Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako jos ei kutsu miniän lapsia?

Vierailija
27.11.2020 |

Onko hyväksyttävää jos en kutsu miniän lapsia jouluaterialle vaan pelkästään poikani ja miniän? Lapset isoja ja voivat olla keskenään kotona sen aikaa?

Haittaako jos ei kutsu miniän lapsia?

Vaihtoehdot

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että lapset kutsutaan myös jos muidenkin lapset. Mitä väliä vaikka eivät ole sukua? Onko muutenkin jotkut tekemisissä vain sukulaisten kanssa ja toiset ihmiset arvottomia? Ei ole tärkeitä ystäviä esimerkiksi, lasten kumppanit arvottomia myös?

Vierailija
82/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös siitä ovatko lapset myös poikasi lapsia.

Miten voi ihminen ymmärtää noin vähän kuin sinä? Vai etkö edes lue aloitusta. Olet kyllä melkoinen tollo.

Et sitten ole sattumoisin palstalla lukenut siitä isoäidistä, jonka mielestä vain tyttären lapset ovat niitä oikeita lapsenlapsia? Poikansa lapsia hän nimitti miniän lapsiksi vaikka nekin olivat hänen biologisia lapsenlapsiaan. Tästä olen parikin kertaa palstalla lukenut.

- se jota kommentoit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on kyllä paha aika tehdä tuollainen kutsu. Joulupäivä vielä. Silloin yleensä halutaan olla perheenjäsenten kanssa, eikä lapsia jätetä kotiin yksin. Jos olisivat isoja teinejä, jotain 17-19 v, niin EHKÄ. Mutta 11v on oikeasti lapsi. Ja muiden perheiden lapset on paikalla. Ehei.

Eli jos haluat astua isosti p*skaan niin siitä vaan.

Vierailija
84/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävällä on äidiltään juuri tuollainen kutsu. Taidetaan mennä eri päivänä piipahtamaan ilman lapsia. Ei kuitenkaan tuollaiseen ison porukan ajanviettoon mennä mukaan.

Vierailija
85/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuvottava hyypiö.

Poikani seurusteli kahden lapsen äidin kanssa, jonka lapset olivat joka toinen joulu äidillä ja joka toinen isällä. Kun oli äitijoulu, olivat kaikki meillä. Tilattiin pitkästä aikaa joulupukki ja oli ihana joulu ❤️

Vierailija
86/117 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kuvottava hyypiö.

Poikani seurusteli kahden lapsen äidin kanssa, jonka lapset olivat joka toinen joulu äidillä ja joka toinen isällä. Kun oli äitijoulu, olivat kaikki meillä. Tilattiin pitkästä aikaa joulupukki ja oli ihana joulu ❤️

Niin mutta minulla on omia lapsenlapsia.

Vierailija
87/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kuvottava hyypiö.

Niin? Miten se on yhtään pois niiltä sun lapsenlapsilta jos miniänkin lapset tulevat...

Vierailija
88/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni se on aika tökeröä. Minä kutsuisin kaikki tai en ketään. Vaikka jos olisi ihan outoja sukulaisia heillä käymässä, joko jättäisin kutsumatta tai kutsuisin kaikki, vaikka joku miniän sisar tms. Yleensä ne ihan oudot eivät kuitenkaan tule, jotkut saattavat tullakin. Ap, jos sinusta on ok vastata kiitos kutsusta, mutta vietämme joulupäivän perheen kesken, niin voit koettaa onneasi. Sinulle on myös ok se, että jos noista lapsista tulee vaikka mitä'

Omasta yliaktiivisesta supervilkkaasta, mutta ei ilkeästä, hoitolapsestani tuli  suht. tunnettu ja hyvämaineinen muusikko. Vaikka emme pitäneet mitään yhteyttä, lämmitti mieltä kuulla, miten kiva hoitotäti olin ollut, kun sattumalta nähtiin kotipaikkakunnan eräässä juhlatilaisuudessa vuosikymmeniä myöhemmin. Hermot meinasi mennä monta kertaa, varsinkin itsekin olin melkein lapsi, mutta onneksi ne aina piti. Juostiin ja juostiin ja olin aina iltaisin täysin poikki. Kyllä tunnen pientä ylpeyttä siitä, että sain hoitaa juuri häntä. 

Vierailija
89/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyväksyttävää jättää menemättä tuollaisen kutsun saatuaan?

Vierailija
90/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on. 

Vierailija
91/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun veljeni saisi tuollaisen kutsun, niin minäkin jäisin kutsuilta pois. En haluaisi opettaa lapsilleni, miten joitakin ( erityisesti lapsia) jätetään  yksin.

Vierailija
92/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun on vain kutsuttava kaikki. Ainoa, mitä voit tehdä on sanoa, että lasten ei ole pakko tulla, elleivät halua. 13 v on sen ikäinen, että voi hyvinkin haluta jäädä pois.

Vierailija
93/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivänä en itse menisi tälläisen kutsun saaneena. Jonain toisena päivänä voin lähteä kahville käymään, mutta ei mitään puolen vuorokauden yhteistä ajanviettoa. Mies voi mennä yksin ja minä jään lasten kanssa kotiin jos hän haluaa olla useamman tunnin.

Miehen kanssa käydään ilman lapsia kahvilla muutenkin, mutta erikoispäivät ollaan lasten kanssa sellaisessa seurassa mihin heitä kaivataan tai ihan keskenämme.

Vierailija
94/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Päättäköön itse tuleeko lapset vai ei.

Vierailija
95/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa? Voisiko edes jouluna yrittää olla olematta ilkeä itsensä? Voisiko edes jouluna yrittää levittää ympärilleen hyvää?

Vierailija
96/117 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä vaivaa? Voisiko edes jouluna yrittää olla olematta ilkeä itsensä? Voisiko edes jouluna yrittää levittää ympärilleen hyvää?

Mutta jos ylimääräiset pilaa tunnelman.

Vierailija
97/117 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin suurella todennäköisyydellä haittaa. Parasta kutsua kaikki ja hiljaa mustassa mielessään toivoa, että lapset ei halua lähteä mukaan.

Vierailija
98/117 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies haluaa pitää lapseni erillään sukulaisistaan. Lasten synttäreillä käydään porukalla, mutta muuten ilman lapsia pikavisiitillä.

Vierailija
99/117 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies haluaa pitää lapseni erillään sukulaisistaan. Lasten synttäreillä käydään porukalla, mutta muuten ilman lapsia pikavisiitillä.

Siis miehen sukulaisista, ei minun tietenkään.

Vierailija
100/117 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kuvottava hyypiö.

Miksi kuvittelet, ettei minulla ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme