Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?

05.04.2014 |

Hei!

Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)

Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.

Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)

Tyttö ja varis

Kommentit (876)

161/876 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa!

Ihana kuulla susta kuitenkin Megan ja edelleen lähetän paljon voimia siihen suuntaan! <3

T&V. Voi pöh.. Mä niin toivoin teille aurinkoisia uutisia, kun se o+:kin oli niin vahva! Miten muuten meni tämän päiväinen lääkäri? Selvisikö mitään? Jouduitko toteuttamaan uhkauksesi ja käyttämään kuristusotetta, jotta lääkäri tajuais tilanteen? Kyselyikä iski... :D

Maija! Ihanaa vauvakuumeilua! Ovistesteistä sen verran, että olen käyttänyt ihan marketista saatavia pregcheckin testejä. Mulla vaan lh-huippu niin lyhyt, että pitäisi olla varmaan neljä kertaa päivässä testaamassa, että saisin sen kiinni, mutta onneksi oma kroppa ilmoittaa, kun munasolu irtoaa. Sun seuraavia kiertoja ajatellen taas valkovuodosta on oikeastaan mahdoton päätellä mitään, ehkä vasta silloin, kun tuntee oman kroppansa jo paremmin. Noh.. meillä yritys aloitettu maalis-huhtikuun huudeilla 2014 ja yk11 meneillään, enkä osaa sanoa juuta enkä jaata. 

Joulu takana ja meni rentoutuessa. Oviskin sattui välipäiville ja se hyödynnettiin, mutta heikosti, mummolan olohuoneen varavuode asetti omanlaiset ongelmansa. Nyt olis kp25 eli menkkojen pitäis tulla tänään. Ei näy ei kuulu ei tunnu ja testikin tänä aamuna nega. Toissa päivänä dpo9 yllättävä pahoinvointi ja puhuin norjaakin pariin otteeseen. Ruokamyrkytys lienee, mutta entäpäs jos johtuikin kiinnittymisestä? Toiveajattelua luulen minä. Suhtaudun siis realistisesti, odottelen tätiä kylään, kiroan väärään aikaan tullutta pikamahatautia ja teen joka aamu testin siihen asti kunnes tilanne suuntaan tai toiseen selkenee.

162/876 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas :)

Voi Megan, toivottavasti oma kroppaasi vain reagoi ikäviin uutisiin ja alkaa pikkuhiljaa toipua ja palata normaalitoimintaan! Kuulostaa todella rankalta tilanteelta. Onneksi moni täysin epätoivoinen tilanne josta ei ikinä usko nousevansa kuitenkin elämässä yleensä selviää tavalla tai toisella hyvin päin! 

Lefemme, huh kun alkoi jännittää puolestasi :D olen kuullut vissiin liikaa noita "näytti ensin negaa mutta.."-tarinoita! Kiitos vinkeistä ovistestien suhteen, täytyy harkita että tilaisi halpistestejä vielä rinnalle että voisi tehdä parikin päivässä (tilasin noita digitestejä eilen). Olet oikeassa noiden vuotojen suhteen, nyt kun yritystä on ollut usein niin tuntuu että paikat ovat muutenkin täynnä muuta kuin omia materiaaleja :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/876 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla sinusta Megan! Olen ollut sinusta huolissani, ja olen vieläkin...Jos vain suinkin tuntuu että keskusteluapu auttaa, älä epäröi hakea sellaista. Kurja kuulla että sinunkin kehosi "jarruttelee" nyt. Voisikohan sillä olla tekemistä shokin ja suuren surun kanssa? Kirjoita vaan tänne mitä tahansa kuulumisia! Lämmin halaus <3 Saattaisit mennä ohi kadulla tai istua vieressä junassa ilman että tunnistaisimme toisiamme. Mutta olet kuules päivittäin mielessä ja toivon sinulle voimaa ja lohtua ja ihmettä!

Lefemme, onpas vauvakuumeilujumalilla taas nurjaa huumoria tuon oireilun kanssa! Vielä jännitän sun testeille kuitenkin! Maijan kanssa ehdittekin jo kysellä lääkäristä. Ihana kun myötäelätte meidän tilannetta. On hienoa päästä purkamaan omia ajatuksia tänne, mutta että täällä vielä kysellään ja odotetaan uutisia. Aikamoinen tukiverkosto :) Kiitos ihanat naiset! <3

Käynnillä oli vähän erilainen tunnelma kuin yksityisillä, joilla olen käynyt. Olin etukäteen ajatellut, että yhteisellä käynnillä mieskin pääsee vihdoin näkemään konkreettisesti sen maailman, jossa olen vieraillut säännöllisesti jo loppukesästä asti. Siksi olikin koomista, miten  lääkärin tyyli oli puhua ainoastaan minulle ja ohittaa mies tilanteessa lähes täysin. Tuli myös hiukan sellainen olo, että kello raksuttaa, ja lääkäri on opetellut puhumaan mahdollisimman nopeasti, ettei vaan kulu kallista julkisen terveydenhuollon aikaa hukkaan! :)

Lääkäri ei luvannut meille mitään pikaihmeitä. Hän pikemminkin kertoi, mistä kaikesta ei ole onnistumistakuuta. Mutta kun "alkushokin" jälkeen totuin hänen asenteeseensa, se on ihan ok.  Mahdollisimman lievät hoitokeinot, ja kehon omaa hormonitoimintaa tukevat, niillä koetetaan edelleen. Yritän kaivaa jalat maahan, tai oikeastaan kuopia  pienen poteron ja opetella taas odottamaan kärsivällisesti. Ei ole helppoa!

Mitään erikoista muutosta ei tule hoidossamme nyt tapahtumaan, nyt aloitan Terolutit kymmeneksi päiväksi kuukautisten aikaansaamiseksi, ja sitten kokeillaan clomifeneja kahden tabletin annostuksella. Se on kokoisellani naisella oikeastaan maksimiannos. Kuukautisia ja kierron alkua odottaessa siis! Vähän (paljon) harmittaa, että söin kaksi kiertoa clomifeneja annoksella, jota olisi kuulemma voinut nostaa, kun ensimmäisessä kierrosta ei tullut vastetta. Mutta ei voi mitään enää. Toivomme kovasti, että kahden tabletin annos saisi sitten aikanaan ovulaation aikaan. Siitäkään ei ole tietysti mitään takeita. Jos se ei onnistu, vaihdetaan lääke Femariin ja mennään kaiketi jossain vaiheessa inseminaatiota kohti.

Yksi hämmentävä uutinen kehostani kuitenkin selvisi ultrassa, lääkärin mukaan vaikutti siltä, että ultrassa näkyi keltarauhanen (ovulaatio olisi tapahtunut)! Hän ei kuitenkaan vannonut asiaa ihan 100%varmaksi, mutta arveli näin olevan. (Mahdollisesta) keltarauhasesta ei kuulemma voinut kuitenkaan päätellä, minä päivinä (mahdollinen) ovulaatio olisi tapahtunut. (Nyt kp 58) Mutta elämä on outouksia ja mahdollisuuksia täynnä, vai mitä naiset! Minulla on ollut tosi korkea lämpö eilen ja tänään, siinä 37.5 hujakoilla. Eli vaikka on vähän nuhaakin, haaveilen vielä ihan vähän, salaa, että jotain kummallista olisi tapahtunut, tai että olisin edes ovuloinut.

Onneksi sekä minä että mies olimme järjestäneet tänään vapaapäivän, niin pääsimme puhumaan kaikesta rauhassa käynnin jälkeen. Ihana mieheni. Käynnin yksityiskohdista on jo vitsailtu vaikka kuinka ja itkenytkin olen vähän toisen sydäntä vasten, kaiken käynnin odotuksen ja jännityksen jälkeen. Hän lupasi että meille tulee vielä perhe. Ehkä alamme vasta ymmärtää,  miten suuri asia se voisi olla. Ihme.

P.S. Maija, minua juuri varoiteltiin gynellä tänään halvoista nettitesteistä. Olisiko niissä sitten maanantaikappaleita joukossa? Suosittelivat myös ihan markettitestejä, niiden laatua tarkkaillaan. Itsekin tilasin tänään ensimmäistä kertaa digitestejä! Meinaan niillä hakea kauan kaivattua varmuutta testaamiseen. Eli teen sellaisen varmuudeksi, jos liuskatestissä tulee vahvempi viiva. (Milelessäni mm. tuo viime kuun epämääräisyys testin tulkinnassa...) Ensi kierrossa siis ovulaatiotestit clomifenien kanssa, lääkärin määräyksestä.

164/876 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mahtavaa T&V, selvästi kropassasi jotain on tapahtunut jos gyne mainitsi keltarauhasesta, jee :)! Kuulostaa myös että sulla on aivan huippu parisuhde, monella tämä yrittäminen kai voi kiristää tunnelmia! Jännät nuo lämmönnousut myös, pistää miettimään varmasti :)

Mainitsit ovulaatiotesteistä, tilasin kotitestit-sivulta CB digital- testejä, ovatkohan ne luotettavia..vai osaatko sanoa tarkoittiko lääkäri että halvat epämääräiset merkit ovat, vai että näiden tutuimpien merkkien maanantaieriä myydään myös halvemmalla netissä?

Mulla on yksi asia mikä mietityttää kovasti. En kehdannut aiemmin mainita kun on vähän noloa näissä vauvayhteyksissä, nimittäin tupakointi. Olen tupakoinut vuosia ja pelkään todella miten se on vaikuttanut hedelmällisyyteeni. Nyt olen hyvää vauhtia lopettanut ja enää on kulunut juhlinnan yhteydessä joitakin, mutta varsinaisesta lopettamisesta on vain hiukan aikaa verrattuna aikaan jonka poltin. Oma vikahan tämä on, mutta hedonistina en ole antanut ennen vauvasuunnitelmia itseni stressata vaikutuksista, aina ajatellut vain että lopetan viimeistään kun ja jos alamme yrittää. Toivottavasti te muut olette eläneet fiksummin!

165/876 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, vielä kysymys! Nämä keltarauhasasiat ja ovulaatio: jos kuukautiset ovat aina tulleet, tarkoittaako se että keltarauhanen toimii? Entä voiko hormonitasot nousta vaikka ovulaatiota ei tapahtuisi? Olen kuullut että pseudokuukautiset voi ainakin tulla. Minulle ei viime gynekäynnillä mainittu mitään ultran yhteydessä siitä että onko rakkuloita kypsymässä tai irtoamassa, oli varmaan niillä hujakoin irronnut jo..olisikohan siitä mainittu jos olisi näkynyt.

166/876 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija, gynellä siis varoiteltiin niistä superhalvoista liuskatesteistä, ei hätää noiden clearblue-testien kanssa. :) Ja hei, hyvinhän olet onnistunut tupakoinnista luopumisessa jo, enää viime silausta vailla!

En osaa oikein vastata noihin hormonikysymyksiisi. Mutta se, ettei lääkäri maininnut ultratessa ovulaatiosta, tuskin tarkoittaa mitään. Minunkin on joskus pitänyt erikseen tiedustella esim. limakalvon paksuutta, vaikka olen ollut nimenomaan lapsettomuusasiassa gynellä. He eivät varmaan huomaa aina sanoa kaikkia havaintojaan ääneen, kun taas me vauvakuumeiset elämme tiedonmurusilla. :D

Täällä ei ihmeempää. Lämmöt ovat edelleen korkeat, (täysin vääräoppisesti pitkin päivää mitattuna, mies on naureskellut, kun hiivin kotona kuumemittari suussa) ja siitä sitten elää pieni sitkeä toivonkipinä. Ihan sekopäistä, olenhan tehnyt viimeisen negatiivisen testin eilen ennen lääkärikäyntiämme!

Minun on ollut nyt vähän vaikea keskittyä työhön tältä kuumeilulta...ärsyttävää. Kaikkein hermostuttavinta se on siksi, että emme voi yhtään tietää, kauanko tämä välivaihe tulee jatkumaan. Tarvitsisin kovalevyn tyhjennyksen tästä kaikesta haluamisesta, toivomisesta ja pelkäämisestä! Joku hetkeen keskittymisessä auttava uusi harrastus olisi nyt paikallaan. Minulla on vaan niin tiukat aikataulut tälle keväälle, että säännöllinen osallistuminen ei taitaisi onnistua.

167/876 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja varis! Mä yritän lähettää sulle roppakaupalla kärsivällisyyttä ja kykyä odottaa tulevaa. Toivottavasti löytää perille, vaikka en tiennyt sun osoitetta. :D

Maija, mun pitää ihan pohtia sun kysymyksiä enkä siis ole yhtään varma pitääkö vastaukset paikkaansa, koska ne perustuu loogiseen päättelyyn ja tiedonmurusiin. Eli toimiiko keltarauhanen, jos tulee kuukautiset. Ei välttämättä. Munarakkula, josta ovulaation aikaan munasolu irtoaa muuttuu keltarauhaseksi, jonka erittämä keltarauhashormoni pitää limakalvoa yllä, jotta mahdollinen hedelmöittynyt munasolu pääsee kiinnittymään. Jos kiinnittymistä ei kuulu, limakalvo romahtaa ja alkaa kuukautiset. Eli toki varmasti vaikuttaa menkkoihin, mutta ennen kaikkea luteaalivaiheen pituuteen (ovulaation ja kuukautisten välinen ajanjakso), joka siis normaalisti 12-16 päivää. Varmasti ei siis pelkkien kuukautisten perusteella voi päätellä keltarauhasen toimintaa, vakka toki säännöllinen kuukautiskierto, joka kestää ennen ovulaatiota vähintään 10 päivää ja ovulaation jälkeen vähintään 10 päivää, on aikasta hyvä merkki toimivasta kropasta.

Ja toinen. Puhut varmaan lutensoivan hormonin eli lh:n tasosta? Eli jep. Ovistestiin on mahdollista saada vahvat viivat, vaikka itse ovista ei tapahtuisikaan. Ovulaatio on noin 12-36 tuntia testiplussasta ja voi olla, että syystä tai toisesta ei hormoni saakaan aikaan munasolun irtoamista. Mulla esim pari kiertoa sitten ovisplussasta huolimatta munasolu ei irronnut kunnolla, vaan jäi jumiin rakkulaan, mikä taas aiheutti kipeän kystan. Kahdesti olen käynyt ultrassa ja toisessa sanoi, että hyvän näköisiä rakkuloita kasvamassa toisessa vaan totesi, että kaikki vallan mainiosti. Eivät siis välttämättä oman kokemuksen perusteella sano, mutta kannattaa kysyä jos kiinnostaa.

Toivottavasti mun vastauksista oli jotain apua ja edelleen, en ole lääkäri, joten ihan maallikkopohjalla pötkitään. :D

168/876 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Maija, keltarauhasella ei ole kovinkaan paljon tekemistä itse kuukautisten tulemisen kanssa. Itsehän olen juuri tänään menossa taas labraan antamaan noita keltarauhasarvoja, lähinnä nyt siksi, että katsotaan onko arvot yhtään nousseet, joka liputtaisi munasolun irtoamisen eli ovulaation puolesta.

Keltarauhasen normaali toiminta eli riittävä hormonin eritys liittyy oikeastaan siihen, että erittyykö sitä keltarauhashormonia tarpeeksi, jotta olisi mahdollista, että hedelmöitetty munasolu pystyy kiinnittymään kohtuun. Keltarauhasen tehtävähän on ihan alkuraskaudessa ylläpitää alkanutta raskautta. Jos hedelmöitystä ei ole tapahtunut ovulaation aikaan, keltarauhanen surkastuu ja kuukautiset alkavat. Joillain kuitenkin keltarauhanen on "tehottomampi" eikä välttämättä toimi kuten pitää, jolloin hedelmöitetty munasolu ei kiinnity tai irtoaa kiinnittymisen jälkeen hyvinkin nopeasti. 

Merkkejä siitä, että keltarauhanen ei toimi kunnolla, ovat tiputteluvuoto ennen kuukautisia, lyhyt luteaalivaihe, jotta Lefemmekin vastauksessaan sivusi (eli yleensä se lyhyempi kun 10 vrk). Eli menkat alkavat "liian" aikaisin ovulaatioajankohdasta katsottuna. Kuitenkin keltarauhasen toiminta voidaan todentaa loppukierrossa verikokeilla, jolloin saadaan sitten varmuus asiasta.

En tiedä täydellistä vastausta siihen, voivatko hormonitasot nousta yhtään, vaikka ovista ei tapahtuisi. Luulen että ei? Kun viime vastaanotolla lääkäri sanoi, kun ei löytänyt ultralla johtofollikkelia ja kohdun limakalvokin näytti mulla ohuelta, että "Mene verikokeisiin. Niistä hormoniarvoista se sitten varmistuu, onko ovulaatiota ollenkaan tapahtunut.."

Kiitos taas kaikille teille myötätunnosta, olette kyllä ihania! <3 Hyvää viikonloppua kaikille, tämä tyttö lähtee nyt verikokeisiin (sillä on hyvä aloittaa viikonloppu, taas yksi arveluttanut asia hoidetaan pois päivänjärjestyksestä..)!

169/876 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja SUURI kiitos vastauksista, teillä on aivan hurjasti tietämystä näistä, ei tarvitse googlailla kun täältä saa kokemuksen rintaäänellä varustettuja vastauksia :) Oma viestini oli tosiaan hieman sekava kun en eritellyt mitä hormoneja tarkoitin jne., mutta erinomaisesti saitte selvää ja vastasitte paljon kattavammin kuin osasin toivoa!

Kivaa viikonloppua teille, ja tsemppiä Meganille verikokeisiin!

170/876 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavia vastauksia naiset!

Meganille toivotaan hyviä tuloksia verikokeesta! 

Tajusin aamulla, että minulla on varmaan koholla lämmöt siksikin, että syön tosiaan sitä keltarauhashormonia! Olivathan ne juu koholla myös ennen kuurin aloittamista, mutta kylläpäs sitä voi tuntea itsensä hölmöksi! :)

171/876 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelen lapsen yrittämistä säännöllisesti.

172/876 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs Itse Ilkimys tänne meidän ketjuun on käynyt välissä kirjoittamassa...Huumori riittää melko huonosti nykyään tuollaiseen, kun lasta on yritetty jo jonkun aikaa, eikä keho toimi.

Uuteen viikkoon ajan madellessa. :) En olisi uskonut, että jännitämme vielä näillä päivillä tässä kierrossa, olisiko raskaus mitenkään mahdollinen. Nyt on kp 63, en jaksa tarkistaa, mutta luullakseni. Mieleen jäi kummittelemaan se lääkärin havainto keltarauhasesta. Meillä oli kyllä yksi tauko muuten säännöllisessä seksissä joulun ja uuden vuoden välillä, kun nukuimme kaikenmaailman avonaisissa vierashuoneissa, ja olimme osittain omien kavereidemme luona yökylässä.

Edelleen lämmöt ovat aiempaa korkeammat, n. 37.2-37.5. Aamulämpö yleensä 37c. Siihen saattavat vaikuttaa Terolutit, vaikka eilen googlailin asiaa, ja löysin infoa että synteettinen keltarauhashormoni ei nostaisikaan lämpöä. Ehkä ainakin ovulaatio olisi tapahtunut, mistään muusta eikä ovulaation ajankohdasta ei ole tietoa. Tein tänään ovulaatiotestin ("raskaustestinä") eikä se näyttänyt kuin haalean viivan. No, kuluupahan tämä Terolut-kuuri tässä näitä ihmetellessä, ja pian saan sitten aloittaa clomit!

Mitäs muille kuuluu alkuviikkoon? :)

173/876 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :)

No jopas on odottava tunnelma varmasti T&V! Toivottavasti pian selviää mikä tilanne on todella :)

Minulla ei mitään uutta, nyt kuukautiset loppu ja kp 7, huomenna voisin aloittaa ovistestailun olettaen että tämäkin kierto jää lyhyeksi! Saa nähdä, jonkinverran on stressiä töihin ym. liittyen, voi olla että pitkäkin kierto siis edessä!

Kivaa viikonjatkoa, palataan taas!

174/876 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, täällä viikko on alkanut taas (yllätys, yllätys) hämmentyneenä. 

Kävin tosiaan folliultrassa toissaviikolla kp 10 ja kontrollissa kp 14. Johtofollia ei löytynyt ja kohdun limakalvo oli ohut. Lääkäri oli siis sitä mieltä, että tämä on anovulaarinen kierto, vai miksi niitä nyt kutsutaankaan, kun ei ovuloi. Viime viikolla sitten 5 päivää jälkimmäisen ultran jälkeen (ällövaroitus!), bongasin selkeät ovislimat. Ajattelin, että ehkä vuoto voi vaihdella kierrossa, oli sitten ovulaarinen tai anovulaarinen. Sitten samana iltana iski se polttava, jomottava kipu vasemman munasarjan kohdalle (josta tällä kertaa munasolun olisi pitänyt irrota, jos se olisi irtoamassa). Olikohan ovulaationi myöhässä ja osui nyt vasta kiertopäivälle 19.. yleensä siis se on ollut kp 14-15. Pieni toivonkipinä jo heräsi, että toimisko tää kroppa kuitenkin? Mä en oo tosiaan tehnyt nyt mitään ovistestejä lämpöjen mittailusta puhumattakaan, kun oon heittänyt jo kirveen kaivoon siinä mielessä.

Mutta, mutta.. Aloin sitten pähkäilemään, että jos kerran kp 14 ei näkynyt mitään ovikseen viittaavaa ultrassa, niin kuinka nopeasti oikein nuo olosuhteet voivat muuttua? Sen tiedän, että munarakkula kasvaa kai sen 1-2 mm vuorokaudessa.. Voisiko sellainen muka "kypsyä" 5 päivässä ja munasolu irrota? Onko kenelläkään tietoa näistä olosuhteiden vaihteluista kierrossa, jotka ovat käyneet folliultrissa, Tyttö ja varis???

Lisäksi nyt on kp 25 ja tuhruttelu ei ole vielä alkanut.. edelliset kolme kiertoa ovat olleet 24 päivän mittaisia ja pieni vuoto alkanut siinä kp 21-22. Elikkä tosta mun oletetusta (tai sitten ihan kuvitellusta) ovulaatiosta jos laskettaisiin, niin menkkojen pitäisi alkaa sen perusteella sitten vasta joskus tämän viikon lopulla. Eli siis tämäkin ehkäpä voisi viitata siihen, että olen kuitenkin ovuloinut.. äh, varmuudenhan asiaan saan vasta sitten yhteenvetokäynnillä joskus helmikuun lopussa ilmeisesti!

Todella rasittavaa henkisesti, kun joka kierrossa tuntuu nyt olevan jotain outoa ja sitten saa elää jatkuvassa epävarmuudessa. Mun mielestä positiivista kuitenkin on se, että kierrosta tulisi tällä kertaa nyt hiukan pidempi. 24 päivää oli jotenkin tosi lyhyt mulle kun ottaa vielä usean päivän tiputteluvuodot huomioon sitä ennen.

Voi T&V, todella pitkä kierto sinulla taas menossa.. varmasti rankkaa ja hermoja raastavaa! Eikös Terolutien pitäs jotenkin tasata kiertoja, yleensä lyhentäen niitä? Toivon todella, että kroppasi nyt tekisi jonkinlaisen "päätöksen", suuntaan tai toiseen ja päästäisi sinut arvuuttelemasta. Joko menkat tai sitten raskaus! Laitetaan se koville, päätös on nyt yksinkertaisesti tehtävä (toki toivoisin salaa tuota jälkimmäistä..)! Aina on toivoa ennen menkkoja - sehän on luonnollista (etenkin kun teillä on nämä siittiöasiat kunnossa). Muistatko, kun kerroin mieheni äidistä, joka sai tietää raskaudestaan vasta ollessaan ties monennella kuulla raskaana, vaikka testejä sitä ennen useita tekikin. Mieheni ei vaan millään suostunut paljastamaan äidilleen sitä, että oli lymyillyt jo pitkän aikaa tämän vatsassa. ;)

175/876 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! :)

Megan todella mukava kuulla sinusta! Mutta tietenkin surullista että olet ollut niin huonolla mielellä:( Täysin ymmärrettävää ja tunnistan jo itsessänikin tuon puukon iskun muiden raskaus uutisista. Kuulostaa myös ärsyttävältä tuo sekavuus kierroissa! Nuo tutkimukset ovat vielä mulle ihan vieraita juttuja, mutta ehkä tosiaan T&V osaisi vastata paremmin! Voimia sinulle <3

Minä kävin eilen lääkärissä kun olen ollut todella paljon kipeänä. Yritin samalla kysyä lääkäriltä voisinko päästä papa-kokeeseen, kun on ollut vuotohäiriöitä ja kipuja yms. Mutta kuulemma ei pelkkä papa-koe kerro mitään ja ei sinne suoraan ketään määrätä. Että ärsytti eikö papa-kokeissa pitäisi käydä säännöllisesti??! Yritin kertoa näistä vaivoistani ja kysyä lääkkeestä (terolut?) jolla saisin kuukautiset tulemaan ja vastaus oli taas tiukka ettei minkään oireen perusteella määrätä mitään lääkkeitä. Aha.... Ja vielä sitten aika nokkavasti neuvoi että olisi fiksumpaa aikaa varatessa kertoa mistä on kysymys ja että pitäisi varata aika gynekologiseen tutkimukseen. Kysyin että voinko täältä (eli terveyskeskuksesta) varata sellaisen ajan ja vastaus oli että ei voi...Meinasin alkaa pillittämään kun noin inhottava oli ja tämä on henkisesti aika rankkaa juuri sen raskauden toivomisen kannalta ja myös tietenkin siksikin että huolettaa onko siellä jotain pahemminkin vialla :( Ja sitäpaitsi kyllähän terveyskeskuksesta pitäisi saada aika gynekologiseen tutkimukseen?! Päätin kuitenkin että varaan ajan yksityiselle niin saan ajan ja huolen pois pian. Onko kellään mitään hinta-arviota esim mehiläiseen tai aavaan ihan perustutkimukseen ja papa-kokeeseen ja tehdäänkö siinä myös se ultraus? 

Eli Tyttö ja varis täällä tullaan perästä, "vasta" kp 40 ja ovulaatiosta ei tietoakaan.. välillä tulee verta ja myös limaa ja valkovuotoa niinkuin olisi ovulaatio päällä. Myös inhottavaa viiltävää kipua alavatsalla tulee silloin tällöin, ja yleensä siihen liittyy myös sitä veristä vuotoa... Miten tämä maailman luonnollisin asia onkin näin vaikeaa..:/

176/876 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo yleensä erikoislääkärin taksa on n. 90 euroa, sitten siihen päälle labrakoe ( eli tässä tapauksessa papa) miun aikaan pyöri muistaakseni jossain 30-50 e (ihan tarkkaan en muista), ja siihen päälle vielä ultra joka voi olla sen jonkun 70-100 e. Riippuu lääkäristä miten haluaa laskuttaa kun ovat ammatinharjoittajia, jotkut ovat reiluja ja erikoislääkärin taksaan voi sisältyä tuo ultraus itsessäänkin. Kannattaa kysyä kokonaiskustannukset aikaa varattaessa + toivomukset mitä haluaa vastaanotolla tapahtuvan. Ja tietenkin jos lekuri laittaa käynnin sairauden hoidoksi niin saat kelalta takaisin joitakin roposia :). Olin pari vuotta sitten yksityissektorilla nimenomaan laskuttamassa näitä :). 

Mutta täytyy sanoa että olipas sulla kurja tervarikäynti! Kyllähän terveyskeskuslääkäri voi aina laittaa lähetteen eteenpäin herranjestas....Murisen siun puolestasi!

177/876 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan, minkä kokoisia follikkeleita sinulla oli tuolloin ultratessa? Entä kohdun limakalvon paksuus? Rakkulathan tosiaan kasvavat tuon 1-2mm päivässä, joten ovuloiminen myöhemmin on minusta mahdollista. Itse kun kävin marraskuussa katsomassa follikkelien kasvun luomukierrossa (mitään ei tapahtunut kp 10-15 välillä), lääkäri sanoi, että harrastakaa säännöllisesti seksiä loppukierto, ovulaatio voi tulla vielä myöhemmin.  Eli ei sanonut, ettenkö voisi ollenkaan ovuloida, kun "normaaliaikaan" ei mitään edistystä tapahtunut.  Kysyin jopa, että onko myöhäinen ovulaatio jotenkin "huonompi", mutta ei kuulemma ole! Toivotaan että kiertosi olisi nyt vaan pidempi! Uskon että  suuri suru on ihan oikeasti voinut häiriinnyttää hormonitoimintaasi hetkeksi.

Ja suurkiitos ihanista tsempeistä!  <3 Olen samaa mieltä, nyt laitetaan mun päättämätön kroppa kova kovaa vasten!  Mutta vakavasti ottaen, välillä joudun kamppailemaan pitääkseni mielen jotakuinkin valoisana. On aika rankkaa olla epätietoisuudessa niin pitkiä aikoja. Normaalikierrot kuulostaisivat tällä hetkellä ihan unelmalta -pahin piina rajoittuisi niin lyhyeltä tuntuvaan aikaan. Painaa myös se, kun ei voi tietää, onko munasoluissani ja kehossani jotain pahempaakin vikaa, kun nämä kierrot ovat ihan rajattomia. Lääkärikin sanoi, että vaikka munatorveni ovat auki, ei se takaa sitä, että ne toimivat ja hoitavat tehtävänsä... Ei minun nyt pitänyt näitä ruveta ajattelemaan, vaan pysyä positiivisena... Muutaman kerran, useamminkin, viime aikoina olen tullut tosi surulliseksi vaikka junanvaunussa vaivihkaa lapsiperheitä seuratessa. On ruvennut pelottamaan ihan tosissaan, saammeko itse kokea sitä. Ja miten sitä jaksaa henkisesti mahdolliset toistuvat hoitokierrot.

Janetteo, tuohan oli lääkäriltä ihan törkeää kohtelua!! Tottakai sinun pitää saada lähete gynelle ja papaan, sehän pitää tutkia säännöllisesti! Toki noihin voi joutua jonottamaan, eli jos asia vaivaa, niin suosittelen yksityistä. Minulla on ollut tuota Aliisan mainitsemaa hintaluokkaa. Varsinainen lapsettomuusklinikka on ollut sitten hiukan kalliimpi. Halaus ja voimaeläimen murahdus  pitkän kierron kanssa taisteluun!

Vielä meistä kaikista tulee emoja! Ja sen hurjempia ja hellempiä emoja saa hakea!

178/876 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Kappaleissani 1 ja 2 esiintyvät lääkärit ovat siis eri henkilöitä. Ykkönen voisi olla vaikka yksityisen Empaattinen Erkki, ja kakkonen julkisen Realisti-Reijo (tai jopa Pessimisti-Pertti). Ja tuon kakkosen hoidossa ollaan tämä kevät... 

179/876 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janetteo: Tosi kurja kuulla, että sinulla on ollut ongelmia kierron kanssa ja sitten vieläpä tuollainen tyly lääkäri sattui kohdalle. :/ Kun itse hakeuduin alunperin gynekologisten asioiden takia julkiselle, niin minut ohjattiin suoraan ajanvarauksessa tk:n perhesuunnitteluun. Siellä hoidetaan muitakin asioita kun ehkäisyyn liittyviä. Mm. otetaan papa-kokeita, tehdään sisätutkimuksia ja laitetaan lähetettä tarvittaessa eteenpäin,jos tarve vaatii. Kuten minullekin sitten tuonne Naistenklinikalle. Suosittelen ottamaan yhteyttä lähimpään perhesuunnitteluun, netistä löytyy kunkin toimipisteen yhteystiedot.

Kävin Aavalla silloin kesäkuussa gynellä konsultoitavana ja siellä sisätutkimus ultrineen maksoi jotain 150e:n kieppeillä kela-korvauksen jälkeen.

Tyttö ja varis: Lääkäri ei maininnut follien koosta mitään, totesi vain, että mitään yhtä kookkaampaa johtofollia ei näy ja täten ei usko munasolun irtoamiseen tässä kierrossa. Kohdun limakalvonkin sanoi olevan ohut ja puhuvan tämän puolesta.. ei mitään mittoja siitäkään kertonut. :/ Oletko saanut julkiselta hormonipolilta jo ihan "vakilääkärin"? Mä olen nyt käynyt kahdella eri lääkärillä tähän asti.. ei mitään tietoa onko seuraava taas ihan eri lääkäri vai esimerkiksi jompikumpi noista, jotka kohdalleni ovat jo sattuneet. Onko teillä ollut jo miehesi kanssa se ns. yhteenvetokäynti?

Mulle ei ainakaan näillä näkymin olla tekemässä edes sitä munajohdinten aukiolotutkimusta, kun miehen sperma-analyysin tulokset olivat niin heikonpuoleiset. Lääkäri vaan sanoi, että turha mulle on tässä tilanteessa enempää tuskaa tuottaa, kun todennäköisesti mahdollinen hedelmöitys tulee meidän tapauksessamme tapahtumaan kehon ulkopuolella, joten sillä ei ole mitään merkitystä, onko munanjohtimeni auki vai kenties tukossa.. No, ehkäpä se on parempi, että lääkäri on realisti, eikä vala meihin ainakaan turhaa toivoa.

Pystyn niin samaistumaan tunteisiisi T&V.. Itse olen monta kertaa pahoittanut mieleni esimerkiksi kaupassa tai junassa katsoessani lapsiperheitä ja lastenvaunuja. Välillä, jos on ollut muutenkin huono päivä, joudun taistelemaan kyyneliä vastaan. Tätä ei paranna yhtään se, että kokoajan alkaa näyttämään vaan enemmän siltä, että minä en tuossa siunatussa tilassa tule itse olemaan, enkä saa jälkikasvulleni opettaa asioita, seurata heidän kehitystään tai opastaa elämässä. Voi kuinka sitä haluaisinkin! Se on niin surullista - en samanlaista tilannetta soisi kenellekään. Toivottavasti ihmiset, jotka pystyvät lapsia luonnollisesti saamaan, osaavat sitä arvostaa. Se kun ei ole itsestäänselvyys todellakaan.

180/876 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme, sua ikävöiden täällä, mitä kuuluu? :)

Entä Schmetterling, Moon ja muut, joista ei ole hetkeen kuulunut?

Ja raskauskuulumisia on aina ihana lukea!

Janetteo, tuo perhesuunnitteluhan voisi olla hyvä paikka ottaa yhteyttä, kuten Megan äkkäsi! Sinullahan on jo kierto kuitenkin jo yli 40pv, en ymmärrä miksi lääkärin mielestä Terolutit eivät tule kyseeseen?! Olethan kuitenkin tehnyt raskaustestejä (pakko kysyä, vaikka tiedän että varmaan olet...)?

Megan, kyselit siitä vakilääkäristä, ja tajusin vasta nyt, että en olekaan varma, tuleeko tuosta kyseisestä tyypistä meille vakilääkäri. Ilman muuta oletin, että sama ihminen seuraisi follikkelien kehittymistä jne. Olenkohan tottunut "liian hyvään" tuolla yksityisillä rampatessa... (Siihen lystiin kyllä on meillä mennytkin 1000-1500, en edes uskalla laskea tarkkaa summaa!) Meillä oli siis se hoidon suunnittelukäynti, kun tarvittavat tulokset ovat jo kasassa, ja seuraavien kuukautisten tullessa hoitoa ryhdytään toteuttamaan. Eli reseptit kirjoitettiin ja kuukautisten tullessa saan varata ajan folliultraan. Aluksi on vain lääkkeiden syömistä ja näillä näkymin vain yksi seurantaultra follikkelien kasvusta (näitäkin oli yksityisellä 3 per kierto!). Jos joudumme inseminaatioon, siinähän on sitten aikataulullisestikin enemmän säätämistä.

Minulla ei ole mitään uutta kirjoitettavaa, mutta kipitän tänne näköjään joka päivä. Te toimitte jonkinlaisena ankkurina tässä vellovassa epätietoisuudessa. :) Vielä torstai ja perjantai teroluteja jäljellä, ja sitten pitäisi pian tulla kuukautiset...

Voi onneksi on mielekästä työtä päivisin! Juttuja, joista olen aivan innoissani. Nyt on ottanut tosi koville tämän mammuttikierron loppu...Ja iltaisin pysähtymätön kela tätä kuumeilua päässäni.