Löytyykö muita (30v molemmin puolin), jotka aloittamassa yrittämistä pian?
Hei!
Olisi hienoa löytää samassa tilanteessa olevia, joten kokeillaanpas :)
Meillä on haaveiltu lapsesta (lapsista) tosi pitkään, mutta elämäntilanteet eivät ole olleet asialle otollisia, ja ennen kaikkea on tainnut puuttua rohkeutta. Syön edelleen pillereitä, mutta meillä on mietinnässä, olisiko tämä laatta se viimeinen.
Olisi ihanaa löytää muita omasta perheestä haaveilevia. Itselläni on mielessä tosi monenlaista pohdintaa: pitkä parisuhde, taiteen tekemisen yhdistäminen perheeseen, pumpuliset vauvahaaveet...Ja täällä voisi ehkä siitä yrittämisestäkin kirjoitella, hui! Katsotaan, löytyykö juttuseuraa :)
Tyttö ja varis
Kommentit (876)
Ihania kuvia Lefemme, jee!! Ja mihinkään et saakaan kyllä kadota! Voi että kun me kaikki muutkin päästäisiin jo vaihtamaan raskauskuulumisia kanssasi. <3
Janetteo, tuo kateuden pisto on varmasti tuttu meille ihan kaikille! Hienoa että uskalsit ottaa asian puheeksi täällä. Minulla on viime aikoina ollut välillä kateuden tunteita etenkin sellaisia kohtaan, jotka plussaavat tosi nopeasti. Järjellähän sen kaikki tiedämme, että ei sitä oikeasti toivo kenellekään mitään pahaa, mutta sellaista tunteiden sekoittumista tämä vaan taitaa olla. Onneksi näistä tunteista voi kuulla vertaiskokemuksia, joka auttaa asettamaan ne oikeaan mittasuhteeseen. Tsemppiä takkuilevaan alkukiertoon, toivottavasti se nyt etenee selkeänä tästä eteenpäin! Tiedän miltä tuntuu, kun on sellainen olo, että oma keho tekee ihan mitä sattuu, ja muut ympärillä porskuttelevat normaalikiertoineen. (Sama ristiriitainen kateuden tunne on minulle siis tuttu tuossakin suhteessa. Kun itsellekin toivoisi sitä samaa, mikä on muille "itsestäänselvyys".) Luja voimarutistus täältä!
Minulla oli aamulämpö noussut 37C, hurraa!! Monta päivää kestänyt hormonien (tai ihan munarakkuloiden) aiheuttama kova kohdun alueen arkuuskin on helpottanut yhtäkkiä lähes täysin. Vielä eilen en meinannut pystyä pyörällä ajamaan, kun joka tärähdys sattui.
Nyt päivät ovat tosi työntäyteisiä, ja voi kuinka toivon, että aika rientäisi ja ihmeitä tapahtuisi. Harkitsen muuten akupunktiota, olen kuullut jostain, että se voisi auttaa kiinnittymisessä. Olen kauhuissani, kun lueskelin juuri (taas kerran) minkä kaiken pitäisi osua kohdilleen, että raskaus voi saada alkunsa.
Jostain syystä olo on kuitenkin aika rauhallinen. Mulla on ollut ovulaatio tytöt!!! (Kai se voi olla totta?!) Uskallanko sanoa, että mulla on nyt dpo 1?!
Juu, minä olen siis samaan aikaan kauhuissani ja rauhallinen. Heh! Voitte varmaan kuvitella. ;)
Janette, enpä mä mitään huomattavia muutoksia tehnyt. Näillä en usko olevan vaikutusta, mutta laihduin muutaman kilon tammikuussa, koska jouluun liittyvät mässäilyt väistyi salaatin tieltä ja meillä alkoi myös tipaton. Lisäksi aloin syömään kalaöljykapseleita, mutta niitä joissa ei ole A-vitamiinia. Senkään en usko vaikuttavan itse raskautumiseen vaan ennemmin vasta kehitykseen. Eli loppupeleissä nyt vaan oli meidän aika. :)
Tyttö ja Varis, onnea piinailuun ja ennen kaikkea pitkiä hermoja! Pidän peukkuja kramppiin asti pystyssä. :D
Heippa tytöt pitkästä aikaa :)
Vitsit tänne on tullut paljon uusia, erilaisia hoitomuotoja ja plussa-uutinenkin ilmeisesti kun yritin "päästä kiinni" siihen, mikä on nyt ketjun nykytilanne. Tällä hetkellä ainakin kevät vaikuttaa toiveikkaalta ja odotuksia täynnä olevalta.
Täällä rv 28 menossa, maha on kasvanut ja liikkeet tuntuvat ja näkyvät selvästi. Vielä reilu 5 viikkoa, ja sitten alkaisi äitiysloma. Alkaa työmotivaatio olemaan jo aika lopussa. Elelen sellaisessa "kuplassa" jossa ihmettelen vauvan liikkeitä ja haaveilen äitiysloman alkamisesta, työhössötykset eivät jaksa järkyttää tai hetkauttaa :). Sitä ihmettelen että milloin ne kaikki klassiset raskausvaivat alkavat (selkä,närästys jne.), olen päässyt tähän asti aika helpolla. Ainoastaan nenä on aika tukossa joka voi johtua limakalvojen turpoamisesta raskauden aikana, ja pienimuotoinen rannekanavaoireyhtymä nostaa päätään, joka ilmeisesti voi myös tulla raskauden aikana. Ja minä teen paljon töitä koneella, voihan harmi jos sormet eivät kohta enää kykene näppiksellä mitään tekemään ;). Mutta kaikenkaikkiaan ei mitään valittamista, ihmettelen mahaa ja maailmaa rauhallisin ajatuksin.
Toivotan teille kaikille myös mielenrauhaa yritykseen, ooooommmmmmm :).
Terkuin, Vauvakuplan sisällä asuva-Aliisa ja potkija-poika
Hei naiset,
Eilen illalla lueskelin kuulumiset, ja hui kun nousi oikein kylmät väreet Lefemme, sydämelliset onnittelut, ihan mielettömästi tsemppiä nyt :) Samoin T&V, aivan huippua että ovulaatio on todennäköisesti tapahtunut!
Täytyy myös kertoa omia uutisia, aloitan ihan alusta. Kun kerroin että sain kahtena erillisenä päivänä ovisplussan, niin oletin että toinen varmaan on vasta ollut se virallinen. Emme päässeet puuhastelemaan makkariin tuon toisen plussan aikana/jälkeen, joten ajattelin että meni ohi suun koko ovis. No, eilen illalla tuli pientä tuhrua ja jatkui tänään päivällä. Ostin hätiköiden (dpo 10-12, riippuu kumpi ovulaatioplussa oli totta) apteekin testin ja mitään ei tullut näkyviin n. 10 minuuttiin. Sitten puhuin puhelimessa työpuhelua puolisen tuntia, ja kun katsoin tikkua ja siinä on vaaleanpunainen, haalea viiva, ei edes tarvitse suurennuslasia. Tämähän nyt on tietenkin aivan liian aikaista päätellä mitään koska kuukautistenkaan ei pitäisi vielä alkaa, ja toiseksi testiaika oli umpeutunut tikussa ja sen sisällä ei tullut viivaa. Mutta kun tämä on noita apteekin omia testejä, enkä ole aiemmin tällaista saanut!! Minulla ei ole yhtään sellainen olo että olisin raskaana, en ole tuntenut mitään kiinnittymistä, rintoja ei arista, ei mitään. Mutta olenko :D? Ja nyt on vielä univaje päällä, en osaa ajatella normaalisti. Luulin että hyppisin riemusta jos tuollainen viiva tulee testiin, mutta ensimmäinen reaktio on ettei tunnu että olisin, ja toinen se että alkoi pelottaa ihan hurjasti: onko koko elämä nyt muuttumassa? Ja kolmas reaktio, koska testasin niin aikaisin, on se ettei voi tietää onko kyseessä joku tuulimuna joka on hipaissut kohdunseinämää, tai kohdun ulkoinen raskaus, tai tämähän voi päättyä koska vain.. mitä ihmettä, en todella tiedä mitä ajatella!!! Auttakaa :D
Ainiin, ja vielä sekin hämmästyttää että jos nyt tämä tiputteluvuoto (tänään hieman enemmän kun eilen) ei ole alkavat kuukautiset vaan kiinnittymistä, niin miten tuo testi edes voi vielä havaita hormonia virtsassa?
Aivan ihana lukea Aliisan kuulumisia sieltä kuplasta <3
Maija, kyllähän tuo tosi hyvältä vaikuttaa, ja varmaan siitä vahvistuu. Ihanaa!
Täytyy rehellisyyden nimissä kertoa, että nopeat plussaamiset ympärillä saavat välillä oman olon surulliseksi. Kyllä se kuitenkin menee aina ohi...
Nyt on akupunktio varattu lauantaille. Sen hinta ei enää paljon tunnu tässä konkurssissa. Voi kun siitä olisi apua...
Tuli ihan oudossa muodossa tuo viesti, jotain häikkää palstassa? Taidan mennä nukkumaan. On ollut pitkä päivä, ihanaa työtäni, joka onneksi vie mielen ihmeellisille matkoille.
Ja Pikipikille tsemppiä uuteen kiertoon! Olen näköjään ihan tillintallin täällä...
[quote author="Maija1984" time="05.02.2015 klo 15:48"]
Hei naiset,
Eilen illalla lueskelin kuulumiset, ja hui kun nousi oikein kylmät väreet Lefemme, sydämelliset onnittelut, ihan mielettömästi tsemppiä nyt :) Samoin T&V, aivan huippua että ovulaatio on todennäköisesti tapahtunut!
Täytyy myös kertoa omia uutisia, aloitan ihan alusta. Kun kerroin että sain kahtena erillisenä päivänä ovisplussan, niin oletin että toinen varmaan on vasta ollut se virallinen. Emme päässeet puuhastelemaan makkariin tuon toisen plussan aikana/jälkeen, joten ajattelin että meni ohi suun koko ovis. No, eilen illalla tuli pientä tuhrua ja jatkui tänään päivällä. Ostin hätiköiden (dpo 10-12, riippuu kumpi ovulaatioplussa oli totta) apteekin testin ja mitään ei tullut näkyviin n. 10 minuuttiin. Sitten puhuin puhelimessa työpuhelua puolisen tuntia, ja kun katsoin tikkua ja siinä on vaaleanpunainen, haalea viiva, ei edes tarvitse suurennuslasia. Tämähän nyt on tietenkin aivan liian aikaista päätellä mitään koska kuukautistenkaan ei pitäisi vielä alkaa, ja toiseksi testiaika oli umpeutunut tikussa ja sen sisällä ei tullut viivaa. Mutta kun tämä on noita apteekin omia testejä, enkä ole aiemmin tällaista saanut!! Minulla ei ole yhtään sellainen olo että olisin raskaana, en ole tuntenut mitään kiinnittymistä, rintoja ei arista, ei mitään. Mutta olenko :D? Ja nyt on vielä univaje päällä, en osaa ajatella normaalisti. Luulin että hyppisin riemusta jos tuollainen viiva tulee testiin, mutta ensimmäinen reaktio on ettei tunnu että olisin, ja toinen se että alkoi pelottaa ihan hurjasti: onko koko elämä nyt muuttumassa? Ja kolmas reaktio, koska testasin niin aikaisin, on se ettei voi tietää onko kyseessä joku tuulimuna joka on hipaissut kohdunseinämää, tai kohdun ulkoinen raskaus, tai tämähän voi päättyä koska vain.. mitä ihmettä, en todella tiedä mitä ajatella!!! Auttakaa :D
[/quote]
ohoh,,,tein saman eilen...ovis tikun dippasin, ja samalla lailla tuli haaleampi viiva vielä kuin sinulla, mutta kyllä siinä viiva mieletäni oli, sitten tulikin tuhrua illalla,,,,ja tänään vuotaa jo ihan hyvin, eli menkat alkoi...
vähän hämillään minäkin,,,mahakivut ja kaikki, menkoista ei epäilystäkään...
Hei taas,
T&V, varmasti nopeat plussat saavat ikävän olon ja epäreiluuden tunne tulee! Mutta sulla on nyt niin hyvin projekti hanskassa ja keinoja käytössä että yritä pitää positiivinen mieli, eihän noita keinoja olisi saatavilla mikäli ei olisi ketään koskaan auttaneet :)
Minä en oikein tiedä mikä tilanne on, heikolta vaikuttaa. Tänäänkin testiin samanvahvuista plussaa kun eilen (tällä kertaa hieman nopeammin), mutta jatkuvaa vuotoa on. Vuoto ei ole yhtä runsasta kun kuukautisissa, mutta ei ole sitä ihan pientä paperiin jäävää kiinnitysvuotoa vaan seassa on limakalvoa ja värikin ajoittain kuukautisia muistuttava. Jos olisi kiinnittymisvuotoa niin tuskin olisi tällaista, toisaalta on kai mahdollista että on sellaista breakthrough bleedingiä. En kuitenkaan ole kovin odottavin tunnelmin vielä koska hyvin paljon vaikuttaa että voi olla kemiallinen tms.
Pikipiki, testasit ovistikulla? Ei ole tarkoitus mitenkään kritisoida menetelmää tai lytätä toiveita raskaudesta, mutta koska ovistikut mittaavat lh:ta eikä raskaushormonia, niin voi hyvin olla koko kierron ajan haaleaa plussaa koska kyseistä hormonia kai monilla on jatkuvasti elimistössä. Mulla ainakin oli haaleaa viivaa ihan kierron alusta eli menkkojen alussa ja pitkin kiertoa. Testaappa raskaustestillä jos epäilyttää :)! Tsemppiä!
Testasin, nega.. Mutta joku tuommostakin puheli niin pitihän se pöhkönä kokeilla, no eilen alko ne menkatkin sitten..
Että uuteenkiertoon, toiveikkaana ^^
Greippimehu messissä, vitamiinit femibion ja cb ovis tikut.. Mikä olis muuten. Hyvä aika aloittaa tikuttaminen..
Viime kuussa menkat alko 8.1 ja ovis 16 pv, silloin sain hymynaaman :)
Lefemme; oi onnittelut plussasta! Hienoja uutisia! :) Ja Maijalle laittaisin myös varovaiset onnittelut, mielestäni tuo viiva on jo aika selkeä, kun se noin punertaakin. Oletko vielä testannut uudestaan?
Piki Piki 79: ovistestit saattavat tosiaan näyttää koko kierron myös toista haaleaa viivaa, kuten Maija jo sanoikin, itselläni oli myös niin.
Tyttö ja Varis: Nyt kuulostaa jo lupaavalta, pidän kovasti peukkuja sinulle! :) Akupunktio kuulostaa myös jännälle, olen jostain lukenut että siitä on joillekin ollut apua. Millaista siellä oli?
Aliisa: Ihanaa kuulla myös sinun kuulumisiasi! Oletkin jo pitkällä, kylläpä aika meneekin nopeasti :) Itselläni on jo tässä alkuraskaudessa ollut jonkin verran närästystä, pelottaa mitä se on sitten lopussa :D
Olen taustaillut täällä lukien teidän päivityksiä, mutten ole viitsinyt juurikaan itsestäni huudella.
Nyt rv12+2 vajaa kolme viikkoa sitten oli ensimmäinen neuvola ja ehdin jo huolestua kun ultra aikaa ei kuulut. Eilen sitten soittelin sairaalaan ja ilmeisesti lähetteeni oli vain hukkunut matkalla. Onneksi sain peruutus ajan maanantai aamulle :) Nyt vähän jännittää, odotan ultraa innolla ja samalla pelottaa että siellä ei kuitenkaan ole ketän tai jotain on tapahtunut.
Neuvolan hoitaja sai kuitenkin hetkeksi kiinni pienen sydänäänet, minä ja mieheni olimme niin hämillämme ettemme oikein tienneet mitä pitäisi kuulla, mutta luotan hoitajan harjaantuneeseen korvaan :D Ja sillä käynnillä olikin vielä sen verran aikaista, että oli aika tuurista kiinni kuuluuko vielä mitään.
tulipa se tylsästi pötköön... jotenkin tässä vastaus kentässä ei tänä aamuna ollut muokkaus mahdollisuutta, kummallista...
Heips kaikki!
Oon lukenut tän ketjun nyt alusta alkaen tällä viikolla ja vihdoin päätin liittyä mukaan! :)
Oon ilolla ja surulla seurannut tän ketjun tapahtumia, onnea kaikille plussaajille ja tsemppiä ja jaksamisia kaikille muille! Kyllä tämä vielä kaikille iloksi muuttuu jossain vaiheessa.
Oma tilanteeni on seuraavanlainen: pillerit jätin pois 4/14, mutta kondomi jätettiin pois vasta 12/14. Halusin saada kropan normalisoitua, kun pillereitä tuli otettua yli 10 vuotta. Kierto ei ole tasainen, mutta aina jossain 26-34 välillä. Pari viime kuukautta ollut aika tasainen kierto 26 päivää. Viime kuussa en käyttänyt ovulaatiotestiä, ja luulen että aloitettiin tallennukset just oviksen jälkeen harmillisesti, kun laskin ovulaatiolaskurilla että ovis alkaisi pari päivää myöhemmin (ois vaan pitäny kuunnella kroppaa, limat tuli selvästi just pari päivää aikaisemmin). Tässä kuussa ostin ClearBluen testin jonka pitäisi näyttää 2 päivää ennen ovista vilkkuvana hymynaamana ja seuraavaksi hymynaama oviksen merkiksi. Meinasin jo toivoni menettää kun tuo vilkkuva hymynaama oli ruudussa heti tokasta testipäivästä alkaen. Pelkäsin että jotain ois pielessä. Tänä aamuna olikin sitten onneksi hymynaama ruudussa ilman vilkkumista ja piti ennen töihin lähtöä tehdä talletukset, jotta varmasti ehtis oviksen aikana. :D
Että jännityksellä odotetaan miten käy.
Kiva jos saan seuraanne liittyä jännittämään! :)
Ainiin, olen siis 30v ja mies 31v. Asutaan Kanadassa, joten senkin puoleen hieman erikoinen tilanne kun ei ole tutut lääkärikuviot kuten Suomessa.
Hei naiset! Tervetuloa Maple Winter :)
Ehdin ainoastaan kommentoida nyt omaa napaani, anteeksi! Sain aamulla vahvan plussan apteekin testillä, joten hyvältä näyttää MUTTA erikoiset minikuukautiset jatkuvat edelleen. Mieli tekee ajatella että kyseessä on vaöekuukautiset tai kiinnitysvuotoa, mutta pelottaa! Ihanaa viikonloppua kaikille <3
Maija, onnea! Vuoto varmasti huolettaa, mutta olen monelta kuullut, että alkuraskaudessa voi olla reiluakin vuotoa ja silti on kaikki hyvin. Ehkä soitto lääkärille/neuvolaan lievittäisi huoltasi? Ihanaa viikonloppua sinullekin!
Maple Winter, hauska saada toinen ulkosuomalainen mukaan ketjuun. Me siis asumme Keski-Euroopassa ja olemme samanikäisiä kuin tekin. Lääkärikuviot ulkomailla ovat todellakin hämmentäviä, vaikka itseäni oikeastaan huolettaa vielä enemmän turvaverkon puuttuminen, kun perhe ja lähimmät ystävät ovat Suomessa. Tsemppiä yritykseen, ja jos viitsit niin kerro tarkemmin miten teillä Kanadassa nuo terveydenhuoltokuviot pelaavat. Kiinnostaa nykyään ihan eri tavalla. :)
Täällä meneillään kp 32/28-35 ja sellaiset pms-oireet oli tällä viikolla, että eiköhän uusi kierto käynnisty viimeistään ensi viikon aikana. Helmi- ja maaliskuussa sekä minä että mieheni joudumme reissaamaan enemmän, erikseen, katsotaan onnistutaanko olemaan otollisina hetkinä samassa paikassa yhtä aikaa.
Maija, kiitos! Ja onnea plussauksesta! Tosiaan, jos vuoto huolettaa ole ihmeessä yhteydessä lääkäriin niin saat mielenrauhan. :)
Schmetterling, hei jee! Kiva, että en ole ainut ulkosuomalainen. Mulla kanssa perhe Suomessa, onneks on täällä ystäviä joilla on pieniä lapsia niin en ihan ole yksin ilman tukiverkostoa. Mulle ei oo vielä ihan auennut täysin tää Kanadan terveysjärjestelmä, mutta kaikilla on perhelääkäri jonka vastaanotolle mennään vähän joka asiassa. En oo täällä asuessani vielä tarvinnut lääkäripalveluja muuten, mutta kävin verikokeissa ja papa-testissä meidän perhelääkärillä. Olihan se vähän erikoista kun Suomessa yleensä menin gynelle papa-asioissa yms. Pitäis kysellä täkäläisiltä ystäviltä, että pitääkö mun hommata ite synnytyslääkäri jonka luona käyn ultrassa jne, vai saako sen jotenkin tuon perhelääkärin kautta. En vaan viiti vielä hirveästi tästä raskausyrittelystä puhua kenellekään, kun pelkään että sitten mitään ei tapahdu. :/
Kiitos! <3
Ja sehän tässä on lohduttavaa, että muistakin tuntuu tältä ja sinusta on tuntunut aivan samalta ja nyt olet tuossa ihanassa, varmasti epätodelliseltakin tuntuvassa tilassa :) Varmasti pitkän yrityksen jälkeen tuntuu uskomattomalta? Tapahtuiko tässä yrittämisen aikana mitään erityistä? Esim. ruokavaliossa, painossa, stressissä, poppaskonsteissa? Vai olikohan nyt vain se aika teillä... :)