Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä lapsettomana maksan myös teidän kotonaolijoiden lasten virikehoidon

Vierailija
05.04.2014 |

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.

Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsesta tulee (toivottavsti) tasapainoinen aikuinen, joka vaihtaa sun vaipat vanhainkodissa!

Vierailija
22/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:07"]

Onneksi on teitä tyhmiä. Miksi maksaa mitään itse jos kerran voi maksattaa sen toisilla ja vielä laki tarjoaa sen mahdollisuuden?

[/quote]

Niinpä. Kuka hullu omat lapset hoitaa, kun paikan saa ilmaiseksi ja voi aina vuoden uuden vauvan varjolla lepäillä kotona ja vauvan kanssa kahvitella kaupungilla. Tylsäähän se on siellä hiekkalaatikon reunalla itse istua ja tehdä esikoiselle ruokaa.

Ja me työssäkäyvät maksamme tämän kotiäitien kotona lepäämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos <3

Vierailija
24/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:56"]Niin ja autoton maksaa autoteiden ylläpidosta. Sellainen, joka saa helposti lapsia maksaa toisten lapsettomuus hoidoista. Elämänsä täysin terve maksaa paljon sairastavien hoidosta. Työssäkäyvä maksaa työttömien tuista. Perheetön (jolla ei iäkkäitä sukulaisia) maksaa vanhusten hoidosta. "Normaalit" maksaa alkoholistien/narkkareiden hoidosta. Ym ym

Sellaista se elämä on demokraattisessa yhteiskunnassa, jossa pyritään jollain tavoin huolehtimaan toisista yhteisestä potista. Aina jotakuta kohtaan on epäreilua. Voi voi...

Suosittelen vaikka Venäjälle, Kiinaan tai moniin Afrikan maihin muuttoa, ei tarvitse maksaa omasta mielestään turhista avustuksista...

[/quote]naulan kantaan! Ap maksaa varmaan myös vankien viriketoiminnasta. Onko tuttujasi paljon vankilassa/oletko itse menossa kun se ei sinua haittaa.

Vierailija
25/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:22"]

Mun mielestä lastenhoito ei ole ikinä turhaa. Jos vanhemmat on päättänyt, että se on parempi niin, niin sitten se on. 

Ei verorahat mene koskaan tasan. Meillä ei ollut autoa neljäänkymmeneen vuoteen ja silti niitä teitä kunnostettiin verorahoilla, lisäksi olen ollut tosi terve jne. jne. 

Lapsettomat voi tehdä lapsia ja kokeilla, miltä se laakereillaan lepäileminen tuntuu koliikkilapsen ja uhmaikäisen tai vaikka vaan kahden huonosti nukkuvan/syövän/allergisen tms. lapsen kanssa. Sitä ei ennen lasten saantia voi ymmärtääkään, kuinka sitovaa lasten hoito on. 

Lisäksi sen virikelapsen isä voi maksaa tosiaan melko paljon enemmän veroja kuin esim. ap. Ja äitikin voi päästä melko pian töihin, jos ei tarvitse usean vuoden palautusaikaa lepäilystään. 

Meillä muuten myös molemmat töissä ja lapset osa-aikaisena. 

[/quote]

Huh huh, että omien lasten hoito ihan sitovaa.

Miten sitä tosiaan vielä 20 vuotta sitten sai äidit hoidettua lapsensa kotona, kun se oli niin kamalan sitovaa.

Eikö se lapsien teko ole juuri sitoutumista niihin lapsiin.

No, hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä ja luuserit kyllä nyhtävät kaikki edut, mitä vain keksivät yhteiskunnalta.

Ja kyllä, minulla on lapsia, jotka on hoidettu kotona ilman virikehoitoa. Ja tiedän, kuinka sitovaa se oli. Mutta nehän olivat meidän lapsia. Totta helvetissä se on sitovaa, kun siihen ryhtyy.

Vierailija
26/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:55"]

LTO:n samoin kuin lastenhoitajan palkka on kyllä todella pieni.. mutta  päivähoito on lapsen, ei vanhempien oikeus. Vaikka kaikki tutkimukset kertovat päiväkodissa olleiden lasten kotihoidettuja paremmista sosiaalisista taidoista, edelleen täällä joku jaksaa valittaa. Lapseni ovat päiväkodissa koska siellä on kavereita, itselläni on muuta aikuisten tekemistä ja aika usein käyn myös töissä silloin kun töitä on. Äläkä muistuta niistä kerhoista, ei niitä oikeasti juuri ole. Jos ottaa vielä aivoon niin muuta Kiinaan.

[/quote]

No mitäköhän luulisit, alkaisiko niitä kerhoja sun muita ja lapsia siellä leikkipuistoissa äitiensä kanssa pyörimään vähän enemmän jos ei olisi noita virikelapsia vaan äitien olisi pakko hoitaa lapsensa itse??? Että voi olla yksinkertaisia ihmisiä...

Vierailija
27/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kuin minulla on oikeus hoidattaa lapsia päiväkodissa, kun olen kotona, niin kauan aion sitä tehdä.

Siinä ei auta teidän hiekkapilluvelojen kitinä ja natina.

Laki oikeuttaa ja sitä aion käyttää.

Harmittaako?

Vierailija
28/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:43"]

Minusta jos tekee lapsia ja on kotona, pitäisi viitsiä itse hoitaa edes sen aikaa omat lapsensa.

Tiedän, että äidit tästä nostattavat paskamyrskyn. Mutta en todellakaan ymmärrä, miksi minun lapsettomana pitää maksaa vielä sekin, että mammat saa raahata isot lapset hoitoon leikkimään, että itse saavat maata kotona vauvan kanssa.

Suomen talous ei kestä kohta tätä lapsiperheiden hyysäämistä.

[/quote]olen ollut myös työelämässä ja oon edelleen. Olin välillä työttömänä, no miten sen nyt ottaa, vein lapseni reippaasti yli 3 v päiväkotiin en niinkään saamaan virikkeitä koska tuli niitä kotonakin mutta lähinnä siksi koska siellä on muitakin lapsia. Ilma jos oli sateinen tai pakkasta niin olimme kotona ja ilmoitinettä pidämme ommoo lommoo.Jatkoin unia kuten lapsikin. 5

Vierailija
29/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä maksan sun lapsettoman ties mitä tukea ja avustusta yms .. Huoh ihmiset on niin tyhmiä. Mistä tiedät meneekö se sun raha just sattumoisin vaikka sosiaalitoimen myöntämään romaanihame rahaan?

Vierailija
30/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä maksan sun lapsettoman ties mitä tukea ja avustusta yms .. Huoh ihmiset on niin tyhmiä. Mistä tiedät meneekö se sun raha just sattumoisin vaikka sosiaalitoimen myöntämään romaanihame rahaan?

Vierailija
31/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä keskustelussa mietityttää ehkä hieman ylimielisetkin "Niin kauan kun saan hoidattaa lastani ilmaiseksi, aion sitä tehdä" - vastaukset, kun katsoo yhtä-aikaa lukuisia ketjuja lapsilisien leikkaamisista.

Valtion rahat alkavat olla tosiaan tiukilla, kouluja lakkautetaan, luokkakokoja suurennetaan, lapsilisiä leikataan jne. Eikö ole hieman jopa moraalisesti väärin vaatia näihin lisää rahoitusta, mutta silti vaatia saada käyttää jotakin valtion kustantamaa etuutta vain koska "saan tehdä niin"?

Vierailija
32/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:26"]

Monet mammat vain puolustavat omia oikeuksiaan viedä lapsi päiväkotiin. Mikseivät he puolusta oman lapsensa oikeutta olla kotona oman vanhemman ja sisaruksen kanssa? Asiantuntijoiden mukaan päikäkodit eivät ole sopivia paikkoja varsinkaan pienelle lapselle: lapsiryhmät ovat liian isoja ja henkilökunnan vaihtuvuus liian suurta, ja melu ja rauhattomuus voi jopa häiritä lapsen kehitystä. Ei olisi tullut itselle mieleenkään viedä omaa esikoistani tuollaiseen paikkaan silloin kun kuopus syntyi. Kyllä mä varmasti pystyin tarjoamaan esikoiselle enemmän aikaa, huomiota ja virikkeitä, kuin mitä päiväkodissa olisi hänelle voitu tarjota vaikka vauva perheessä olikin. Päiväkodisssahan lapsia on hoitajaa kohden hieman enemmän kuin mitä perusmammamma on lapsia. Lisäksi päiväkodeissa on koko ajan tauteja niin paljon päällä, että johan siinä virikelapsi tuo vauvallekin kaikki pöpöt, ja niin pitää sitten hakea lääkäriltä antibioottikuuria toisensa perään. Tämä taas ei ole pikkuihmiselle ollenkaan hyväksi. Toistuvat anbioottikuurit esim. lisäävät lapsen riskiä sairastua astmaan ja allergioihin.

Musta ei ollut mikään uhraus hoitaa omia lapsiaan ihan itse silloin kun kotona olin. Nyt kun olen itse töissä niin lapseni ovat päiväkodissa. Ja olen iloinen siitä, ettei heidän tarvinnut ihan pieninä päiväkodissa olla vaan saivat olla kotona kanssani. Kerhoissa ja leikkipuistoista he saivat myös tavata muita lapsia samoin kuin mä aikuisia. Vaikka täytyy kyllä myöntää ettei siellä leikkipuistossa vilinää ollut, kun lähes kaikilla muilla mammoilla oli vain kuopus mukanaan siellä kun esikoinen/muut lapset olivat virikkeitä saamassa päiväkodissa...

[/quote]

Nykyvalituksesta päätelleen, mammoille on kaikkein pahinta elämässä joutua viettämään aikaa oman lapsen kanssa.

Vierailija
33/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:31"]

Niin kauan, kuin minulla on oikeus hoidattaa lapsia päiväkodissa, kun olen kotona, niin kauan aion sitä tehdä.

Harmittaako?

[/quote]

Niin , moraalin olet kadottanut varmaan aika päiviä sitten. T. ihan työssäkäyvä äiti, joka kuskaa lapset pariinkin eri päiväkotiin, koska lähipäiväkoti on täynnä virikelasten takia

Vierailija
34/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen kohdalla puheterapeutti ehdotti päiväkotiin menoa kolmena päivänä viikossa, mikäli puhe ei kehity. Poikani alkoi itkemään, koska sanoi haluavansa olla kotona, kun äitiki on. Onneksi puhe lähti sujumaan ja poika sai olla kotona. Kotona olevillekkin lapsille on mahdollisuus saada virikkeitä. Seurakunnan kerhot on 2 kertaa viikossa ja avoimeen päiväkotiin pääsee kolmena päivänä. Ja on muskareita ym. Kyllä se on monesti itestäkin kiinni, löytyykö lapsille virikkeitä. Eriasia tietysti on, hoidollisen syyn tai vanhempien sairauden takia hoitoon menevät.

Vierailija
35/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:33"]

[/quote]

Jopa on typerää ajattelua... sorry mutta ei ihme, ettei naisia paljon päättäjinä näy kun logiikka on tätä luokkaa.

Vierailija
36/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 08:56"]Niin ja autoton maksaa autoteiden ylläpidosta. Sellainen, joka saa helposti lapsia maksaa toisten lapsettomuus hoidoista. Elämänsä täysin terve maksaa paljon sairastavien hoidosta. Työssäkäyvä maksaa työttömien tuista. Perheetön (jolla ei iäkkäitä sukulaisia) maksaa vanhusten hoidosta. "Normaalit" maksaa alkoholistien/narkkareiden hoidosta. Ym ym

Sellaista se elämä on demokraattisessa yhteiskunnassa, jossa pyritään jollain tavoin huolehtimaan toisista yhteisestä potista. Aina jotakuta kohtaan on epäreilua. Voi voi...

Suosittelen vaikka Venäjälle, Kiinaan tai moniin Afrikan maihin muuttoa, ei tarvitse maksaa omasta mielestään turhista avustuksista...

[/quote]

Aivan ja kouluttamaton työssäkäyvä duunari maksaa jonkun koulutuksen ;)

Elämä on... Mä en ymmärrä kun joka asiasta pitää rutista...kukaan ei haluais huolehtia toisestaan mut kuitenki itelle halutaan sitä tätä ja tuota.

Vierailija
37/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä piä ittees nii tärkeenä, vaikka kuolisit pois nii kyl ne lapset virikehoitoon pääsis.

Toiseksi se on meitä fiksummat päättäneet näin ne tietää miten hyvinvointi lisääntyy eikä sun lapsettoman valitus auta mitään. Sä oot yhteiskunnalle pelkkä veronmaksaja. Äidit on veronmaksajia ja uusien veronmaksajien kasvattajia, joten jos jonku pitäs päättää oisko maassa äitejä vai veloja enemmän nii mitäs luulet kummat hallitus laittas eka piipun eteen? tää maa tarvii työntekijöitä tulevaisuudessaki.

Vierailija
38/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaahan ne mammat sen sun lapsettomuuden hoitamisen. Joko on kaikki hoidot käyty julkisella?

Vierailija
39/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 09:31"]

Harmittaako?

[/quote]

Niin , moraalin olet kadottanut varmaan aika päiviä sitten. T. ihan työssäkäyvä äiti, joka kuskaa lapset pariinkin eri päiväkotiin, koska lähipäiväkoti on täynnä virikelasten takia

[/quote]

So?

Niin kauan, kuin laki sallii lapsien hoidattamisen päiväkodissa yhteiskunnan varoilla, sen aion tehdä ja aikoo tehdä muutkin. Se on tulonsiirtoa meille äideille, jotka joudumme tulemaan toimeen pienellä äitiyspäivärahalla, sillä aikaa, kun sinä tienaat itsellesi eläkettä. Jotainhan pitää meillekin tulonsiirrossa antaa, eikä meidän olla vain maksajia siitä, että synnytämme ne hoitajat, jotka pesee sinunkin perseesi vanhainkodissa.

Vierailija
40/145 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla iäkkäät vanhemmat? Mun vanhemmat on jo kuolleet, joten vanhemmattomana mun ei sit varmaan tarvii maksaa sun vanhempien hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme