Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua naimisiin!!

Vierailija
03.04.2014 |

Niin otsikossa se tuli jo. Mies jonka kanssa olen seurustellut jo yli kuusi vuotta ei halua kanssani naimisiin. Olen jo vuoden ajan vakavasti miettinyt, että haluaisin sitoutua ja "mennä eteenpäin" elämässä. Olemme molemmat 26-vuotiaita, työelämässä olevia ja koulunsa jo käyneitä. 

Kysyin sitten suoraan mieheltä, että haluaako hän kanssani naimisiin. Sanoi, että ei usko avioliittoon, koska hän on ateisti ja "vastaan" tuollaisia uskonnollisia juttuja. Yritin selittää hänelle oman näkökulmani ja sen miksi asia on minulle tärkeä. Minulle avioliitto merkitsee lopullista sitoutumista, rakkautta, luottamusta ja perustaa perheelle. Tottakai perhe ja sitoutuminen on yhtä mahdollista myös avoliitossa, mutta minulle avioliitto olisi silti tärkeä asia. Kerroin miehelle, että naimisiin voisi ihan hyvin mennä vaikka maistraatissa kahdestaan, mutta ei kuulemma vaikuta asiaan :(

Eli vastaus oli ehdoton ei.. En tiedä mitä ajatella. Olen lapsellinen varmasti kun ajattelen näin, mutta asia vaivaa minua. Lapsista ollaan joskus juteltu, niitäkin mies haluaa "ehkä joskus kymmenen vuoden päästä". Huoh silloinhan olen jo 36 joten voipi olla lasten hankkiminen hankalaa..

Piti vain saada avautua, kiitos jos jaksoit lukea. Miten tästä eteenpäin... :(

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:39"]Se on se lopullinen sinetti, jota moni kaipaa.[/quote]

Noin sanottuna en yhtään ihmettele, että joku ei halua naimisiin. "Lopullinen sinetti" ja hirttolavan luukku aukeaa tai giljotiini putoaa... kuulostaa kamalalta.

[/quote]

Se kuulostaa tuolta vain, jos kyseessä on väärä ihminen. Ja miksi sitten seurustelisi tai eläisi avoliitossa väärän ihmisen kanssa?

Vierailija
42/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattaa lukea miten monet kokevat avioliiton uskonnollisena riittinä. Tai kuvailevat sitä, kuin mielettömät.

T: 11cm mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 11:53"]

Olen ehdottanut maistraatti häitä miehelle, mutta hän vastustaa koko avioliitto ajatusta. Olen pohtinut voisiko hänen asenteellaan olla jotain tekemistä lähipiirinsä kanssa. Hänen vanhempansa ovat käyneet läpi kipeän avioeron ja miehen kaverit ovat kaikki sinkkuja ja lapsettomia. Joskus kaverit hänelle kuittailevat siitä, että miksi "tuhlaa" nuoruutensa olemalla parisuhteessa kun voisi olla "nuori ja elää" 

Omat vanhempani ovat taasen olleet 40 vuotta onnellisesti naimisissa ja suurin osa kavereista alkaa hankkimaan lapsia ja menemään naimisiin tässä iässä. En nyt tarkoita, että haluaisin naimisiin jotta olisin kuten muut, mutta miehen ja minun näkökulmat asiaan ovat aika erilaiset johtuen ehkä juuri noista seikoista. Ääh en tiedä, masentaa, kysyin aamulla asiaa mieheltä ja sanoi vaan että "johan tästä puhuttiin, tiiät kyllä mitä mieltä oon"

[/quote]

Itselläni hääjuhlavastaisena tökkäisi maistraattihäätkin, pelkkä vihkiminen olisi varmaan ok.

Ihan varmasti hänen vanhempiensa tilanne ja kaveripiiri vaikuttavat asenteeseen. Ihan samoin kuin sinullakin.

Ja ihan varmasti saat tuollaisia vastauksia häneltä jos tenttaat asiaa jatkuvasti. Älä masenna itseäsi tenttaamalla häneltä asiaa, mieli ei muutu hetkessä, jos koskaan. Ennemminkin suosittelisin kertomaan mitä mieltä olet avioliitosta ja lapsista ja ettet ole valmis tinkimään niistä tai lykkäämään niitä kymmenen vuoden päähän. Todennäköisesti voisi olla paikallaan pistää suhde tauolle ja lusikat jakoon tuon päälle, sillä ultimaatumisi ei todennäköisesti tule muuttamaan miehen mieltä.

Vierailija
44/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:07"]

Puistattaa lukea miten monet kokevat avioliiton uskonnollisena riittinä.

[/quote]

Tästä voidaan kiittää ev.lut kirkkoamme. Ja eduskuntapuolueita jotka tunkkaavat avioliiton asemaa.

Vierailija
45/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 11:46"]

Minä sain avioliittovastaisen miehen kosimaan ilmoittamalla, että minähän en äpärää synnyttä. En ollut raskaana tuolloin, keskustelu käytiin melko pian seurustelun alettua.

[/quote]

Tää on vähän huono asia, mies on mennyt avioon vastoin oikeaa tahtoaan. Saattaa tulla esille hyvin ikävästi vielä tulevaisuudessa.

Sinänsä ymmärrän oman kantasi tosi hyvin. Minäkään en halua tähän maailmaan aviottomia lapsia, olen siinä suhteessa konservatiivinen.

[/quote]

No, ollaan oltu naimisissa jo 10 vuotta ja vaikka monia vaikeuksia on ollut, tuo asia ei ole kääntynyt minua vastaan.

Vierailija
46/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 11:53"]

Olen ehdottanut maistraatti häitä miehelle, mutta hän vastustaa koko avioliitto ajatusta. Olen pohtinut voisiko hänen asenteellaan olla jotain tekemistä lähipiirinsä kanssa. Hänen vanhempansa ovat käyneet läpi kipeän avioeron ja miehen kaverit ovat kaikki sinkkuja ja lapsettomia. Joskus kaverit hänelle kuittailevat siitä, että miksi "tuhlaa" nuoruutensa olemalla parisuhteessa kun voisi olla "nuori ja elää" 

Omat vanhempani ovat taasen olleet 40 vuotta onnellisesti naimisissa ja suurin osa kavereista alkaa hankkimaan lapsia ja menemään naimisiin tässä iässä. En nyt tarkoita, että haluaisin naimisiin jotta olisin kuten muut, mutta miehen ja minun näkökulmat asiaan ovat aika erilaiset johtuen ehkä juuri noista seikoista. Ääh en tiedä, masentaa, kysyin aamulla asiaa mieheltä ja sanoi vaan että "johan tästä puhuttiin, tiiät kyllä mitä mieltä oon"

[/quote]

Itselläni hääjuhlavastaisena tökkäisi maistraattihäätkin, pelkkä vihkiminen olisi varmaan ok.

Ihan varmasti hänen vanhempiensa tilanne ja kaveripiiri vaikuttavat asenteeseen. Ihan samoin kuin sinullakin.

Ja ihan varmasti saat tuollaisia vastauksia häneltä jos tenttaat asiaa jatkuvasti. Älä masenna itseäsi tenttaamalla häneltä asiaa, mieli ei muutu hetkessä, jos koskaan. Ennemminkin suosittelisin kertomaan mitä mieltä olet avioliitosta ja lapsista ja ettet ole valmis tinkimään niistä tai lykkäämään niitä kymmenen vuoden päähän. Todennäköisesti voisi olla paikallaan pistää suhde tauolle ja lusikat jakoon tuon päälle, sillä ultimaatumisi ei todennäköisesti tule muuttamaan miehen mieltä.

[/quote]

Olet kyllä oikeassa. En edes tajunnut että varmasti tenttaamiseni ahdistaa miestä. Ehkä annan asian nyt vain olla ja palaan siihen myöhemmin ja tunnustelen, että mitä mieltä on asiasta sitten. En kyllä jää odottelemaan seuraavaksi kuudeksi vuodeksi mielen muuttumista. Ongelma on hankala, koska siihen ei ole oikeaa tai väärää vastausta. Luulin löytäneeni elämäni miehen, mutta ehkä tämä sitten on suhteemme deal breaker :(

-ap

Vierailija
47/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin ikäiseni miehen kanssa reilut neljä vuotta. Olimme molemnat 20 alottaessamme seurustelun. Heti alusta asti mies sanoi haluavansa olla reilusti yli 30 ennen lapsien tekoa, jotta olisi ehtinyt "elääkin vähän" ennen lopullista asettautumista aloilleen. Minä olisin halunnut lapsia ja naimisiin jo hyvinkin pian, mutta ajattelin samoin kuin ap, että kun aikani odotan, niin kyllä se mies siitä kasvaa aikuiseksi ja tahtoo samaa kuin minä. Noh, turha varmaan sanoa, ettei niin sitten käynyt koskaan. Tänä päivänä olen todella onnellinen, että vielä edellisen kanssa yhdessä ollessamme tapasin nykyisen mieheni (edellinen suhde ei tosiaan onnellinen ollut siinä vaiheessa, mutta ajattelin, että se oli kuitenkin "tarpeeksi hyvä"), jonka kanssa kun ajatukset kohtasi niin täydellisesti, jätin eksäni ja nyt elän onnellisemmassa suhteessa kuin luulin mahdolliseksikaan. Puolessatoista vuodessa olemme jo menneet naimisiin ja saaneet esikoisemme ja elämä on ihanaa ja parisuhde täydellistä. Monesti olen miettonyt, että näinköhän edelleen odottaisin eksäni "kasvamista" vain ok-suhteessa, jos nykyinen mieheni ei olisi tullut ja avannut silmiäni.

Ap:lle siis suosittelisin tarkkaan miettimään onko sinulla varaa jäädä odottelemaan. Varmasti on olemassa myös niitä miehiä, jotka ajattekevat lapsista ja naimisiinmenosta samoin kuin sinä. Ei elämäänsä kannata haaskata turhaan odotteluun.

Vierailija
48/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan rohkeutta sinulle ap!

Toivottavasti uskallat luottaa elämään ja siihen että sinua varten on sopivampiakin kumppaneita kuin nykyinen.

Vierailija
49/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on "kosinut" mua eli kihloissa ollaan. Mutta naimisiin ei halua, kun pelkää oman suojatun sukunimensä puolesta. Eli siis jos erotaan, niin voisin olla niin pahis ja pelottava että nimi jäisi mulle tai mun lapsi voisi ottaa tän huippuhienon nimen etc. Tää asia tuli ihan puskista esille ja ilmoitin, että naimisiinmenosta ei sitten tarvitse enää keskustella. Naurettavaa.

Vierailija
50/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikeesti rakasta sua. Kyllä jos oikeesti on sen oikeen kanssa niin haluaa sitoutua niin ettei mikään tule puolisoiden väliin. Sun mies odottaa vaan että joku sopivampi tulee vastaan. Luultavasti jos ootat sen kymmenen vuotta niin jättää sut sitten jonkun 22-vuotiaan takia. Miehet on sellasii :-(

Vierailija
51/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä miehelle olisi avioliitosta?

Vierailija
52/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille miehellesi, että on ihan idiootti ateisti, jos pitää avioliittoa uskonnollisena touhuna.

Vierailija
53/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:06"]

[/quote]

Pitääkö siitä olla jotain hyötyä? Yleensä kun ihmiset rakastavat toisiaan ja haluavat olla yhdessä loppuelämän, niin se avioliitto ja sitoutuminen on tärkeää. Kaipa toisen onnelliseksi tekeminen ja sitoutuminen itselle maailman tärkeimpään ihmiseen on se hyöty.

Vierailija
54/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:54"]

Pitää todella pohtia asiaa. Sydän tässä melkein särkyy koska todella rakastan miestä, mutta toisaalta jos voisin löytääkin ihmisen joka haluaisi myös samoja asioita niin... Huoh.. jotenkin aina ajattelin että mies vielä "kasvaa aikuiseksi" ja alkaa haluamaan perhettä ja sitoutumista, koska muuten hän on niin kunnollinen ja hyvä mies. Toisaalta eihän tässä vielä olla kuin 26-vuotiaita niin onkai miehet tässä iässä vielä aika hmm no lapsellisia?

-ap

[/quote]

Oletko  miettinyt miksi avioliitto ja perhe on sinulle (miehen) aikuisuuden merkki? Eikä esim. kahden aikuisen vapaa-ehtoinen liitto, johon ei liity sen enempää juridiikkaa, lapsia kuin yhteistä osoitettakaan? 

Mitä perhe sinulle merkitsee, miksi haluat sitä? Etkö esim. usko, että mies rakastaa sinua ellei hän mene kanssasi naimiisiin tai tee sinun kanssasi lapsia? 

8

Vierailija
55/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:09"]

[/quote]

Pitääkö siitä olla jotain hyötyä? Yleensä kun ihmiset rakastavat toisiaan ja haluavat olla yhdessä loppuelämän, niin se avioliitto ja sitoutuminen on tärkeää. 

[/quote]

Avioliitto on juridinen järjestely. Naurettava ajatus, että se rakkaus jotenkin paranisi siitä, että mennään naimisiin. Jos sopimuksesta ei ole mitään hyötyä, miksi solmia se? Ap:n mies ei selvästikään pidä avioliittoa mitenkään arvona sinänsä.

Vierailija
56/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suhteenne taitaa olla miehelle ns. tuulikaappisuhde. Haluaa parisuhteen edut mutta pitää samalla jalkaa oven välissä että voi lähteä kun siltä tuntuu. Tuskin tulee sitoutumaan sinuun myöhemminkään.

Mielestäni kannattaa lähteä nyt kun sinulla on vielä aikaa löytää kumppani joka haluaa samoja asioita kuin sinä. Muutaman vuoden odottelun jälkeen on jo vaikeampaa, kolmekymppisenä alkaa moneen paniikki iskeä. Naisilla biologinen kello on armoton.

Vierailija
57/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin epäilisin miksei hän halua avioliittoa kanssasi vaikka tietää että se on sinulle tärkeä.

Itse jättäisin. Kun puhuin oman mieheni kanssa suhteen alkuvaiheessa onko hän koskaan halunut naimisiin tai lapsia, hän sanoi että ei aiemmin semmoista ollut miettinyt (kuitenkin pidempikin suhde takana). Nyt hän puhuu kuin se olisi itsestäänselvyys että naimisiin me mennään ja perhe perustetaan. Eli kyllä ne miehet yleensä tietävät haluavatko vai ei.

Vierailija
58/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:09"]

[/quote]

Pitääkö siitä olla jotain hyötyä? Yleensä kun ihmiset rakastavat toisiaan ja haluavat olla yhdessä loppuelämän, niin se avioliitto ja sitoutuminen on tärkeää. 

[/quote]

Avioliitto on juridinen järjestely. Naurettava ajatus, että se rakkaus jotenkin paranisi siitä, että mennään naimisiin. Jos sopimuksesta ei ole mitään hyötyä, miksi solmia se? Ap:n mies ei selvästikään pidä avioliittoa mitenkään arvona sinänsä.

[/quote]

Eihän kukaan sanonut että rakkaus siitä paranee. Mutta osoittaahan se että on tosissaan kun tämmöisen juridisen sopimuksen uskaltaa jonkun kanssa tehdä.

Vierailija
59/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:28"]

Eihän kukaan sanonut että rakkaus siitä paranee. Mutta osoittaahan se että on tosissaan kun tämmöisen juridisen sopimuksen uskaltaa jonkun kanssa tehdä.

[/quote]

Miten se muka tällaista osoittaa? Avioliiton voi kuitenkin purkaa ihan ilmoitusluonteisesti, ja todella usein niin myös tehdään. On monta kertaa suurempi sitoumus muuttaa jonkun kanssa yhteen tai ottaa yhteinen asuntolaina kuin solmia avioliitto. Tässä taitaa nyt olla taustalla joitakin romanttisia prinsessakuvitelmia. 

Vierailija
60/86 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi turhaan kopioit, olisit nostanut vaan edellisen samanlaisen. Miehen veruke vain taisi tällä kertaa olla erilainen. Jos tämä on totta niin noin tyhmä jäbä kannattaa jättää, koskapa vetoaa avioliiton välttelyssä uskontoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan