Haittaako jos ei kutsu miniän lapsia?
Onko hyväksyttävää jos en kutsu miniän lapsia jouluaterialle vaan pelkästään poikani ja miniän? Lapset isoja ja voivat olla keskenään kotona sen aikaa?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuisin pojan ja miniän silloin, kun lapset ovat isällään (jos siis joskus ovat). Muussa tapauksessa vähän outo ratkaisu olla kutsumatta koko perhettä.
Toisetkin lapseni ja heidän lapset pääsevät tulemaan joulupäivänä niin olisi lapset ja lapsenlapset yhtäaikaa paikalla.
Ja sinun joulusi ei ole täydellinen, jos tämä kyseinen poikasi ja miniäsi eivät ole paikalla. Mutta miniän lapset eivät ole tervetuleita, koska silloin sinun harmoniasi rikkoutuisi.
Ei jaksa huomioida ylimääräisiä lapsia.
Miksi heitä pitäisi mitenkään erityisemmin huomioida? Kiusallistahan se olisi lapsillekin. Riittäisi, kun heille katetaan lautaset yms. pöytään, ja annetaan heidän ottaa samaa ruokaa kuin muutkin.
Minä en ymmärrä, että miksi kutsut miniääkään?
Jos ei henkilön lapset kelpaa, niin silloin ei kelpaa henkilö itsekään.
Toivottavasti et odota, että tulevaisuudessa miniä auttaisi millään lailla, kun voimasi hiipuvat. Ota huomioon se, että Suomessa ne ovat tutkitusti naiset, jotka pitävät sukulaisistaan huolta. Miniät kehottavat poikia soittamaan, käymään vanhemmillaan, hakkaamaan puita, käymään sairaalassa jne. Jos miniä ei kehota, niin todennäköisesti poikasi ei osallistu asioittesi hoitamiseen yhtä vahvasti kuin jos miniä kehottaisi ja kannustaisi.
Jos minä olisin miniäsi, jäisin lasteni kanssa kotiin. Mies saisi lähteä äidilleen, jos haluaisi. Se ei vaikuttaisi meidän suhteeseemme, ellei mies itse loukkaantuisi siitä, etten lähde mukaan.
Kiitos tästä keskustelun aloituksesta. En ole ymmärtänyt, että tällaisiakin henkilöitä on olemassa.
Kävin keskustelun teinipoikieni kanssa, että jos minä joskus anoppina käyttäydyn samalla tavalla kuin tämän ketjun aloittaja, niin kärräävät minut mielenterveyden tarkistukseen esim. dementian varalta.
Omat isovanhempani olivat eronneet jo 70-luvulla, mutta tulivat keskenään toimeen. Sukujuhlat yms. vietettiin yhdessä, ja he kohtelivat toisiaan kauniisti.
Sukuun on tullut myös ns. puoliserkkuja. Kaikki on otettu huomioon, ja heidän sukulaisiaan (isiä ja isovanhempia ) on kutsuttu juhliin mukaan.
Tuollaisen anopin tykö en lähtisikään ikinä enää ja KAIKKI lapset jäisivät kanssani kotiin, oma mieheni ei tuollaista käytöstä äidiltään suvaitsisi, eli menisi kyllä poikaankin välit poikki.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhoja lapset ovat?
Keitä muita on kutsuttu aterialle: tytär, tyttären mies ja ei heidän lapsiaan?
Olen sitä mieltä, että kutsu ketä haluat. Ilmaise selkeästi, keitä et halua kotiisi tulevan. Kutsunhan esität pojallesi, joka on päättänyt muodostaa uusperheen miniäsi ja hänen lastensa kanssa. Lähetät siis pojallesi kutsun, jossa sanot: " Sinä ja Minna olette tervetulleita joulupäivän aterialle yhdessä siskosi koko perheen kanssa. Huom. Tämä kutsu koskee vain sinua ja Minnaa.
11 ja 13 vuotta.
Tyttären lastensa ja miehensä kanssa sekä toisen poikani vaimonsa ja lapsensa kanssa olen kutsunut jo.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha ap olet?
Onko suvussa muistisairauksia?
Olen reilu viisikymppinen. Ei tietääkseni ole.
Onko tämä asia sinulle niin tärkeä, että olet sen vuoksi valmis myrkyttämään suhteesi poikaasi ja miniääsi? Koska niin voi hyvinkin käydä, mikäli jätät miniän lapset kutsumatta.
Minun lapset ei käy miehen vanhemmilla. Miehen mielestä se on turhaa. Lapset niin isoja, että voivat olla yksin vierailujen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä asia sinulle niin tärkeä, että olet sen vuoksi valmis myrkyttämään suhteesi poikaasi ja miniääsi? Koska niin voi hyvinkin käydä, mikäli jätät miniän lapset kutsumatta.
Poikaa ei varmaan haittaa.
Kuule ap, ei haittaa yhtään.
Älä kutsu myöskään miniääsi, kutsu syömään pelkästään poikasi.
Tulee kaikkein halvimmimaksi. Rahastahan tässä on kysymys, vai mistä muusta?
Vaikka mun anoppi on muuten aika hankala ihminen niin arvostan häntä yli kaiken siinä miten hän otti mun valmiit lapset perheeseen vaikka veinkin hänen kultapoikansa.
Jo ensimmäisellä tapaamisella lasten kanssa hän kysyi saisiko olla näille isoäiti. Ja tuon paikan on lunastanut 24v.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapset ei käy miehen vanhemmilla. Miehen mielestä se on turhaa. Lapset niin isoja, että voivat olla yksin vierailujen ajan.
Ei varmaan ikinä koe olevansa perhettä teidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos häntä haittaakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos häntä haittaakin?
Ehkä ottaa ensi kerralla lapsettoman naisen.
Kuinka vanhoja lapset ovat?
Keitä muita on kutsuttu aterialle: tytär, tyttären mies ja ei heidän lapsiaan?
Olen sitä mieltä, että kutsu ketä haluat. Ilmaise selkeästi, keitä et halua kotiisi tulevan. Kutsunhan esität pojallesi, joka on päättänyt muodostaa uusperheen miniäsi ja hänen lastensa kanssa. Lähetät siis pojallesi kutsun, jossa sanot: " Sinä ja Minna olette tervetulleita joulupäivän aterialle yhdessä siskosi koko perheen kanssa. Huom. Tämä kutsu koskee vain sinua ja Minnaa.