Mies ei halua naimisiin!!
Niin otsikossa se tuli jo. Mies jonka kanssa olen seurustellut jo yli kuusi vuotta ei halua kanssani naimisiin. Olen jo vuoden ajan vakavasti miettinyt, että haluaisin sitoutua ja "mennä eteenpäin" elämässä. Olemme molemmat 26-vuotiaita, työelämässä olevia ja koulunsa jo käyneitä.
Kysyin sitten suoraan mieheltä, että haluaako hän kanssani naimisiin. Sanoi, että ei usko avioliittoon, koska hän on ateisti ja "vastaan" tuollaisia uskonnollisia juttuja. Yritin selittää hänelle oman näkökulmani ja sen miksi asia on minulle tärkeä. Minulle avioliitto merkitsee lopullista sitoutumista, rakkautta, luottamusta ja perustaa perheelle. Tottakai perhe ja sitoutuminen on yhtä mahdollista myös avoliitossa, mutta minulle avioliitto olisi silti tärkeä asia. Kerroin miehelle, että naimisiin voisi ihan hyvin mennä vaikka maistraatissa kahdestaan, mutta ei kuulemma vaikuta asiaan :(
Eli vastaus oli ehdoton ei.. En tiedä mitä ajatella. Olen lapsellinen varmasti kun ajattelen näin, mutta asia vaivaa minua. Lapsista ollaan joskus juteltu, niitäkin mies haluaa "ehkä joskus kymmenen vuoden päästä". Huoh silloinhan olen jo 36 joten voipi olla lasten hankkiminen hankalaa..
Piti vain saada avautua, kiitos jos jaksoit lukea. Miten tästä eteenpäin... :(
Kommentit (86)
Jännä tuo ihmisten ajatusmaailma, että naimisiinmeno on "mennä eteenpäin elämässä". Eteenpäin kohti mitä? Kohti avioeroa? Kohti kuolemaa?
Vierailija kirjoitti:
Jännä tuo ihmisten ajatusmaailma, että naimisiinmeno on "mennä eteenpäin elämässä". Eteenpäin kohti mitä? Kohti avioeroa? Kohti kuolemaa?
Onhan se tietynlainen edistysaskel. On virallisesti julistettu halu olla yhdessä jo solmittu siitä ihan juridisesti sitova sopimuskin.
_se yks agnostikko (ja mies muuten, jos ei arvannut)
Vierailija kirjoitti:
Mitä helevetin väliä avioliitolla on? Onko tämä joku naisten typerä pakkomielle? Eihän se ole kuin merkintä henkilötiedoissa.
On sillä se merkitys, JA SE se vasta tuntuukin olevan se koko homman juju ja idea, eli mahdollisuus miehen -50% omaisuudesta -osaan. Ja tietty se leskeneläke. Kyllä nyky naiset ovat sellaisia lokkeja että osaavat laskelmoida oman etunsa ensin ja verhota sen johonkin "muka" moraalisesti korkeampaan kuorrutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helevetin väliä avioliitolla on? Onko tämä joku naisten typerä pakkomielle? Eihän se ole kuin merkintä henkilötiedoissa.
On sillä se merkitys, JA SE se vasta tuntuukin olevan se koko homman juju ja idea, eli mahdollisuus miehen -50% omaisuudesta -osaan. Ja tietty se leskeneläke. Kyllä nyky naiset ovat sellaisia lokkeja että osaavat laskelmoida oman etunsa ensin ja verhota sen johonkin "muka" moraalisesti korkeampaan kuorrutukseen.
Aaaaah, Lompsis-Lasse, tapaamme jälleen! <3
Kai ymmärrät että ilman avioehtoa tapahtuvassa avioerossa yhteinen omaisuus puolitetaan, ei vain miehen omaisuutta.
/82
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi tehdä avioehdon, kuten itsekkin aion. Ei tarvitse kummankaan epäillä toisen kärkkyvän omaisuuttaan tai perintöään.
- se agnostikko
Eihän avioliiton solmimisessa mitään uskonnollisia touhuja tarvita.
Mutta ei kai tuossa auta muu kuin että joko te ette mene naimisiin ja jatkatte suhdetta, tai sitten sinä etsit itsellesi jonkun joka haluaa naimisiin.