Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä lapsettomana maksan myös teidän kotonaolijoiden lasten virikehoidon

Vierailija
05.04.2014 |

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.

Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole vihainen hänelle,nainen on katkera koska sillä itella oo lapsia,minun tätini oli samanlainen kun ei jostain syystä saannut lapsia. Sitten kun itse pääsi hyysämään ja lellimään minua niin sen luonnekiin on muuttunut,hän on minulle nykyään kun äiti kun oma äiti on kuollut. Naisten psyykke on tarkoitettu hoivamiseen ja jos nainen ei pääse käyttämään omaa perusviettia niin joillakiin se kehittyy sellaiseksi raadikaliksi. Hei ap,onko sinulla sisäruksia tai hyviä ystäviä joilla on lapsia-voisit rupea kummiksi jollekiin lapseksi-kummi on kunnia tehtävä. Voit viettä lasten kanssa aika ja tehdä sen kaa kaikkia kiva,teille muodustuu lämmin luottavainen suhde ja tunnet itsensä ystävien perhenjäseneksi. Sellainen älytön lapsiviha on vaarallinen. Muista:sen mitä kylvät niin ... Älä sitte kiroo ketään kun joudut viettämään vanhuuttasi yksin hylättynä..kuten muut lapsivihajat...voihan se olla niin että vaikka onkiin lapsia mut ei onnistui luomaan heidän kaan luottamuksellista ja lämminta suhdetta niin ei ne lapsia sellaisia hitlerivanhempia tahtoivat nähdä. Joten ap,aloita rakentava ja lapsiystävällinen elämä,jos vihat niin paljon lapsia niin käy terapiassa koska ei oo normaali vihata aivan viattomia muutamavuoden ikäisiä lapsia...mmmmm ihmittelen...että Suomessa suhtaudutaan lapsiin vihamielisesti...eikä heitä kasvatetaan eikä oikein rakastetaan ja varmaan sen takia heista tulekiin kasvattajan kaltaisia vihaisia ihmisia...ei nyt kaikki sentään!!!

Vierailija
102/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein isomman hoitoon kun "makasin" vauvan kanssa kotona. "Makaamisella" tarkoitan vauvan hoidon lisäksi valmiiksi tehtyjä akateemisia opintoja ja freelancetöitä.

Mutta samapa tuo, vaikka olisin vain maannut, mielipiteeseesi: VOI KYYNEL. NO SORI :([quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:43"]

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.

Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas harvinaisen tyhmä ja asosiaalisen henkilön laatima aloitus. Kun ketjua lukee pidemmälle, niin näkee, ettei tälle tyypille mahdu päähän mitkään muut elämän valinnat kuin vain se oma lapsettomuus. Sitten on vielä niin pirun katkerakin. Oma oli valintasi. Tukehdu siihen. Itse asiassa onni onnettomuudessa, ettei kukaan lapsi joutunut tuollaisen narsistin vaikutuspiiriin.

Vierailija
104/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:31"]

Niin kauan, kuin minulla on oikeus hoidattaa lapsia päiväkodissa, kun olen kotona, niin kauan aion sitä tehdä.

Siinä ei auta teidän hiekkapilluvelojen kitinä ja natina.

Laki oikeuttaa ja sitä aion käyttää.

Harmittaako?

[/quote]

Niin , moraalin olet kadottanut varmaan aika päiviä sitten. T. ihan työssäkäyvä äiti, joka kuskaa lapset pariinkin eri päiväkotiin, koska lähipäiväkoti on täynnä virikelasten takia

[/quote]

So?

Niin kauan, kuin laki sallii lapsien hoidattamisen päiväkodissa yhteiskunnan varoilla, sen aion tehdä ja aikoo tehdä muutkin. Se on tulonsiirtoa meille äideille, jotka joudumme tulemaan toimeen pienellä äitiyspäivärahalla, sillä aikaa, kun sinä tienaat itsellesi eläkettä. Jotainhan pitää meillekin tulonsiirrossa antaa, eikä meidän olla vain maksajia siitä, että synnytämme ne hoitajat, jotka pesee sinunkin perseesi vanhainkodissa.

[/quote]

Sitten kun tulee lapsesi aika valita mille uralle lähtee, sinä suosittelet sitä pyllyn pesijän ammattia? It's a deal!

Vierailija
105/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki maksamme veroja, joten turha kitistä!

Vierailija
106/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:55"]

Kyllä on taas harvinaisen tyhmä ja asosiaalisen henkilön laatima aloitus. Kun ketjua lukee pidemmälle, niin näkee, ettei tälle tyypille mahdu päähän mitkään muut elämän valinnat kuin vain se oma lapsettomuus. Sitten on vielä niin pirun katkerakin. Oma oli valintasi. Tukehdu siihen. Itse asiassa onni onnettomuudessa, ettei kukaan lapsi joutunut tuollaisen narsistin vaikutuspiiriin.

[/quote]

Eli sinun mielestä voi lapset työntää yhteiskunnan kasvatettavaksi ja olet käsi ojossa odottamassa muita maksamaan omien valintojen kustannukset.

Olen edelleen sitä mieltä, että  päiväkodit ovat vain työssäkäyvien lapsille. Tai sitten kotonaolijat maksaisivat oikeiden kulujen mukaan huvihoidon lapsilleen.

Vierailija
107/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harvoin tapahtuu tätä. Silloin kun tapahtuu, siihen on yleensä hyvä syy. Miksi 5-vuotiaan pitäisi menettää kaverinsa ja päivähoidossa saatu opetus siksi, ttä perheeseen syntyi vauva?

Vierailija
108/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:00"]

[/quote]

Eli sinun mielestä voi lapset työntää yhteiskunnan kasvatettavaksi ja olet käsi ojossa odottamassa muita maksamaan omien valintojen kustannukset.

Olen edelleen sitä mieltä, että  päiväkodit ovat vain työssäkäyvien lapsille. Tai sitten kotonaolijat maksaisivat oikeiden kulujen mukaan huvihoidon lapsilleen.

[/quote]

Kovin on mustavalkoista siellä sun maailmassasi. En tiedä onko tuohon mitään hoitoa. Ongelma ei ole yhteiskunnassa vaan sinun pääkopassasi. Siksi täältä tuskin löytyy mitään apuja. Suosittelen lämpimästi mielenterveystoimistoa, jospa sieltä saisit ammattiapua pahaan oloosi.

Vierailija
109/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ap! "Maksat" myös tien, jolla lapseni ajaa polupuörällään, peruskoulun, jota lapseni käy jne. Minäkin "maksan" toki viitä. Ja sinun tietäsi. Ja vanhhuuden turvaasi. Sitä on hyvinvointiyhteiskunta. Sitä on demokratia. Ja minä olen synnyttänyt lapsia, jotka myös "maksavat" sitä sun tätä. 

Vierailija
110/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:00"]

[/quote]

[/quote]

Kovin on mustavalkoista siellä sun maailmassasi. En tiedä onko tuohon mitään hoitoa. Ongelma ei ole yhteiskunnassa vaan sinun pääkopassasi. Siksi täältä tuskin löytyy mitään apuja. Suosittelen lämpimästi mielenterveystoimistoa, jospa sieltä saisit ammattiapua pahaan oloosi.

[/quote]

Kommenttisi on niin naurettava, että ei ansaitse vastausta. Et silti pysty perustelemaan, miksi muiden pitää maksaa lapsesi hupihoito päiväkodissa, etkä itse viitsi käydä puistoissa ja uimassa ja lukea kirjoja lapsellesi.

Kun et muuta keksi, alennut tällaiseen mielenterveysheittelyyn. Se osoittaa vain jotain sinusta itsestäsi.

Vierailija
111/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:39"]

Minä työssäkäyvänä äitinä suon mielelläni varhaiskasvatuksen kaikille lapsille. Luulevatko jotkut oikeasti vielä, että päiväkoti on säilö vanhempien työssäkäynnin ajaksi? Ja luulevatko jotkut sitäkin, että virikelasten lähdettyä päiväkoteihin saataisiin enemmän tilaa? Eiköhän hoitopaikkoja supistettaisi samassa suhteessa, siitähän ne säästöt syntyisivät.

Ja jos perheessä menee niin huonosti, että vanhemmat istuvat päivät baarissa, on minusta tärkeää, että lapsi saa sentään päivän turvallista hoitoa päiväkodissa. Se vasta on hyödyllistä käyttöä verorahoille. Millainen ihminen olisi sysäämässä viattoman lapsen vielä päiväksikin tällaisten ihmisten hoteisiin?

[/quote]

Hyvin voisi päiväkotipaikkoja vähentää. Se näkyisi heti tilipussissa, kun kunnallisvero alentuisi.

