nuorinkin sisarukseni sai lapsen hiljattain? Joulut yksin ei oikein houkuttele."
Olen pahoillani sun puolesta. Ehkä voisit käydä jossain seurakunnan tilaisuuksissa tai joulunajan konserteissa, jos sattuu halpoja konsertteja löytymään.
Nuorena promiskuiteettisten naisten vanhuus on yksinäinen. Kun jakaa kaikkiin ilmansuuntiin eikä vakiinnu, niin useinkaan ei oo lapsia ja vanhuus on sitten melko surullinen tarina.
Otan osaa.