Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?
Hei!
Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)
Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.
Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)
Tyttö ja varis
Kommentit (876)
Tyttö ja varis, voi ei :( Olen pahoillani! Voisiko tulos vielä muuttua myöhemmin? Onko nyt vielä aikaista olla ihan varma? Voi että kun osaisin sanoa jotain tarpeeksi lohdullista! Toivon sinulle hyvää joulua kaikesta huolimatta <3
Itse en osaa vielä kovinkaan iloita, koska tässä voi käydä miten tahansa. En olisi ilman joulua edes testannut, koska on inhottavaa tippua sitten sieltä plussanneelta puolelta. Kaikenlaista tulin lukeneeksi ko. testistä netin syövereistä, joten vasta tulevat päivät kertovat mikä on totuus, josko se viiva tulee paremmin näkyviin vai ei.
Terkkuja täältä taustalta =)
Hengissä ollaan ja päästy jollain tasolla eteenpäin tuulimuna raskauden aiheutamista ongelmista. Lääkkeellinen keskeytys ei mennyt niin kuin piti ja jouduin viikkoa myöhemmin kovien alavatsakipujen ja runsaiden vuotojen takia sairaalaan, oli jäänyt vielä raskausmateriaalia kohtuun ja seuraavana päivänä tehtiin kaavinta. Koko marraskuu meni ikävän asian tiimoilla ja nyt viime perjantaina alkoivat kauan odotetut kuukautiset. En muista milloin oisin hymyillyt ainoastaan siitä, että nyt ne alkoivat =D
Mies on edelleen sitä mieltä, että uutta yritystä kehiin mutta vielä sen asian suhteen emmin, oli se niin surullista katsella varhaisultrassa (8+4) tyhjää sikiöpussia, että tulen muistamaan sen hetken ikuisesti. Päivä kerrallaan eteenpäin mennään ja katsotaan nyt jos kipinä yrittämiseen vielä löytyisi.
Positiivista on se, että minua pyydettiin 7 vk:n ikäisen poikavauvan sylikummiksi.Että kyllä se aurinko paistaa sittenkin tänne risukasaan vaikka siltä ei aiemmin tuntunut.
Greta14, kiitos myötätunnosta. :) Toivottavasti teillä on viiva vahsistunut, tulehan kertomaan.
Viivi85, mukavaa kuulla sinusta. Meni pidemmän kaavan kautta teillä tuo surullinen asia. Hienoa että olet kuitenkin kunnossa, ja onnea odotetuista kuukautisista!
Täällä tänäänkin raskaustesti negatiivinen, kuukautisia ei näy, kiertopäivä 46. Eiköhän tässä lääkäriä tarvita raskaaksi tulemiseen. Ei tätä enää jaksaisi, yritän ajatella ihan muuta. Ulos kimaltaville lumille, hölmöläisten koirien kanssa.
Olen ollut niin joulun vietossa ettei ole tullut palstalle ehdittyä lainkaan.
Varovaiset onnittelut Greta14, toivon että viivasi vahvistuu.
kp24 menossa...eilen alkoi tuhruttelu, tänään jatkunut ja kait siis ne menkatkin tulossa :( joten täällä kans nyt vähän apea fiilis....
Mut ei auta muuta kuin uusia tuulia ja uutta vuotta 2015 kohti, toivottavasti se vuosi olis meille kaikille suopeampi!
Greta14: Varovaiset onnittelut täältäkin. Minullahan se ensimmäinen testi oli myös hyvin, hyvin haalea joka sitten jo seuraavana päivänä oli näkyvämpi. Oletko vielä testannut uudestaan?
Viivi85: Kiva kuulla sinustakin ja olen samaa mieltä miehesi kanssa; uutta yritystä vaan! Vaikka toisaalta ymmärrän myös sinua täysin. Tiedän, että nyt ottaisin todella raskaasti jos vastaava kävisi meille. Näitä on nyt lukenut niin paljon, etten tiedä missä vaiheessa sitä uskaltaa edes täysin iloita raskaudesta. Mutta toisaalta liialla pelollakaan ei saavuta mitään...
Tyttö ja Varis: Pahoittelut negasta :( Jännä, kun ovistestisi oli niin vahva! Mutta muistan vielä hyvin tuon turhautuneisuuden venyviltä kierroilta. Minullahan oli myös se yksi kerta kun ovistestiin tuli melko vahva viiva (jälkipäin vaikea muistaa, mutta ei ehkä yhtä vahva kuin sinun testissäsi) Ja siis silloin odotin menkkoja tai toiveikkaana plussaa kp28, mutta kierto loppujen lopuksi taisi venyä 47 päivään! Se oli rasittavaa. Sympatiat siis täysin täältä ja paljon positiivisia ajatuksia!
Melita: pahoittelut sinullekin uuteen kiertoon joutumisesta, mutta varmasti vuosi 2015 tulee olemaan suotuisampi! :)
Eitne rv6+3
Tyttö ja varis, voi itku :( Lähetän paljon haleja, tsemppiä ja positiivisia ajatuksia <3
Viivi85, sulla on ollut hurja kokemus! Mutta voittajana pääsit eteenpäin, ihana juttu :) Mukava kuulla myös, että kauan odotetut menkat saapui. Jossain tilanteissa niitä todella odottaa, vaikka muuten ovatkin inhottavia..
Onnittelut myös kummiudesta, se on ihanaa <3
Melita & Eitne, kiitos tuhannesti onnitteluista! Me ollaan nyt tehty yhteensä jo viisi testiä. 4 niistä oli lähes yhtä haaleita, kuin se ekakin. Jäi sitten vähän tuo testaaminen päälle, kun mieskin niin innostui ;) Tänä aamuna kp 32 (pisin kiertoni) viiva oli vahvistunut huomattavasti, joten uskalletaan jo ajatella, että meille on tosiaan tulossa vauva mikäli kaikki menee hyvin! Ihan hassua, siis todella hassua.. Mutta olen jo tässä vaiheessa tunnistanut itsessäni muutoksia mitä varmasti piisaa lisää raskauden edetessä. Tarkoitan, että ajatusmaailma muuttuu ja alkaa katsella ympäristöä vähän toisella tavalla. Kaikki vauvajutut kiinnostaa tietty nyt kovasti.. Eilen sain ystävältä kasan vauvalehtiä mukaani ja niitä tuli lueskeltua. Seuraavaksi pitäisi miettiä milloin soittaa neuvolaan ja milloin kertoo sukulaisille :) jännää!
Mutta on tämä vuosi muilla elämän osa-alueilla ollutkin niin raskas, että voin sanoa elämäni kamalimmaksi vuodeksi. Plussauutinen tuli siis pelastamaan etten vetäisi koko vuotta pöntöstä alas.. Siinä mielessä on ihanaa, että edes joku asia sujui tänä vuonna kivasti :)
Toivon teille kaikille pikaisia plussauutisia ihan tasapuolisesti <3
Heippa,
uskaltautunen täältä taustoilta mukaan keskusteluun. Eli haaveissa olisi oma pienokainen. Ikää maagiset (?)kolmekymmentä. En ole ollut täysin varma haluanko omia lapsia, mutta viime kuukausien aikana mahdollinen ajatus omasta lapsesta ja äitinä olemisesta on vahvistunut. Olen aina ajatellut adoptoivani lapsen, suurelta osin ideologisista syistä, mutta myös melkoisen sairaala- sekä synnytyspelkoni takia. Tällä hetkellä mietityttää ja askarruttaa myös raskautumisen mahdollisuuteni noin yleisellä tasolla. Lähipiirissä on raskauduttu lähes itsestään, ja koska tuota ikääkin on jo jonkin verran, käy mielessä monia asioita.. Kyllä, myönnän olevani neuroottinen:) Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin. Edellinen kierto meni lähinnä bongaillessa omia tuntemuksia, kierron ollessa suht säännöllinen 30-33 päivää. Eipä ole koskaan tullut aikaisemmin kiinnitettyä huomiota kropan tuntemuksiin tällaisella pieteetillä. Kierto on nyt aluillaan ja voinen siten puhua ekasta yrityskerrasta.
Kiitos lämpimistä sanoista Eitne ja Greta!
Poppy, tervetuloa joukkoon!
Minulla on juuri nyt niin hiljainen olo, että sanatkin piiloutuvat. Tänä aamuna olen lumen äänettömyyden saartama. Loma on ollut kuitenkin mukava, ja on ollut hienoa nähdä läheisiä. Ensimmäistä kertaa sydän kutistui vähän lapsiperheiden seurassa. Tunteiden tasolla vuoristoradalla. Välillä olen todella toiveikas ja suhtaudun luottavaisesti tulevaan, sitten, ihan yllättäen saattaa tulla väsymys ja suru. Haamun halauksia.
Ensi viikolla on se kauan odotettu julkisen puolen aika, jossa suunnitellaan meille hoitoa.
Minulla on nyt kiertopäivä 54, testit tyhjiä. Varsinainen lässähdys kaiken sen o-testiriemun jälkeen.
Megan, käytkö täällä, olisi niin kiva kuulla, miten teillä menee? Miten muut? Kaipailen teitä. <3
Tyttö ja varis ja hiljainen Haamu
Heippa taas! En vielä pysy nimimerkeissä mukana mutta näköjään joulu on tuonut hyvää ja ikävääkin teille! Hirmuisesti tsemppiä tulevaan (megan ja t&v erityisesti) ja gretalle onnitteluja, olipa nopeaa :)! Mulla alkoi kuukautiset kp 47, ja nyt jännitän miten pitkä tästä kierrosta tulee. Ostin apteekin omia ovistestejä mutta niiden ajoitus tuntuu hakuammunnalta, nyt 3 päivää testannut suunnilleen vahvuudella puolet kontrolliviivasta, yksi oli välissä haaleampikin. Olisi mukava tietää kannattaako testailla edes tällä viikolla vai parin viikon päästä, mur! Onko muilla kokemuksia näistä apteekin omista testeistä, oletteko saaneet vahvoja plussia kun ovis on ollut tulossa?
Nyt kun olen vielä alussa tässä yrityksessä niin en ole oikein antanut itselleni lupaa edes myöntää yrittäväni (ehkä suojaudun pettymykseltä), mieheni on paljon relampi joten yhteisesti ollaan puhuttu tulee-jos-on-tullakseen mentaliteetillä. Täällä palstalla onneksi uskaltaa puhua oikeilla sanoilla ;)
Tyttö ja Varis: Onneksi sinulla on pian edessä tuo odottamasi aika, eiköhän asiat ala siitä rullaamaan! :) Kovasti itsekin silloin ihmettelin omaa kuvittelemaani(?) plussaa ovistestissä. En sitten tiedä voisiko olla, että ovis yritti tapahtua, mutta jostain syystä munasolu ei kuitenkaan päässyt irtoamaan? ja kierto venyy... Kyllä tämä oman kropan toiminta on välillä hämmentävää...
poppy: Tervetuloa minunkin puolestani! :) Eihän 30 ole vielä ikä eikä mikään ;) Itselläni oli vähän sama tilanne, suvussani on aina aika hyvin raskauduttu ja jotenkin pelotti että itse olisi se poikkeus... No menihän itselläni lähes puoli vuotta pillereiden lopetuksesta ennen plussaa, mutta toisaalta se on lyhyt aika nyt jälkikäteen ajateltuna.
Maija1984: miten pitkät kiertosi ovat yleensä olleet? Minä taistelin myös pitkien kiertojen kanssa ja olin jo turhautua ovistestejen kanssa kun en oikein tiennyt milloin pitäisi aloittaa tikuttaminen. Tärppikierrosta en edes saanut ovisplussaa kiinni :D
Minäkin kaipailisin muiden kuulumisia, miten joulu meni ja mitä muuta kuuluu? :)
Itsellä nyt rv7+4, neuvola-aika tasan kahden viikon päästä jota kovasti jo odotan! Olisi kiva päästä jo ultraan, mutta sitä taidetaan odottaa vielä pidempään. Mietin varhaisultraa, mutta toisaalta ei minulla niin kiire ole ja keksin rahoille kyllä muutakin käyttöä :P
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Tervetuloa juttelemaan Poppy!
Ja Maija1984 kiva kuulla sinusta! Apteekin omia testejä en ole kokeillut, mutta varmasti ovat hyvin luotettavia ainakin niihin halpis-testeihin mitä minä olen netistä tilannut. Nekin siis mielestäni oikein päteviä.. Suosittelen kyllä niitä sinulle jos kierrot ovat vielä epäsäännöllisiä niin voi huoletta testailla menemättä vararikkoon :) Tai ainakin käsitykseni mukaan apteekissa ovat nuo testit arvokkaampia? Ja keinoja ennustaa ovulaatiota on monia, "liman" lisääntyminen ja muuttuminen kirkkaammaksi on varmasti yleisin ja aika varma keino. Itse tunnen ovulaation kipuna sillä puolella mistä munasolu irtoaa. En vain oikein ymmärrä miksi testit ovat minulla positiivisia tuon kivun kanssa samaan aikaan. Koska testi näyttää sen lh-huipun minkä jälkeen alkaa tapahtumaan. Minulla siellä tuntuu jotain samaan aikaan sen lh-huipun aikaan, mutta ovulaatio ei todennäköisesti tapahdu mitenkään kovin pian koska lämpöjen nousemiseen menee n. 3 päivää. Ehkä siellä on jotain vialla ja siksi en myöskään ole raskautunut tähän mennessä...
Tyttö ja varis :( niin turhauttavaa ja surullista.. Toisaalta teillä on pian aika ja hoidot saadaan alulle. Ennen tätä yrittämistä ajattelin että lapsettomuushoitoihin "joutuminen" olisi jo lähes sama kuin ikuisesti lapsettomaksi tuomittu. Mitä enemmän olen lukenut ja opiskellut asiaa, sitä vakuuttuneempi olen että suurin osa hoitoihin "päässeistä" raskautuu. Joten minulla on vahva usko siihen että onnistutte! Paljon voimia ja toivoa <3
Itse olen niiiiin super turhautunut tähän kehooni! Nyt siis kp 32 ja en ole vielä havainnut ovulaatiota. Alkukierrosta join taas greippimehua ja lopetin sen kun ajattelin ovulaation olevan käsillä. Nyt on greippimehut, punaviinit ja vadelmanlehtiteet juotu ja ovulaatiota ei ole edes ollut :( Ja voitte vaan kuvitella miten pakkopullaa se itse yrittäminen on ollut kun jo reilun pari viikkoa on varmuuden vuoksi joka toinen päivä "talleteltu"
Molemmilla puolilla tuntuu välillä jomottelua ja epäilen että sieltä yrittää joku munasolu jostain irrota mutta ei onnistu. Kipu ei ole yltynyt sellaiseksi kivuksi mitä minulla on ovulaation aikaan. Rinnat ovat turvonneet mutta eivät kipeytyneet, myöskään lämmöt eivät ole nousseet. Turhauttaa todella paljon. :( En siis ole testannut ovulaatiota joten en voi varmaksi tietää, mutta vahva epäilys on että viivaa ei olisi näkynyt.. Huoh.. HALUAN VAUVAN!
Maija1984, minulla on kokemusta vain markettimerkkisistä ovulaatiotesteistä, joten en osaa sanoa millaisia viivoja nuo apteekin testit näyttävät. Minulle ovulaatiotestit ovat edelleenkin, kaikkien näiden kuukausien jälkeen, aika arvaamattomia kavereita! Tuntuu, että niiden kanssa (kuten oikeastaan kaiken raskaaksi tulemiseen liittyvän) asiat ovat kovin yksilöllisiä. Ehkä homma selkenee, kun sitkeästi tikutat. Tiedän, miltä pitkät kierrot tuntuvat, ja lähetän kaiken mahdollisen tsempin sinulle!! Toivottavasti tästä kierrosta tulee lyhyempi kuin tuo 47pv!
Eitne, ihana kun kirjoittelet tänne! Välillä harmittaa, että pääsenkö ollenkaan teidän ihanien kanssa samaan aikaan vaihtelemaan raskauskuulumisia... Mutta ehkä niin vielä käy. Minäkin olen jostain lukenut, että lh-taso voi jossain tapauksessa nousta, mutta munasolu ei pääse irtoamaan. Niin taisi käydä tässä kierrossa. Onko sinulla pahoinvointia tms? Ja olette ihanan kärsivällisiä tuon ultran kanssa. :) Saattaisinpa itse sännätä varhaisultraan, jos joskus plussan saisimme.
JanetteO, sinua on jo kaivattukin täällä! Tiedän niin, miltä tuntuu välillä kyllästyä vähän kaikkeen, greippimehuun ja vitamiineihin ja viiniin ja teehen ja omiin ajatuksiin ja kaikkiin tyhjiin/haaleisiin typerys-testitikkuihin ja joskus seksiinkin ja HALUAMAAN VAUVAA.
On ärsyttävää polkea paikallaan! Kyllä tässä kokoajan tapahtuu kaikkea muutakin, kiinnostavaa ja iloista ja surullista. Mutta sitten on tuo yksi kynnys, jonka yli ei pääse, testitikkuun piirtymätön viiva. Biologinen pakkomielle.
Voimaa pitkään kiertoon kaikille meille joilla se perhana on päällä!
Meillä on ylihuomenna se lääkäriaika, jota odotamme molemmat kovasti. Minä suurinpiirtein valmiina kuristamaan lääkärin ja tuikkaamaan itseeni pari lähintä hormonipistosta, jos joku käskee meitä odottelemaan rauhassa.
Kivaa maanantaiperjantaita (tuo loppiaisen tulo tekee hieman ristiriitaisen olon päivien suhteen)!
Kiitos paljon vastauksista JanetteO ja t&v! Voisin tilailla niitä edullisempia testejä varastoon! Mulla on ollut 2 kokonaista kiertoa ehkäisyttä, eka oli 30pv ja seuraava tuon 47, vaikea vielä sanoa millaiseksi nämä muodostuu. Ekan kierron aikana ei ollenkaan edes ajateltu koko vauva-asiaa kun pidettiin niin selvänä että eihän se nyt heti tärppää, mutta olisiko ollut tokan kierron pituus sitten siksi pidempi että alitajunnassa kolkutteli jo mahdollisuus :) JanetteO, ymmärrän hyvin tuon varastoon yrittämisen tympeyden, sama tunnelma täälläkin! Toisaalta on ollut ihan hyväkin aika treenata makuuhuoneessa enemmän, meillä on arjen kiireet vähentäneet aiemmin aika lailla ajoittain sitä puolta! Tuntuu että lisäkipinää tulee jo siitä että seksiin liittyy pieni jännitysmomentti tulevasta. Tuo tunne tosin tuskin kestää kauaa jos Yrityskierrot jatkuu ja jatkuu!
Yritinin hieman kartoittaa lueskelemalla kuinka monta kiertoa muilla on takana, mutta ei olisi pahitteeksi jos joku jaksaa kertauksenvuoksi mainita :) teille ketkä odottelette tai pohditte hoitoihin pääsyä, voin kertoa omasta lähipiiristäni että tunnen monta alkujaan epätoivoista paria joista JOKAINEN on saanut vauvan tai kaksoset hoitojen alettua, tai viimeistään pian niiden jälkeen! Tsemppiä siis :)
Lisäyksenä vielä, kuten Poppy myös totesi, en ole koskaan kiinnittänyt huomiota siihen miltä ovulaatio ehkäpä tuntuu, missä vaiheessa vuoto on koostumukseltaan tietynlaista jne. Munasarjajomotteluja on ollut tässä kierrossa mutta suhteellisen aikaisin, samoin viime kierrossa taas suhteellisen myöhään oletettuun ovulaatioon nähden. Täytyy siis opetella lukemaan omaa kroppaa tarkemmin, kiitos vinkeista Janetteo :)
Hei taas, anteeksi kun ketjutan omia vastauksia peräjälkeen :) Tuli mieleeni vielä neuroottinen kysymys: jos mulla olisikin nyt normaali 28-30pv kierto (kuukautiset alkaisi siis tässä 4-6pv päästä), joten jos olisin raskaana niin eikö todennäköisesti olisi jotain valkovuotoa tms? Tällä hetkellä paikat ovat kuivat kuin saharat, no ehkä hieman liioiteltuna. Mulla olis kosteita päiviä tuossa ennen ja jälkeen joulun, mutta ajattelin että kierto tulee olemaan taas pitkä joten en pannut merkille ovislimoja tai muita sellaisia koska olisi ollut kovin aikaista niille. Jos joku täällä on siis pätevä ennustaja tai saa viestejä maallista korkeammilta tahoilta niin saa vapaasti tulkita onko tämänhetkinen kuivuus selvä merkki että en ole raskaana, tai että ovulaatiota ei ole vielä tapahtunut :D
Kiitos ja anteeksi!
Lupaavaa kuitenkin siinä mielessä, että kiertosi lyheni selkeästi, Maija! Nyt vaan sitten seurailemaan kehon toimintaa tässä kierrossa. :) Olen itse koettanut mittailla jonkin verran lämpöjä, mutta aikatauluni ovat olleet viime kuukausina niin epäsäännölliset, että se ei ole oikein onnistunut. Aamulämmöistähän näkee periaatteessa hyvinkin selkeästi, mitä kehossa tapahtuu. Nyt on tulossa sellainen työjakso, että lämpöjen mittaaminen saattaisi toimia paremmin. Oletko sinä tuota lämpöjen mittailua miettinyt?
Vielä tuosta limatilanteesta, usein ennen kuukautisia on ns. kuiva kausi, mutta yksilöllistä tuokin. Ja kiva kun vauvahuuruat sinäkin täällä :). Sitä tarvitaan vastapainoksi välillä esiin nouseville synkemmille tunnelmille.
Kyselit yrityksen pituudesta, me olemme olleet ilman ehkäisyä huhtikuusta -14 asti.
No positiivista on että heilläkään T&V ei ole vielä sitä paljonpuhuttua vuotta tullut täyteen yrittämisen aloituksesta :)! Toivottavasti nyt uusi vuosi tuo pian hyviä uutisia! Kerrohan mitä lääkärikin sanoi!
Tosiaan kiva että kierto lyheni huimasti, mutta täytyy kyllä sanoa että ehdin jo salaa innostua kun eilen aamulla oli kuumeinen olo ja lämpömittari näytti normaalia korkeampaa (36.6, normaalisti olen n. 35.8 kylmä akka :D) ja illalla tuli pientä tuhruilua). Nyt kyllä hyvin selkeät kuukautiset. En ole muuten mittaillut lämpöjä, taidan kokeilla sitäkin ihan mielenkiinnosta! Myös se tekee hieman epäilevän olon että olemme olleet makkarissa paljonkin sinä aikana milloin nyt jälkikäteen laskettuna ovis on ollut, heti ajattelee että mikä on vialla kun teoriassa olisi hyvin voinut tärpätä. Ongelma on kyllä oman pään sisällä, uskon aina vahvemmin teoriaan ja logiikkaan kuin sattumaan, siksi hankala asennoitua siihen että 1+1 voi olla jonain kuukautena 2, jonain 0.
Palataan taas :)!
Heippa pitkästä aikaa.
Tulin nyt kertomaan hiukan kuulumisia, Tyttö ja Varis ainakin oli niitä täällä kaipaillut.
Olen viettänyt tarkoituksella hiljaiseloa, koska jokainen vauvauutinen tuntuu nyt puukoniskulta suoraan sydämeen. Olen ollut todella masentunut ja aivan hajalla henkisesti. Joulu ei tuntunut yhtään Joululta, oikeastaan vihasin koko pyhiä, koska ajattelin vain niitä onnellisia perheitä leikkimässä kuusen ympärillä ja availemassa intopinkeinä lahjoja. Nyt vasta olen oikeasti tajunnut, kuinka paljon sitä lasta olisinkaan halunnut ja minkälainen menetys se tulee olemaan, jos meille lasta ei suoda. Ajatukset ovat muutenkin ihan sekaisin, enkä pysty keskittymään arkeen edes kunnolla - kaikki vaan tuntuu tällä hetkellä jotenkin merkityksettömältä. Enää en edes itke, olen vaan turta.
Kävin viime viikolla kahteen otteeseen hormonipolilla. Lääkäri ei pystynyt todentamaan ovulaatiota ja kohdun limakalvokin oli nyt olematon. En ole kyllä mitään ovulaatioon viittaavia oireita huomannut tässä kierrossa. Nyt siis miehen kropan lisäksi myös oma kroppani alkaa asettumaan poikkiteloin, hienoa! On kyllä kieltämättä HIUKAN vaikeaa tulla raskaaksi, kun miehellä on olematon määrä siittiöitä ja itse en ovuloi. Kierrotkin ovat lyhentyneet minulla selvästi ja tuhruttelu alkaa joka kierrossa aikaisemmin. Ei hyvä! Kyselinkin jo lääkäriltä paniikissa, että voiko mun ikäisellä alkaa jo vaihdevuodet.. Lääkäri ei kuitenkaan ollut sentään ihan sitä mieltä. Pelkään vaan, että aika loppuu..
Tällä viikolla pitää taas mennä labraan. Miehen kontrollinäyte annetaan noin kuukauden päästä. Sen jälkeen sitten katsotaan jatkoa. Lääkäri puhui jo ohimennen "rankemmista lapsettomuushoidoista". Aika surullistahan se on. Miten niin luonnollinen asia kun lisääntyminen, voi olla oikeasti näin h*lvetin vaikeaa?!
Parempaa onnea kaikille muille! Palailen taas lueskelemaan tätä ketjua, kun on sopiva hetki ja tarpeeksi jaksamista.
Kiva kun tulitte kertomaan kuulumisia Murrmelitar ja Meggiemee. Ihanaa joulunaikaa toivon teille.
Asistente, kiva että asunto oli noin mieluinen, onnea!
Greta, aivan ihana juttu <3
Meillä ollaan tällä hetkellä aika murtuneita. Teimme aamulla yhdessä herkän raskaustestin, ja se oli negatiivinen.
Surullinen haamu halaa minua niin tiukasti että henki salpautuu.