Haittaako jos ei kutsu miniän lapsia?
Onko hyväksyttävää jos en kutsu miniän lapsia jouluaterialle vaan pelkästään poikani ja miniän? Lapset isoja ja voivat olla keskenään kotona sen aikaa?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään vieraita ruokkisi.
Miniäkin on vieras. 😄 Jätetäänkö ilman ruokaa? Tuokoon eväät.
Juuri tällaisen anopin tiedän. Miniän lapsesta tuli myöhemmin arvostettu ja menestyvä henkilö, joka vilahtelee lehtien palstoilla (hyvässä sävyssä) ja moni haluaa olla sukua julkkikselle. Jopa anoppikin kaipaisi miniän lasta jouluruokailuihin ja toivoisi myös miniän lapsen juhliin. Eipä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään vieraita ruokkisi.
Miniäkin on vieras. 😄 Jätetäänkö ilman ruokaa? Tuokoon eväät.
Ja muistakaa, että harvoin nuo kutsut edes haluttuja on. Sinne raahaudutaan usein muutenkin pakotettuna.
Vierailija kirjoitti:
Voihan tuon ajatella niinkin että kutsuisi aikuiset ystävänsä kylään ilman heidän isoja lapsia. Ei ongelmaa. Helpoiten pääsisit kun et kutsuisi ollenkaan, kävisit vaikka itse siellä piipahtamassa. Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään uusien puolisoiden lapset ja en kyllä jaksa teeskennellä olevani heillekin isovanhempi. Uusperheet sotkevat monen muunkin kuviot, varsinkin jos ollaan jo kolmannella kierroksella joka ei nykypäivänä ikävä kyllä ole harvinaista.
Et sinä aikuista PERHEELLISTÄ ystävääsikään kutsu yksin kylään JOULUNA. Uuutena vuotena saisit alkaa katsella uusia ystäviä jos niin moukka olisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan tuon ajatella niinkin että kutsuisi aikuiset ystävänsä kylään ilman heidän isoja lapsia. Ei ongelmaa. Helpoiten pääsisit kun et kutsuisi ollenkaan, kävisit vaikka itse siellä piipahtamassa. Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään uusien puolisoiden lapset ja en kyllä jaksa teeskennellä olevani heillekin isovanhempi. Uusperheet sotkevat monen muunkin kuviot, varsinkin jos ollaan jo kolmannella kierroksella joka ei nykypäivänä ikävä kyllä ole harvinaista.
Et sinä aikuista PERHEELLISTÄ ystävääsikään kutsu yksin kylään JOULUNA. Uuutena vuotena saisit alkaa katsella uusia ystäviä jos niin moukka olisit.
Juuri näin. Perhe kuin perhe oli lapset omia tai ei. Mies on valinnut tämän naisen itselleen lapsineen kaikkineen.
Kerran tuli miniän lapsia minun luo ja laitoin heidät syömään muiden jälkeen. Olin hymyilevä, mutta toivoin, että eivät tule uudestaan.
Itse kutsuisin kaikki. Mitä haittaa parista lapsesta on?
Vierailija kirjoitti:
Kerran tuli miniän lapsia minun luo ja laitoin heidät syömään muiden jälkeen. Olin hymyilevä, mutta toivoin, että eivät tule uudestaan.
Onko käynyt paljonkin poika perheineen tuon jälkeen?
Ei minusta haittaa. Kerro jo kutsuessasi että kyseessä on aikuisten lounas. Tietysti jos lapset vain joulunaikana käymässä miniäsi ja poikasi luona niin sitten törkeää edes kutsua heitä ja etenkään jättää lapset pois kutsutuista. Kysy poikasi ja miniäsi mielipidettä. Voihan olla etteivät lapsetkaan halua tulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta haittaa. Kerro jo kutsuessasi että kyseessä on aikuisten lounas. Tietysti jos lapset vain joulunaikana käymässä miniäsi ja poikasi luona niin sitten törkeää edes kutsua heitä ja etenkään jättää lapset pois kutsutuista. Kysy poikasi ja miniäsi mielipidettä. Voihan olla etteivät lapsetkaan halua tulla.
Paikalla anopin lapsenlapset ja miniän lapset asuu äitinsä, eli miniän kanssa. Kyseessä ei siis aikuisten lounas.
Jos minun anoppini alkaisi tuollaisia rajaisia veteleen lasteni suhteen, niin olisi kyllä ex-anoppi.En olisi missään tekemisissä moisen paskan kanssa.Pitäkööt omahyväisyytensä ja oikkunsa,mielipiteineen.
Ei ketään haittaa/kiinnosta ketä kutsut.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös siitä ovatko lapset myös poikasi lapsia.
Miten voi ihminen ymmärtää noin vähän kuin sinä? Vai etkö edes lue aloitusta. Olet kyllä melkoinen tollo.
En minäkään kutsuisi ellei olisi omia lapsenlapsia mutta kutsuisin varmaan vain poikani.
Ei haittaa, kutsut vain omat lapsenlapset miniänkin voi jättää kutsumatta, ne on pirusta seuraavia, alaspäin. Varsinkin tuommoiset joilla on lapsia joka ukolle. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun anoppini alkaisi tuollaisia rajaisia veteleen lasteni suhteen, niin olisi kyllä ex-anoppi.En olisi missään tekemisissä moisen paskan kanssa.Pitäkööt omahyväisyytensä ja oikkunsa,mielipiteineen.
Sinä oletkin järkyttävä pazkakasa, kukaan ei halua sinua kutsua.
Sinähän voit kutsua ja olla kutsumatta ketä itse haluat. Ja voit vapaasti myös loukkaantua, jos kutsutut eivät tulekaan.
"Voivat olla keskenään kotona sen aikaa". Oletko kysynyt, pitääkö tämä väittämäsi paikkaansa? Vai onko ihan oma päätelmäsi?
Jos lapset ovat joulun isällään, silloin on ihan selvää, että et heitä kutsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuisin pojan ja miniän silloin, kun lapset ovat isällään (jos siis joskus ovat). Muussa tapauksessa vähän outo ratkaisu olla kutsumatta koko perhettä.
Toisetkin lapseni ja heidän lapset pääsevät tulemaan joulupäivänä niin olisi lapset ja lapsenlapset yhtäaikaa paikalla.
Ja sinun joulusi ei ole täydellinen, jos tämä kyseinen poikasi ja miniäsi eivät ole paikalla. Mutta miniän lapset eivät ole tervetuleita, koska silloin sinun harmoniasi rikkoutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuisin pojan ja miniän silloin, kun lapset ovat isällään (jos siis joskus ovat). Muussa tapauksessa vähän outo ratkaisu olla kutsumatta koko perhettä.
Toisetkin lapseni ja heidän lapset pääsevät tulemaan joulupäivänä niin olisi lapset ja lapsenlapset yhtäaikaa paikalla.
Ja sinun joulusi ei ole täydellinen, jos tämä kyseinen poikasi ja miniäsi eivät ole paikalla. Mutta miniän lapset eivät ole tervetuleita, koska silloin sinun harmoniasi rikkoutuisi.
Ei jaksa huomioida ylimääräisiä lapsia.
Lapset eivät siis ole poikasi lapsia.
Miniä pahoittaa mielensä, jollet hänen lapsiaan kutsu.
Pitemmän päälle kannattaisi yrittää toimia oikein.
Voihan olla, etteivät halua tulla, mutta kun olet kutsun esittänyt, voit olla levollinen.