Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?

05.04.2014 |

Hei!

Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)

Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.

Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)

Tyttö ja varis

Kommentit (876)

841/876 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri Areenasta kaikki Teiniäitien jaksot putkeen...Ääääh tuli vaan entistä paskempi olo :( Mä täytän 3kk päästä 33..Oonko liian vanha? 

842/876 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kiitos kaikille kommenteista työhöni liittyen! Katsotaan mistä saisin voimaa uuden työn etsimiseen..Vuosi sitten joulukuussa minut lomautettiin työstä josta olen nyttemmin irtisanoutunut. En joutunut ilokseni olemaan päivääkään työttömänä vaan sain nykyisen työni heti. Vaikka nykyinen työni on epämiellyttävää ja raha-asioista joutuu koko ajan taistelemaan, mietin jaksanko taas ruveta etsimään uutta työtä. Lomat palaisi taas..En ole varmaan 5 vuoteen pystynyt pitämään kesälomaa ja jos taas vaihtaisin työtä menettäisin ensi kesän lomat..Tietysti toivon että ensi kesä menisi mammalomalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
843/876 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JanetteO: Kiitos myötäelämisestä. <3  Teeppä huomenna aamupissasta uusi testi, jos yhtään epäilyttää ne menkat ja muutenkin oireesi. Ja jos sulla on kovia kipuja vatsassa, niin on aina hyvä varmistua, ettei ainakaan kyseessä ole esim. kohdunulkoinen raskaus tms. En halua pelotella, luultavasti kaikki on ihan ok, mutta tuli vaan mieleen. Mullahan oli myös nyt kuukautiset ehkä hivenen runsaammat ja kivuliaammat mitä normaalisti, mutta huomattavan paljon oli hyytymiä joukossa normaaliin verrattuna! Nyt on kp 4 ja kuukautiset alkaa olla täällä taakse jäänyttä elämää ja olokin muuten jo normaali palelua, päänsärkyä ja väsymystä lukuunottamatta. Luulen kylläkin, että flunssa sieltä vaan yrittää iskeä.

Kyllähän niitä valemenkkoja paljon esiintyy raskaanaolevilla, mutta onko se vuoto yleensä enemmänkin niukempaa kun normaaleissa kuukautisissa? Ainakin pari kaveria on sanonut, että menkat ovat olleet ensin hiukan myöhässä ja sitten alkaneet, mutta jääneet normaalia niukemmiksi tai lyhytkestoisiksi. Siitä epäileväisinä tehneet testin ja kappas, plussaa näyttänyt. 

844/876 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan juuri tuokin asia huolestuttaa, että jos siellä ei ole kaikki hyvin, kohdunulkoinen raskaus tai tulehdus tai mikä vaan.. Kipu ei kyllä ole mitenkään sietämätöntä, ja sitä on ollut vain hetkittäin ja nimenomaan sellaista vihlontaa siellä jossain sisällä navan kohdilla... Teen uuden testin (viimeistään ;D) aamulla!

Nyt muistinkin että luin sun kirjotuksen ja mietin onpas samankuuloiset kuukautiset kuin mulla. Erikoista ja kiusaa sinuakin nuo oireet pitää pienenpientä toivonkipinää yllä. Valemenkat minunkin käsittääkseni on lähes aina niukemmat.. Naisen keho on kyllä ihmeellinen ja monimutkainen asia! En millään jaksaisi odottaa huomiseen aamuun, vaikka tuskin silloinkaan mitään selkeää vastausta saa mihinkään..

845/876 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Oon MaggieMee, 30-vuotias ja mieheni on 34-vuotias. Asumme Helsingissä. Ollaan oltu nyt 3 vuotta naimisissa ja monia on kiinnostanut se, että kuinka kauan tätä tulevaa vauvaa oikein tehtiin. Emme aloittaneet heti häiden jälkeen, vaan vasta 10/13 kun olin saanut opiskelut loppusuoralle. Pari hutia tuli matkan varrella, ne aiheuttivat vain haalean plussan ja pitkittyneen vuodon. Plussa tuli 07/14. Raskausviikkoja tällä hetkellä 14+1.

Kiva kuulla Megan, että sinullakin on samanlainen tapa toivottaa miehesi työaamuun kuin minulla. En välttämättä toivota mukavaa työpäivää, vaan kehotan ajamaan varovasti. Menettämisen pelko on suuri.

Viiville lämpimät onnittelut plussasta! Siitä se vahvistuu!

Blondcherrylle vielä sen verran, että raskaushan ei oikeuta irtisanomiseen edes koeaikana. Mä tiesin työsopimusta allekirjoittaessani olevani raskaana, koeaikani on 4 kk. Kerroin pomolle tällä viikolla, hän otti uutisen hyvin vastaan. Ja hitto vie, liittoon yhteyttä heti niitten puuttuvien rahojen kanssa, vaikket jäsenenä oliskaan!

Kiitos kannustavista kommenteista <3 Ehkäpä ne ovat ne kuuluisat äidinvaistot, jotka heräilevät ja aiheuttavat huolta jo nyt. Ja näin se on, ne himot loistavat poissaolollaan. Toivottavasti Aliisalla on toisin. Kai tässä täytyy vaimon vain hoitaa velvollisuutensa, jottei tunnelma ala tässä kämpässä kiristymään...

MaggieMee, hirmuisen turvotuksen kera.

846/876 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt kun ei enää ole niin kamalan huono olo, ja jaksaa ajatella jotain muutakin, niin himot taas heräämään päin :). Mies vaan vähän aristelee minun mahaa, täytyy vakuutella että ei mikään rikki mene :D. Väsymys ja turvotus kyllä vaivaa, usein olen ehtinyt nukahtamaan ennen kuin miekkonen kömpii petiin :). Vitsi olen ihan liekeissä tuosta joogasta, jokin nyt vain pakottaa sellaiseen rauhan hakemiseen ja sitä saan tuolla kovasti, oli päivä sitten millainen tahansa, Ommm. 

KIvaa viikonloppu lähenee, toivotan kaikille ihanaa, rentouttavaa syysviikonloppua. Me suunnataan huomenna mökille kertomaan miehen vanhemmille, hauska nähdä mies kiemurtelemassa, se on hänen vuoro kertoa :). 

Terkuin, Joogi-Aliisa

847/876 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

Kiitos kaikille muillekin onnen toivotuksista =)

Ja vaikka aluksi ajattelin, että kirjoittelen tänne seuraavaksi kun on jotakin uutta tiedossa, niin eihän täältä keskustelupalstalta kauaa poissa pysty olemaan kun tekee mieli lukea melkein päivittäin, mitä teille muille kuuluu. Aika koukuttavaa, etten sanoisi =P

Kieltämättä pientä oireilua on ilmassa ollut, esim. väsymystä, rintojen aristusta (erityisesti silloin kun rintaliivit ottaa yöksi pois), alavatsan pistelyä ja paineen tunnetta. Tietääkseni viikko 5 on vasta menossa ja mielessäni pyörii kaikenlaisia asioita ja eniten jännittää se mitä vastaan tulee. Kokemusta kun on yhdestä kohdun ulkoisesta raskaudesta 3v. sitten ja se tapahtuma tulee välillä mieleen. Onko tietoa milloin pääsee varhaiseen ultraäänitutkimukseen?

Hyvää viikonloppua minunkin puolesta. Kuulemisiin..

848/876 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa naiset!

En ole enää niin innoissani tuosta työstä. Pomo epäili, että en viihdy siellä ja meinasi peruuttaa harjoitteluni. Nyt olen kuitenkin näyttänyt, että nautin työstä. Oli todella stressaavaa se.

Häät meni hyvin ja nyt olen rouva ja vaimo <3 Ollut ihanaa ja romanttista nyt viikon verran. Ollaan juuri anoppilassa. Mulla alkoi just viikon loma. Aion huilata oikein olan takaa :D

Me ollaan miehen kanssa kumpikin 33v, yritys aloitettiin 7\13 ja miehen siittiöt todettiin hedelmöityskelvottomiksi 8\14. Nyt pohditaan vielä onko hoidot sen arvoisia, että haluamme yrittää. Tällä hetkellä tuntuu ettei mennä. Ja Tampereella asutaan :)

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

849/876 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tuli ehkä teelusikallinen veristä vuotoa. Tänään ei taas mitään. Ylihuomenna pitäisi alkaa vasta menkat. Outoa? mun menkat ei koskaan ala tuhruttamalla vaan ihan hirveillä kivuilla ja sangolla kaatamalla. Nyt ei oo mitään menkkakipuja tai oloja. Hieman hämmentynyt olo!??tänään siis kp27...minä täällä siis nyt hämmentyneenä seurailen mitä tapahtuu....juuri kun oon päässyt sanomassa mun oppikirjasta olevasta kierrosta...mietin jo et vosiko olla joku tulehdus mutta ei mulla oo ollu ees normaalista poikkeavaa tai hajusta vuotoa tai mitään kipuja. Hämärää....

850/876 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi kp28 illalla joten tänään siis kp2 ja yhdeksäs yrityskerta käyntiin....hieman ihmetytti tuo perjantai illan pieni vuoto, koska lauantaina ei mitään ja sunnuntai illalla vasta alkoi kunnon kipujen kanssa, mutta aika niukkaa on vuoto kuitenkin. Pöh...

851/876 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni iloinen asia!

Eli mullahan on ollut ongelmia liian lyhyen kierron kanssa, vähimmillään vain 17päivää. Tässä kuussa on kuitenkin helpottavaa huomata kuinka kaikki on hieman erilailla. Eletään kuudettatoista kiertopäivää ja ovulaatiokivut oli eilen illalla. Lakanoita jo pöllyyteltiin ja tänään vielä lisää eli kaikki vaikuttaa parahultaisen normaalilta. Nyt rauhallisin, mutta iloisin mielin kohti tulevaa paria viikkoa!

Ainoa varjo on pitkä vaellus Lapissa lokakuun lopussa, joka nyt kuitenkin toivon mukaan jää välistä. Auts, sorrun rakentelemaan pilvilinnoja ja ajattelen liian pitkälle. Täytyy muistuttaa itselle kuinka pienet mahdollisuudet kuitenkin on ja toisaalta iloita siitä, että kaikki on mennyt nyt tavallisesti.

Niin ja Melita, toki en varmaksi pysty sanomaan, mutta esimerkiksi mulla on itsellä ollut aina melkolailla niukat myös ja käytännössä sen lisäksi lähes kivuttomat, eikä gynen mukaan asia ole ongelma, ovulaatioita koska kuitenkin bongailen. Luonnollisesti saattaa kuulemma runsaus vaihdella ja huolestua kannattaa vasta jos jää esim. vain yhteen vuotopäivään tai jos useamman kuukauden aikana jää joka kierrossa vain pariin päivään. Tsemppiä siis! 

852/876 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että olet Lefemme saanut kiertoa kohdilleen! Peukut pystyssä sulle tähän kuuhun. 

Kiitos tsempeistä! Olen niin tottunut mun menkkojen "Niagara Falls" efektiin....toisin sanottuna olen sitä ääripäätä joka kärsii runsaista vuodoista ja kovista kivuista. Menkat kun alkavat niin ne todellakin alkavat tulvan lailla. Ensimmäisinä ja pahimpina vuotopäivinä tupla varmistus sekä tamppoonin että siteen voimin, öisinkin joutuu tamppoonia käyttämään tai sänky on täynnä verta....toinen vaihtoehto olis varmaan laittaa pampperssit jalkaan. Hahhahhaaa! No joo, mutta ei enää paniikkia nyt hanat jo aukes kunnon hyytymien kera ja kovat kivut jatkuneet tänään, eli ihan mun perus menkat menossa, turhaa huolestuin! 

853/876 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! En ole tänne pitkään aikaan kirjoitellukkaan. Aivan aluksi onnea hirmuisesti Viivi-kaimalle raskautumisesta! :))

Tiivistetysti tilanne: asutaan pääkaupunkiseudulla ja minä olen alle ja mies yli 30-vuotias. Pillerit lopetettu syksyllä 2012 ja siitä huhtikuuhun 2014 asti mentiin laskeskelemalla "varmoja" päiviä ja keskeytetyllä yhdynnällä. Huhtikuu oli siis ensimmäinen kerta, kun annettiin tarkoituksella mahdollisuus raskautumiselle, mutta eihän se nyt niin helppoa tietenkään ollut.. ;) Kaksi viimeistä kiertoa olen tikutellut ovista (Clearbluen hymynaama-testi ollut käytössä) ja LH-piikki on bongattu kp 13 ja 14. Meiltä jäi vaan hyödyntämättä nämä potentiaaliset hedelmälliset päivät, joten ei mikään ihme, että menkat ovat tulleet ajallaan. Kummasti muuten kiertoni on yleensä ollut 31-33 päivää, mutta nämä kaksi kiertoa, jotka olen tikutellut ovat olleet 28 ja 29 päivää. :o

Nyt elellään kp 5 ja ajattelin tikutella tässäkin kierrossa, kun noita testejä vielä on jäljellä. En ole huomannut mitään limojen lisääntymistä yms. kovin selvää ovisoiretta, mutta toivon, että jotain jommasta kummasta munasarjasta irtoaisi. :) Olen ottanut nyt myös greippi-vippaskonstit käyttöön. Olen nyt ehkä viikon ajan syöny joka päivä yhden greipin ja voi jukra sehän on oikeasti tosi hyvää! Koitin vähän googletella tota greippijuttua ja melkein kaikki linkit oli jotain keskustelupalstoja. Niiden perusteella greippiä tai greippimehua pitäisi käyttää vain alkukierrosta noin oletettuun ovulaatioon asti ja sitten suositeltiin punaviiniin siirtymistä. :DD No anyways, greipissä on ainakin suhteellisen runsaasti folaattia, joten maltillisesti käytettynä ilman mitään lääkitystä (voi voimistaa tiettyjen lääkeaineiden vaikutusta) tuskin sen syömisestä on mitään haittaakaan. :) Ehkä ne Gelee Royalet on sitte seuraava askel. :P

Jotenki on alkanut tuntumaan, että sen plussan saaminen raskaustestistä tai vauvamahan kasvaminen saatikka semmoisen pienen käärön syliin saaminen on niin kaukaisia asioita eikä ne voi tapahtua minulle! 

854/876 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melita: Mun korvaan tuo sun pieni vuoto ennen kuukautisia kuulostaa ihan normaalilta. Mulla alkoi kans ennen menkat niagaran omaisesti ja kivut myös heti ekana vuotopäivänä, mutta sen jälkeen kun lopetin pillerit, niin kuukautiset on menneet kokoajan vaan enemmän tuohon suuntaan, että se tiputteluvuoto alkaa jo pari päivää ennen menkkoja. Välillä voi olla niinkin, kuten sullakin nyt oli, että yhtenä päivänä tiputtelee ja sitten seuraavana taas ei ja sitten seuraavaa tiputtelua seuraakin jo ihan kunnon kuukautisvuoto.

Kysyin tosta muutama kuukausi sitten gyneltä ja sanoi sen olevan aika normaalia. Ilmeisesti se johtuu jotenkin keltarauhasen surkastumisesta. Sehän ylläpitää sitä kohdun limakalvoa raskauden varalta. Kun keltarauhanen alkaa surkastumaan, se ei jaksa enää pitää paksuuntunutta limakalvoa ehjänä ja sitä seuraa sen limakalvon poistuminen eli kuukautiset. Kun keltarauhanen surkastuu hiukan aikaisemmin kun kuukautiset varsinaisesti alkaa, se aiheuttaa kai limakalvon ennenaikaista "valskaamista" ja näin ollen tulee ihan pientä vuotoa, mutta kohtu ei vielä supistele, koska varsinainen kuukatisvuoto ei ole alkanut, siksi ei ole kipujakaan.

Näin mä ton prosessin ymmärsin sen, korjatkaa ihmeessä joku, jos olen väärässä. Kunhan tiputtelu ei ala kovin monta päivää ennen kuukautisia (kuten joillain jo ovulaatiosta lähtien sellaista saattaa olla), niin se ei haittaa. Jos tiputtelu alkaa kovin aikaisin, se voi olla merkki siitä, että keltarauhanen ei toimi kunnolla (vrt. Keltarauhasen vajaatoiminta) ja silloin raskaaksi tuleminen vaikeutuu huomattavasti.

Janetteo, sun kuulumisia kaipailen! Kun sulla oli niitä ihme oireita ollut.. Aloin muuten miettimään, että voisiko ne meijän hyytymät kuukautisissa johtua siitä vehnänalkioöljystä? Etkö säkin ollut syönyt sitä jonkun aikaa? Sehän kai edesauttaa limakalvon paksuuntumista?

Tosi kiva kuulla susta Asistente! Lämpimät onnittelut rouviintumisesta! :) Häät ovat niin ihanaa ja romanttista aikaa.. Oletteko häämatkalle suuntaamassa vielä?

855/876 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Megan! Me vietettiin hääyö kylpylässä ja aiotaan tehdä häämatka alkuvuodesta. Riippuu siitä, että saanko nyt heti töitä, kun valmistun.

Ihan OT- asia, mutta oltiin eilen katsomassa Vadelmavenepakolainen ja suosittelen lämpimästi, jos tykkää vähän erilaisesta huumorista.

Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014

856/876 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja gyneltä!

Aamuinen herätys kello 4.00, pientä jännitystä ilmassa ennen aamuista gynekäyntiä? Kenties.. Alkukeskustelujen jälkeen gyne totesi, että mulla on hiukan pitkittynyt kierto (yleensä 33-34 päivää, vaihteluväli 29-36kp) ja että ovulaatio tapahtuisi mulla mahdollisesti vasta kp 20 kohdalla. Mut ultrattiin ja siellä näkyi 8mm paksu kohdun limakalvo sekä munasarjat ja kasvava munasolu/munarakkula (kumpi nyt on oikein?) nyt on kp 19. Kaikki näytti kuulemma tosi hyvältä. Ovulaatioiden tikuttamista suositteli, mutta itelläni se tuntuu edelleen hiukan oudolle, sillä seksiä kuitenkin on 2-3päivän välein joka kuukausi. Tosin se mahdollisuus toki on, että olen laskenut oviksia väärin (kuten gyne arvioi) niin silloinhan voi olla, että oletetun oviksen aikaan on joka päivä hommailtu ja sitten on tullutkin se kriittinen 2-3päivän tauko jolloin olisikin oikeasti se ovulaatio ollut?! Jotenkin en vaan jaksa uskoa siihen, että ajoittamisessa olisi vika..

Tilasin nyt kuitenkin ovulaatiotikkuja ja katselen mitä niiden kans tapahtuu. Onko teillä tullut muutoksia oletettuihin ajankohtiin kun olette aloittaneet tikuttelut?

Mä olin ihan satavarma, että mun ovulaationi oli lauantai-sunnuntaina (kerrankin havaitun kunnon liman vuoksi!!). Sitä kesti kahtena päivänä. Gyne kun ultras mut, niin sanoi että munasolu/munarakkula on vasta kasvamisvaiheessa ja oletettu hyvä päivä petiin ois lauantai..Pelkästään siis sen kasvun perusteella, koska munarakkula oli niin pieni. Toki sitten sanoi, että voihan se olla jo pienentymisvaiheessakin kun kerroin että luulin mun ovulaationi olleen jo menneenä viikonloppuna. Tällöin saattais olla ongelmana liian pieni munasolu/munarakkula minkä vuoksi hedelmöitystä ei tapahdu. Jokatapauksessa suositteli ovulaation tikutteluja ja sitten vuodenvaihteen jälkeen lapsettomuustutkimuksiin jos niin halutaan.

Hiivastakin keskusteltiin, mutta eipä siitäkään mitään uutta. Saippuapesut ja liika vedellä lutraaminen pois. Jos siitä tulee kierre niin sitten täytyy tehdä hiivaviljelyt sekä naiselta, että mieheltä ja hoitaa se pois molemmilta. Tällä kertaa katsottaessa ei paljon mitään ollut ja sanoikin, että yleinen nyrkkisääntö on, että jos hiiva ei oireile sitä ei tartte hoitaa. Jotenkin tuli helpotuksen tunne, että kaikki näytti hyvältä, mutta silti pieni epätietoisuus että no missä se vika nyt sitten on? Muutenkin käynnin jälkeen jäi vähän tyhjä olo, että jaah.. No mitäs sitten? 

Onnea Asistente!! : ) 

Omissa höyryissään oleva, Iines

857/876 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja sitä piti vielä kysyä, että syövätkö tai ovatko miehenne syöneet foolihappoa tai Geleetä? 

858/876 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei tytöt :)

Iines14: Meidän miekkonen ei syönyt kumpaakaan yritysvaiheessa. En tiedä vaikuttiko kriittisesti tämä hedelmällisyysasiaan, mutta hän ei polta eikä juo. 

Onnea Asistentelle naimisiin menon johdosta :)

Täällä ei mitään ihmeempää, pieni mahakumpu ilmestynyt, ja työkamuilta silmäilyjä sen suuntaan saanut. Saas nähdä uskaltaako kukaan kysyä, en ajatellut kertoa itse vielä vähään aikaan, jos ei ole pakko. Voi olla kyllä että maha kertoo kohta sen itse :).  Mies joka päivä huomioi Papun ja koskettaa mahaa, se tuntuu kivalta. Itse enemmänkin kummastelen peilistä että oho :). Parin viikon päästä lähdetään extempore-reissulle etelään (halpamatkoille :D), odotan jo lämpöä ja viimeisiä auringonsäteiden imemistä itseeni ennen kuin talven pimeys iskee. 

Miten te muut olette jakselleet kun syksy syvenee?

Keskiviikkoterkuin, Aliisa, rv 12+2

859/876 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas pitkästä aikaa! 

Kiitos kysymästä Megan :) En tiedä mitä oireet olivat mutta raskaana en ainakaan ollut, koska nyt selkeästi ovulaatio ja plussakin tuli tänään. Aloin miettimään tuota vehnänalkioöljyä, mutta muistaakseni aloitin sen vasta kuukautisten alettua.. Voi olla että vähän aikasemmin, ehtiskö se vaikuttamaan.. Tai sitten gelee royalet! Niissä on myös sitä öljyä! Siitä ne hyytymät varmasti johtuivatkin.. kiitos! Olen nyt ollut kipeänä ja mieli maassa, kuume oli niin korkealla että jouduin ottamaan buranaa ja vielä kaksin kappalein ja parasta tässä kaikessa on että juuri ovulaation aikaan. Eikä tässä ole nyt jaksanut/pystynyt kauheasti muutenkaan hyödyntämään ovulaatiota. Harmittaa kun olen oksennus kurkussa vetänyt joka aamu sitä vehnänalkioöljyä ja kallista greippimehua ja tuntuu että se nyt tässä kierrossa onkin ollut ihan turhaa.. Ja vielä että tämä ovulaatio tuli "paremmalta" eli oikealta puolelta ja seuraava sitten taas tulee olemaan todennäköisesti huonompi kierto. Tämä siis vain omaa päättelyäni, että oikeanpuolinen ovis olisi hedelmällisempi.. Mutta odotukset siis aivan nollassa ja paha mieli kun tietää että odotuksen odottaminen kestää :(

Onnea Asistente! Toivottavasti työhommatkin selkiytyy <3

Pakko mennä lepäilemään, oli kiva lukea kaikkien kuulumisia ja tsemppiä! :) 

JanetteO

860/876 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei "pitkästä aikaa" Tytöt!

Kiireisiä päiviä takana, nyt on muutaman päivän ajan taas vähän väljempää. Kyllä tämä yrittäminen silti on mielessä joka ikinen päivä, vaikka en tänne ole ehtinytkään vauvahöyryämään. :)

Viivi85:lla kutkuttavat ensimmäiset viikot menossa. :) Kysyit varhaisesta ultrasta, minulla on sellainen mielikuva, että sen voi tehdä jopa jo joskus viikolla 6. Toki julkisella puolella sitten vasta reippaasti myöhemmin.

Melitalle samaa kuin Megan jo kirjoittelikin, on ihan normaalia että kuukautiset alkavat tuhrulla. Minullakin nyt tuossa edellisessä kierrossa, joka oli (clomifenien ansiosta?) normaalimman pituinen, ja kuukautiset tavallisen runsaat, vuoto alkoi yhden päivän ruskealla tuhtulla. Seuraavana päivänä sitten verinen vuoto, laskimme vasta sen päivän gynen kanssa tämän kierron ensimmäiseksi päiväksi.

Viivi1986, meillä on yritystä myös huhtikuusta asti. Lämpimät tsemppaukset täältä! Ymmärrän niin hyvin mitä tarkoitat, kun kerrot plussan ilmestymisen testiin tai vauvamahan kasvamisen tuntuvan todella kaukaisilta asioilta. Se myönteinen puoli tässä hiukan pidempään yrittämisessä on, että nuo ihmeelliset asiat alkavat todella tuntuakin ihmeiltä. Ehkä tällä odotuksella on merkityksensä. Elämä on kiteytynyt ja tiivistynyt tänä aikana, iloineen ja suruineen. Ehkä se vaatii tämän tyhjyyden, että on tilaa uuden elämän tulla? Myös parisuhteeseen yhteinen toive on tuonut uutta. Tässä olemme nyt kaksin me, ihmettä odottavat, salaisuuden kantajat. 

Mitenkäs Meganin olot? Samoissa kiertopäivissä mennään!

LeFemme, hienoa että kierto näyttää normalisoituvan. :)

Onnittelut vielä Asistentelle avioliiton ensihetkiin! Asenteenne yrittämisen suhteen kuulostaa aivan ihailtavan rauhalliselta ja nöyrältä.

Iines, onneksi kaikki kuulostaa olevan hyvin! Samassa aikataulussa menemme siinä mielessä, että meille tulee myös tutkimusaikoja julkiselle puolelle vuodenvaihteen jälkeen. Mikäli ennen sitä ei tapahtuisi sitä ihmettä :) Saanko vielä kysyä, että minkä kokoisia munarakkuloita sinulla näkyi? Itselläni suurin rakkula näytti nimittäin olevan edellisessä, ultratussa kierrossa hiukan pieni ennen oletettua puhkeamistaan. Rakkulan koko oli 12x15mm samana päivänä, kun o-testissä oli viiva vahvimmillaan.

Foolihaposta vielä, meillä mieskin on syönyt foolihappoa nyt ehkä pari kuukautta.

Aliisa, ihana että pääsette matkalle kaksin vielä tähän väliin!! Niin romanttista!

JanetteOlle lämpimät tsempit ja tervehtymistä!! Minullakin on nyt TAAS aivastelua ja sellaista oloa,e ttä en kai vaan ole tulossa kipeäksi. Viime kierrossa olin kuumeessa ja flunssassa juuri ovulaation aikaan. Älä muuta sano, aikamoista kohtalon ivaa...

Minulla on nyt menossa kiertopäivä 11/35(edellisen clomifen-kierron mukaan)

Toissapäivänä ultrattiin, ja suurimmat munarakkulat olivat vielä melko pieniä, 8x9mm molemmin puolin. Mutta kuulemma päiviin nähden vielä ehtii hyvin kasvamaan. Huomenna katsotaan taas ultralla,  ja kolmannen kerran vielä ensi viikon alussa. On yhtä aikaa niin kovin toiveikas ja pelokas olo. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin antautua sille, mitä tapahtuu.

Uutena taikakeinona minulla ovat nyt ne siankärsämötipat. Olen varmaan vähän hassu, kun mielestäni eivät ole pahan makuisia mitkään näistä vauvantekorohdoista: vehnänalkioöljy, greippi, siankärsämötipat! Kaikki menevät ihan helposti alas :)

Iloa ja valoa kaikille <3