Ja kyllä, minä tiedän, että suurin osa päiväkodeista on vain säilytyspaikkoja. Varhaiskasvatus on vain sanahelinää sijaiskieltojen ja sairauslomien vuoksi. Hoitajamäärillä kikkaillaan niin, että oikeasti isossa ryhmässä saattaa olla aamupäivän yksi hoitaja ja se on sitten sitä laadukasta virikehoitoa 2 vuotiaalle, että äiti saa levätä kotona huonojen yöunien jälkeen.

[/quote]

Minne ajattelit työllistää ne päiväkodin lto:t joilta lähtee työpaikka kun virikepaikkoja vähennetään? Kunnallisvero ei tule putoamaan käytännössä ikinä missään paikkakunnalla koska hallintomenot kasvavat koko ajan, viime vuosina huomattavalla nopeudella, kiitos nykyisen hallituksen "säästötoimien". 

Vierailija
112/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi rauhassa olla ihan mitä mieltä tahansa ja pitää vanhentuneen kantasi. Asiasta mitään oikeasti tietävät ymmärtävät päivähoidon merkityksen varhaiskasvatuksena, joka kuuluu kaikille lapsille.

Jos kateudeltasi pystyisit, saattaisit sinäkin ymmärtää, ettei se ole laiskaa äitiä, vaan lasta varten. Vai pitäisikö työttömien lapsilta kieltää koulunkäyntikin? Tai muuttaa se maksulliseksi?

Vierailija
113/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:34"]Minulla on kuusi sisarusta. Olen maaviljelijäkodista. Äiti hoiti maatalon työt, tietysti isän kanssa ja meidät lapset. Ei äiti meitä tosin leikittänyt, itse keksimme jos mitä. Jotenkin lapsuudesta jäi mieleen, että me lapset olimme tosi vaivattomia. Tämän kokemuksen johdosta en oikein käsitä, miten parin lapsen hoito voi olla niin raskasta kuin nykyäidit valittavat. Ja tällainen lapsuus teki minusta tiedonhaluisen ja sinnikkään. Pari yliopistotutkintoa jo taskussa. 

[/quote]

Kaikki kun eivät asu siellä maatilalla. Helppohan se on käydä töissä kun samassa pihassa on se työpaikka. Ja isommat sisarukset hoitavat pienempiä. Haloo!

[/quote]

Täytyy hieman selostaa, millaista elämä suurella maatilalla on: työtä lähes kellon ympäri. Ei helppoa ollenkaan. 

Tietty lapset ovat seuraa toisilleen. 

Joka tapauksessa väitän, että nykyäitien väite lasten hoidon rankkuudesta on tuulesta temmattua, mukavuudenhaluisten ihmisten väsymystä helpon arjen keskellä. Ehkä se on jopa ikävystymistä. Keksikää tekemistä!!! Maailma on täynnä mielenkiintoisia asioita. 

Kun olette kotona lasten kanssa, keksikää kaikkea kivaa. Lukekaa lapsille, opettakaa lapset varhain itse lukemaan, retkeilkää lähiluonnossa, kuunnelkaa lintuja, opetelkaa tunnistamaan lintujen laulut, opetelkaa kasveja, kerätkää syötäviä kasveja ruoaksi, ottakaa valokuvia kasveista, eläimistä, maisemista, tehkää niistä kuvakirjoja ja tarinoita, maalatkaa, piirrelkää, neulokaa, virkatkaa, heittäkää kärrynpyörää, viekää naapurin mummo tai vaari kävelylle, hiihtäkää, luistelkaa, uikaa, kasvattakaa kasveja, porkkanoita, punajuuria, sipuleita, kaaleja, retiisejä, herneitä, lanttuja, perunoita, tilliä, persiljaa, pinaattia, mustaherukoita, punaherukoita, karviaisia, mansikoita, tyrnejä, juhannusruusuja, syreenejä, pioneja....  ....

Olipa hauska kirjoittaa listaa. Sitä voi jatkaa loputtomiin.

Sorry, jos en jaksa ymmärtää parin lapsen hoidon raskautta. Myönnän olevani tässä rajoittunut mielikuvitukseni osalta.

Tämä viesti on hieman huumorimielellä kirjoitettu, älkää pahastuko.

Vierailija
114/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen ollut monenlaisissa palkkatöissä. Hanttihommia ja akateemista koulutustani vastaavaa siistiä sisätyötä. Kaikki on ollut helppoa verrattuna pikkuvauvojen hoitoon. Kukaan lapsistani ei ole nukkunut läpi yön vauvana. Kaikilla on ollut esimerkiksi erilaisia vatsavaivoja. Ja olen hoitanut heitä hyvin, ja heistä on kasvamassa mahtavia kansalaisia ja veronmaksajia. He ovat terveitä ja vahvoja, empaattisia ja huippuhyviä koulussa. Asiantuntijatyöni on leikkiä lastenkasvatuksen vaativuuteen verrattuna. :) 

Vierailija
115/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:54"]

Minä lapsettomana heittäydyin kahdeksi vuodeksi loisimaan muiden rahoilla eli päätin jäädä opintovapaalle (käyn suorittamassa minimit) ja elelen aikuiskoulutustuella. Näin saan nauttia hetken tuista jotka muuten valuvat lapsiperheille. Ajatelkaas että tekemättä mitään, saan tililleni yli 2t kuussa. Olen mielestäni tämän ansainnut n. 20 vuoden työurani aikana. :)

[/quote]

Itsekäs paskiainen.

Vierailija
116/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:31"]

Niin kauan, kuin minulla on oikeus hoidattaa lapsia päiväkodissa, kun olen kotona, niin kauan aion sitä tehdä.

Siinä ei auta teidän hiekkapilluvelojen kitinä ja natina.

Laki oikeuttaa ja sitä aion käyttää.

Harmittaako?

[/quote]

Harmitta todella. Eiköhän onneksi tuohonkin lakimuutos tule.

Vierailija
117/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:49"]

Kiitos. Mun lapsilleni virikehoito oli todella tärkeä. Sairastin esikoisen syntymän jälkeen synnytyksenjälkeistä masennusta. Virikehoito omine rytmeineen auttoi ehkäisemään sitä osaltaan tällä kertaa. Esikoinen myös kaipasi kavereiden seuraa ja minusta ei ollut viemään häntä kerhoihin toisen lapsen syntymän jälkeen.

En tunne huonoa omaa tuntoa tästä. En sitten pätkääkään. Sittemmin olen maksanut yhteiskunnalle molempien lasten päivähoidon kulut moninkertaisina.

[/quote] 

Seli seli. Mikä kumma se on kun kaikki virikemammat masentuvat????? Sitten kannattaa miettiä lisääntymisaktiivisuuttaan.

Vierailija
118/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:37"]

Taas työssäkäyvät nostavat itseään jalustalle, ihan kuin päiväkoti olisi vain työssäkäyvien yksinoikeus.
Ihmeen ja kumman mustavalkoisesti ajattelette kaikkien ihmisten elämäntilanteet, vähän nyt valoja päälle ja pää raksuttaan ennenkun oksennatte aivonne tähän ruudulle.
Ei muutenkaan jaksa kommentoida sen enempää kun tuntuu olevan niin tyhmää sakkia taas liikkeellä että epätoivo iskee kun miettii kuinka perusasioista pitäisi aloittaa. Että morjes vaan ja pyyhkikää kuolavaahdot poskelta.

[/quote]

Nyt kun kuolavaahdot pyyhitty, edellen olen sitä mieltä, että päivähoito on tarkoitettu vain ja ainoastaan työssäkäyville ja opiskelijoille. Lääkärin lausunnolla tietysti myös sairaille.

Vierailija
119/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:52"]

Meillä pelkästään mies maksoi viime vuonna 25000e veroja palkkatuloista. Eiköhän niillä kuitattu 5-vuotiaan virikehoito ja vähän muutakin. Lisäksi teen itse välillä töitä, maksamme pääomaveroa ja olemme maksaneet veroja 15 vuotta ennen kuin saimme lapsia. Toki on kouluttauduttu verorahoilla, mutta koko aikuisikä myös tehty töitä. Maksamme veromme ilolla ja suomme ilmaisetkin päivähoitopaikat niitä tarvitseville.

[/quote]

Tässä se taas nähtiin, oikein asian ydin. Minäminäminä ja mun oikeudet. Velvollisuuksia ei ole eikä ainakaan lapsen oikeuksia.

Vierailija
120/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:15"]

[/quote]

Voi rauhassa olla ihan mitä mieltä tahansa ja pitää vanhentuneen kantasi. Asiasta mitään oikeasti tietävät ymmärtävät päivähoidon merkityksen varhaiskasvatuksena, joka kuuluu kaikille lapsille.

Jos kateudeltasi pystyisit, saattaisit sinäkin ymmärtää, ettei se ole laiskaa äitiä, vaan lasta varten. Vai pitäisikö työttömien lapsilta kieltää koulunkäyntikin? Tai muuttaa se maksulliseksi?

[/quote]

Tuskin kukaan koulutuksesta täällä valittaa, nyt on kyse turhanpäiväisestä päivähoidosta. Eli silloin, kun sitä ei oikeasti tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä