Haittaako jos ei kutsu miniän lapsia?
Onko hyväksyttävää jos en kutsu miniän lapsia jouluaterialle vaan pelkästään poikani ja miniän? Lapset isoja ja voivat olla keskenään kotona sen aikaa?
Kommentit (117)
Taidat olla melko ikävä ihminen. Älä sitten ihmettele kun vanhainkodissa sinua ei kukaan käy katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä asia sinulle niin tärkeä, että olet sen vuoksi valmis myrkyttämään suhteesi poikaasi ja miniääsi? Koska niin voi hyvinkin käydä, mikäli jätät miniän lapset kutsumatta.
Poikaa ei varmaan haittaa.
Kyllä haittaa, äiti!
t: Tahvo
Ihan hyvin VOI kutsua miniän ilman lapsia, mutta tökeröähän se kuitenkin olisi.
Ja miten sen kutsun todellakin sitten muotoilisi niin, että siitä selvästi kävisi ilmi, että vain miniä, ei lapset.
Minä, jos olisin se miniä, en ottaisi kutsua vastaan. Joten siinä saisivat appi ja anoppi odotella turhaan ruokiensa kanssa.
Poika on hyväksynyt itselleen vaimon, jolla lapsia, eli ottanut vastaan koko pakkauksen. Sille kuuluisi antaa arvo. Lapset on nyt osa pojan elämää ihan siinä missä vaimokin.
Minä en nauttisi vierailusta ja tarjoiluista, jos samalla kuitenkin tietäisin, että minun lapsiani ei haluta sinne. En lähtisi missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kuvottava hyypiö.
Poikani seurusteli kahden lapsen äidin kanssa, jonka lapset olivat joka toinen joulu äidillä ja joka toinen isällä. Kun oli äitijoulu, olivat kaikki meillä. Tilattiin pitkästä aikaa joulupukki ja oli ihana joulu ❤️Niin mutta minulla on omia lapsenlapsia.
Entä sitten? Ei ne sinun lapsenlapsesi ole sen kummempia lapsia kuin tämän miniäsi lapsetkaan. Kaikkien lasten kuuluu saada tuntea olevansa hyväksytty. Tämähän sanotaan jo YK:n lasten oikeuksien julistuksessa. Ketään lasta ei saa syrjiä.
Sinun sukuusi on nyt tullut lapsia, jotka ei ole sinun biologisia lapsenlapsiasi, mutta hälläkö väliä? Heidän kotinsa on siellä, missä sinun poikasi ja miniäsi ovat. Älä lyö kiilaa poikasi ja miniäsi väliin, tämä asia on juuri niitä asioita, joilla on vaikutusta koko perheen koossa pysymiseen. Älä siis anna miniälle epätervettä lyömäasetta poikaasi vastaan olemalla lapsia erotteleva ja syrjivä mummo. Ole oma itsesi, mutta ystävällinen sellainen. Kukaan ei vaadi sinua rakastamaan näitä lapsia, mutta hyväksymällä heidät, saat aikaan hyviä fiiliksiä poikasi elämään.
Meillä veli viettää joulun vanhempiemme kanssa, vaikka veljellä on uusperhe. En ole koskaan kysynyt, että miksi, mutta minusta noin on hyvä. Vieraat lapset sukujoulussa on aina ongelma, eivät kuulu kuvioon eikä heitä oteta serkkukuvaan tms, koska eivät ole serkkuja.
Tänä vuonna veli on ainoa, joka mummolaan aattona menee, me muut pysymme koronan takia kodeissamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kuvottava hyypiö.
Poikani seurusteli kahden lapsen äidin kanssa, jonka lapset olivat joka toinen joulu äidillä ja joka toinen isällä. Kun oli äitijoulu, olivat kaikki meillä. Tilattiin pitkästä aikaa joulupukki ja oli ihana joulu ❤️Niin mutta minulla on omia lapsenlapsia.
Entä sitten? Ei ne sinun lapsenlapsesi ole sen kummempia lapsia kuin tämän miniäsi lapsetkaan. Kaikkien lasten kuuluu saada tuntea olevansa hyväksytty. Tämähän sanotaan jo YK:n lasten oikeuksien julistuksessa. Ketään lasta ei saa syrjiä.
Sinun sukuusi on nyt tullut lapsia, jotka ei ole sinun biologisia lapsenlapsiasi, mutta hälläkö väliä? Heidän kotinsa on siellä, missä sinun poikasi ja miniäsi ovat. Älä lyö kiilaa poikasi ja miniäsi väliin, tämä asia on juuri niitä asioita, joilla on vaikutusta koko perheen koossa pysymiseen. Älä siis anna miniälle epätervettä lyömäasetta poikaasi vastaan olemalla lapsia erotteleva ja syrjivä mummo. Ole oma itsesi, mutta ystävällinen sellainen. Kukaan ei vaadi sinua rakastamaan näitä lapsia, mutta hyväksymällä heidät, saat aikaan hyviä fiiliksiä poikasi elämään.
Voisihan tuo perhe mennä miniän exän vanhemmille jouluksi selittäen, että ei pidä olla syrjivä ja erotteleva mummo, toki lastenlasten äiti uuden miehensä kanssa on tervetullut jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha ap olet?
Onko suvussa muistisairauksia?
Olen reilu viisikymppinen. Ei tietääkseni ole.
Ei inhottava luonne ole iästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kuvottava hyypiö.
Voisihan tuo perhe mennä miniän exän vanhemmille jouluksi selittäen, että ei pidä olla syrjivä ja erotteleva mummo, toki lastenlasten äiti uuden miehensä kanssa on tervetullut jouluksi.
Miksi, jos heitä ei sinne ole kutsuttu? Ei ole se anoppi enää anoppi eikä lasten äiti enää miniä, vaan ovat exiä toisilleen molemmat. Ja tuskinpa koskaan kutsutaan. Sen sijaan miniän ex-mies voi ihan hyvin viedä lapset omien vanhempiensa luo, kuka tietää, vaikka sinne tulisi exän uusi kumppanikin, jos sellainen on. Ja kenties uuden kumppanin lapsetkin ovat sinne tervetulleita. Kaikki ei ole samanlaisia kuin tämä ap.
Miniän omien vanhempien luokse tietenkin voivat mennä, uskoakseni siellä ei uutta vävypoikaa ulos heitetä.
Luojan kiitos ei ole minun anoppi tuollainen. Lapseni oma biologinen mummo kyllä hylkäsi lapsenlapsensa, mutta onneksi myöhemmin kuvaan tullut uusiomummo otti lapseni kuin luonnollisena asiana, aina oli tervetullut ja lapseni sanoikin häntä mummokseen.
Minulla lapseton mies ja lapset edellisestä liitostani. On kutsuttu jouluaterialle miehen äidille ilman lapsia. Ei mennä pyydettynä ajankohtana ollenkaan.
Jouluaatto vietetään miehen ja lasteni kanssa minun vanhemmilla. Käydään ilman lapsia jouluruokailussa yhdessä paikassa silloin, kun lapset on isällään. Tähän paikkaan olisi voinut lapsetkin ottaa mukaan, mutta mennään ilman eikä ole muitakaan lapsia siellä silloin.
Miehen äidillä käydään varmaan joku päivä kahvilla keskenämme, mutta ei ruveta lasten joulupäiviä siihen käyttämään.
Olisi kohteliasta kutsua kaikki. Ei välttämättä lapset tule, mutta kaikille jää hyvämieli.
Onko sinulla ap niin pieni koti, että miniän lapsille ei ole tilaa ruokapöydässä?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ap niin pieni koti, että miniän lapsille ei ole tilaa ruokapöydässä?
Syödään eriaikaan jo kutsuttujen kanssa. Kuusi ihmistä mahtuu pöytään kerrallaan. Pieni lasten pöytä erikseen johon lapsenlapseni mahtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödään eriaikaan jo kutsuttujen kanssa. Kuusi ihmistä mahtuu pöytään kerrallaan. Pieni lasten pöytä erikseen johon lapsenlapseni mahtuvat.
Jos kutsuisi vieraita eri päivinä niin on tilaa olla?
Olet aika moukka jos et kutsus lapsesi KOKO perhettä.