varastatko kaupasta?
Kommentit (176)
Joskus 11v varastin ja jäin kiinni. Tänä päivänä todellakin olisi syytä varastaa, että saa syödäkseen, mutta en kehtaa eikä ole pokkaa. Tuskin olisin kovin hyvä siinä ja jäisin vaan kiinni.. Nyt 26v
En oo varastanut mitään muuta kuin päiväkodista pyyhekumin. Muistan kuinka rikki olin sen jälkeen oikeesti vuosia! Joskus jo koulussa ollessani siivosin huonettani ja se kumi tuli vastaan jostain kaapin perältä johon olin sen omantunnontuskissani piilottanut. Olin ihan kauheen ahdistunut ja mietin kuinka nyt vuosien jälkeen voisin kertoo äidille teostani... :D
Tästä ketjusta tuli mieleen, että viime viikolla Prismassa hypistelin jotain meikkikynää ja mietin olisko varastaminen niin helppoa, että laittaisin sen vaan taskuun ja kassalla pokkana maksaisin muut ostokseni. Mutta en siis laittanut enkä laita jatkossakaan :D en varmasti sais omaltatunnolta rauhaa sen jälkeen! Ja ikää on 27-vuotta ja yliopistokoulutus.
No kerran vitutti niin paljon kun yks myyjä oli puhunut puhelimessa kokoajan kun olin kassalla ostamassa michael korsin laukkua stokkalla itäkeskuksessa, ja tää myyjä unohti tai jotakin teki ettei ottanut multa siitä rahaa? Ei siinä enään niitä hälyttimiä ollut niin lähdin vain kävelemään. Ja kyllä hävettää paljon, mutta sen verran paskaa palvelua oli..!
huomaa keskustelusta että monilla ihmisillä on vielä moraali mikä on hyvä asia :)
Nuo on näpistyksiä, ei varkauksia. En tosin lukenut koko ketjua vielä.
Vierailija kirjoitti:
Roskasakkia?? Mikä vi**u se roska sakki on? Roskasakkia on se joka lokeroi ihmisiä tollasilla nimikeillä.. häpee ääliö!
Roskasakkia on ne, jotka dyykkaa roskiksia.
Otin kerran eskarista pienen lelukitaran (mahtui taskuun) koska teki niin kovasti mieli.
Tää vaivasi mua vuosia ja oli aina kauheet tunnontuskat ku näin sen kitaran :D
Joskus 8-vuotiaana näpistin avaimenperän, jota olin kauan halunnut. Tunsin pitkään syyllisyyttä asiasta enkä sen jälkeen ole varastanut.
Keittäjä 30.v.
En varasta koska uskontoni kieltää varastamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskasakkia?? Mikä vi**u se roska sakki on? Roskasakkia on se joka lokeroi ihmisiä tollasilla nimikeillä.. häpee ääliö!
Roskasakkia on ne, jotka dyykkaa roskiksia.
Roskasakkia on siis se porukka joka varastaa kaupoista. Todellisia elämän hukkapaloja siis.
Jos ei ole rahaa -ollaan ilman tai tehdään työtä ja ostetaan se haluttu tuote.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:19"]
Mun mielestä varastaminen ei välttämättä ole paha, jos on oikeasti tosi köyhä, vaikkapa opiskelija joka ei saa edes suvulta mitään tukea ja on pakko saada jotain välttämätöntä. Ihan oikeesti, ei jotain Cittareiden päällikköjä tai niiden paksuja lompakkoja paljoa liikuta jos sieltä yks valmisruoka hyllyltä katoaa. Eri asia jos varastaa jotain kalliita juttuja ihan huvin vuoksi tapana...
Vstaten kysymykseen, en ole ikinä varastanut.
Toisaalta ymmärrän pointtisi, mutta mielestäni ei kyllä saa alkaa varastelemaan. Mutta entäpä dyykkaaminen?
Dyykkaaminen mielestäni o.k. Ethän sä varasta, vaan otat roskiksesta sinne heitettyä ruokaa, tavaraa jne.
En koe varastavani, mutta käyn välillä dyykkaamassa kauppojen roskiksia sulkemisaikaa jälkeen. Lakitenisesti kyseessä on kuitenkin varastaminen koska roskisissa oleva omaisuus kuuluu jätefirmalle. Ikä 22, alempi korkeakoulututkinto suoritettu ja maisterinopintoja teen yliopistossa, eli dyykkaukseni liittyy juurikin siihen että opiskelijana rahat on tiukalla ja ruokaa on saatava.
Itse varastan ottamalla aina halvimman hinnan kun ostan vihanneksia ja juureksia. Otan siis normi kurkun hinnan vaikka ostankin luomua. Miksi antavat itse pistää huntalapun? Tyhmyydestä sakotetaan.
Varastan kaikki makeiset ja tupakat, koska olen karvainen setä kansakoulusta.
Akateeminen, 45 vuotta. Varastan sen 10% jonka kauppiaat laittavat hintoihin lisää hävikin vuoksi. Otan siis omani pois, enkä varasta ylimääräistä.
Riippuu kaupasta. Jostain pienestä lähimarketista en varasta, mutta Lidlistä, Tokmannilta sekä isoista k- ja s-marketeista varastaminen ei tunnu missään.
Itsensä tässä lähinnä ryöstetyksi tuntee, kun muistelee mitä sontaa on välillä rahojensa vastineeksi saanut.
En ole ikinä varatanut. Kaikki löytötavaratkin olen vienyt poliisille, mukaan lukien 1000e kultakorun.
Sairaanhoitaja 47v.
Todellaki varastan. Paikalliseen kauppaan palkattu mamuja suomalaisten sijasta. Ja isämaallisena mulla on oikeus rangaista kauppiasta monin tavoin. Varastamisen lisäksi olen mm. palauttanut paskalla täytettyjä tölkkejä, kaatanut kusta hevi osaston tuotteidn päälle, sylkenyt ja kuolannut irtokarkkeihin, puhkonut kondoomeja, availlu pulloja ja maitotölkkejä ja kaikkea muuta pikku jäynää.
Sekatyömies 42 v
EN VARASTA!!! 11v nelosluokka