Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin just, että mähän tulen viettämään joulun yksin tänä vuonna

Vierailija
28.11.2020 |

Sisarukset ovat omien perheidensä kanssa kodeissaan. Mulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Kutsu ei ole käynyt mihinkään, enkä osaa itseäni tuputtaa. Ahdistaa. Tätäkö tää nyt tulee olemaan sitten jatkossa, nyt kun nuorinkin sisarukseni sai lapsen hiljattain? Joulut yksin ei oikein houkuttele.

Kommentit (1059)

Vierailija
1001/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai iloinen.

Vierailija
1002/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vanha aloitus niin vastaan: et ole ainoa joka joutuu olemaan aina yksin,kaikista kamalinta aikaa oikeasti yksinäisille joilla ei ole ketään ja viettävät 24/7 yksin on kaikki juhlapyhät,vuodesta toiseen yksin joillakin ei ole sukua ollenkaan tai suku asuu kaukana kuten minulla. Ei niitä ystäviä "hankita" niinkuin monet naiivisti ajattelee,itse olen vuodesta toiseen yrittänyt tutustua muihin,mutta kun huomaa että kukaan ei halua olla ystävä tak tutustua niin on aivan turhaa tutustua muihin. Kerran testasin kauanko kestää että eräskin kaveri johon olin tutustunut näin arkisessa paikassa kuin bussipysäkki ja joka antoi numeronsa ja käytiin 2 kertaa kahvilla ja yhden kerran lenkillä että kauanko siis kesti että otti yhteyttä, nyt mennyt puoli vuotta eikä mitään kuulunut,oletan että poistanut mun numeron. Näin käynyt koko mun elämän ajan, ihmiset on ksipää mlkeroita enää en yritä tutustua muihin,riittää että töissä saa vähän jutella muuten olen kaiken aikaa yksin ja yksinäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että lapset ja nuoret voivat koulussa todella huonosti, jos kotona opetetaan, että läheinen sisarus voidaan jättää joulua yksin viettämään. Eikö teidän lapset oikeasti kysy, että missä Maija joulua viettää tai kuullessaan, että yksin, niin halua pyytää joulun viettoon? 

Elämässä ei voi aina estää pettymyksiä. Pakko sitä on yksinkin osata olla, kaikilla ei edes ole sisaruksia.

Vierailija
1004/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en laita mitäön joulua. Suku on pahin.

Yksin vuetän ja nautin.

Syön yksinkertaisesti esim kaurapuuroa. Luen Raamattua ja kuuntelen Jumalan sanaa. Kuinka moni teistä tekee näin.

Ai ootko jotenkin parempi kun luet Raamattua ja Jumalan sanaa? Osaatko ajatella muiden ihmisten asemaan vai leuhkitko niinkuin fariseukset ulkokultaisesti? Et ole mikään uskova vaikka itsesi siksi tituleeraat.

Vierailija
1005/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas toivon, että saisin kerrankin viettää joulun yksin. Näin me ihmiset olemme erilaisia, turhaan ketään syytellä.

Vierailija
1006/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se yksinolo olla ihanaakin jouluna. 

Vierailija
1007/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se yksinolo olla ihanaakin jouluna. 

Mieti lähtökohtia jotkut on oikeasti ympäri videon ja vuodesta toiseen yksin ja toivovat että olisi joku jonka kanssa viettää joulua ja sitten on niitä joilla paljon sukulaisia ja ystäviä ja haluaisi viettää välillä yksin aikansa ja pyhänsä...että kumpikohan on surkeammassa asemassa? Se joka on vuodesta toiseen yksinäinen ja aina yksin vai se joka on jatkuvasti jonkun seurassa ja aina menossa ja tulossa? 

Joskus ihmiset voisivat miettiä lähtökohtia ja asettua toisen ihmisen asemaan,osoittaa empatiaa ja ymmärrystä.

Vierailija
1008/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että lapset ja nuoret voivat koulussa todella huonosti, jos kotona opetetaan, että läheinen sisarus voidaan jättää joulua yksin viettämään. Eikö teidän lapset oikeasti kysy, että missä Maija joulua viettää tai kuullessaan, että yksin, niin halua pyytää joulun viettoon? 

Meillä lapset kysyi, että miks se Maija ei kutsu ketään viettämään kotiinsa joulua.Eik se laita kuusta ja leivo edes pullia?

Vierailija
1009/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä Jumalansanaa alvariinsa, koko ajan, ole mikään pakko jauhaa. Kuka jaksaa?

Oma usko horjuu. Yritän riippua riekaleessa.

Usko on sisäinen tieto, turva.

Vaikka olisi millainen ihminen. Ryssinyt vaikka miten.

Nimenomaan näin.

Kun on surkeimmillaan tai kehno, mokannut - että silloin saisi voimaa elää ja rypistellä elämä loppuun.

Ei siinä mitään temppuja tarvita.

Kunhan jaksaisi elää. 

Vierailija
1010/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppisten nsmiesten vanhuus kuluu taasen , niinko, päinvastaisesti? Kuin niin.

Vai kuluuko?

Eiköhän samantyyppisesti eläneiden ukkojen elämä mene yksin myöskin muistellessa aikoja..

Vai Keltaisessa Ruusussa tai Sauna Voguessa.

Vierailija
1011/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vihasi kumpuaa. Erikoista.

Vierailija
1012/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä voi hankkia?

Vierailija
1013/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku kieltänyt hankkimasta puolisoa ja lapsia? Ne samat ihmiset hehkuttaa koko muun vuoden miten toiset on tyhmiä kun menee naimisiin ja sitoutuu perheeseen. Elämä on valintoja, ei pidä sitten valittaa kun jääkin yksin.

MIstä sellaisen puolison voi hankkia?

Aika käy vähiin.

Vierailija
1014/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vanha aloitus niin vastaan: et ole ainoa joka joutuu olemaan aina yksin,kaikista kamalinta aikaa oikeasti yksinäisille joilla ei ole ketään ja viettävät 24/7 yksin on kaikki juhlapyhät,vuodesta toiseen yksin joillakin ei ole sukua ollenkaan tai suku asuu kaukana kuten minulla. Ei niitä ystäviä "hankita" niinkuin monet naiivisti ajattelee,itse olen vuodesta toiseen yrittänyt tutustua muihin,mutta kun huomaa että kukaan ei halua olla ystävä tak tutustua niin on aivan turhaa tutustua muihin. Kerran testasin kauanko kestää että eräskin kaveri johon olin tutustunut näin arkisessa paikassa kuin bussipysäkki ja joka antoi numeronsa ja käytiin 2 kertaa kahvilla ja yhden kerran lenkillä että kauanko siis kesti että otti yhteyttä, nyt mennyt puoli vuotta eikä mitään kuulunut,oletan että poistanut mun numeron. Näin käynyt koko mun elämän ajan, ihmiset on ksipää mlkeroita enää en yritä tutustua muihin,riittää että töissä saa vähän jutella muute

Harrastatko mitään?

Vierailija
1015/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku kieltänyt hankkimasta puolisoa ja lapsia? Ne samat ihmiset hehkuttaa koko muun vuoden miten toiset on tyhmiä kun menee naimisiin ja sitoutuu perheeseen. Elämä on valintoja, ei pidä sitten valittaa kun jääkin yksin.

Eipä ole maailma ihan näin yksinkertainen. On esim. eronneita, joiden lapset ovat jo aikuisia tai joka toisen joulun toisella vanhemmalla. 

Maailma on todellakin juuri niin yksinkertainen, että jos osaa itse käyttäytyä ja on halukas olemaan toisen ihmisen kanssa, seuraa kyllä saa. Kukaan ei käske myöskään eroamaan kun lapset on pieniä, kaikella on olemassa seuraukset. Kyllä ihmiset hehkuttaa miten ihanaa on olla vapaa ja eronnut, mullekin sanottiin monesti miten olen tyhmä kun jään tylsän miehen luokse mutta kappas

Kukaan ei käske jäämään väkivaltaisen puolison kanssa yhteen, mutta ei sellainen mies ole ainoa ehdokas maailmassa. Sitä voi ottaa ihan tavallisen, kivan perusmiehen. Ei jännämiestä, ei juoppoa eikä kikkelikallea. Katso kun maailmassa on ihan tavallisia, kunnollisia miehiä jotka asuu vaikka maalla.

Vierailija
1016/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellut matkustaa, mutta tänä jouluna se on vaikeaa. Suomi on täynnä sinkkuja, täytyy yrittää löytää samassa elämäntilanteessa olevia ja keksiä jotain yhdessä.

Hyvä idea! 1 sinkku + 1 sinkku = 💕

Vierailija
1017/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt joulun yksin jo 5 vuotta koska vaimo ja lapset menehtyivät autokolarissa. Siihen tottuu lopulta, mutta ymmärrän hyvin, että se ensimmäinen joulu on aina pahin. Se on loppujen lopuksi vain päivä päivien joukossa.

Vierailija
1018/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla mennyt useampi joulu nyt yksin, mutta ratkaisin asian niin että olen töissä jouluaatot joulupukkina. Sellaisia tonnin päiviä olen tehnyt jouluaattoina viime vuodet.

Onko noi joulupukkihommat pimeitä hommia?

Aika hyvät tienestit.

Kuinka monta kotia ravaat tonnin eteen?

Kiinnostaa.

Vierailija
1019/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIstä sellaisen puolison voi hankkia?

Aika käy vähiin.

Osta thaimaasta tai lainaa naapurilta.

Helpoiten muijan löytää jouluna baarista tai ravintolasta,siellä ei varattuja silloin ole muita kuin henkilökunnasta ehkä osa . Aitoja sinkku naisia, eikä mitään lapsellisia yh naisia. Paitsi ehkä ne joiden lasten vuoro on olla isällään sinä jouluna. Mutta kyllä ne hyvin erottaa oikeista naisista.

Vierailija
1020/1059 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset kysyi, että miks se Maija ei kutsu ketään viettämään kotiinsa joulua.Eik se laita kuusta ja leivo edes pullia?

..................

Esim voi olla, että se Maija

- ei ole lapsuudessaan nähnyt ja kokenut Joulua

- on jollain tavoin arka tai sairas

- työkyvytön, työtön, köyhä

- syrjäytynyt, erakkomainen

- ulosottovelkainen

- käy Hurstin Joulussa ja muina viikkoina ruokajonossa tai seurakunnan 1 euron lounaalla

Puhukaa lapsillenne erilaisista ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän