Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä lapsettomana maksan myös teidän kotonaolijoiden lasten virikehoidon

Vierailija
05.04.2014 |

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.

Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naulan kantaan. Järjetön setti.

Vierailija
2/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin kuitenkaan yksin maksat. Lohduttaudu vaikkasillä, että ehkä ne sinun veroroposesi menevät vaikka vanhustenhoitoon tai teiden ylläpitoon, josse madaltaisi vaikka verenpainettasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Mun lapsilleni virikehoito oli todella tärkeä. Sairastin esikoisen syntymän jälkeen synnytyksenjälkeistä masennusta. Virikehoito omine rytmeineen auttoi ehkäisemään sitä osaltaan tällä kertaa. Esikoinen myös kaipasi kavereiden seuraa ja minusta ei ollut viemään häntä kerhoihin toisen lapsen syntymän jälkeen.

En tunne huonoa omaa tuntoa tästä. En sitten pätkääkään. Sittemmin olen maksanut yhteiskunnalle molempien lasten päivähoidon kulut moninkertaisina.

Vierailija
4/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitien ja työttömien lapsille on palkattu kallispalkkaisia hoitajia seisomaan pihalla ja vahtimaan lasten leikkimistä. Samat kallispalkkaiset hoitajat antavat sakset käteen ja paperia ja käskevät leikkaamaan.

Kuinka kauan maamme talous kestää tämän, ettei kotiäiti voi itse seisoa ulkona ja vahtia sitä lastaan tai antaa niitä saksia käteen.

Lisää velkaa vain lastenne ja lastenlastenne maksettavaksi, kunhan saatte vain maata kotona.

Vierailija
5/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:49"]

Kiitos. Mun lapsilleni virikehoito oli todella tärkeä. Sairastin esikoisen syntymän jälkeen synnytyksenjälkeistä masennusta. Virikehoito omine rytmeineen auttoi ehkäisemään sitä osaltaan tällä kertaa. Esikoinen myös kaipasi kavereiden seuraa ja minusta ei ollut viemään häntä kerhoihin toisen lapsen syntymän jälkeen.

En tunne huonoa omaa tuntoa tästä. En sitten pätkääkään. Sittemmin olen maksanut yhteiskunnalle molempien lasten päivähoidon kulut moninkertaisina.

[/quote]

Kylläpä heti ilmestyy näitä masentujia liuta palstalle, joiden on ollut pakko saada lepäillä kotona vauvan kanssa ja isommat työntää hoitoon.

Jos tekee lapsia, niin niistä koituvia kustannuksia voisi myös maksaa itse, eikä odottaa, että muut kuntalaiset tekevät töitä, että teidän ei itse tarvitse hoitaa omia lapsia.

Vierailija
6/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mitä juuri sinä maksat? Virikehoitolapsen perhe voi maksaa paljon enemmän veroja kuin sinä, jolloin he voivat tulla aukomaa sinulle päätään että "me hei maksetaan sun kirjastosta lainaamat kirjat ja sun tk lääkärikäynnit ja tiet joilla ajat/kävelet ja vittu soikoon silti susta ei ole yhteiskunnalle mitään hyötyä kun et kasvata siipiesi suojassa uutta veronmaksajaa!"

Vierailija
7/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LTO:n samoin kuin lastenhoitajan palkka on kyllä todella pieni.. mutta  päivähoito on lapsen, ei vanhempien oikeus. Vaikka kaikki tutkimukset kertovat päiväkodissa olleiden lasten kotihoidettuja paremmista sosiaalisista taidoista, edelleen täällä joku jaksaa valittaa. Lapseni ovat päiväkodissa koska siellä on kavereita, itselläni on muuta aikuisten tekemistä ja aika usein käyn myös töissä silloin kun töitä on. Äläkä muistuta niistä kerhoista, ei niitä oikeasti juuri ole. Jos ottaa vielä aivoon niin muuta Kiinaan.

Vierailija
8/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:49"]Kiitos. Mun lapsilleni virikehoito oli todella tärkeä. Sairastin esikoisen syntymän jälkeen synnytyksenjälkeistä masennusta. Virikehoito omine rytmeineen auttoi ehkäisemään sitä osaltaan tällä kertaa. Esikoinen myös kaipasi kavereiden seuraa ja minusta ei ollut viemään häntä kerhoihin toisen lapsen syntymän jälkeen.

[/quote]

Hieno juttu, että olet masennuksestasi selvinnyt. Ja että päivähoito on ollut siinä osaltaan auttamassa asiaa.

Sinulla olikin ilmeisesti diagnosoitu masennus? Tällainen tilanne onkin eri. Apua tarvitsevaa pitääkin auttaa, mutta muutoin olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Verorahoilla ei pidä kustantaa äideille vanhemmista lapsista vapaita kahvitteluhetkiä vauvan kanssa. Suurimmalla osalla laiskuutta, sori vaan.

Vierailija
9/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja autoton maksaa autoteiden ylläpidosta. Sellainen, joka saa helposti lapsia maksaa toisten lapsettomuus hoidoista. Elämänsä täysin terve maksaa paljon sairastavien hoidosta. Työssäkäyvä maksaa työttömien tuista. Perheetön (jolla ei iäkkäitä sukulaisia) maksaa vanhusten hoidosta. "Normaalit" maksaa alkoholistien/narkkareiden hoidosta. Ym ym

Sellaista se elämä on demokraattisessa yhteiskunnassa, jossa pyritään jollain tavoin huolehtimaan toisista yhteisestä potista. Aina jotakuta kohtaan on epäreilua. Voi voi...

Suosittelen vaikka Venäjälle, Kiinaan tai moniin Afrikan maihin muuttoa, ei tarvitse maksaa omasta mielestään turhista avustuksista...

Vierailija
10/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin maksat omia kulujasikaan veroissa. firmat maksavat suurimman osan.

Vierailija
11/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua työssäkäyvänä äitinä puolestaan raivostuttaa suunnattomasti raahata lapsiani toisella puolella kaupunkia sijaitsevaan päiväkotiin, kun lähipäiväkodit ovat täynnä näitä virikelapsia. Ja tätä ongelmaa ei poista subjektiiviseen päivähoito-oikeuden rajaaminen, koska se osa-aikainen virikelapsi kuitenkin vie sen yhden päivähoitopaikan.

Päiväkotipaikat kuuluvat työssäkäyvien lapsille, jos työssäkäyntiin ylipäänsä halutaan kannustaa.

Vierailija
12/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:55"]LTO:n samoin kuin lastenhoitajan palkka on kyllä todella pieni.. mutta  päivähoito on lapsen, ei vanhempien oikeus. Vaikka kaikki tutkimukset kertovat päiväkodissa olleiden lasten kotihoidettuja paremmista sosiaalisista taidoista, edelleen täällä joku jaksaa valittaa. Lapseni ovat päiväkodissa koska siellä on kavereita, itselläni on muuta aikuisten tekemistä ja aika usein käyn myös töissä silloin kun töitä on. Äläkä muistuta niistä kerhoista, ei niitä oikeasti juuri ole. Jos ottaa vielä aivoon niin muuta Kiinaan.

[/quote]

"Muuta aikuisten tekemistä"? Joo, mullakin ois paljon sellasta, mutta hemmetti kun pitää hiekkalaatikon reunalla istuskella. Ja ruokaa laittaa. Ärsyttää.

Ja sit kun alkaa oikeasti liikaa ärsyttää niin sitten laitan lapsikullat hoitoon ja lähden töihin (ja ei, oman alan hommia ei mullakaan nyt ole). Siihen asti, paskempi homma, hoidettava nuo lapset on. Itse, kerran kotona olen.

P.S. Tuo Kiinaan muuttaminen. Vanha juttu.

Vierailija
13/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:59"]Mua työssäkäyvänä äitinä puolestaan raivostuttaa suunnattomasti raahata lapsiani toisella puolella kaupunkia sijaitsevaan päiväkotiin, kun lähipäiväkodit ovat täynnä näitä virikelapsia. Ja tätä ongelmaa ei poista subjektiiviseen päivähoito-oikeuden rajaaminen, koska se osa-aikainen virikelapsi kuitenkin vie sen yhden päivähoitopaikan.

Päiväkotipaikat kuuluvat työssäkäyvien lapsille, jos työssäkäyntiin ylipäänsä halutaan kannustaa.

[/quote]

Ja mistä sinä tiedät että osa-aikainen on virikelapsi? Meillä on 3 lasta päiväkodissa osa-aikaisena ja molemmat vanhemmat töissä.

Vierailija
14/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen omat lapset hoitanut. Mutta kun on näitä avuttomia, jotka eivät osaa lastensa kanssa pitää rytmiä, ulkoilla tai tehdä monipuolista ruokaa. Saati, että pitäisivät kodin siistinä. Tällaisten perheiden lasten hoito päiväkodissa on muutaman vuoden kuluerä. Samoin voit sinä sairastua vakavasti, ja sinusta tulee muutaman vuoden kuluja muille. 

Vierailija
15/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on teitä tyhmiä. Miksi maksaa mitään itse jos kerran voi maksattaa sen toisilla ja vielä laki tarjoaa sen mahdollisuuden?

Vierailija
16/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:48"]

No tuskin kuitenkaan yksin maksat. Lohduttaudu vaikkasillä, että ehkä ne sinun veroroposesi menevät vaikka vanhustenhoitoon tai teiden ylläpitoon, josse madaltaisi vaikka verenpainettasi.

[/quote]

Ja tämäkö on paras argumentti jonka laakereillaan makaava mamma keksii??? Varmaan sanomattakin selvää, että vanhustenhoito on tänä päivänä sellaisella tolalla, että faktat ei päivänvaloa kestä. Eli ihan varmaan mielellään ottaisivat vanhustenhoitoon myös nuo tällä hetkellä tuohon turhaan lastenhoitoon menevät rahat.

Vierailija
17/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:55"]

LTO:n samoin kuin lastenhoitajan palkka on kyllä todella pieni.. mutta  päivähoito on lapsen, ei vanhempien oikeus. Vaikka kaikki tutkimukset kertovat päiväkodissa olleiden lasten kotihoidettuja paremmista sosiaalisista taidoista, edelleen täällä joku jaksaa valittaa. Lapseni ovat päiväkodissa koska siellä on kavereita, itselläni on muuta aikuisten tekemistä ja aika usein käyn myös töissä silloin kun töitä on. Äläkä muistuta niistä kerhoista, ei niitä oikeasti juuri ole. Jos ottaa vielä aivoon niin muuta Kiinaan.

[/quote]

Kotonaolijat voisivat maksaa sen päivähoidon oikeiden kulujen mukaan, eli 1000-2000 euroa kuussa, mitä se oikeasti tekee.

Jos nykyään siis äidit ovat niin avuttomia, etteivät osaa lapsiaan hoitaa.

Suomen talous ei kestä enää tätä hyysäystä kovin kauaa. 

Vierailija
18/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:59"]

Mua työssäkäyvänä äitinä puolestaan raivostuttaa suunnattomasti raahata lapsiani toisella puolella kaupunkia sijaitsevaan päiväkotiin, kun lähipäiväkodit ovat täynnä näitä virikelapsia. Ja tätä ongelmaa ei poista subjektiiviseen päivähoito-oikeuden rajaaminen, koska se osa-aikainen virikelapsi kuitenkin vie sen yhden päivähoitopaikan.

[/quote]

Ei työssäkäyntiin kannusteta, vaan vauvatehtailuun ja kotona makaamiseen. Pyöräytät aina yhden piltin lisää ja työnnät edellisen ilmaiseen hoitoon. Ja mitä useamman lapsen teet, lapsilisät vain nousee. 

Asumistuet juoksee ja mamma saa makailla kotona vuosikausia kun on "uhrautunut pilluistaan kakaran pungertamaan"

Edes sen päivähoidon voisi lopettaa näille kotonajamakaajien lapsille. Saisivat hoitaa kakaransa itse. Kuntien talous on jo nyt romahtamispisteessä ja velkaa tehdään kiihtyvällä vauhdilla näiden lasten maksettavaksi.

Lapseton on pelkkä nettomaksaja. 

Vierailija
19/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lastenhoito ei ole ikinä turhaa. Jos vanhemmat on päättänyt, että se on parempi niin, niin sitten se on. 

Ei verorahat mene koskaan tasan. Meillä ei ollut autoa neljäänkymmeneen vuoteen ja silti niitä teitä kunnostettiin verorahoilla, lisäksi olen ollut tosi terve jne. jne. 

Lapsettomat voi tehdä lapsia ja kokeilla, miltä se laakereillaan lepäileminen tuntuu koliikkilapsen ja uhmaikäisen tai vaikka vaan kahden huonosti nukkuvan/syövän/allergisen tms. lapsen kanssa. Sitä ei ennen lasten saantia voi ymmärtääkään, kuinka sitovaa lasten hoito on. 

Lisäksi sen virikelapsen isä voi maksaa tosiaan melko paljon enemmän veroja kuin esim. ap. Ja äitikin voi päästä melko pian töihin, jos ei tarvitse usean vuoden palautusaikaa lepäilystään. 

Meillä muuten myös molemmat töissä ja lapset osa-aikaisena. 

Vierailija
20/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitasko mielummin keskittyä vaikka noihin maahanmuuttajiin, joiden hienot kämpät, iPadit, merkkivaatteet ymymymym me maksamme!!! Ja heillä vielä niin huono asenne kaikkea kohtaan...vaatimassa ovat, mutta muuten sitten ei mitään....

Mielummin minä ainakin maksan näistä päivähoitokustannuksista kuin mamujen hyysäämisestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan