Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä lapsettomana maksan myös teidän kotonaolijoiden lasten virikehoidon

Vierailija
05.04.2014 |

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.

Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:56"]Niin ja autoton maksaa autoteiden ylläpidosta. Sellainen, joka saa helposti lapsia maksaa toisten lapsettomuus hoidoista. Elämänsä täysin terve maksaa paljon sairastavien hoidosta. Työssäkäyvä maksaa työttömien tuista. Perheetön (jolla ei iäkkäitä sukulaisia) maksaa vanhusten hoidosta. "Normaalit" maksaa alkoholistien/narkkareiden hoidosta. Ym ym

Sellaista se elämä on demokraattisessa yhteiskunnassa, jossa pyritään jollain tavoin huolehtimaan toisista yhteisestä potista. Aina jotakuta kohtaan on epäreilua. Voi voi...

Suosittelen vaikka Venäjälle, Kiinaan tai moniin Afrikan maihin muuttoa, ei tarvitse maksaa omasta mielestään turhista avustuksista...

[/quote]

Aivan ja kouluttamaton työssäkäyvä duunari maksaa jonkun koulutuksen ;)

Elämä on... Mä en ymmärrä kun joka asiasta pitää rutista...kukaan ei haluais huolehtia toisestaan mut kuitenki itelle halutaan sitä tätä ja tuota.

[/quote]

No, äidit ei ainakaan halua huolehtia lapsistaan, vaan pistävät ne päiväkotiin virikehoitoon. Tämähän on jo nähty. Mutta miksi muiden pitää maksaa se ilo?

Vierailija
42/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:43"]

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.

[/quote]

Voi kuule kun mä maksan sen ihan itse, yhtä suuren summan kuin työssäkäyvätkin. Ei sinne kaikki vie lastaan ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kyllä mielellään hieman pienemmän kunnallisveroprosentin ja näkisin äitien istuvan itse hiekkalaatikkojen reunalla.

Vierailija
44/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:34"]Minulla on kuusi sisarusta. Olen maaviljelijäkodista. Äiti hoiti maatalon työt, tietysti isän kanssa ja meidät lapset. Ei äiti meitä tosin leikittänyt, itse keksimme jos mitä. Jotenkin lapsuudesta jäi mieleen, että me lapset olimme tosi vaivattomia. Tämän kokemuksen johdosta en oikein käsitä, miten parin lapsen hoito voi olla niin raskasta kuin nykyäidit valittavat. Ja tällainen lapsuus teki minusta tiedonhaluisen ja sinnikkään. Pari yliopistotutkintoa jo taskussa. 

[/quote]

Kaikki kun eivät asu siellä maatilalla. Helppohan se on käydä töissä kun samassa pihassa on se työpaikka. Ja isommat sisarukset hoitavat pienempiä. Haloo!

[/quote]

Helppoa? Maatilalla?

Hhahahhhahahahaahahhaahahahah!!!!!!

Oih... kiitos nauruista. Onhan sitä kerrostalossa asuvalla nykymammalla varmasti vaikeampaa, kuin maatilan emännällä entisaikaan. On on!

Vierailija
45/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi raukkaparka! Onko tämä sinun suurin ongelmasi? Lohdun sanoja sinulle: Asiat ovat hyvällä mallilla, jos elämässäsi ei ole mitään tämän suurempaa pulmaa. Paitsi tietenkin se, että maksamisen lisäksi myrkytät mieltäsi epäolennaisella asialla - et voi millään tietää, että juuri sinun verorahasi menevät päiväkotilapsille. Voihan olla, että  juuri sinun verorahoillasi somaliperhe ostaa gigantista sen suurimman taulutelkkarin.

Vierailija
46/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin lapsettomana ärsyttää välillä syyllistäminen siitä, etten ole hankkinut lapsia. "Etu tuota veronmaksajia yhteiskuntaan". Maksan palkastani yli 2500 euroa veroja. Todennäköisesti maksan enemmän veroja, kuin tuollaisesta asiasta huomauttavien lapset aikanaan yhteensä.

Vierailija
47/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lapsettomana heittäydyin kahdeksi vuodeksi loisimaan muiden rahoilla eli päätin jäädä opintovapaalle (käyn suorittamassa minimit) ja elelen aikuiskoulutustuella. Näin saan nauttia hetken tuista jotka muuten valuvat lapsiperheille. Ajatelkaas että tekemättä mitään, saan tililleni yli 2t kuussa. Olen mielestäni tämän ansainnut n. 20 vuoden työurani aikana. :)

Vierailija
48/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lapsettomana heittäydyin kahdeksi vuodeksi loisimaan muiden rahoilla eli päätin jäädä opintovapaalle (käyn suorittamassa minimit) ja elelen aikuiskoulutustuella. Näin saan nauttia hetken tuista jotka muuten valuvat lapsiperheille. Ajatelkaas että tekemättä mitään, saan tililleni yli 2t kuussa. Olen mielestäni tämän ansainnut n. 20 vuoden työurani aikana. :)

Vierailija
49/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

velat on itsekkäitä niin hirveän itsekkäitä ja tässä se s nähdään. Verojen pitäisi hyödyttää VAIN heitä vain ja ainoastaan heitä. Ei niitä jotka tekevät tämän maan tulevaisuutta. Minua ei haittaa kuules pätkän vertaa että verorahoillani kustannetaan muiden kulttuuriharrastuksia ! Se on saman verran minulta pois kuin naapurin penalta.

Miten otatki noi henkilökohtasesti joka asian täs maassa. Tutustu ensin hyvinvointiyhteiskunnan periaatteisiin tai ammu ittes ei tollasia ihmisiä tarvita muurahaispesään pilaamaan muiden töitä.

Vierailija
50/145 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 19:56"]

Ja minun lapseni maksavat sinun eläkkeesi ja vanhustenhoitohenkilökunnan palkan.

(Minä tosin myös hoidan lapseni kotona kunnes menevät eskariin. Veroja olen ehtinyt maksamaan melkoisesti, ja maksan taas kun palaan töihin, samoin kuin mieheni kuusinumeroisesta vuosipalkastaan.)

[/quote]

Mistä tiedät, ettei lapsesi esimerkiksi sairastu vakavaan masennukseen ja joudu varhaiseläkkeelle jo parikymppisenä? Näitä tapauksia on nykyäänkin jo kasvavassa määrin. Tai sitten voi sairastua ihan fyysisestikin vakavasti ja tulla näin tyäkyvyttömäksi.

Et voi ennustaa tulevaa, joten et voi sanoa lapsesi oleva tuleva veronmaksaja.

Toisekseen, ei nyt sinulle vaan yleisesti, se vanhusten perseidenpyyhkiminenkin on jo todella kulutettu kortti. Niihin hommiin ei nykyäänkään kukaan halua ja hoitoalan koulutuksiin kinutaan jatkuvasti porukkaa, jotta saataisiin lisää lähihoitajia esimerkiksi juurikin niitä vanhuksia huoltamaan. Mutta ei ole kovin suosittu ala tänäkään päivänä, niin millä takaat että juuri Sinun (joka tätä korttia olet joskus käyttänyt) lapsestasi tulee vanhustenhoitaja? Pakottamalla? Uhkailemalla? Kiristämällä?

Tai sitten ihan virallinen sopimus, että lapsestani tulee vanhustenhoitaja, sopimusrikkomuksesta sitten tietysti äidille lain vaatimat rangaistukset.

Vierailija
51/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:48"]

No tuskin kuitenkaan yksin maksat. Lohduttaudu vaikkasillä, että ehkä ne sinun veroroposesi menevät vaikka vanhustenhoitoon tai teiden ylläpitoon, josse madaltaisi vaikka verenpainettasi.

[/quote]

Niin,  eihän tätä lystiä tietenkään kukaan veromaksaja oikeesti maksa, jos aletaan näin kierrättää. Miten joku kehtaa edes puolustella? Onneksi näistä käsittämättömistä eduista ja "virikehoidoista" joutuvat (varmasti ihan lähitulevaisuudessa) kuppaajat luopumaan.

Eräskin juoppo naapuripariskunta hoidatti vuosia lapsensa päiväkodissa, kun itse istuivat molemmat baarissa. Kun lysti loppui, lapsi huostaanotettiin. Tämä yksi esim. yht.kunnan kusipäisistä eläteistä.

Ja onhan täällä saanut lukea ihmetystä tuntien, kuinka "Voi hitto, kuukauden päästä pitäis mennä töihin, pakko keksiä jotain, ettei tarvi, kun oon niiin viihtynyt kotona". Ja sitten taas toisaalta lässytetään, kuinka "raskasta on olla kotona". Just.

Vierailija
52/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:49"]

So?

Niin kauan, kuin laki sallii lapsien hoidattamisen päiväkodissa yhteiskunnan varoilla, sen aion tehdä ja aikoo tehdä muutkin. Se on tulonsiirtoa meille äideille, jotka joudumme tulemaan toimeen pienellä äitiyspäivärahalla, sillä aikaa, kun sinä tienaat itsellesi eläkettä. Jotainhan pitää meillekin tulonsiirrossa antaa, eikä meidän olla vain maksajia siitä, että synnytämme ne hoitajat, jotka pesee sinunkin perseesi vanhainkodissa.

[/quote]

Ja te patalaiskat mammako kuvittelette olevanne ainoita joiden pennut pesee vanhusten perseitä??? Ja epäilenpä muuten vahvasti että pesee, kun on jo kerran tuo muiden elämäntapa muiden veronmaksajien siivellä elämiseen ja kotona lusmuiluun ihan äidinmaidosta imetty...

Vierailija
53/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua rassaa ylläpitää rikollisia vankiloissa.

Niille ei kuuluisi kaikenmaailman viriketoimintaa ja palkallista työtä.

Lapsille annan vaikka sen virikehoidon, mutta en aikuisille rikollisille.

Vankilan kuuluu olla eristyslaitos, jossa saa rankaisun oman laittoman käytöksen vuoksi.

Töitä ne saa tehdä, mutta ei varmasti siitä tarvita maksaa palkkaa. Maksakoon sillä sen ylläpidon, asumisen ja vaatehuollon. Hyötyliikuntaa, sillä saa kunnonkin pidettyä hyvänä ja paluu vapauteen on helpompaa.

Vierailija
54/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 19:01"]

[/quote]

Voi kuule kun mä maksan sen ihan itse, yhtä suuren summan kuin työssäkäyvätkin. Ei sinne kaikki vie lastaan ilmaiseksi.

[/quote]

Kukaan ei maksa oikeita kuluja....jos maksaisi, silloin pv. maksu olisi varmaan jotain 100 e luokkaa.

Vierailija
55/145 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "jankati-jankati"- ketju jatkuu edelleen. Päivähoitoa ei järjestetä viikonloppuisin, joten koittakaa nyt levätä välillä.  ;-D

Vierailija
56/145 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:49"]

Kotiäitien ja työttömien lapsille on palkattu kallispalkkaisia hoitajia seisomaan pihalla ja vahtimaan lasten leikkimistä. Samat kallispalkkaiset hoitajat antavat sakset käteen ja paperia ja käskevät leikkaamaan.

Kuinka kauan maamme talous kestää tämän, ettei kotiäiti voi itse seisoa ulkona ja vahtia sitä lastaan tai antaa niitä saksia käteen.

Lisää velkaa vain lastenne ja lastenlastenne maksettavaksi, kunhan saatte vain maata kotona.

[/quote]

Eli on työllistetty joitakin ihmisiä lastenhoitoon. Luuletko, että nämä ilmaiseksi lapsia vahtivat? Kuulemma työllistämällä ihmisiä tämäkin maa nostetaan taas jaloilleen. 

Vierailija
57/145 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:40"]

ja "jankati-jankati"- ketju jatkuu edelleen. Päivähoitoa ei järjestetä viikonloppuisin, joten koittakaa nyt levätä välillä.  ;-D

[/quote]

Niin siis asioista ei saa keskustella jos sinä et niin halua?

Välillä kyllä valitettavasti huomaa, kuinka joillain ihmisillä perusälykkyys on aivan saappaan tasoa. Tuollaisenkin perussisällöltään mitäänsanomattoman ja lisäksi vielä muka nerokkaan hymiön sisältävän viestin takana voisi kuvitella olevan 13-vuotias pikkutyttö. Valitettavasti pelkään pahinta, että kyseessä on vanhempi...

Vierailija
58/145 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansantalous ei ole mitään nollasummapeliä. Eikä tuo "minä maksan" -argumentti oikein toimi. "Maksanhan minäkin" lihavien, röökaajien ja juoppojen elämäntapasairauksien hoidosta jne. Enkä totea, että kun sinä olet auton hankkinut, niin rakennapa itse moottoritie tai kolaa itse ajorata, kun mullakaan ei ole autoa. Hyvin yksinkertaista ajattelua vailla ymmärrystä yhteiskunnan toimintaperiaatteista laajemmin. Näinhän ei sopisi sanoa, mutta silloin tällöin ihmisten sivistymättömyys ja itsekkyys kuohauttaa.

Vierailija
59/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus Taloussanomista päivähoidon todellisista kustannuksista: "Merikallion mukaan usein luullaan, että päivähoidossa kallein kokopäivähoitomaksu eli 254 euroa, on summa, minkä lapsen hoitaminen maksaa. Todellisuudessa se ei kata kuin muutaman tunnin päivästä.

Oikea hinta on kiinni lapsen iästä. Pienen lapsen hoitaminen on kalliimpaa, sillä alle kolmivuotias tarvitsee paljon enemmän aikuista kuin toimelias leikki-ikäinen.

Myös kuntakohtaiset erot ovat suuret. Espoossa päivähoito maksaa keskimäärin 1 176 euroa kuukaudessa, kun Vantaalla se on 889 euroa eli liki 300 euroa halvempaa."

Vierailija
60/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esikoinen noin 15 kk ns. virikehoidossa (12 h/vko). Tämä on tullut maksamaan kunnalle karkeasti arvioiden noin 5000 e. Tämän etuuden lisäksi olen elämäni aikana saanut kunnalta/valtiolta mm. seuraavia etuuksia: ilmainen peruskoulutus, ilmainen yliopistokoulutus (arvo ainakin 50 000), terveydenhuolto, opintotuki  (n. 20 000), äitiyspäiväraha, kotihoidontuki, lapsilisät, puhumattakaan kaikista verovaroin kustannetuista teistä ja siitä, että nykyisessä työssänikin palkan maksavat veronmaksajat. En tunne huonoa omaatuntoa sen paremmin veronmaksajien rahojen tuhlaamisesta kuin siitäkään, että lapseni olisi joutunut jotenkin kärsimään.

p.s. Suurimmassa osassa Euroopan maista ns. koulu alkaa jo n. 3- vuotiaana ( ja sitä ei kielletä kotiäitinä lapsilta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi