Minä lapsettomana maksan myös teidän kotonaolijoiden lasten virikehoidon
Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.
Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.
Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.
Kommentit (145)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:55"]
Kansantalous ei ole mitään nollasummapeliä. Eikä tuo "minä maksan" -argumentti oikein toimi. "Maksanhan minäkin" lihavien, röökaajien ja juoppojen elämäntapasairauksien hoidosta jne. Enkä totea, että kun sinä olet auton hankkinut, niin rakennapa itse moottoritie tai kolaa itse ajorata, kun mullakaan ei ole autoa. Hyvin yksinkertaista ajattelua vailla ymmärrystä yhteiskunnan toimintaperiaatteista laajemmin. Näinhän ei sopisi sanoa, mutta silloin tällöin ihmisten sivistymättömyys ja itsekkyys kuohauttaa.
[/quote]
Eiköhän tämän ketjun aloittajankin ajatuksena loppujenlopuksi ole ollut, että tässä asiassa voisi hyvin tinkiä.
Autoteitä on pakko tehdä ja ylläpitää, koska niin moni ihminen tarvitsee autoa kulkemiseen.
Opintotukia on ylläpidettävä, koska sillä satsataan tulevaisuuteen ja yritetään estää aiheuttamasta sitä, ettei joku pääsisi opiskelemaan rahatilanteen takia.
Mutta jos puhutaan päivähoidosta, jossa vanhempi haluaa vain lapsestaan "eroon" päiväksi ja on itse kotona, niin siinä on tinkimisen varaa. Eli kotona oleva vanhempi pitäisi lapset kotonaan ja harjoittaisi lasten sosiaalistumista vaikkapa lähimmällä leikkikentällä muiden lasten kanssa. Virikkeitä tulisi, kun esimerkiksi askartelee lapsen kanssa, käy luontoretkillä jne.
Tähän päivähoitoon kuitenkin menee rahaa ja paljon, jokainen maksaa siitä osuuden. Onhan se kieltämättä erikoista laittaa rahaa sellaiseen palveluun, jonka vanhempien pitäisi oikeastaan itse hoitaa. Nekin rahat kun voitaisiin ohjata esimerkiksi kouluihin luokkakokojen pienentämiseksi tai sitten saada pidettyä lapsilisät leikkamattomina.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:49"]
Kotiäitien ja työttömien lapsille on palkattu kallispalkkaisia hoitajia seisomaan pihalla ja vahtimaan lasten leikkimistä. Samat kallispalkkaiset hoitajat antavat sakset käteen ja paperia ja käskevät leikkaamaan.
Kuinka kauan maamme talous kestää tämän, ettei kotiäiti voi itse seisoa ulkona ja vahtia sitä lastaan tai antaa niitä saksia käteen.
Lisää velkaa vain lastenne ja lastenlastenne maksettavaksi, kunhan saatte vain maata kotona.
[/quote]
Eli on työllistetty joitakin ihmisiä lastenhoitoon. Luuletko, että nämä ilmaiseksi lapsia vahtivat? Kuulemma työllistämällä ihmisiä tämäkin maa nostetaan taas jaloilleen.
[/quote]
Aivan ja voisin vaikka veikata, että ne "kallispalkkaiset" lastenhoitajat eivät ole yhtä mieltä omasta "kallispalkkaisuudestaan". Eikös päiväkotien lastenhoitajat ole oikein klassikkoesimerkki matalapalkkaduunista? Mutta täällä taitaa lähinnä kommentoida ne katkerat mummoikäiset, jotka elävät vielä muistoissaan markanaikaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:49"]
Kotiäitien ja työttömien lapsille on palkattu kallispalkkaisia hoitajia seisomaan pihalla ja vahtimaan lasten leikkimistä. Samat kallispalkkaiset hoitajat antavat sakset käteen ja paperia ja käskevät leikkaamaan.
Kuinka kauan maamme talous kestää tämän, ettei kotiäiti voi itse seisoa ulkona ja vahtia sitä lastaan tai antaa niitä saksia käteen.
Lisää velkaa vain lastenne ja lastenlastenne maksettavaksi, kunhan saatte vain maata kotona.
[/quote]
Eli on työllistetty joitakin ihmisiä lastenhoitoon. Luuletko, että nämä ilmaiseksi lapsia vahtivat? Kuulemma työllistämällä ihmisiä tämäkin maa nostetaan taas jaloilleen.
[/quote]
Aivan ja voisin vaikka veikata, että ne "kallispalkkaiset" lastenhoitajat eivät ole yhtä mieltä omasta "kallispalkkaisuudestaan". Eikös päiväkotien lastenhoitajat ole oikein klassikkoesimerkki matalapalkkaduunista? Mutta täällä taitaa lähinnä kommentoida ne katkerat mummoikäiset, jotka elävät vielä muistoissaan markanaikaa.
[/quote]
Eipä olisi eka kerta, jos joku jättäytyisi niistä hommista kotiin kun jää silloin rahaa enemmän käteen.
Ihanaa, kiitos kun maksat. Maksaisitko myös sen osan, joka jää meidän vanhempien maksettavaksi? Laita osoitteesi, niin lähetän maksun. Olen ajatellut panna syksyllä 3 vuotta täyttävän lapsen kahdesti viikossa osapäivähoitoon.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 15:30"]
Ihanaa, kiitos kun maksat. Maksaisitko myös sen osan, joka jää meidän vanhempien maksettavaksi? Laita osoitteesi, niin lähetän maksun. Olen ajatellut panna syksyllä 3 vuotta täyttävän lapsen kahdesti viikossa osapäivähoitoon.
[/quote]
Sinä siis koet huonona asiana, että maksat pienen prosentin lapsesi hoitomaksuista?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:55"]
Olen edelleen sitä mieltä, että päiväkodit ovat vain työssäkäyvien lapsille. Tai sitten kotonaolijat maksaisivat oikeiden kulujen mukaan huvihoidon lapsilleen.
[/quote]
Voi rauhassa olla ihan mitä mieltä tahansa ja pitää vanhentuneen kantasi. Asiasta mitään oikeasti tietävät ymmärtävät päivähoidon merkityksen varhaiskasvatuksena, joka kuuluu kaikille lapsille.
Jos kateudeltasi pystyisit, saattaisit sinäkin ymmärtää, ettei se ole laiskaa äitiä, vaan lasta varten. Vai pitäisikö työttömien lapsilta kieltää koulunkäyntikin? Tai muuttaa se maksulliseksi?
[/quote]
Tuskin kukaan koulutuksesta täällä valittaa, nyt on kyse turhanpäiväisestä päivähoidosta. Eli silloin, kun sitä ei oikeasti tarvita.
[/quote]
Asiantuntijat ovat sitä mieltä, että yli 3-vuotiaalla tulee olla oikeus varhaiskasvatukseen. Hänen päivähoitonsa ei siis ole turhanpäiväistä.
[/quote] On se silloin turhanpäiväistä jos vanhempi istuu kotona ja virikelapsi vie paikan joltain todella tarvitsevalta! Ja tuntuu siltä että joka toinen äiti on mielenterveyspotilas ja lapsi tarvii paikan. Onkohan mielenterveysongelmat oikeasti lisääntyneet niin paljon? On myös aika riskialtista tehdä lisää vauvoja jos ei itse ole edes terve.
[/quote]
Itsekin olen seurannut täällä, että joka toinen on masentunut. Kun laittaa ketjun pystyyn, mitä mielialalääkkeitä syöt, tulee heti parikymmentä vastausta.
Joskus olen ihmetellyt, että minkä ihmeen takia nämä sitten tekee lisää ja lisää lapsia ja sitten valitetaan, kun ei jaksa niitä itse hoitaa, kun on niin masentunut.
No, tosiasiahan se onkin, että epäsosiaalinen aines lisääntyy ja kun ei itse kykene lapsiaan kasvattamaan, on toki parempi, että päivähoito hoitaa ne.
Täällähän moni sanoo, että äiti ei pysty tarjoamaan lapselleen laadukasta varhaiskasvatusta ja ei kykene hoitamaan vauvaa ja taaperoa. Jos on itsellä niin paljon ongelmia, parempi onkin, että yhteiskunnan toimesta hoidetaan näiden mielenterveyspotilaiden lapset.
Se näissä vain on, että yleensä nämä jatkuu sukupolvesta toiseen, kuten sosiaalitukien kuppauskin.
[/quote] Paneminen on niin helppoa mutta sitten seurauksista kärsitään seuraavat about 80 v . Valitettavasti pojasta ja tytöstä ei näissä perheissä polvi parane. Olen sen niin monta kertaa työssäni nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:49"]
So?
Niin kauan, kuin laki sallii lapsien hoidattamisen päiväkodissa yhteiskunnan varoilla, sen aion tehdä ja aikoo tehdä muutkin. Se on tulonsiirtoa meille äideille, jotka joudumme tulemaan toimeen pienellä äitiyspäivärahalla, sillä aikaa, kun sinä tienaat itsellesi eläkettä. Jotainhan pitää meillekin tulonsiirrossa antaa, eikä meidän olla vain maksajia siitä, että synnytämme ne hoitajat, jotka pesee sinunkin perseesi vanhainkodissa.
[/quote]
Ja te patalaiskat mammako kuvittelette olevanne ainoita joiden pennut pesee vanhusten perseitä??? Ja epäilenpä muuten vahvasti että pesee, kun on jo kerran tuo muiden elämäntapa muiden veronmaksajien siivellä elämiseen ja kotona lusmuiluun ihan äidinmaidosta imetty...
[/quote]
Tais jäädä se kansakoulukin kesken? Sivistystä yhtä paljon kuin kaljatölkissä?
So?
Niin kauan, kuin laki sallii lapsien hoidattamisen päiväkodissa yhteiskunnan varoilla, sen aion tehdä ja aikoo tehdä muutkin. Se on tulonsiirtoa meille äideille, jotka joudumme tulemaan toimeen pienellä äitiyspäivärahalla, sillä aikaa, kun sinä tienaat itsellesi eläkettä. Jotainhan pitää meillekin tulonsiirrossa antaa, eikä meidän olla vain maksajia siitä, että synnytämme ne hoitajat, jotka pesee sinunkin perseesi vanhainkodissa.
[/quote]
Mikäs ihmeen Marie Antoinette meillä täällä on? Että sinä saat siipeillä muiden rahoilla ja löhötä kotona ihan niin kuin lystäät, mutta lastesi pitää kyllä olla kuuraamassa vanhusten perseitä heti kun töihin vaan kelpaavat... Ei jessus mikä äiti olet :D
Mua kyllä aina naurattaa kun mammat haluaa lastensa olevan kaikkien perseitten pyyhkijä... :D Itse toivoisin lapselleni vähän mukavampaa elämää ja urakehitystä.
Ja minun veroeuroilla p*le tuetaan sun lapsettoman kuldduuririentoja ja urheilutoimintaa *kele. Vaikkei mua kiinnostaa yhtään mitkään oopperat ja teatterit ja kansalaisopiston kursseillekaan en vuorotyön takia ehdi. Ja minä en lenkillä käy niissä verorahoin hoidetuissa puistoissa ja pururadoilla. Lääkärissäkin *ttu oon käyny viimeksi 3 vuotta sitten ja sekin oli työpaikalla vaadittavaa B-lausuntoa varten. Minun vanhemmat on hyväkuntoisia ja asuvat kotona, ei tarvii sitä palvelukotipaikkaa. Ja kaikki nää kustannetaan sulle MINUN verorahoilla.
Kelettutana.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:58"]
So?
[/quote]
Ja te patalaiskat mammako kuvittelette olevanne ainoita joiden pennut pesee vanhusten perseitä??? Ja epäilenpä muuten vahvasti että pesee, kun on jo kerran tuo muiden elämäntapa muiden veronmaksajien siivellä elämiseen ja kotona lusmuiluun ihan äidinmaidosta imetty...
[/quote]
Onneksi iso kasa vanhuksia tulee menemään yhdessä rytäkässä. Johan helpottaa muilla kun päästään niistä kuluista ja verotaakasta yhteiskunnalle.
Sinä olet maksamassa vain omat kulusi lapsena, et muiden.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:05"]
Ja minun veroeuroilla p*le tuetaan sun lapsettoman kuldduuririentoja ja urheilutoimintaa *kele. Vaikkei mua kiinnostaa yhtään mitkään oopperat ja teatterit ja kansalaisopiston kursseillekaan en vuorotyön takia ehdi. Ja minä en lenkillä käy niissä verorahoin hoidetuissa puistoissa ja pururadoilla. Lääkärissäkin *ttu oon käyny viimeksi 3 vuotta sitten ja sekin oli työpaikalla vaadittavaa B-lausuntoa varten. Minun vanhemmat on hyväkuntoisia ja asuvat kotona, ei tarvii sitä palvelukotipaikkaa. Ja kaikki nää kustannetaan sulle MINUN verorahoilla.
Kelettutana.
[/quote]
Mistä oletat, että lapsettomat käyvät teattereissa ja käyttävät sinun kustantamia urheilupalveluja (eikö lapsesi muka käy uimahalleissa yms.) . Lapsettomalle yleensä napsahtaa vanhempiensa hoito, kun perheellisillä on niiiiiin kiirettä raahata penskat päiväkotiin, etteivät jaksa käydä vanhempiaan auttamassa (ensin kun vanhemmat ovat toimineen ilmaisina lapsenvahteina ja maksaneet lapsiperheelle vaunuja ja muita)
Jotenkin mammat ajattelee, että heidät pitää nostaa jollekin jalustalle ja maksaa yhteiskunnan varoista kaikki, kun on ihan hyvän hyvyydestä suostuttu lapsi tai kaksi synnyttämään.
Hiukan vastuuta itsellekin.
No mikset vastaa että mitä hoitoja on tehty ja missä, kun olet lapsettomaksi jäänyt? Oliko gynekologi mulkku kun ei kyennyt sulle lasta sekään takaamaan? Nyt sitten syydät vihat lapsiperheiden niskoille kun olet itse niin heikko ettei tahtonut psyyke hoitoja kestää? Hah!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:43"]
Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.
Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.
Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.
[/quote]
Voi raukkaparka! Onko tämä sinun suurin ongelmasi? Lohdun sanoja sinulle: Asiat ovat hyvällä mallilla, jos elämässäsi ei ole mitään tämän suurempaa pulmaa. Paitsi tietenkin se, että maksamisen lisäksi myrkytät mieltäsi epäolennaisella asialla - et voi millään tietää, että juuri sinun verorahasi menevät päiväkotilapsille. Voihan olla, että juuri sinun verorahoillasi somaliperhe ostaa gigantista sen suurimman taulutelkkarin.
[/quote]
Perheelliset näkyvät olevan melkoisia rasisteja. Yllättävän usein äidit kommentoivat, että mamuja hyysätään ja somalit ostaa taulutelkkareita.
Äitiys ei ainakaan näytä sivistävän tippaakaan.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:13"]
No mikset vastaa että mitä hoitoja on tehty ja missä, kun olet lapsettomaksi jäänyt? Oliko gynekologi mulkku kun ei kyennyt sulle lasta sekään takaamaan? Nyt sitten syydät vihat lapsiperheiden niskoille kun olet itse niin heikko ettei tahtonut psyyke hoitoja kestää? Hah!
[/quote]
Miksi velan pitäisi mitään hoitoja käydä. Väitteesi oli niin absurdi, ettei ansaitse edes vastausta.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:56"]Niin ja autoton maksaa autoteiden ylläpidosta. Sellainen, joka saa helposti lapsia maksaa toisten lapsettomuus hoidoista. Elämänsä täysin terve maksaa paljon sairastavien hoidosta. Työssäkäyvä maksaa työttömien tuista. Perheetön (jolla ei iäkkäitä sukulaisia) maksaa vanhusten hoidosta. "Normaalit" maksaa alkoholistien/narkkareiden hoidosta. Ym ym
Sellaista se elämä on demokraattisessa yhteiskunnassa, jossa pyritään jollain tavoin huolehtimaan toisista yhteisestä potista. Aina jotakuta kohtaan on epäreilua. Voi voi...
Suosittelen vaikka Venäjälle, Kiinaan tai moniin Afrikan maihin muuttoa, ei tarvitse maksaa omasta mielestään turhista avustuksista...
[/quote]naulan kantaan! Ap maksaa varmaan myös vankien viriketoiminnasta. Onko tuttujasi paljon vankilassa/oletko itse menossa kun se ei sinua haittaa.
[/quote]
Hävettääkö jo vihdoin, vai onko joku muu syy vaihtaa puheenaihetta? =)
Meidän lapset maksaa teidän tulevat eläkkeet. Pysykää hengissä, niin saatte omanne takaisin
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:13"]
[/quote]
Miksi velan pitäisi mitään hoitoja käydä. Väitteesi oli niin absurdi, ettei ansaitse edes vastausta.
[/quote]
Tätä vähän hainkin ja sain mitä halusin. Velahan se siellä. Velat on yksi sellainen ihmisryhmä jota en arvosta. Tahattomasti lapsettomia arvostan kyllä... Viestini oli hyökkäävä heitä kohtaan vain siksi että halusinkin kaivella esille tämän pikku totuuden että vela taidat olla.
Ja minun lapseni maksavat sinun eläkkeesi ja vanhustenhoitohenkilökunnan palkan.
(Minä tosin myös hoidan lapseni kotona kunnes menevät eskariin. Veroja olen ehtinyt maksamaan melkoisesti, ja maksan taas kun palaan töihin, samoin kuin mieheni kuusinumeroisesta vuosipalkastaan.)