Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä lapsettomana maksan myös teidän kotonaolijoiden lasten virikehoidon

Vierailija
05.04.2014 |

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.

Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 13:49"]

Vajakkimammat tekee lapsia ja masistelee kotona. Päiväkoti hoitaa, että vajakkimamma jaksaa taas illalla naida miehensä kanssa ja tehdä lisää lapsia päiväkodin hoidettavaksi ja vähän masistella.

Tämä on totuus.

[/quote]

Totta. Niinkuin tuokin vajakki 114-116. Ponnistelisi nyt elektronisen laitteensa kanssa sen verran, ettei aina tulisi joka tyhmä kommentti triplana.

Vierailija
142/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on vielä nämä lapsisairaspäivät, joita mammoille tulee aina paljon, kun kevätaurinko paistaa tai on hyvät rantakelit.

Mammojen huuto, että pitää saada kesäloma heinäkuussa ja joulunpyhien jälkeen ja hiihtolomalla yms.

Lapseton tekee läpi elämänsä työtä, ilman tällaisia "lapsisairaspäiviä" ja hoitovapaita ja äitiyslomia ja paikkaa sen perheellisen töitä, kun taas joku on kipeänä tai väsyttää, kun se heräili yöllä tms.

No, toki onhan meilläkin oikeus ottaa vuorotteluvapaata. Mutta ei sillä voi lepäillä kotona ensin kolmea vuotta ja sitten käydä puolta vuotta töissä välillä ja taas kotona kolmea vuotta, kuten aika moni mamma laskee, että tarvitsee mahdollisimman vähän olla työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä huuto, jos työnantaja alkaa epäillä, että aina rantakelien aikaan lapsi on sairas ja haluaa lääkärintodistuksen ja todistuksen siitä, että mies ei ole yhtä aikaa vapaalla.

Niin loukattua mammaa, että häntäkö epäilään, kun hän kasvattaa yhteiskuntaan niitä tärkeitä pilttejä.

Ja sitten kun kärähdetään, alkaa se parku siitä, että kukaan ei ymmärrä, kun lapsenhoito on niin raskasta ja ei ole tukiverkkoja, joten täytyy välillä pitää miehen kanssa yhteistä lomaa ja viedä lapsi päiväkotiin ja väittää, että se on muka kipeä.

Tämä kaikki on nähty 30 vuoden aikana työelämässä

Vierailija
144/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet mammat vain puolustavat omia oikeuksiaan viedä lapsi päiväkotiin. Mikseivät he puolusta oman lapsensa oikeutta olla kotona oman vanhemman ja sisaruksen kanssa? Asiantuntijoiden mukaan päikäkodit eivät ole sopivia paikkoja varsinkaan pienelle lapselle: lapsiryhmät ovat liian isoja ja henkilökunnan vaihtuvuus liian suurta, ja melu ja rauhattomuus voi jopa häiritä lapsen kehitystä. Ei olisi tullut itselle mieleenkään viedä omaa esikoistani tuollaiseen paikkaan silloin kun kuopus syntyi. Kyllä mä varmasti pystyin tarjoamaan esikoiselle enemmän aikaa, huomiota ja virikkeitä, kuin mitä päiväkodissa olisi hänelle voitu tarjota vaikka vauva perheessä olikin. Päiväkodisssahan lapsia on hoitajaa kohden hieman enemmän kuin mitä perusmammamma on lapsia. Lisäksi päiväkodeissa on koko ajan tauteja niin paljon päällä, että johan siinä virikelapsi tuo vauvallekin kaikki pöpöt, ja niin pitää sitten hakea lääkäriltä antibioottikuuria toisensa perään. Tämä taas ei ole pikkuihmiselle ollenkaan hyväksi. Toistuvat anbioottikuurit esim. lisäävät lapsen riskiä sairastua astmaan ja allergioihin.

Musta ei ollut mikään uhraus hoitaa omia lapsiaan ihan itse silloin kun kotona olin. Nyt kun olen itse töissä niin lapseni ovat päiväkodissa. Ja olen iloinen siitä, ettei heidän tarvinnut ihan pieninä päiväkodissa olla vaan saivat olla kotona kanssani. Kerhoissa ja leikkipuistoista he saivat myös tavata muita lapsia samoin kuin mä aikuisia. Vaikka täytyy kyllä myöntää ettei siellä leikkipuistossa vilinää ollut, kun lähes kaikilla muilla mammoilla oli vain kuopus mukanaan siellä kun esikoinen/muut lapset olivat virikkeitä saamassa päiväkodissa...

Vierailija
145/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka luulee, että varhaiskasvatus olisi jotenkin laadukasta ja kehittävää, eivät ole voineet työskennellä päiväkodissa. Päiväkodit ovat nykyään lasten säilytyspaikkoja, joissa on järkyttävä meteli! No, kyllä siellä toki lauletaan ja askarellaan, mutta sitä voi tehdä kotonakin. Alle kouluikäisen kouluvalmiumsia tukee parhaiten rauhallinen kasvuympäristö, jossa on sopiva määrä virikkeitä ja sosiaalisia kontakteja (puistot, kerhot ym.) riittää hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme