Harjaatko tai kampaatko märkiä/kosteita hiuksia?
Kommentit (24)
Tietenkin. Se vasta katkoisikin kun yrittäisin harakanpesäksi kuivunutta tukkaa oikoa!
Vierailija kirjoitti:
Mitä nille pitäisi pesun jälkeen tehdä? Antaa kuivua miten sattuu?
Harjata ennen pesua, pestä ja kuivata niin, että eivät ole ihan tuhannen solmussa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjata ennen pesua, pestä ja kuivata niin, että eivät ole ihan tuhannen solmussa?
Ap
Hmm... mitenköhän se mahtaa puolipitkissä, sivujakauksellisissa hiuksissa tapahtua. Otsatukka kuivuu miten sattuu, jakaus on missä itse tahtoo. Ei jatkoon.
Pitkät hiukset, TangleTeaser heti pesun jälkeen. Helpoin tapa ja vähiten vaurioita ja irtoavia hiustukkoja.
On täyttä höpöä, ettei märkiä hiuksia saisi selvittää. Nimenomaan silloin ne PITÄÄ selvittää! Vaikka jo suihkussa hanan alla. Säilyy hiukset ja hermot parhaiten.
Harjaan hiukset ennen pesua. Kihartuvat tiiviimmin, jollen kampaa tukkaa pesun jälkeen. Jos haluan suoristaa, kampaan. Harja, no en ikinä käytetä märkiin hiuksiin.
Lyhyet hiukset. En tarvitse kampaa.
Mulla on siili. Koetan pitää sen ojennuksessa.
Kyllä, hyvin varovasti. Minulla on olkamittaiset, osin hyvin kiharat hiukset, joita on paljon mutta jotka yksittäin ovat ohuita. Harjaan hiukset ennen pesua, ja jo hoitoainetta puserrellessani joudun avaamaan jo muodostuneet takut sormilla haromisen sijasta harjalla. Saisin aikaan rastat tosi nopeasti ja vähällä vaivalla. Olen joskus saanutkin muutaman, kun olen kirmaillut mökillä pari päivää kampaan katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hmm... mitenköhän se mahtaa puolipitkissä, sivujakauksellisissa hiuksissa tapahtua. Otsatukka kuivuu miten sattuu, jakaus on missä itse tahtoo. Ei jatkoon.
Varmaan ihan yhtä hyvin kuin vyötärömittaisissakin hiuksissa. Ja toki hiukset voi asetella oikeaan muotoon, mutta ei kai se varsinaisesti ole mitään harjaamista?
Ap
Kampaan harvalla kammalla ensin. Sitten annan vähän kuivua ja kaipaan tiheämmmällä kammalla. En ole huomannut että hiukset katkeilisi.
Kyllä. Harjaan aina märkänä hiukseni. Jos annan hiusten kuivua, hiuksia lähtee enemmän harjatessa.
Minulla on villit luonnonkiharat jotka saavat elää omaa elämäänsä. En viitsi enää taistella. Haron kosteina viisipiikkisellä ja laitan muotoiluainetta. Lopputulos on aina arvoitus. Elämässä pitää olla jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Se vasta katkoisikin kun yrittäisin harakanpesäksi kuivunutta tukkaa oikoa!
Miten oikein rääkkäät hiuksiasi, jos saat ne pesun aikana muuttumaan harakanpesäksi? Huovutat kunnolla jollain mäntysuovalla tai erittäin hienolla suomalaisella?
Ap
Kampaan harvapiikkisellä kammalla pitkät hiukseni kun ne ovat pesun jälkeen pyyhekuivat. Myös hiusteni ollessa kuivat käytän nykyään vain sitä harvaa kampaa. Kampaaminen riittää, harjaamisesta tulee ylimääräistä tuuheutta jota en kaipaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Harjaan pesun jälkeen ensin vain hiusten latvat, sitten vähän ylempää ja lopuksi ylhäältä alas asti.
Harjaan. Suihkautan jätettävää hoitoainetta ja harja vain liukuu läpi. Sitten harjan kanssa föönaan, kun ovat puoliksi märät.
Vierailija kirjoitti:
Harjaan pesun jälkeen ensin vain hiusten latvat, sitten vähän ylempää ja lopuksi ylhäältä alas asti.
Eli harjaat.