Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä lapsettomana maksan myös teidän kotonaolijoiden lasten virikehoidon

Vierailija
05.04.2014 |

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.

Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:55"]

Olen edelleen sitä mieltä, että  päiväkodit ovat vain työssäkäyvien lapsille. Tai sitten kotonaolijat maksaisivat oikeiden kulujen mukaan huvihoidon lapsilleen.

[/quote]

Voi rauhassa olla ihan mitä mieltä tahansa ja pitää vanhentuneen kantasi. Asiasta mitään oikeasti tietävät ymmärtävät päivähoidon merkityksen varhaiskasvatuksena, joka kuuluu kaikille lapsille.

Jos kateudeltasi pystyisit, saattaisit sinäkin ymmärtää, ettei se ole laiskaa äitiä, vaan lasta varten. Vai pitäisikö työttömien lapsilta kieltää koulunkäyntikin? Tai muuttaa se maksulliseksi?

[/quote]

Tuskin kukaan koulutuksesta täällä valittaa, nyt on kyse turhanpäiväisestä päivähoidosta. Eli silloin, kun sitä ei oikeasti tarvita.

Vierailija
122/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:04"]

Erittäin harvoin tapahtuu tätä. Silloin kun tapahtuu, siihen on yleensä hyvä syy. Miksi 5-vuotiaan pitäisi menettää kaverinsa ja päivähoidossa saatu opetus siksi, ttä perheeseen syntyi vauva?

[/quote

Normaali vanhempi pystyy tarjoamaan nämä perustarpeet muutenkin, ilman päivähotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viimeisen 15 vuoden ns. Kehitys kaikenlaisissa kodinhoidontuissa ja virikehoidoissa on lisännyt tukien kuppaamista ja hoitopaikkojen väärinkäyttöä mutta yhteiskunta on tämän sallinut. Nyt kun rahat on loppu niin tulee hirveä poru pienistäkin rajoituksista ja rahojen leikkaamisesta. Varsinkin jos on hyvätuloinen työssäkäyvä puoliso, ei kannattaisi vinkua mistään pikkuleikkauksista. Umpiköyhät taas, ei lapsia kannata oikeesti tehdä surkeeseen taloustilanteeseen yhteiskunnan rahojen varaan. Yksi lapsi on 18 vuoden tinki. Eikä tuo enää tulevaisuudessa valtion ilmasta rahaa niin paljon kuin ennen. Talous ja perhekasvatusta pitäisi antaa nykyään ksikille yli 18 vuotiaille eikä vain ysiluokkalaisille yhtenä vuonna.

Vierailija
124/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kiitos-

Vierailija
125/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on fakta, että monet nyky mammat ovat vaan niin helkkarin laiskoja! Jokainen äiti voisi itse tarjota laadukkaampaa toimintaa yksilöllisesti omalle lapselleen. Olen itse pk:ssa töissä ja valitettavasti hoito on usein pelkkää säilytystä, ryhmät ovat suuret ja hoitajista pula.

Vierailija
126/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia naisten pitää käydä töissä kun eivät halua? Mitä olen itse ollut työelämässä, naiset haluavat jäädä kotiin. Nimim. kokemusta työelämästä reilut 30 vuotta.

Vierailija
127/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:15"]

Olen edelleen sitä mieltä, että  päiväkodit ovat vain työssäkäyvien lapsille. Tai sitten kotonaolijat maksaisivat oikeiden kulujen mukaan huvihoidon lapsilleen.

[/quote]

Voi rauhassa olla ihan mitä mieltä tahansa ja pitää vanhentuneen kantasi. Asiasta mitään oikeasti tietävät ymmärtävät päivähoidon merkityksen varhaiskasvatuksena, joka kuuluu kaikille lapsille.

Jos kateudeltasi pystyisit, saattaisit sinäkin ymmärtää, ettei se ole laiskaa äitiä, vaan lasta varten. Vai pitäisikö työttömien lapsilta kieltää koulunkäyntikin? Tai muuttaa se maksulliseksi?

[/quote]

Tuskin kukaan koulutuksesta täällä valittaa, nyt on kyse turhanpäiväisestä päivähoidosta. Eli silloin, kun sitä ei oikeasti tarvita.

[/quote]

Asiantuntijat ovat sitä mieltä, että yli 3-vuotiaalla tulee olla oikeus varhaiskasvatukseen. Hänen päivähoitonsa ei siis ole turhanpäiväistä.

Vierailija
128/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä lapsettomana maksan myös teidän kotonaolijoiden lasten virikehoidon

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa."

Sulla on sitten isot tulot, kun on niin suuret verot, että riittävät kattamaan kotona olevien äitien lasten päivähoidon. Sen sijaan, että valittaisit, ymmärtäisit, miten hyväosainen noin rikkaana olet. Kiinnostaisi tietää, miten sinun verosi on korvamerkitty juuri kotonaolevien äitien lasten päivähoitoon? Mistä tiedät, ettei sinun veroillasi makseta vaikka kuntasi vanhustenhoitoa?

Muuten, meillä kaikilla ei edes ole sitä vauvaa kotona. Vaan ollaan kotona ihan itsemme kanssa.

Vierailija
129/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitää maksaa siitä et muutkin lukee samoja kirjaston kirjoja kuin minä ja kävelee samoilla teillä kuin minä ja ja ja...

Vierailija
130/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Asiantuntijat ovat sitä mieltä, että yli 3-vuotiaalla tulee olla oikeus varhaiskasvatukseen. Hänen päivähoitonsa ei siis ole turhanpäiväistä.

[/quote] On se silloin turhanpäiväistä jos vanhempi istuu kotona ja virikelapsi vie paikan joltain todella tarvitsevalta! Ja tuntuu siltä että joka toinen äiti on mielenterveyspotilas ja lapsi tarvii paikan. Onkohan mielenterveysongelmat oikeasti lisääntyneet niin paljon? On myös aika riskialtista tehdä lisää vauvoja jos ei itse ole edes terve.

Vierailija
131/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:14"]Minkä takia naisten pitää käydä töissä kun eivät halua? Mitä olen itse ollut työelämässä, naiset haluavat jäädä kotiin. Nimim. kokemusta työelämästä reilut 30 vuotta.

[/quote] Sen takia, että tämä suomi ei vaan pyöri kotona makaajia hyysäämällä ja niille rahoja maksamalla.

Vierailija
132/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, nykyisten eliniänodotteiden valossa et koskaan ehdi maksaa veroistasi EDES OMAA ELÄKETTÄSI. Ole siis iloinen, että toiset synnyttävät eläkkeesi maksajia. 

Vierailija
133/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toiset asiantuntijat ovat taas sitä mieltä, että lapsella on oikeus kotiinsa ja vanhempiinsa. Vastahan tuossa oli lapsilta kysytty, mitä he kaipaavat vanhemmiltaan. Yhteistä aikaa. Kukaan ei kaivannut lisää aikaa olla päiväkodissa.

Se ja sama minun puolesta sinsänsä. Rahat on lopussa ja näitä etuja ollaan kaventamassa. Ehkä joku mamma oivaltaa, että se onkin elämässä rikkaus saada viettää aikaa omien lasten kanssa.

Ihmisillä on yksi, ainoa elämä. Haluatko sinä viettää sen kotona netin ääressä niin, että joku muu hoitaa lapsesi, vai haluatko itse olla osallisena lapsesi elämään. Elämä on valintoja. Minua ei oikeasti kiinnosta kovin syvästi, miten muut lapsensa hoitavat. Nakkaavat ne päiväkotiin aina tieltä uuden tullessa. Se ja sama minulle.

Oman valintani tein niin, ,että lapset saivat olla kotona ja nyt kun katson aikuisuuden kynnyksellä olevia nuoriani, olen onnellinen, että sain viettää aikaa heidän kanssaan mahdollisimman paljon ja itse antaa virikkeet ja tehdä sen varhaiskasvatuksen, millä he nyt hyvin pärjäävät koulussa ja muutenkin elämässä.

Joku toinen valitsee toisin.

Vierailija
134/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toiset asiantuntijat ovat taas sitä mieltä, että lapsella on oikeus kotiinsa ja vanhempiinsa. Vastahan tuossa oli lapsilta kysytty, mitä he kaipaavat vanhemmiltaan. Yhteistä aikaa. Kukaan ei kaivannut lisää aikaa olla päiväkodissa.

Se ja sama minun puolesta sinsänsä. Rahat on lopussa ja näitä etuja ollaan kaventamassa. Ehkä joku mamma oivaltaa, että se onkin elämässä rikkaus saada viettää aikaa omien lasten kanssa.

Ihmisillä on yksi, ainoa elämä. Haluatko sinä viettää sen kotona netin ääressä niin, että joku muu hoitaa lapsesi, vai haluatko itse olla osallisena lapsesi elämään. Elämä on valintoja. Minua ei oikeasti kiinnosta kovin syvästi, miten muut lapsensa hoitavat. Nakkaavat ne päiväkotiin aina tieltä uuden tullessa. Se ja sama minulle.

Oman valintani tein niin, ,että lapset saivat olla kotona ja nyt kun katson aikuisuuden kynnyksellä olevia nuoriani, olen onnellinen, että sain viettää aikaa heidän kanssaan mahdollisimman paljon ja itse antaa virikkeet ja tehdä sen varhaiskasvatuksen, millä he nyt hyvin pärjäävät koulussa ja muutenkin elämässä.

Vierailija
135/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
136/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:31"]

Niin kauan, kuin minulla on oikeus hoidattaa lapsia päiväkodissa, kun olen kotona, niin kauan aion sitä tehdä.

Siinä ei auta teidän hiekkapilluvelojen kitinä ja natina.

Laki oikeuttaa ja sitä aion käyttää.

Harmittaako?

[/quote]

Niin kun mulla on oikeus! Voiko itsekkäämpää ihmistä olla? Sua ei yhtään liikuta että joku työssäkäyvä joutuu kuskaamaan lapsiaan kilometrien päähän kun sun virikemukula vie paikan lähipäiväkodista. Oikein tyypillinen asenne, minä minä minä! Ota se pää pois perseestäs ja ajattele asiaa muidenkin kannalta. Olisivat saaneet poistaa subjektiivisen oikeuden kokonaan jotta sun kaltaset sais hoitaa kakaransa ihan itse! 

Vierailija
137/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] On se silloin turhanpäiväistä jos vanhempi istuu kotona ja virikelapsi vie paikan joltain todella tarvitsevalta! Ja tuntuu siltä että joka toinen äiti on mielenterveyspotilas ja lapsi tarvii paikan. Onkohan mielenterveysongelmat oikeasti lisääntyneet niin paljon? On myös aika riskialtista tehdä lisää vauvoja jos ei itse ole edes terve.

[/quote]

Itsekin olen seurannut täällä, että joka toinen on masentunut. Kun laittaa ketjun pystyyn, mitä mielialalääkkeitä syöt, tulee heti parikymmentä vastausta.

Joskus olen ihmetellyt, että minkä ihmeen takia nämä sitten tekee lisää ja lisää lapsia ja sitten valitetaan, kun ei jaksa niitä itse hoitaa, kun on niin masentunut.

No, tosiasiahan se onkin, että epäsosiaalinen aines lisääntyy ja kun ei itse kykene lapsiaan kasvattamaan, on toki parempi, että päivähoito hoitaa ne.

Täällähän moni sanoo, että äiti ei pysty tarjoamaan lapselleen laadukasta varhaiskasvatusta ja ei kykene hoitamaan vauvaa ja taaperoa. Jos on itsellä niin paljon ongelmia, parempi onkin, että yhteiskunnan toimesta hoidetaan näiden mielenterveyspotilaiden lapset.

Se näissä vain on, että yleensä nämä jatkuu sukupolvesta toiseen, kuten sosiaalitukien kuppauskin.

Vierailija
138/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajakkimammat tekee lapsia ja masistelee kotona. Päiväkoti hoitaa, että vajakkimamma jaksaa taas illalla naida miehensä kanssa ja tehdä lisää lapsia päiväkodin hoidettavaksi ja vähän masistella.

Tämä on totuus.

Vierailija
139/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku duunata ap:lle päivähoitopaikan? Ehe ehe. Ei tarvitse, kun av hoitaa hommat. Ilmaiseksi.

Vierailija
140/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, joka en koskaan sairasta, maksan myös ap:n kunnallisen terveydenhoidon. Minä, jolla ei ole autoa, maksan yleisten teiden kunnossapidosta, että ap:lla ois kivempi ajaa autoa. Minä, joka en käytä kirjastoja, katso yleä tai kuuntele radiota, maksan myös näistä palveluista, jotta ap voi niitä käyttää. Minä, joka en liiku pimeällä, maksan katuvaloista, jotta ap tuntee olonsa turvalliseksi iltalenkillään.

You get the point???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan