Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?
Hei!
Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)
Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.
Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)
Tyttö ja varis
Kommentit (876)
Kylläpä jännitti tulla lukemaan sun viestiä, Melita! Ja toivoa on edelleen! Nyt kuukautiset pysyköön poissa ja viiva ilmestyköön seuraavaan testiin!!
Moi Piki Pikille :)
Voi Melita, tyhmä nega :( Tsemppiä maanantain testaukseen!
Täällä ovistikuttelu jatkuu, toisessa munasarjassa tuntuu aavistuksen jotain tunnetta, todennäköisesti luulosairautta. Vuotokin edelleen muistuttaa ovislimaa, mutta eipä ne testit näytä mitään. Olen oi niin kateellinen pikipikille kun sait hymynaaman ovistestissä, toivottavasti tärppäsi!
Hei arvatkaapa sisaret mitä! Tein aamupäivällä 12 maissa ovistestin ja nega oli, nyt uudelleen ja tuli hymynaama, jipii!! Näköjään siis minullakaan ei tuo kerran vuorokaudessa testaus toimi, vaikka ensimmäisenkin tein vasta 4 h heräämisestä ja pihtailin juomisen kanssa. Todella huvittava tunne innostua näin paljon lh-hormonista, eihän se edes tarkoita varmuudella ovulaatiota saati sitten tärppäämistä.
Pikipiki, saat tummennetun tekstin kun vedät hiirellä tekstinosan minkä haluat tummentaa, ja sitten painat tuota isoa B-kirjainta. Noista limoista tuli muuten mieleen että muistan lukeneeni että joillain greippimehun juonti oli vähentänyt limoja ja kuivattanut paikkoja muutenkin, tiedä häntä. Limoista muistan lukeneeni että ovulaatiolle otolliset limat kestävät yksilöllisesti 1-5 vrk, en ollenkaan tiedä miten omalla kohdallani normaalisti on koska en ole aiemmin ymmärtänyt seurailla :)
Melita: Ootteko suunnitellut hoitoihin menoa? Me hakeuduttiin hoitoihin Yk10 ja sit Yk13 tuli spermatulos joka oli ihan surkea.
Piki piki: En halua olla ilonpilaaja, mut harvalla tärppää heti ja valitettavasti kehon normi kuukautisoireet muistuttaa raskausoireita. Toivottavasti teillä kuitenkin tärppää pian. Me yritettiin vuosi vauvaa kunnes selvisi, että aika mahdotonta ja päätettiin ettei kiusata itseämme ja pilata suhdetta hoidoilla.
Me ollaan nyt alettu tosissamme puhumaan, että adoptoitaisiin Kiinasta lapsi <3 Ja itseäni kiinnostaisi tukiperhetoiminta tai sijaisvanhemmuus.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
ASISTENTE1ESCOLAR, ollaan jonossa ja ootellaan just kutsua tutkimuksiin. Miehellä tosin on aiemman kumppanin kanssa kaksi "vahinkolasta" (puoliso unohtanut ottaa pillerin ja toinen kuulemma tullut pillereiden läpi). Mutta eihän se tietty sano ettei nyt tällä hetkellä olis miehen spermassa vikaa.
Tänään alkoi vuoto eli kp1 yk13 :/ Olishan se plussa ollu kiva, mutta ei kun uuteen yritykseen ja tutkimusten odotteluun.
joo, niin olen vähän arvellutkin, no sityen työytyy vain luovuttaa , kun mies sitten aloittamansa riidan jälkeen otti ja lähti... no katsotaan miten käy...voihan tuo tulla katumapäällekin.
mutta semmoienn olo on että nyt tästä ei vielä tärppää, ja odotteluun ei ole aikaa...
Melita, olen tosi pahoillani :,( Ei ole reilua... Onko alkanut vuoto ihan normaalia? Lämmin halaus täältä ruudun takaa. ♥
Piki piki, toivottavasti saatte asiat selvitettyä parhain päin!
[quote author="Tyttö ja varis" time="25.01.2015 klo 19:55"]Melita, olen tosi pahoillani :,( Ei ole reilua... Onko alkanut vuoto ihan normaalia? Lämmin halaus täältä ruudun takaa. ♥
Piki piki, toivottavasti saatte asiat selvitettyä parhain päin!
[/quote]
Niinpä ei paskempaan paikkaan olisi voinut sattua..
Kiitos T&V <3, ja on mielestäni ihan normaalia vuotoa, veristä eikä mitään tuhrua, tosin mitään kipuja ei ole ollut, mikä puolestaan on epänormaalia mun tapauksessa, mutta voihan joskus niinkin käydä. Varmaan varmuuden vuoksi teen testin vielä loppuviikosta, mutta kyllä musta tuntuu ettei tässä pieniin päin nyt olla.
Uusi viikko taas vierähtänyt käyntiin..
Tyttö ja varis: Ei saatu lääkäristä mitään neuvoja, mutta olen syöttänyt miehelle jo jonkin aikaa sellaista monivitamiinia, jossa on aika reippaasti myös foolihappoa. Syön itse samaa valmistetta. Mies antaa kontrollinäytteen nyt helmikuun alkupuolella. Jännittää ihan hirveästi, että kuinka pahasti tullaan taas pettymään. Jotenkin paljon pahempaa nyt, kun tiedetään, että kaikki ei todellakaan ole kunnossa. :(
Lefemme: Kannattaa tosiaan hakeutua mahdollisimman pian tutkimuksiin, jos yhtään epäilyttää oma hedelmällisyys. Mulla tuli jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen sellainen vahva tunne, että kaikki ei voi olla kunnossa.. ja niinhän se sitten valitettavasti olikin. Aluksi podin huonoa omaatuntoa, kun hakeuduttiin "jo" yk10 sinne tutkimuksiin, mutta koska miehelläkin tuota ikää jo on, ei oltais voitu enää kauan odotella tumput suorina. Ja kun julkisella jonot on pitkiä ja odotusajat myös. Nyttenkin me vaan odotellaan ja odotellaan aina jotain. Mun kiertoja, miehen kontrolleja jne jne. Tuntuu ikuisuudelta saada se hoitosuunnitelma!
Melita: Oon tosi pahoillani vuodon alkamisesta! :( Alkoiko vuoto ihan kunnolla vai onko enemmänkin sellaista tiputtelua? Mun miehellä on kans aikaisemmasta suhteesta alkaneita "pilleriraskauksia", eli sillon kaikki oli vielä todistettavasti kunnossa. Mutta muutoksia on todella tapahtunut sittemmin huonoon suuntaan. Miehelläkin sperman laatu voi siis todella vaihdella hyvästä surkeaan, syystä tai toisesta.
Asistente: Mulla ei huoleta meidän suhde noita hoitoja ajatellen. Lähinnä se, että jos ei mitään edes yritettäis asialle tehdä, tai toinen kieltäytyisi hoidoista, niin luulen että sitten mun kärsivällisyys loppuisi täysin. Niin kauan kun voidaan edes yrittää auttaa tätä asiaa jotenkin, niin tuntuu paremmalta kun olla tekemättä mitään. Olen ollut niin turhautunut välillä tähän, kun vielä ei ole mitään hoitosuunnitelmaa, että se jos joku koettelee suhdetta. Toivottavasti mahdollisimman nopeasti päästäisiin "tositoimiin".
Viikonloppuna olin syntymäpäivillä ja siellä oli kaksi ihan pientä vauvaa. Sen jälkeen en ole ajatellut mitään muuta, kun että mä haluan sen lapsen enemmän kun mitään muuta! En jaksa enää odottaa hetkeäkään. Jokainen kk-kierto tuntuu valuvan ihan hukkaan..
Tää vauvakuume on nyt vahvempi tunne kun koskaan aikaisemmin ja samalla niin kovin kipeä asia, kun tiedän että me ei vaan voida mennä makuuhuoneeseen ja tehdä sitä lasta. Toisille se on niin kovin helppoa ja luonnollista. ;( Olen surullinen, toivoton, katkera, vauvahuuruinen.. kaikkea sitä samaan aikaan.
Maija, oli jäänyt sulle vastaamatta!! Ihan mahtavaa että hymynaama ilmestyi lopulta! Nyt onnea matkaan! Ja hyvä esimerkki tuosta, että yksi testi päivässä ei välttämättä osu varmistamaan hormonihuippua! Pähkäilen täällä itsekin, missä rytmissä testaisin, kun määräyksestä pitää ylihuomenna aloittaa...
Megan, odottaminen tuntuu raskaalta, ja siitä tulee erilaista, kun tietää ettei kaikki olekaan kunnossa... Voimia, ja rohkeutta teille! Vielä tämä viikko, ja sitten kääntyy jo helmikuuksi. Toivotaan että näyte on parempi ja asiat lähtevät rullaamaan nopeammin joka tapauksessa. Tiedän niin, miltä nuo monenkirjavat tunteet tuntuvat... Olimme miehen kanssa tässä tapahtumassa, jossa oli paljon pieniä, suloisia lapsia. Siellä joukossa istuessani, kun valot himmenivät ja kaikki katsoivat lavalle, minulla alkoivat kyyneleet valua, niin sydäntäpakahduttava oman pikkuisen kaipuu lainehti yli. Huomaan sen kipeänä tuollaisissa hetkissä, kun ei tarvitse "pitää itseään koossa". Jos näen vaikka kavereiden lapsia, pystyn tsemppaamaan itseäni paremmin. Mutta niissäkin hetkissä suru huhuilee aina ajoittain jossain mielen takakammarissa, vaikka se on sinne teljettykin.
Aika kuluu niin hitaasti...torstai-aamuna saamme lisää tietoa. Kunpa saisimme myös toivoa! Minulla ei ole juuri aikaa koota itseäni, jos saamme huonoja uutisia, vaan lääkäristä on mentävä suoraan työhön.
Melita, "ylimääräinen" raskaustesti on pieni hinta mielenrauhasta! Esimerkiksi minun oli vaan pakko tehdä vielä testi ennen clomifen-kuurin aloittamista, vaikka kuukautiset olivat jo käynnissä monetta päivää. En halunnut ottaa pienintäkään riskiä, sillä sitä ei saa syödä raskausaikana.
On kunnon vuotoa.... ei tuu niagara falls meiningillä eikä oo mun menkoista runsaimmat, mut kyllä nää ihan menkat on :) Ja tiedän kanssa et laatu voi heitellä, ja voi ihan hyvin olla syy. Tosin syy voi olla myös ihan vaan stressissäkin. Elämän tilanne kun on sellainen että työt tällä hetkellä tuovat turhia paineita, itse oon parempi luovimaan ja heittämään stressin naulakkoon mutta tuo mies on siinä paljon surkeampi. Sanotaanko että heikko spermanlaatu ei olis mulle pahin yllätys. Mä tiedän että mulle toi oma ukko on maailman tärkein ja olen miettinyt sitä että vaikka haluttais se oma pikkuinen niin jos se on meille mahdotonta tai liian vaikeaa niin sitten ollaan ilman. Mä en ole edes varma haluanko lapsettomuushoitoihin. Haluan tutkimuksiin ja tietää löytyykö meistä jotain vikaa. Lapsi ei ole mulle pakkomielle, enkä sen takia halua suhdettamme pilata.
samaa itsekin pelkään, vaikka minulla tosiaan pon vielä se 2 viikkoa armonaikaa...
onko sinulla jo monta yritystä takana ? itsellä tosin vasta ensimmäinen, mutta kuume kova, ja bilologinen kellokin räjähtää rasan juuri,, :/