Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaako jos ei kutsu miniän lapsia?

Vierailija
27.11.2020 |

Onko hyväksyttävää jos en kutsu miniän lapsia jouluaterialle vaan pelkästään poikani ja miniän? Lapset isoja ja voivat olla keskenään kotona sen aikaa?

Haittaako jos ei kutsu miniän lapsia?

Vaihtoehdot

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muotoilet kutsun, jos kutsuessa on ilmoitettava että kutsu koskee vain poikaa ja miniää mutta ei miniän lapsia.

Ihan vain "Tuletteko Minnan kanssa syömään joulupäivänä".

Muutin nimen.

Vierailija
22/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuisin pojan ja miniän silloin, kun lapset ovat isällään (jos siis joskus ovat). Muussa tapauksessa vähän outo ratkaisu olla kutsumatta koko perhettä.

Toisetkin lapseni ja heidän lapset pääsevät tulemaan joulupäivänä niin olisi lapset ja lapsenlapset yhtäaikaa paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu toki. Nolaat ehkä itsesi.

Vierailija
24/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin tuollaisen kutsun, ei tarvitse kutsuja lähetellä jatkossa.

Vierailija
25/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuisin pojan ja miniän silloin, kun lapset ovat isällään (jos siis joskus ovat). Muussa tapauksessa vähän outo ratkaisu olla kutsumatta koko perhettä.

Toisetkin lapseni ja heidän lapset pääsevät tulemaan joulupäivänä niin olisi lapset ja lapsenlapset yhtäaikaa paikalla.

No heheh, pakko olla trolli. 

Vierailija
26/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kovin ei toivottu miniä, varo vaan, voi olla ettet nää poikaas hetkeen.

Vierailija
27/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin, ovatko lapset isällään vai äidillään. Jos eivät ole miniälläsi, voit kutsua pojan perheineen syömään. Jos ovat miniän ja poikasi kotona, lähetä vaikka joulukortti.

Vierailija
28/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, tosin noinkin kusipäitä löytyy yllättävän monta.

Vierailija
29/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että oikein hyvää joulua vaan miniälle ja pojalle, tulis varmaan hyvä mieli kun huomaisivat ettei muita ole pyydetty jättämään jälkikasvua kotiin.

Vierailija
30/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Mutta turha kummastella, jos sieltä tulee ainoastaan poikasi, ja hänkin häntä koipien välissä siksi, että nyt on kotona iso riita menossa.

Mutta se oli tietenkin anopin tarkoituskin, eikö vain?

Vierailija
31/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isoja? Ensin vastasin gallupissa ei (ehdoton ei) mutta sitten rupesin miettimään koska olen itse tällaisen tilanteen lapsi (minulla on vain äiti + isäpuoli, isääni en ole koskaan nähnyt).

Jos miniän lapset ovat jo teinejä niin mielestäni kutsun voi hyvin esittää näin:

Hei tuutteko Minnan kanssa joulupäivänä syömään, Lassi ja Lilli (teinit) ovat tottakai myös tervetulleita jos haluavat tulla. Olen nimittäin aika satavarma että teinejä ei millään muotoa kiinnosta mennä kökkimään joulupäivänä isäpuolensa äidin luokse vaan se on vain ihan tuskaa. Tällä tavalla kutsun esittämällä teinit saavat itse päättää tulostaan mutta miniäkin pysyy hyvällä tuulella.

Vierailija
32/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi kutsua, mutta kannattaa myös ymmärtää, että kutsu ei velvoita kutsuttuja mihinkään ja kerran avattuja ovia voi olla vaikea sulkea enää myöhemmin.

Jos minä saisin tuollaisen kutsun, en edes harkitsisi meneväni paikalle.

Lisäksi en pitäisi tuollaista anoppia missään arvossa, joten en pyrkisi enää omalla toiminnallani pitämään häntä elämässämme. Jos mieheni (poikasi) jaksaa/muistaa pitää yhteyttä niin hyvä, mutta valitettavasti aika usein muistamiset ja yhteydenpito on parisuhteissa vaimon vastuulla.

Kaikesta ihmiset loukkaantuu. Jos saisin tuollaisen kutsun, niin ok. En usko, että teinini niin hirveästi edes hinkuisivat joulupäivänä lähteä isäpuolen vanhemmille syömään.

Ihan hyvin voisin käydä miehen kanssa kahdestaan syömässä hänen vanhemmillaan raahaamatta teinejäni matkassa

Vierailija
33/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Kai monet toivovat, että lapset ja lapsenlapset ovat jouluna yhdessä paikalla? Porukkaa on tietysti sen verran, että ei yhtäaikaa pöytään mahdu, mutta toiset voivat odottaa.

Vierailija
34/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ensin, ovatko lapset isällään vai äidillään. Jos eivät ole miniälläsi, voit kutsua pojan perheineen syömään. Jos ovat miniän ja poikasi kotona, lähetä vaikka joulukortti.

Lapset ovat miniällä, mutta ovat melkein aina, koska isä tapaa harvoin lapsiaan yhtäaikaa.

Vierailija
35/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, tosin noinkin kusipäitä löytyy yllättävän monta.

Mitä kusipäitä? Sellaisia jotka haluavat olla lasten ja lastenlasten kanssa vai?

Vierailija
36/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kutsukoon, kenet haluaa. Jokainen vastatkoon saamaansa kutsuun, miten haluaa. Kutsuja tyytyköön vastaukseen, minkä saa.

Vierailija
37/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että oikein hyvää joulua vaan miniälle ja pojalle, tulis varmaan hyvä mieli kun huomaisivat ettei muita ole pyydetty jättämään jälkikasvua kotiin.

Jätän vaan kutsatta miniän lapset, kutsun pojan ja miniän nimellä. Ei lapset ole sukua niin en haluaisi kutsua.

Vierailija
38/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yliarvostaa noita omien tilaisuuksiensa merkitystä. Aika moni vastentahtoisesti niihin raahautuu. Meillä lapset eivät edes haluaisi mieheni äidin jouluruokailuihin. Ja jos heitä ei kutsuttaisi, olisi se ilo heille ja minulle tervetullut tekosyy niin ikään jättää menemättä.

Mutta toki sitten ei haluaisi mieskään äidilleen mennä.

Vierailija
39/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka isoja? Ensin vastasin gallupissa ei (ehdoton ei) mutta sitten rupesin miettimään koska olen itse tällaisen tilanteen lapsi (minulla on vain äiti + isäpuoli, isääni en ole koskaan nähnyt).

Jos miniän lapset ovat jo teinejä niin mielestäni kutsun voi hyvin esittää näin:

Hei tuutteko Minnan kanssa joulupäivänä syömään, Lassi ja Lilli (teinit) ovat tottakai myös tervetulleita jos haluavat tulla. Olen nimittäin aika satavarma että teinejä ei millään muotoa kiinnosta mennä kökkimään joulupäivänä isäpuolensa äidin luokse vaan se on vain ihan tuskaa. Tällä tavalla kutsun esittämällä teinit saavat itse päättää tulostaan mutta miniäkin pysyy hyvällä tuulella.

En ajatellut kutsua tuolla tavalla avoimestikaan lapsia vaan pelkästään poikani ja Minna. Jos ovat niin moukkia, että tulevat Minnan lasten kanssa niin en järjestä kohtausta tietenkään.

Vierailija
40/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään vieraita ruokkisi.