Hoitosuhde meinataan lopettaa psykiatrisella. En ole parantunut
Onko lääkärillä oikeus päättää, että keskusteluapu lopetetaan, jos sanon että olen itsetuhoinen?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Ei heitä kiinnosta jos ihminen paranee, aivan sama vaikka menisit narunpätkään kiikkumaan, potilaita riittää. Tyrkkäävät reseptit kouraan, ota tai jätä ja siihen se jää. Psykiatria on aika huuhaata.
Diagnosointi on aika pintapuolista. Kaikenlaista saa laitettua ahdistuksen ja masennuksen piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo yleisemmin tapahdu, jos kieltäydyt hoidoista ja lääkkeistä?
Nykyään tuohon riittää terapian aloittaminen.
Psykoterapia? Juu se hoitosuhde siirtyy sitten psykoterapian ja perustason piiriin. Eihän se hoito siis lopu, vaan siirtyy.
Mutta mulla ei ole varmaa, pääsenkö. Kuulemma joka tapauksessa lopetetaan
ApMinkä sanoivat syyksi, että lopettavat?
Ei ollut oikein syytä. Sain sellaisen käsityksen, koska olen siellä jo pitkään ollut. Ja että hoidolla pitäisi olla joku tavoite, nyt ei kuulemma enää ole tavoitetta kun on tehty sellaiset testit ja selvitykset, joita psykiatria oli pyytänyt. Minulle niiden selvittäminen ei ollut mikään tavoite missään vaiheessa, luulin, että tavoite on, että voisin paremmin ja pärjäisin paremmin, mutta se oli kai sitten vaan omassa päässäni. Ap
Se tavoite taitaa olla kuntoutuminen. Jos tilanteesi on mennyt siihen, ettei sinua ole kuntoutettavissa, niin silloin se loppuu. Oletko itse ehdottanut tapoja millä sinun tilanne saataisiin paranemaan ja kuntoutumaan?
Jos ihmisellä olisi hyviä ideoita miten parantaa tilannettaan, niin olisiko hänellä silloin tarvetta psykiatriselle hoidolle?
Tottakai. Ideoita voi aina olla, ei se tarkoita paranemista. Lääkäriltä voi kysyä pystytäänkö näitä ideoita toteuttamaan tai ylipäätänsä lääkäriltä kannattaa kysyä mikä olisi siinä tilanteessa paras tapa auttaa kuntoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Missähän hitossa ne lääkkeet senjälkeen saa uusittua?
Et kantaa osaa käyttää? Sieltä ruksaa haluamasi lääkkeen kohdalta uusimispyyntö.
Oon perunu flunssan takia aikoja nyt mulle sanottiin että pitää miettiä jatkosta.. että kiva, flunssan takia pellolle. Oujee.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kantaa osaa käyttää? Sieltä ruksaa haluamasi lääkkeen kohdalta uusimispyyntö.
Ei ne kaikkia lääkkeitä siellä uusi.
Mulla ei kuulemma ole vakavaa masennusta, koska se johtuu fyysisestä vammasta, että oon masentunut..
Psykiatrisella poliklinikalla olisi haluttu työterveyshuollon tai terveyskeskuslääkärin laativan B-lausunnot Kelan psykoterapiaa. Työterveyshuollossa ei siihen suostuttu. Tuskin terveyskeskuksessakaan tuosta pyynnöstä riemastutaan. Kai jatkossa sitten joillain katkeaa Kelan korvaama psykoterapia siihen, ettei lausuntoa saa kuin yksityiseltä lääkäriltä useiden käyntien jälkeen omaan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ne ei muka uusisi? Olen uusinut jopa antibiootit. Jos sinulla on dg ne uusii niitä loputtomiin. Ei psyykelääkkeet mitään erityisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrisella poliklinikalla olisi haluttu työterveyshuollon tai terveyskeskuslääkärin laativan B-lausunnot Kelan psykoterapiaa. Työterveyshuollossa ei siihen suostuttu. Tuskin terveyskeskuksessakaan tuosta pyynnöstä riemastutaan. Kai jatkossa sitten joillain katkeaa Kelan korvaama psykoterapia siihen, ettei lausuntoa saa kuin yksityiseltä lääkäriltä useiden käyntien jälkeen omaan piikkiin.
Kyllä ne sen sieltä terveyskeskuksesta kirjoittaa.
Ihan terveeltä sinä vaikutat, radalle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko terveyskeskuksessa psykiatreja? Tavallisen tk-lääkärin lausunto ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ne ei muka uusisi? Olen uusinut jopa antibiootit. Jos sinulla on dg ne uusii niitä loputtomiin. Ei psyykelääkkeet mitään erityisiä ole.
Uusivat sen yhden putelin, ei enempää. Sitten pitää koko ajan niitä uusia siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin lääkkeitä saa määrätä vain psykiatri, luulisi että uusimisessa olisi sama rajoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin lääkkeitä saa määrätä vain psykiatri, luulisi että uusimisessa olisi sama rajoitus.
Määrätä saa vain psykiatri, mutta niitä saa uusia kuka tahansa lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko terveyskeskuksessa psykiatreja? Tavallisen tk-lääkärin lausunto ei kelpaa.
Kelpaa toisen ja kolmannen vuoden terapiaa hakiessa ellei terapia ole katkennut tai terapeutti vaihtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heitä kiinnosta jos ihminen paranee, aivan sama vaikka menisit narunpätkään kiikkumaan, potilaita riittää. Tyrkkäävät reseptit kouraan, ota tai jätä ja siihen se jää. Psykiatria on aika huuhaata.
Diagnosointi on aika pintapuolista. Kaikenlaista saa laitettua ahdistuksen ja masennuksen piikkiin.
Traumatisoitumista hoidetaan luvattoman heikosti. Dissosiaatiohäiriöitä ei tunnisteta, joten hoito voi olla tehotonta, kun sitä ei kohdisteta oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatisoitumista hoidetaan luvattoman heikosti. Dissosiaatiohäiriöitä ei tunnisteta, joten hoito voi olla tehotonta, kun sitä ei kohdisteta oikein.
Psykoterapiat pois yksityiseltä sektorilta, psykoterapiahoito julkiselle, niin loppuu tehottomat hoidot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapiat pois yksityiseltä sektorilta, psykoterapiahoito julkiselle, niin loppuu tehottomat hoidot!
Tiedätkö kuka antaa diagnoosin? Psykiatri!
Psykiatria on suuri bluffi jos koko lääketeollisuus sinänsä. Syötetään ihmisille myrkkyjä joihinkin arvailuihin nojaten ja lätkitään mielivaltaisia diagnooseja eli dor kien dokujen mielipiteitä kullosestakin ihmisestä naamalle. Älkää koskaan astuko p sykiatria miinaan.
Mutta mieti sitä itsekkin, mitä järkeä on käydä hoidoissa, jos niistä ei ole lainkaan apua? Nyt olisi hyvä seuraavaa lääkärinkertaa varten miettiä uusia hoitokeinoja tai vaikka kokeilla uutta asennetta. Kysy lääkäriltä olisiko mitään vielä tehtävissä, joku uusi hoitomuoto jne jota voisit kokeilla (siis jos et ole psykoterapiaan menossa). Voitko esim aloittaa ryhmissä käymisen. Ole avoin kaikelle uudelle.