Minä lapsettomana maksan myös teidän kotonaolijoiden lasten virikehoidon
Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.
Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.
Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.
Kommentit (145)
Kieltämättä uusi vauva oli mukava breikki työelämään. Työpaikassani oli työpaikkakiusaamista ja olin henkisesti ihan puhki. Päätin tehdä vielä yhden lapsen ja nautin kyllä täysillä siitä kolmesta vuodesta, minkä olin pois töistä lasta hoitamassa. 3v oli siellä kirotussa virikehoidossa ja 6 v eskarissa.
Lisäksi synnytin yhden yhteiskunnalle hyödyllisen yksilön, kenestä tulee vapaaehtoisesti lapsettomankin vanhuudenpäivien maksaja
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:43"]
Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.
Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.
[/quote]
Voi raukkaparka! Onko tämä sinun suurin ongelmasi? Lohdun sanoja sinulle: Asiat ovat hyvällä mallilla, jos elämässäsi ei ole mitään tämän suurempaa pulmaa. Paitsi tietenkin se, että maksamisen lisäksi myrkytät mieltäsi epäolennaisella asialla - et voi millään tietää, että juuri sinun verorahasi menevät päiväkotilapsille. Voihan olla, että juuri sinun verorahoillasi somaliperhe ostaa gigantista sen suurimman taulutelkkarin.
[/quote]
Perheelliset näkyvät olevan melkoisia rasisteja. Yllättävän usein äidit kommentoivat, että mamuja hyysätään ja somalit ostaa taulutelkkareita.
Äitiys ei ainakaan näytä sivistävän tippaakaan.
[/quote]
Ahaa, että jos kritiikki kohdistuu verorahojen ohjaamista em. tavalla paisuviin sosiaalimenoihin, niin se on "rasismia". Palataan vain takaisin sinne 90-luvulle, jolloin luotiin tämä nykyinen pakoilaispolitiikka ja sossun vapaat kädet ohjata rahoja näille turvattomille sodan uhreille. Silloihan ei ollut lupa sanoa aiheesta yhtään mitään. Hys hys. Ja nyt sitten ollaan tilanteessa, jossa sossu on elättänyt tätä väestönosaa viimeiset 20 vuotta eikä loppua näy.
Tietysti on kovin positiivista, jos tämä ei herätä närää. Vähän kohtuutonta on kuitenkin samassa lauseessa vinkua sitten lapsiperheiden aiheuttamista veromenoista. Mutta tietenkin se taulutelevisio on olennaisempaa ihmisen yleiselle hyvinvoinille kuin pienen lapsen "virikehoito".
Toivottavasti sairastut todella vakavasti ja joudut piiiiitkään sairaalahoitoon. Minä maksan silloin mielelläni sinun hoitosi verorahoillani :).
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:05"]
Ja minun veroeuroilla p*le tuetaan sun lapsettoman kuldduuririentoja ja urheilutoimintaa *kele. Vaikkei mua kiinnostaa yhtään mitkään oopperat ja teatterit ja kansalaisopiston kursseillekaan en vuorotyön takia ehdi. Ja minä en lenkillä käy niissä verorahoin hoidetuissa puistoissa ja pururadoilla. Lääkärissäkin *ttu oon käyny viimeksi 3 vuotta sitten ja sekin oli työpaikalla vaadittavaa B-lausuntoa varten. Minun vanhemmat on hyväkuntoisia ja asuvat kotona, ei tarvii sitä palvelukotipaikkaa. Ja kaikki nää kustannetaan sulle MINUN verorahoilla.
Kelettutana.
[/quote]
Mistä oletat, että lapsettomat käyvät teattereissa ja käyttävät sinun kustantamia urheilupalveluja (eikö lapsesi muka käy uimahalleissa yms.) . Lapsettomalle yleensä napsahtaa vanhempiensa hoito, kun perheellisillä on niiiiiin kiirettä raahata penskat päiväkotiin, etteivät jaksa käydä vanhempiaan auttamassa (ensin kun vanhemmat ovat toimineen ilmaisina lapsenvahteina ja maksaneet lapsiperheelle vaunuja ja muita)
Jotenkin mammat ajattelee, että heidät pitää nostaa jollekin jalustalle ja maksaa yhteiskunnan varoista kaikki, kun on ihan hyvän hyvyydestä suostuttu lapsi tai kaksi synnyttämään.
Hiukan vastuuta itsellekin.
[/quote]
sarkasmivaroitus...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:13"]
No mikset vastaa että mitä hoitoja on tehty ja missä, kun olet lapsettomaksi jäänyt? Oliko gynekologi mulkku kun ei kyennyt sulle lasta sekään takaamaan? Nyt sitten syydät vihat lapsiperheiden niskoille kun olet itse niin heikko ettei tahtonut psyyke hoitoja kestää? Hah!
[/quote]
Miksi velan pitäisi mitään hoitoja käydä. Väitteesi oli niin absurdi, ettei ansaitse edes vastausta.
[/quote]
Tätä vähän hainkin ja sain mitä halusin. Velahan se siellä. Velat on yksi sellainen ihmisryhmä jota en arvosta. Tahattomasti lapsettomia arvostan kyllä... Viestini oli hyökkäävä heitä kohtaan vain siksi että halusinkin kaivella esille tämän pikku totuuden että vela taidat olla.
[/quote]
No kerro sitten, miksi vapaaehtoisesti lapsettomienkin pitää maksaa lastesi virikehoito. Minäkään en arvosta niitä äitejä, jotka eivät viitsi hoitaa omia lapsiaan, vaikka ovat kotona. Joten tasoissa ollaan tässä asiassa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:22"]
[/quote]
Voi raukkaparka! Onko tämä sinun suurin ongelmasi? Lohdun sanoja sinulle: Asiat ovat hyvällä mallilla, jos elämässäsi ei ole mitään tämän suurempaa pulmaa. Paitsi tietenkin se, että maksamisen lisäksi myrkytät mieltäsi epäolennaisella asialla - et voi millään tietää, että juuri sinun verorahasi menevät päiväkotilapsille. Voihan olla, että juuri sinun verorahoillasi somaliperhe ostaa gigantista sen suurimman taulutelkkarin.
[/quote]
Perheelliset näkyvät olevan melkoisia rasisteja. Yllättävän usein äidit kommentoivat, että mamuja hyysätään ja somalit ostaa taulutelkkareita.
[/quote]
Ahaa, että jos kritiikki kohdistuu verorahojen ohjaamista em. tavalla paisuviin sosiaalimenoihin, niin se on "rasismia". Palataan vain takaisin sinne 90-luvulle, jolloin luotiin tämä nykyinen pakoilaispolitiikka ja sossun vapaat kädet ohjata rahoja näille turvattomille sodan uhreille. Silloihan ei ollut lupa sanoa aiheesta yhtään mitään. Hys hys. Ja nyt sitten ollaan tilanteessa, jossa sossu on elättänyt tätä väestönosaa viimeiset 20 vuotta eikä loppua näy.
Tietysti on kovin positiivista, jos tämä ei herätä närää. Vähän kohtuutonta on kuitenkin samassa lauseessa vinkua sitten lapsiperheiden aiheuttamista veromenoista. Mutta tietenkin se taulutelevisio on olennaisempaa ihmisen yleiselle hyvinvoinille kuin pienen lapsen "virikehoito".
[/quote]
Mutta miksi et viitsi itse hoitaa lapsiasi, vaan viet ne virikehoitoon, kun olet joko työttömänä tai äitiyslomalla. Miksi muiden pitää maksaa lastesi hoito, kun itse olet kotona.
Minulla on kuusi sisarusta. Olen maaviljelijäkodista. Äiti hoiti maatalon työt, tietysti isän kanssa ja meidät lapset. Ei äiti meitä tosin leikittänyt, itse keksimme jos mitä. Jotenkin lapsuudesta jäi mieleen, että me lapset olimme tosi vaivattomia. Tämän kokemuksen johdosta en oikein käsitä, miten parin lapsen hoito voi olla niin raskasta kuin nykyäidit valittavat. Ja tällainen lapsuus teki minusta tiedonhaluisen ja sinnikkään. Pari yliopistotutkintoa jo taskussa.
Taas työssäkäyvät nostavat itseään jalustalle, ihan kuin päiväkoti olisi vain työssäkäyvien yksinoikeus.
Ihmeen ja kumman mustavalkoisesti ajattelette kaikkien ihmisten elämäntilanteet, vähän nyt valoja päälle ja pää raksuttaan ennenkun oksennatte aivonne tähän ruudulle.
Ei muutenkaan jaksa kommentoida sen enempää kun tuntuu olevan niin tyhmää sakkia taas liikkeellä että epätoivo iskee kun miettii kuinka perusasioista pitäisi aloittaa. Että morjes vaan ja pyyhkikää kuolavaahdot poskelta.
Minä työssäkäyvänä äitinä suon mielelläni varhaiskasvatuksen kaikille lapsille. Luulevatko jotkut oikeasti vielä, että päiväkoti on säilö vanhempien työssäkäynnin ajaksi? Ja luulevatko jotkut sitäkin, että virikelasten lähdettyä päiväkoteihin saataisiin enemmän tilaa? Eiköhän hoitopaikkoja supistettaisi samassa suhteessa, siitähän ne säästöt syntyisivät.
Ja jos perheessä menee niin huonosti, että vanhemmat istuvat päivät baarissa, on minusta tärkeää, että lapsi saa sentään päivän turvallista hoitoa päiväkodissa. Se vasta on hyödyllistä käyttöä verorahoille. Millainen ihminen olisi sysäämässä viattoman lapsen vielä päiväksikin tällaisten ihmisten hoteisiin?
Ja minun vanhempani/isovanhempani ovat maksaneet ap sinun äitisi lorvimisen kotona kun sinä olit pieni? Sekö ei haittaa että sun verorahasi on mennyt esim. Kreikkaan? Mitä me hyödyttiin siitä että "lainattiin" rahaa ulkomaille? Saatiin paskaa niskaan, josta kärsii nyt kaikki suomalaiset. Ja katainen kehtaa vielä syyttää suomen kansaa, että me kaikki olemme vastuussa teoistamme. Kuinka moni suomen kansalaisista halusi ne rahat vietäväksi ulkomaille? Nyt sitten ollaan itse kusessa kun on velkaa ja masentuneisuus senkun lisääntyy täällä, enemmän tulee olemaan myös varkauksia, petoksia, rikollisuutta, huumeita. Jee hyvä suomi!!!!
Ja kyllä me kotiäiditkin veroja maksetaan joka kk.
Itse myöskin ollut 15 vuotiaasta asti kesätöissä ja opiskellessani ja valmistumisen jälkeen ollut töissä, enkä koskaan ajatellut että en halua maksaa noille äideille veroja. Lapset ovat tulevaisuus ja äidit tekevät arvokasta työtä!
Ja voithan ajatella että verorahasi menevät kansanedustajien palkkaan, nehän saavat 8% vielä palkankorotustakin. Eikös ole ihanaa ajatella että ei se suomi vielä niin paskassa ui, jos kerta kansanedustajilla on varaa vielä nostaa palkkaa. Onhan se n.6000 e /kk + muut edut aika vähän kuitenkin.
Toivottavasti subjektiivinen hoito-oikeus loppuu pian kokonaan. Onneksi se ainakin muuttuu osa-aikaiseksi. Joutuu vanhemmat ottamaan lapsistaan hiukan enemmän vastuuta.
Nämä virikehoidetut lapset ovat nyt murrosiässä ja se huomaa, kun vanhemmat levittelee koulun palaverissä käsiään, että voi voi, ei sille 12 vuotiaalle enää mitään voi.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:39"]
Minä työssäkäyvänä äitinä suon mielelläni varhaiskasvatuksen kaikille lapsille. Luulevatko jotkut oikeasti vielä, että päiväkoti on säilö vanhempien työssäkäynnin ajaksi? Ja luulevatko jotkut sitäkin, että virikelasten lähdettyä päiväkoteihin saataisiin enemmän tilaa? Eiköhän hoitopaikkoja supistettaisi samassa suhteessa, siitähän ne säästöt syntyisivät.
Ja jos perheessä menee niin huonosti, että vanhemmat istuvat päivät baarissa, on minusta tärkeää, että lapsi saa sentään päivän turvallista hoitoa päiväkodissa. Se vasta on hyödyllistä käyttöä verorahoille. Millainen ihminen olisi sysäämässä viattoman lapsen vielä päiväksikin tällaisten ihmisten hoteisiin?
[/quote]
Hyvin voisi päiväkotipaikkoja vähentää. Se näkyisi heti tilipussissa, kun kunnallisvero alentuisi.
Ja kyllä, minä tiedän, että suurin osa päiväkodeista on vain säilytyspaikkoja. Varhaiskasvatus on vain sanahelinää sijaiskieltojen ja sairauslomien vuoksi. Hoitajamäärillä kikkaillaan niin, että oikeasti isossa ryhmässä saattaa olla aamupäivän yksi hoitaja ja se on sitten sitä laadukasta virikehoitoa 2 vuotiaalle, että äiti saa levätä kotona huonojen yöunien jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:23"]
Toivottavasti sairastut todella vakavasti ja joudut piiiiitkään sairaalahoitoon. Minä maksan silloin mielelläni sinun hoitosi verorahoillani :).
[/quote]
Tästä taas huomaa, kuinka kotiäitiys tyhmyyttää. Minä en mene sairaalaan makaamaan pitkään hoitoon terveenä siksi, että saisin siellä virikkeitä ja mieheni saisi levätä yksin kotona.
Sinä viet lapsesi hoitoon toisten verorahoilla maksettavaksi, että saisit lepäillä kotona ja sinun ei tarvitse itse ottaa vastuuta lapsesi hoidosta.
Lapsi ei putkahda tuosta noin vain maailmaan, vaan sitä ennen on tehty tietoisia valintoja, jonka seurauksena se lapsi on teille tullut. Joten hiukan voisi ottaa vastuuta myös siitä lapsesta, kun sen ehdoin tahdoin haluaa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:40"]
Ja minun vanhempani/isovanhempani ovat maksaneet ap sinun äitisi lorvimisen kotona kun sinä olit pieni? Sekö ei haittaa että sun verorahasi on mennyt esim. Kreikkaan? Mitä me hyödyttiin siitä että "lainattiin" rahaa ulkomaille? Saatiin paskaa niskaan, josta kärsii nyt kaikki suomalaiset. Ja katainen kehtaa vielä syyttää suomen kansaa, että me kaikki olemme vastuussa teoistamme. Kuinka moni suomen kansalaisista halusi ne rahat vietäväksi ulkomaille? Nyt sitten ollaan itse kusessa kun on velkaa ja masentuneisuus senkun lisääntyy täällä, enemmän tulee olemaan myös varkauksia, petoksia, rikollisuutta, huumeita. Jee hyvä suomi!!!!
Itse myöskin ollut 15 vuotiaasta asti kesätöissä ja opiskellessani ja valmistumisen jälkeen ollut töissä, enkä koskaan ajatellut että en halua maksaa noille äideille veroja. Lapset ovat tulevaisuus ja äidit tekevät arvokasta työtä!
Ja voithan ajatella että verorahasi menevät kansanedustajien palkkaan, nehän saavat 8% vielä palkankorotustakin. Eikös ole ihanaa ajatella että ei se suomi vielä niin paskassa ui, jos kerta kansanedustajilla on varaa vielä nostaa palkkaa. Onhan se n.6000 e /kk + muut edut aika vähän kuitenkin.
[/quote]
ai tällä perustelet sen, että sinulla on oikeus hoidattaa lapsesi päiväkodissa, vaikka olet itse kotona
mielenkiintoista....
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta miksi et viitsi itse hoitaa lapsiasi, vaan viet ne virikehoitoon, kun olet joko työttömänä tai äitiyslomalla. Miksi muiden pitää maksaa lastesi hoito, kun itse olet kotona.
[/quote]
Yllätys yllätys. En ole kotona, eikä lapseni kouluikäisenä enää hoidossa. Kaikki eivät kuitenkaan ole samanlaisia kuin sinä. Se on lähtökohtaisesti jo virheolettama. Ja edelleen tuntuu hieman pahalta, kun on ihmisiä, jotka kamppailevat ihan oikeiden ongelmian kanssa elämässään ja sitten on näitä, joilla on asiat niin mallillaan, että riittää energiaa vinkua epäolennaisuuksista.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:34"]Minulla on kuusi sisarusta. Olen maaviljelijäkodista. Äiti hoiti maatalon työt, tietysti isän kanssa ja meidät lapset. Ei äiti meitä tosin leikittänyt, itse keksimme jos mitä. Jotenkin lapsuudesta jäi mieleen, että me lapset olimme tosi vaivattomia. Tämän kokemuksen johdosta en oikein käsitä, miten parin lapsen hoito voi olla niin raskasta kuin nykyäidit valittavat. Ja tällainen lapsuus teki minusta tiedonhaluisen ja sinnikkään. Pari yliopistotutkintoa jo taskussa.
[/quote]
Kaikki kun eivät asu siellä maatilalla. Helppohan se on käydä töissä kun samassa pihassa on se työpaikka. Ja isommat sisarukset hoitavat pienempiä. Haloo!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:40"]
[/quote]
ai tällä perustelet sen, että sinulla on oikeus hoidattaa lapsesi päiväkodissa, vaikka olet itse kotona
mielenkiintoista....
[/quote]
Lapseni ei käy päiväkodissa vaan on mun kanssa kotona.
Mä olen maksanut sun opintotuet, sairaalahoidon, lääkkeistä osan jne. JA MITÄ SITTEN?!
No ei yhtään mitään, samalla tavalla sitä veroeuroja otetaan mun palkastani, työttömyyskorvauksestani jne. kuin sullakin. Vuoroin vieraissa.
- tietysti taas ap on niitä jotka eivät ole ikinä, koskaan sairastaneet, tai saaneet opintotukea. Koska pappa betalar. -> käsi lompakolla siinäkin. Joten ei täällä ole käytännössä kukaan parempi toista, turhaa kitinää.
Meillä pelkästään mies maksoi viime vuonna 25000e veroja palkkatuloista. Eiköhän niillä kuitattu 5-vuotiaan virikehoito ja vähän muutakin. Lisäksi teen itse välillä töitä, maksamme pääomaveroa ja olemme maksaneet veroja 15 vuotta ennen kuin saimme lapsia. Toki on kouluttauduttu verorahoilla, mutta koko aikuisikä myös tehty töitä. Maksamme veromme ilolla ja suomme ilmaisetkin päivähoitopaikat niitä tarvitseville.
hoidetaan vaan lapsettominakin muiden lapsia, nehän sitten kuitenkin hoitavat meitä, kun aika koittaa. Toivottavasti ovat täyspäisiä silloin.