Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?
Hei!
Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)
Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.
Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)
Tyttö ja varis
Kommentit (876)
Ainiin ja vielä yksi asia! Tiesittekö että siankärsämön pitäisi auttaa epäsäännöllisiin kuukautisiin? En ole kokeillut erikseen vaikka siankärsämöä muuten käytän ruuanlaitossa. Lisäksi, oletteko te käyttäneet gelee royalia? Minä aloitin sen jonkin aikaa sitten ja kiertoni oli ainakin heti nyt lyhyempi. Liekö johtui siitä vai mistä.
Ja vielä yhden kerran, lupaan että tälle kertaa viimeinen viesti :)
Mutta piti kuitenkin sanoa että jos joku kokeilee yrttien kyttöä niin muistan aina muistuttaa että yrttejä suositellaan käytettäväksi vain parin viikon kuureina kerrallaan, ei kokopäiväisesti pitkään. Ja jotkut yrtit eivät sovi käytettäväksi raskauden aikana.
Ja niistä menkkakivuista että minulla ei ole koskaan niin pahoja ollut että olisin joutunut särkylääkettä ottamaan, mutta joskus on paineistanut niin paljon että olen käyttänyt kuumaa kauratyynyä. Se on rentouttanut. Samoin kamomillateestä voisi ehkä olla apua.
Iines14: Itsekin olen pohtinut, että voisiko tuo seksi vaikuttaa osaltaan hiivatulehduksiin. Kun ovulaation aikoihin seksiä on ollut joka päivä.. miehen eritteethän luovat hyvän ph:n hiivaa ajatellen. :/ Olen nyt nappaillut maitohappobakteereja ja käyttänyt Canesten-voidetta heti kun oireita alkaa ilmaantumaan. Tuo on ärsyttävää jossain hiivalääkkeissä, kun niitä ei uskalla ottaa, jos epäilee olevansa raskaana tai jos sitä yrittää.. onneksi kuitenkin suurinta osaa lääkkeistä voi käyttää normaalisti. Ei ollut puhetta vastaanotolla käydessäni asiasta, koska silloin ei vielä ollut oireita, niin ei tullut mieleeni ottaa asiaa puheeksi. :/
Minulta otetaan verestä ainakin kilpirauhasarvot. Ne on kyllä otettu viimeksi muutama vuosi sitten toisessa yhteydessä ja mitään siihen viittaavaa ei ollut.. ei ole mitään oireitakaan kyllä, että kilpirauhasen toiminnassa olisi jotain häikkää. Olisin enemmänkin toivonut, että verestä olisi mitattu keltarauhashormonia, mutta lääkäri kai tekee niin kun asiaan kuuluu. Kai tässä lapsettomuusselvittelyissä on joku "tietty kaava", jonka mukaan edetään.
Tänään alkoi odottamani niukka vuoto ennen kuukautisia, joiden pitäisi puolestaan alkaa huomenna. Alan kyllä olla todella vakavasti sitä mieltä, että jotain häikkää meissä on oltava. Jommassa kummassa vähintään. Kaikki keinot käytetty ja aina kuukautiset alkavat ajallaan. Olen aivan turta. En tiedä miten jaksan henkisesti näitä kuukautisia enää. Muiden saldo yrityskuukausista tuntuu olevan raskaus ja minun on korkeintaan hiivatulehdus. VMP! Ei lisättävää, tulen taas juttelemaan kun pettymykseltäni seuraavan kerran kykenen.
Ps. Miten odottavan aika voikaan tuntua näin pitkältä, kun odottaa kutsua lapsettomuuspolille..
Murheen murtama Megan, kp 27/27.
MagieMee: Oi, ensimmäinen ultra! Ihanaa varmasti nähdä ensimmäistä kertaa että sisällä todella kasvaa joku :)
Tyttö ja Varis: Mitäs sinne kuuluu? Onko kuukautiset vielä alkaneet? Odottelu ja epätietoisuus on kyllä kaikista inhottavinta! Itselläkin ensi kuussa tulee 31v täyteen ja jotenkin tuo ykkönen kolmenkympin perässä yhtäkkiä hirvitti vaikka mitään kolmenkympin kriisiä minulla ei viime vuonna ollut :D Uskon ja toivon tämän olevan ohimenevää. Suuri osa ensisynnyttäjistäkin on nykyisin täällä meidän ikähaarukassa :)
Tuutikki85:Pitääkin heti googletella tuota siankärsämöä! :) Oletko muuten vielä testaillut? Toivotaan kovasti tärppiä :)
Iines14: Helpostihan nuo huolet tulevat uniin, mieli jotenkin käsittelee ne niissä. Itsekin koen aina helpommaksi valmistautua huonoihin uutisiin etukäteen ja sitten onkin helpotus kun uutiset ovat parempia :) Toivottavasti sinulla pian helpottaa nuo huolen aiheet!
Megan: *voimahali* Voin vain kuvitella tunteesi, itselläkin oli melko lannistunut olo tässä pitkässä kierrossa ja mietin miten jaksan jos ne jatkuvat näin epämääräisinä. Kuvittelin tämän olevan paljon helpompaa, en arvannut miten suureen tunteiden vuoristorataan sitä joutuisi... Nyt olette kuitenkin saaneet tutkimukset aluilleen, eiköhän niistä selviä pian jotakin. Toivotaan niin!
Vähän kohmeinen maanantai fiilis vielä ja unohdin varmasti puolet mitä halusin teille muillekin vastailla ....
Kuitenkin, täällä taisi viimein käynnistyä kp1! Olo on pääosin helpottunut mutta samalla jotenkin varautunut... Illalla tuli vähän kirkasta verta ja sitten ei mitään ja ehdin jo hetkeksi huolestua... nyt taas sellaista epämääräistä vuodon alkua, eli eiköhän se tästä. Viime kierrossa hanat aukesi kunnolla yllättäen, tämä hidas alku on oikeastaan itselle tutumpaa. Olin jo torstai iltana varannut lauantaiksi yksityiselle ajan jonka peruin perjantaina kun ajattelin että viikonloppu käynnit ovat luultavasti hintavampia. Uuden ajan olin varannut tiistaille jonka nyt peruin. En sitten tiedä pitäisikö kuitenkin myöhemmin käydä tutkituttamassa onko kaikki varmasti kunnossa, viime kierto kun oli kaikin puolin kummallinen.
Maggiemee onnea ensimmäisestä ultrasta! Täällä vaan haaveillaan samasta tilasta! Luulen että ne äidinvaistot sieltä pikkuhiljaa heräilevät ja se huoli omasta lapsesta ja sen hyvinvoinnista on asia mikä kulkee elämän loppuun asti mukana ja varmasti kasvaa vuosivuodelta suuremmaksi.
Tyttö ja varis tiedän osittain tunteesi. Minulla kuukautiset ja ovuloinnit ovat kuitenkin kuin suoraan oppikirjasta. Kierto 28 päivää, joskus harvoin 29 päivää. Ovulaatio 14. päivä. Minulla on aina olleet kivuliaat menkat ja ovulaationkin tunnen selkeästi. Silti 7kk mennyt ettei tikuissa ole ollut haamun haamua, ja menkat ajallaan. Yritän kuitenkin olla maltillinen ja tuon 12kk odottaa ennen tutkimuksiin menoa, kun ei varsinaisesti mitään häikkää vaikuttaisi olevan. Varsinkin kun mut on puolitoista vuotta sitten tutkittu kokonaisvaltaisesti ultraamalla naistentautienpoliklinikalla ja kaikki oli silloin täysin kunnossa (lääkäri halusi sulkea pois endometrioosin. Kuukautiseni ovat erittäin kivuliaat, ja tuolloi). Voihan se vika olla miehessäkin, mutta se kaikki jää nähtäväksi jos ei kohta ala tärppäämään. Silti on musertavaa joka kuukausi mukamas tuntea kaikkia raskauden merkkejä....mua välillä ottaa päähän nää ovulaation jälkeen aristavat rinnat...ja tuntuu että pääni sisällä kehittelen joka kuukausi eri tuntemuksia. Yritän olla ajattelematta mutta silti toivon että nyt tulis plussa ja menkoista huolimatta teen testin...eikä mitään.
Täällä kanssa kärsitty hiivasta.
Meganille haleja! Viikon päästä kärsin varmastikin samoista tuntemuksista.
En millään malttaisi odotella ensi sunnuntaita...tai siis paremminkin maanantaita kp22 menossa. Nyt ei kyllä ole yhtään mitään tuntemuksia. Nännit oli ovuloinnin aikana kipeät, mutta eivät arista enää. Yleensä olleet arat aina menkkoihin asti, mutta on mulla ollut pari kiertoa niin ettei ole kipuilleet ollenkaan. Yritän taas henkisesti valmistautua pettymään, mutta silti on vaikea olla ajattelematta mitään muuta kuin jospa kuitenkin olisi vihdoin tässä kuussa onnistanut. Olen hullu, lueskelen jo kehitysbiologiaa! Mutta kerrankin se tuntuu niin sangen mielenkiintoiselta.
Moi kaikki! Pakko munkin viimein liittyä mukaan, koska jo jonkin aikaa seuraillut teidän keskustelua ja ihana kuulla muiden samassa tilanteessa olevien kokemuksia.
Olen siis 28vuotias ja puolisoni 35v. Molemmille ensimmäinen yrityksessä. Ehkäisy jäi pois jo maaliskuussa, mutta miehen silloisen reissutyön takia vasta kesäkuun lopusta ollaan voitu yrittää oikeasti. Ja jos totta puhutaan, niin vasta elokuussa aloin kiinnittää oikeasti huomiota omaan kiertoon, oviksiin jne, jne.. Kierron pituus ollut normaalisti noin 25 eli jo valmiiksi aika lyhyt, mutta kaksi edellistä on olleet vielä lyhyempiä eli pahimmillaan vain 17 tai 22. Nyt mietinkin, että jos tämäkin on yhtä lyhyt, syytä käydä moikkaamassa gyneä. Lisäksi asioita, joita itse pyörittelen on tyypillinen entä jos ei tärppääkään, tulevat häät joita toivottavasti täytyy siirtää ja kiitollisuus siitä, kuinka täysillä puoliso on tässä mukana.
Siinäpä lyhyesti omia juttuja ja lähtökohtia.
Onko muuten kellään kokemusta tai mietteitä tuota lyhyttäkin lyhyemmästä koko kierron pituudesta ja luteaalivaiheesta joka noin 10-12 päivää jne?
kp 1
Hätäpäissäni tein jo eilen testin, en edes aamupissasta. Yllättäen nega... sitten itkinkin miehelle päivällä. Ajattelin että testaan heti ma-aamuna uudestaan. Testasin, nega. Ei ollut jotenkin enää niin pettymys kuin sunnuntaina. Olin jo varautunut että menkat tästä vielä tulee. Sunnuntai-iltana tuntui jonkinlainen menkkamainen tuntemus jo. Tänään aamutestin jälkeen jatkoin vielä unia (vapaapäivä) ja juurio äsken kun heräsin niin menkathan sieltä alkoi. Hohhoijaa.. Yrityskerta kolme julistettakoon alkavaksi. Se "eka" kierto oli sen 55 päivää, sitten aloitin geleet ja nyt kierto oli 39 päivää. Ehkäpä ne jotain vaikuttaa. Jos olisi samaa pituutta kierto tässä kuussa niin ovis sijoittuisi lokakuun loppuun.
Pakko saada mielipiteitä seuraavaan asiaan joka askarruttaa omaa mieltä. Olen työpaikassa jossa esimies on huijari. Palkat tulee millon sattuu ja nytkin olen kuukausia odottanut minulle kuuluvia lomarahoja. Haluan vaihtaa työpaikkaa mutta mieltä askarruttaa tämä mahdollinen raskautuminen. Uudessa työssä on aina se 4kk koeaika. Mitä jos kävisikin ihme ja tulisin raskaaksi..4kk aikana vatsa varmasti tulee jo esiin niin että työsuhdetta ei välttämättä jatkettaisi..Pitääkö minun vaan kitua täällä kakka työssä mahdolliseen joskus tulevaan äippälomaan vai etsinkö vaan rohkeasti uutta työtä?!
Moikka Lefemme! Jos sulla on kierrot alkaneet lyhentyä huomattavasti, niin kävisin kyllä siellä gynellä, niin ei tarvitse olla yksin asian kanssa ja miettiä päätään puhki. Alkaako sulla kuukautiset ns. tuhruvuodolla ennen varsinaista vuotoa? Jos alkaa, niin tuleeko tuhrua useamman päivän? Mullahan luteaalivaihe on aina vain tuon 10-12 pvää ja, kuukautiskierto yleensä 27-28 päivää, mutta tuhruvuoto alkaa jo kaksi päivää ennen varsinaisia kuukautisia. Ollaan nyt hakeuduttu lapsettomuustutkimuksiin, koska yritystä vuoden verran takana, eikä ainoatakaan tärppiä. Lyhyt kuukautiskierto, lyhyt luteaalivaihe ja tuhruttelu saattavat olla merkkejä esimerkiksi keltarauhasen vajaatoiminnasta ja silloin raskaaksi tulemisen mahdollisuus on kai aika olematon.
Piti sanoa vielä Iinekselle, että kilpirauhasarvojen lisäksi multa kai katsotaan verestä myös prolaktiini. Ettei olis liian korkea, koska se aiheuttaa lapsettomuutta. Piti oikein googlettaa ja katsoa mikä se oikein on, kun labratäti siitä mainitsi, mutta kun itsellä ei ole minkäänlaista lääketieteen tuntemusta, niin en tiedä mistä on kysymys..
Pienen googlettamis-session jälkeen sain tietää, että se on aivolisäkkeen etulohkon erittämä peptidihormoni, jonka tarkoituksena on käynnistää maidontuotanto ja ylläpitää sitä. Eli sitä prolaktiinia erittyy erityisesti imettävillä naisilla. Ja imetyshän tunnetusti on yksi ehkäisyn muodoista synnytyksen jälkeen, vaikkakaan ei mikään varma sellainen. Mutta siis joo, aiheuttaa kuitenkin lapsettomuutta.
Eilen tuli melkein riita miehen kanssa, kun purin turhautumistani kuukautisten alkamisesta ja mies oli sillä asenteella, että eihän tässä meijän tilanteessa ole mitään outoa. Sen mielestä vuosi yritystä ei ole mitään?! Perusteli, että yhellä kaveripariskunnallakin tärppäsi vasta 5-6 vuoden yrityksen jälkeen. Mun mielestä se EI OLE NORMAALIA ja mä en ainakaan halua rypeä noin kauan tässä epätietoisuudessa ja epätoivossa. Sitäpaitsi meilläkin kuitenkin ikää jo sen verran, että ei voida tuhlata aikaa loputtomiin. Mulla varmaan jo vaihdevuodet alkaa jonkun 5 vuoden kuluttua!
Jokaisen tuloksettoman kierron jälkeen olen vain surullisempi ja masentuneempi. Mä en ymmärrä, mikä mun miestä vaivaa ja se ei yhtään tajua miltä musta tuntuu.. Se ei varmaan vaan halua myöntää sitä, että joko mussa tai hänessä ON JOTAIN TODELLA VIALLA ja pitäis mahdollisimman nopeasti saada selville mikä se vika/viat oikein on.
Kuinka monella täällä muuten tulee tuota tuhrutteluvuotoa ennen varsinaista kuukautisvuotoa?
Tyttö ja Varis: Joko menkat ovat alkaneet??
Eitne: Hyvä, että sun menkat alkoi nyt vihdoin. Kuinka pitkäksi kierto venyi?
Blondcherry: Kirjoittelin tuossa samaan aikaan kanssasi, niin vastaan sinulle nyt erikseen. Jos työpaikka on tuollainen, niin kannattaa tosiaan hakea muualta työtä. Ensimmäinen raskaus näkyy harvoin kovin varhaisessa vaiheessa "ulospäin". Vaatteilla voi myös vaikuttaa asiaan. Voit hyvin hakea työtä, vaikka olisitkin tullut juuri silloin raskaaksi tai tulisit raskaaksi työsuhteen alussa. Voihan olla, että uudessa työpaikassa stressi hellittäisi (jos nyt joudut miettimään maksamattomia palkkoja yms) ja tärppikin kävisi täten helpommin. Koska raskaudesta ei tarvitse lain mukaan kertoa työnantajalle vielä tuossa koeajan puitteissa, niin en näe mitään ongelmaa asian suhteen. Ja mikäli sinut vakinaistetaan koeajan jälkeen, ei sinua saa parin kuukauden päästä siitä irtisanoa raskauden perusteella. Kaikilla on oikeus raskauteen työpaikasta huolimatta. Ärsyttää, kun naiset joutuvat usein olemaan varpaillaan työelämässä tuon asian takia. :(
Itse olen ajatellut, että jos joskus käy noin, että olen uudessa työssä ja tulen juuri silloin raskaaksi, niin ilmoitan raskaudesta työnantajalle vasta silloin, kun on lain mukaan pakko tai sitten kun raskaus näkyy jo ihan selvästi. Ilman pienintäkään omantunnon tuskaa.
Joten ehdottomasti haet uutta työpaikkaa, jos siltä tuntuu! Tsemppiä! :)
Sellainen tuli vielä mieleen, että voisiko kaikki (tietenkin vapaaehtoista) kertoa itsestään tiivistetysti jotain, nyt kun on uusiakin tullut linjoille taas ihan kivasti. Esimerkiksi mistä päin on kotoisin, ikä, yritysaika jne. Toki muistan joidenkin asioita, kun ollaan aikaisemmin kerrottu muiden juttujen lomassa, mutta olisi kiva saada tietää muiden tilanteesta vielä tällä tavalla suppeasti.
Jos on kotoisin pieneltä paikkakunnalta, ei tietenkään tarvitse mainita paikkakuntaa, vaan voi vaikka mainita alueen esim. "Pohjois-Karjala" tai "Satakunta" jne. Olisi kiinnostavaa ihan siksikin, että nyt on jotkut aloittelevat tutkimuksia ja mahdollisesti hoitoja, niin voisi vähän valtakunnallisesti vertailla sitä, kuinka nopeasti hoitoon pääsee ja kohta kun onnelliset joukostamme käyvät neuvolassa ja alkavat valmistautua synnytyksiin, niin niissäkin käynneissä on valtakunnallisia eroja, esimerkiksi neuvolakäyntien määrässä.
Voin aloittaa:
Megan 29v, mies 38v, Vantaa. Ehkäisy jätetty 12/13. Jonossa lapsettomuustutkimuksiin julkiselle.
Hii minä jatkan:
Aliisa 32-v, mies 32-v, Uusimaa. E-pillerit pois 12/13, kondomi 04/14. Plussa elokuussa, huomenna eka ultra, IIK!
Blondcherry: Poispois tuommoisesta paikasta! Hae ihmeessä toista paikkaa, kyllähän lakisääteiset jutut pitää rullata! Yhteys liittoon!
Meganille ja Tuutikille kauhean isot rutistukset ja suklaalevyt kaupan päällisiksi!
Ja Lefemmelle tervetuloa :)
Maanantaiterkuin, mitenminäpysynhousuissanihuomiseenaamunsaakkaiikjännittää-Aliisa
Blondcherry ehdottomasti samaa mieltä kuin Megan. Etsi vaan uusi työpaikka hyvällä omalla tunnolla. Vaatteilla saa paljon pelattua, ja kukaan ei kehtaa heti ajatella jos masu vähän pömpöttää että oot raskaana.
Melita 27v, mies 36v Uusimaa. Ehkäisy jätetty 02/13. Ei vielä tutkimuksissa tai jonossa. Ei raskauksia tai haamuja. Viimeiset 2 kiertoa ovikset tikutettu kp.14 ja koko kierron pituus 28 päivää, menkat kestää n.5 päivää loppuvaiheessa vasta tuhrua. Miehellä ennestään kaksi lasta. Kohtu ja munasarjat on ultrattu ja tutkittu naistentautien poliklinikalla keväällä 2013 endometrioosin tms. poissulkemiseksi eikä mitään poikkeavaa tällöin löytynyt.
Megan, edelleen menkat samanlaiset kuin aina ennenkin eli kestää noin neljä päivää ja lisäksi alkaa sekä loppuu selkeästi. Nyt mennään kp9:ssä eli suht pianhan selviää tämän kierron pituus. Ja totta totisesti alkaa vähän mietityttämään, kun aina ennen se 25 päivää ja yhtäkkiä ensin 17 ja sitten 22. Jännittävä nähdä! Mietin vaan, kun aina puhutaan, että ongelmiin puututaan gynellä vasta vuoden yrittämisen jälkeen, mutta ei lienee päde tilanteessa, jossa on näin selvästi nähtävissä missä kiikastaa ja suht helpolla hoidettavissa?
Ja Blondberry, kuten muutkin olen samaa mieltä. Tuossa asiassa työoikeus on sun puolella. Ei muuta kuin uutta duunia hakuseen ja voithan sä edes yrittää miettiä niinkin päin, että jos jäisit nykyiseen, tulet raskaaksi niin palaistiko enää, vai hakisitko joka tapauksessa uutta. Eihän se sama ihan sama asia ole, mutta joka tapauksessa.
Ja vielä kerran tiivitettynä mun tiedot, vaikka osittain jo olikin ylempänä. Lefemme 28v. mies 35v, Keski-Suomi, yritys alkanut 6/14, vaikka ehkäisy jäi 3/14, kierto normaalisti 25 päivää, nyt lyhentynyt ja ovulaatio bongattu edelliskierrossa tikuilla.
Iines, kovasti voimaa, iloa ja rohkeutta tuohon luomea koskevien uutisten odottamiseen! Toivottavasti ystävien ja lasten näkeminen antoi myös iloa. :)
Tuutikki, kiitos erityisesti tuosta yrttivinkistä! Aion ehdottomasti kokeilla, katsoin jo että Frantsilalla olisi siankärsämö-uutetta, nyt yritän saada sen heti hyppysiini! Olenkin tässä miettinyt, miten näitä kiertohäiriöitä voisi lääkitä luontaisesti. Pukka-merkillä taitaa olla jotain harmonisoivaa teetä, teevarastoja ajattelin myös täydentää tätä asiaa ajatellen. Kauhukseni huomasin kesken viime kierron, että olen juonut paljon Tulsi-teetä, joka saattaa vaikuttaa hedelmällisyyttä laskevasti. :( Jätin se sitten pois!! Akupunktio kiinnostaisi myös.
Eitne, muakin kiinnostaa, miten sun kierron pituus nyt? Onnea kuukautisista! Ei uskoisi, että näinkin voi sanoa, mutta joskus ne ovat odotetut! Mitä jos varaisit gynen sinne tietämille, missä ovulaatio voisi olla odotettavissa? Näkisit limakalvon tilanteen ja mahdolliset kypsymässä olevat rakkulat.
Megan, halaus täältä uuden kierron alkuun! Harmi ettei miehesi ihan ymmärtänyt hätääsi ja kipuasi tässä asiassa. uskon, että hän voi myös käsitellä asiaa omalla tavallaan, ja hiukan eri tahdissa kuin sinä. Haastavaa parisuhteelle! Eitnen kanssa kyselitte, eli minullakin nyt kp 1, samoin kuin teillä! Ja Tuutikillakin, johan tässä kiertorytmi tässä ketjussa synkronoituu!!! Eilen alkoi tuhrulla. Eipä uskoisi, että kuukautiset ovat näin tervetulleet! Ja nyt , ekaa kertaa yli puoleen vuoteen, kunnon vuoto ja samoin kivut.
Onneksi saatte nyt noita tärkeitä kokeita otettua. Minuakin mietityttävät kovasti, itseltäni on otettu vain kilpirauhasarvot. Itse asiassa juuri tänään puhuimme asioista gynen kanssa perusteellisesti, kun hän on pian jäämässä äitiyslomalle, ja hoitokontakti päättyy. Kysyin aiemmin, onko epäsäännöllisen kierron kanssa mitään mahdollisuutta saada lähetettä julkiselle, ja hän lupasi yrittää. Se saattaa siis kohdallamme onnistua, että pääsisimme joihinkin tutkimuksiin jo siinä vaiheessa, kun yritystä on koossa 8-9 kk. Tosi omistautunut ja ihana tuo lääkäri on ollut. Soitin hänelle nyt kuukautisten alkaessa, ja syön vielä nyt tämän toisen kierron clomifenia (seurataan ultralla) pienellä annostuksella. Mutta jos ei tärppää, sen jälkeen luultavasti tulisi tauko ja ehkä odottelua julkiselle tutkimuksiin...
Melita, älä muuta sano, aristavat rinnat, nuo toiveiden herättäjät, voisi laittaa pannaan! Jännä loppukierto sinulla tulossa.:) Oletko muuten siis tikuttanut ovulaatiota?
Tervetuloa Lefemme. Meganin tavoin minusta lääkäri voisi olla ihan hyvä, mieltä rauhoittava juttu.
Blondcherrylle neuvon ihan samaa kuin Aliisa ja Megan. Hae ihmeessä kivempaa työpaikkaa, ja tosiaan, liiton kautta saatavat takaisin, jos on muuten vaikeuksia!
Aliisa, ihanaa! Rauhaa huomisen odottamiseen! Tule kertomaan sitten miltä tuntui ja näytti :)
Minulla on ollut ihanaa aikaa työssä ja uusia asioita lähtenyt liikkeelle. Ensi vuodesta tulossa työntäyteinen ja teen yhteistyötä kivojen ihmisten kanssa. Hyviä juttuja tulossa.:) Hui, jos nyt tulisin raskaaksi, niin pitäisi järjestellä sitten muutama juttu uudelleen. Mutta sekin sopii :)
t. Tyttö ja varis, 31v. Mies lähes saman ikäinen. kp 1, toinen clomifen-kierto alussa. E-pillerit jätetty 4/14.
Tulikin jo tekstejä lisää! Mulla jumitti netti, ja sain viestini vasta nyt lähtemään. Älkää ihmetelkö jos kyselin sellaisia, mitä jo kirjoititte:) Ja joku ihme kappalejako taas...
Blondcherry 32v. mies 32v, Pirkanmaa, ehkäisy lopetettu jo 2/14 mutta yritys kunnolla alkanut 8/14, kierto 28-33. Eilen tuntojen mukaan ollut ovis.
Tervehdys kaikille,
Muistaakseni viimeksi kirjoitin heinäkuun puolella tänne ja olette ehtineet kirjoitella paljon =), ei taida aika riittää kaiken lukemiseen mutta kuitenkin i'm back again. Eli heinäkuussa oli yrityskerta nro 1 ja se meni plörinäksi kun kuukautiset alkoivat ja kierto oli sekaisin kun olin lopettanut e-pillerit kesäkuun lopussa. Normaali kierto tuli vasta elokuun loppupuolella ja nyt syyskuussa yritettiin toisen kerran, paremmalla onnella, ehkä. Huomenna olisi tarkoitus tehdä raskaustesti kun kuukautiset ovat myöhässä muutamia päiviä ja on tässä pientä oireilua, ns. rintojen aristusta ollut jo viimeiset 2 viikkoa. Jänskättää ja tunteet ovat pinnassa, huomista siis odotellessa.
Tervetuloa Lefemme!
Blondcherry, kuten muutkin ovat sanoneet minusta uuden työn etsiminen voisi olla hyvä, niin tekisin sinun tilanteessasi. Ei tuo hyvältä kuullosta että palkatkaan ei tule ajoissa =/
Viivi85: Tervetuloa takaisin! :) Tulethan sitten heti kertomaan miltä testi näytti?
Itselläni hämmennys jatkuu, eilinen ei nyt sitten ollutkaan kp1, menkat eivät ole alkaneet, eilisen aikana ja nyt aamulla vain sellaista epämääräistä vähän rusehtavaa "limaa" pieniä määriä (anteeksi kuvaus) Mutta kun sunnuntai iltana tuli jo ihan kirkasta vertakin, mutta vain kerran pyyhittäessä... aargh! Eli nyt on sitten jo kp 49 tai jotain....
Lämmön mittasin aamulla ja 37,1 C näytti... Huolestuttaa, ahdistaa... en oikein tiedä mitä tekisin, soitanko terveyskeskukseen vai odotanko huomiseen...
Eitne pian 31v, mies saman ikäinen, Uusimaa. Pillerit lopetettu toukokuun lopussa. eka kierto 56 päivää, toinen 33, ja nyt ??
Niin ja tuohon ikäasiaan piti myös kommentoida. Mitä ne sellaisia julisteita sinne laittavat?! Laittaisivat sinne missä alle 30v naiset enemmän hengailevat, mikä se sitten olisi on vaikea sanoa :) Mutta vaikka meillä on menossa yrityskerta kakkonen niin nyt jo silti pelottaa että jospa kestääkin aikaa ja miksi oi miksi en aloittanut asiaa jo paljon aiemmin? Varsinkin kun miehen kanssa ollaan tosiaan oltu jo kauon yhdessä. Toisaalta taas en ehkä kuitenkaan olisi ollut valmis ja nyt vasta olen. Joten turha kai sitä on miettiä vaan eletään tässä ja nyt.