Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurini perusti WhatsApp-ryhmän nurmikoillemme – nyt minun pihani on 'kehityskohde'"

Vierailija
27.07.2026 |

Naapurini ilmoitti, että meidän pitäisi sopia yhdessä nurmikon leikkuupäivät, jotta koko katu näyttäisi yhtenäiseltä. Nyt hän on vihainen, koska minun nurmikkoni on hieman pidempi kuin muiden ja kuulemma pilaa koko alueen harmonian.
Kerroin hänelle, että vettä sataa jatkuvasti enkä ehdi leikata nurmikkoa töiden takia.

Ajattelin, että asia olisi sillä selvä, mutta seuraavana päivänä hän oli jättänyt postilaatikkooni lapun, jossa oli tarkka ehdotus siitä, miten minun pitäisi jatkossa hoitaa pihaani.

Lapussa oli jopa kohta, jossa luki "nurmikon yleisilmeen palauttaminen aikatauluun".
Sen jälkeen hän alkoi ilmestyä aina sopivasti paikalle, kun olin pihalla. Jos leikkasin nurmikkoa, hän tuli kertomaan, että leikkuusuunta oli väärä.

Jos haravoin lehtiä, hän huomautti, että niitä oli hänen mielestään liian vähän tai liikaa.

Kerran hän toi jopa oman ruohonleikkurinsa näytille ja sanoi, että "tällä katu pysyisi yhtenäisenä".
Lopulta hän perusti meidän kadulle WhatsApp-ryhmän nimeltä "Katualueen nurmikkoharmonia", jossa hän jakoi viikoittain vinkkejä pihanhoidosta. Pian hän alkoi myös ehdottaa "ystävällisiä muistutuksia" niille, joiden pihat eivät hänen mielestään pysyneet sovitulla tasolla. Minun pihani sai ryhmässä lempinimen "kehityskohde".
Kaiken tämän jälkeen minua alkaa jo ahdistaa mennä omalle pihalle. Tuntuu typerältä sanoa ääneen, mutta huomaan nykyään katsovani ensin ikkunasta, onko naapuri ulkona, ennen kuin menen leikkaamaan ruohoa tai istumaan terassille. En olisi ikinä uskonut, että oma piha voisi alkaa tuntua paikalta, jossa pitää jatkuvasti miettiä, tekeekö joku minusta taas huomautuksen. Mitä teen?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta maatila ja nauti omasta rauhasta.

Vierailija
2/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmi koi on kiva eläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä keskustelussa on sellainen "poistu keskustelusta"-nappula. 

Vierailija
4/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta maatila ja nauti omasta rauhasta.

Kiitos vinkistä. Maatilalla taas pelkäisin että naapuri valittaisi kohta siitä että lehmäni laiduntavat liian "epäyhtenäisesti".

- Ap

Vierailija
5/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo

Vierailija
6/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu kyseisestä ryhmästä ja anna asian olla?

Vierailija
7/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistaisin mutta pelkään että naapuri tekee siitäkin kohta oman säännön.

- Ap

Vierailija
8/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naapurisi on autisti. 

Vierailija
9/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin ruohon kasvaa entistä pidemmäksikin ja avautuisin naapurille ja sinne ryhmään pölyttäjien vähenemisestä ja kysyisin vihaako hän luontoa. Sitten en vaan välittäisi enää.

Vierailija
10/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita siellä ryhmässä että olet itse ainoa jonka piha on oikein hoidettu

Vierailija
11/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nurmikko ensi kesänä kokonaan leikkaamatta. Sano, että suojelet pörriäisiä ja perhosia, ilmastoa ja pidät tiheästileikattua nurmea eettisenä ongelmana.

Vierailija
12/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Mitä väliä sillä olisi?

Vierailija
13/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun piha on sinun. Onko teillä siis taloyhtiö ja isännöitsijä? Tee valitus häirinnästä.

Vierailija
14/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs naapurini kerran sanoi minulle että kukkapenkissäni kasvaa nokkosia, minä kerroin hänelle että viljelen niitä, sen jälkeen asiasta ei keskusteltu

Vierailija
15/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

provo

Eikö teidän kadulla ole yhtään tyyppiä jolla ei ole mielipidettä nurmikon korkeudesta?🧐

-Ap

Vierailija
16/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastataanpa typerään provoon.

Osta etikkaa ja vesipyssy. Käy kirjoittamassa naapurin nurmikkoon törkeyksiä ja piirrä ky*piä ja pi*luja sillä etikalla. Toista tarvittaessa.

Vierailija
17/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Voithan sinäkin tehdä sääntöjä. Ensimmäinen voisi olla, että naapurisi tulee jättää sinut rauhaan.

Vierailija
18/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta niitty. Ei tarvi jatkuvasti leikata. Perhoset ja pörriäiset tykkää.

Vierailija
19/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo

Eikö teidän kadulla ole yhtään tyyppiä jolla ei ole mielipidettä nurmikon korkeudesta?🧐

-Ap

Millään kadulla ei täällä ole tuollaisia. Jossa ämeriikän hoa alueilla näitä on koska saavat siitä rahaa että pakottavat alueet tiettyyn muottiin.

Vierailija
20/71 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli naapurisi on autisti. 

En tiedä diagnoosista, mutta ainakin hänellä on vahva suhde nurmikkoonsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi