Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi synnyttävän naisen oikeudet herättävät raivoa?

Vierailija
24.11.2020 |

Voitteko kertoa? Aika sairaita "keskusteluja" ollut palstalla tänään.

Kommentit (2135)

Vierailija
281/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raiskaus on toisen henkilö pakottamista sukupuoliyhteyteen, elimellä tai jollain muulla.  Tahallinen teko ja halutaan halventaa ja tehdä seksuaalista väkivaltaa ja väkivaltaa

Ymmärrän että nuo naiset ovat kokeneet tulleensa väärin kohdelluiksi kun heille ei kiireessä tarpeeksi rauhallisesti kerrottu miksi sisätutkimus tarvitsee tehdä ja annettu mahdollisuuta kieltäytyä toimenpiteestä, mutta sen rinnastaminen seksuaaliseen väkivaltaan on aika törkeää. En usko että yhdessäkään noissa tilanteessa on ollut kyse _seksuaalisesta_ tahallisesta väkivallasta. Tässä nuom naiset vain profiloituvat hihhuleiksi ja se tärkeä asia (kommunikaation parantaminen) jää taka-alalle.

Ruumiinosan tai esineen työntäminen toisen emättimeen tai peräaukkoon ilman lupaa on raiskaus. Se ei vaadi seksuaalista motiivia. Itseasiassa on sanottu, että pohjimmiltaan raiskauksen motiivi voi usein viha ja alistamishalu pikemminkin kuin seksuaalinen himo.

Mistä lähtien lääketieteellisen hoitotoimenpiteen suorittaminen on ollut raiskaus? Hävetkää kaikki, jotka rinnastatte hoidon (vaikka huonostikin annetun) raiskaukseen! Törkeää käytöstä niitä kohtaan, jotka ovat kokeneet rauskauksen

Vierailija
282/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kyse ei ole oikeuksista vaan etuoikeutettujen pikkusieluisten lumihiutaleiden kitinästä. Nämä naiset ovat länsimaisen ilmaisen terveydenhuollon piirissä, jossa ammattilaiset ovat vuosia uhranneet elämästään että synnytys olisi turvallista ja lapsi ja äiti selviävät synnytyksestä terveinä.

Ininä siitä että vähän on sormi pimpissä "ilman suostumusta" on totaalisen itsekkään epäkunnioittavaa kaikkia muita elollisia olentoja kohtaan.

Terve menoa pusikkoon synnyttämään niin ei kukaan sitten ole silleen epämukava ensi kerralla...

Tämä on aivan sairas asenne ja ristiriidassa sekä terveydenhuollon eettisten ohjeiden että Suomen lain kanssa. Kenenkään pimppaan ei työnnetä mitään väkisin, piste. Jos ei pysty kunnioittamaan potilaan itsemääräämisoikeutta niin kannattaa vaihtaa alaa.

En tiedä synnytyksestä mutta olin äskettäin peräsuolitähystyksessä. Ei ollut mukavaa mutta pakko oli tehdä. Samaten dreeni on lykätty penikseen mutta käsittääkseni kaikki on tehty aivan asianmukaisesti. Erittäin ammattitaitoista ja eettistä sairaanhoitoa Suomessa.

Synnytyksen mä ymmärrän mutta en ikimaailmassa suostuis tuommoseen. 

Lääketiede on vielä niin alkeellisella tasolla, että niitä peräsuolitähystyksiä on välttämätöntä tehdä. Otettiin sitten pala suolta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytin keväällä ja kyllä se vähän alkoi huvittamaan, kyllästyttämään ja ärsyttämään kun sen sata kertaa sanottiin "minä kosken sinua nyt" ja "saanko koskea?". Hyvä niin että kerrotaan aina mitä tehdään ja mitä tapahtuu, mutta tuo meni jo vähän yli. Ei varsinaisesti pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä että ko. tapahtuman aikana tulee tarve tutkia sitä alakertaa ja vielä hyvin monta kertaa. Loukkaantuuko nämä hammaslääkärissäkin kun lääkäri koskee hampaisiin?

Minäkin synnytin keväällä ja kyllä tämä synnytys oli kymmenen kertaa parempi kuin ensimmäinen. Nyt kysyttiin lupa, kerrottiin, tehtiin yhteistyötä. Vajaa kymmenen vuotta sitten olin enemmän kohde, jolle tehtiin toimenpiteitä kuin aktiivinen synnyttäjä.

Vierailija
284/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on paljon vikaa mitä tulee inhimilliseen kohteluun muutenkin. Minulla on australialainen ystävä, joka oli järkyttynyt siitä että Suomessa tehdään kolonoskopia yleensä ilman humautusta. Siellä kuulemma itsestäänselvyys. Hänet humautettiin jopa kierukan asennukseen, kun on taaksepäin kallistunut kohtu joka voi hankaloittaa asennusta. Täällä käsketään ottamaan buranaa ja puremaan hammasta. Synnytyspelko voi kantautua todella kaukaa. Jo lapsuudessa voi mennä luotto lääkäreihin tylyn kohtelun ja kovakouraisuuden takia. Kuinka monelle lääkäri on esimerkiksi lapsena sanonut, että tämä ei sitten satu, ja on kuitenkin sattunut? Tai pidetty väkisin kiinni, itkuun ei ole reagoitu jne. Siinähän suoraan opetetaan lapselle, ettei voi luottaa mitä hoitohenkilökunta sanoo. Suomi on oikeasti mentaliteetiltaan kylmä maa.

Vierailija
285/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en itseasiassa usko ollenkaan, etteikö kätilö ja lääkäri sanoisi etukäteen, että pitää tehdä sisätutkimus. 

En pysty millään kuvittelemaan, että kukaan kätilö tai lääkäri menisi vaan naisen luo ja heivauttaisi sen jalat levälleen ja tunkisi näppinsä sisään. Sellainen ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

Kyllä on. PKSSK tammikuussa 2013.

Vierailija
286/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketieteen suunnalta katsottuna se p***u on ELIN, siinä missä korvakin. Ei sen kummempaa. Eli hyvähän se on toki varottaa, että sinne katsotaan, mutta ei siinä sen dramaattisempaa.

t. Mies

Meneppäs itse kova kouraisesti jyrsittäväksi urologille joka käänteisi samaan aikaan voimalla mahaasi kun elimiäsi kertomatta mitä tapahtuu. Varmasti tuntuisi mukavalta sekin. Sehän on vaan elin

Vierailija
287/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kunnioitan maailmassa eniten äitiäni, mummiani jne naisia suvussani. Heidän uhrautumisensa takia minä olen olemassa. Ketään en voisi kunnioittaa yhtä paljon. Kaikki synnyttäjät saavat kunnioitukseni. N 24

Jep tämä. Se että pidät uuden ihmisen elintoimintoja yllä, teen kaiken parhaan hänen eteensä, Jokinen ruoka, nukkuminen kaikki.. raskausaika. Pistät terveyden ja kehon likoon. Iso työ joten hatun nosto.

Vierailija
288/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskokemukseen panostaminen on tärkeää henkisesti ja fyysisesti ja traumojen ehkäisyä varten..

Vierailija
289/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta varmaan kauhistuttaan, kun sairaalassa pyydetään synnyttäjää riisumaan housunsa synnytyksen ajaksi.

Heh heh olipas hauska heitto.

Vierailija
290/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on vaan pakko ommella nopeasti eikä ehditä antaa riittävästi kivunlievitystä. Muuten lopputuloksena voi olla massiivinen vuoto ja kuollut äiti.

Valitettavasti kaikkien kohdalle ei satu se paras lääkäri ja kätilö, mutta olen silti sitä mieltä, että jos lopputuloksena on elävä lapsi ja elävä äiti, niin on syytä olla tyytyväinen. Joskus voi olla hätä ja kiire, eikä kaikkia toimenpiteitä ehditä siinä tilanteessa selittää juurta jaksain.

Aika heikot tavoitteet on kyllä, jos ne ovat vain että lopputulos elävä äiti ja lapsi. Huomauttaisin, että tässähän on nyt kyse siitä niin ikiaikaisesta ja luonnollisesta tapahtumasta, mistä meille jaksetaan aina muistuttaa.

Vierailija
291/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän toisaalta ja toisaalta. Tietysti hoitohenkilökunnan kuuluu kertoa toimenpiteet joita tekee. Toisaalta taas jos potilas on kivun, hysteerisyyden tmv.syyn vuoksi toimenpiteitä vastaan, joiden tekemättä jättäminen riskeeraa potilaan tai lapsen hengen tai terveyden, niin kyllä ne toimenpiteet on tehtävä.

Mua myös häiritsee, että synnytys pitäisi olla joku ihana ja voimasnnuttava kokemus... No ei ole, ihan paska ponnistus se on, mutta lopputulos palkitsee.

Vierailija
292/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on niin moni vänkäämässä vastaan ja mesoamassa, että ei ymmärrä miksi tästäkin pitää tehdä numero?

Jos ET YMMÄRRÄ miksi täytyy tehdä numero ---> KUUNTELE ja OPI! Miksi kuvittelet, että ihmiset keksivät tällaista, miksi synnytysväkivalta ei voisi mielestäsi olla totta?

Vierailija
293/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketieteen suunnalta katsottuna se p***u on ELIN, siinä missä korvakin. Ei sen kummempaa. Eli hyvähän se on toki varottaa, että sinne katsotaan, mutta ei siinä sen dramaattisempaa.

t. Mies

Hei, MiEs

Tietysti p***u on elin, mutta emme elä vain lääketieteen kontekstissa, vaan tähän kyseiseen elimeen on latautunut paljon enemmän yksityisyyden ja henkilökohtaisuuden teemoja kuin vaikka korvaan. Ei tämän asian tärkeys pyyhkiydy pois sillä, että asiaa vähätellään. Lisäksi, jo p***n tuntoaisti on ihan eri luokkaa kuin monen muun elimen, miksi ei ole sama asia tosta noin vain työntää sinne asioita. 

Jeps. Jokaisella oikeus hyvään synnytyskohteluun ja itse tapahtumaan, ketään ei saa myös esineellistää. Nainen ei ole vain laitos josta vauvat putkahtavat.

Vierailija
294/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raiskaus on toisen henkilö pakottamista sukupuoliyhteyteen, elimellä tai jollain muulla.  Tahallinen teko ja halutaan halventaa ja tehdä seksuaalista väkivaltaa ja väkivaltaa

Ymmärrän että nuo naiset ovat kokeneet tulleensa väärin kohdelluiksi kun heille ei kiireessä tarpeeksi rauhallisesti kerrottu miksi sisätutkimus tarvitsee tehdä ja annettu mahdollisuuta kieltäytyä toimenpiteestä, mutta sen rinnastaminen seksuaaliseen väkivaltaan on aika törkeää. En usko että yhdessäkään noissa tilanteessa on ollut kyse _seksuaalisesta_ tahallisesta väkivallasta. Tässä nuom naiset vain profiloituvat hihhuleiksi ja se tärkeä asia (kommunikaation parantaminen) jää taka-alalle.

Ruumiinosan tai esineen työntäminen toisen emättimeen tai peräaukkoon ilman lupaa on raiskaus. Se ei vaadi seksuaalista motiivia. Itseasiassa on sanottu, että pohjimmiltaan raiskauksen motiivi voi usein viha ja alistamishalu pikemminkin kuin seksuaalinen himo.

Mistä lähtien lääketieteellisen hoitotoimenpiteen suorittaminen on ollut raiskaus? Hävetkää kaikki, jotka rinnastatte hoidon (vaikka huonostikin annetun) raiskaukseen! Törkeää käytöstä niitä kohtaan, jotka ovat kokeneet rauskauksen

No selitäpäs miten se kokemuksena kauheasti eroaa siitä sinusta oikeasta raiskauksesta? Jos todellisuus on, että väkisin tehty erittäin kivuliaita toimenpiteitä välinpitämättömästi intiimialueelle niin eikö lopputulos ole aika sama?

Vierailija
295/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitäkintulee kun pitää lääkärin aina etukäteen anella että saanko kurkata, saanko koskea? Saanko koskea tähänkin osaan arvokasta kehoasi ja tähänkin? Nyt ei taas tajua. Ihmisillä ei ole oikeita ongelmia, asiat on liian hyvin.

Ihan asiallisesti voisi todeta ennen toimenpidettä: "Minä teen sulle nyt sisätutkimuksen."

Omalla kohdallani lääkäri tuli ovesta sisään sanomatta sanaakaan ja teki sisätutkimuksen kesken supistuksen. Tämän jälkeen käveli ovesta ulos, sanomatta sanaakaan.

En minä siihen hajonnut, mutta melko vahva negatiivinen muistijälki tuosta tapahtumasta jäi.

Vierailija
296/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kokenut raiskauksen, mutta en pahastu ollenkaan siitä, että nämä synnyttäneet naiset hirveissä traumatilanteissaan kuvausta käyttävät. Älä sinä tule kertomaan heille, mihin saavat kokemustaa verrata. Voin aivan hyvin samaistua raiskauksen kokeneena, tuohon keholliseen nöyryytykseen, mitä nämä naiset ovat kokeneet.

Vierailija
297/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kyse ei ole oikeuksista vaan etuoikeutettujen pikkusieluisten lumihiutaleiden kitinästä. Nämä naiset ovat länsimaisen ilmaisen terveydenhuollon piirissä, jossa ammattilaiset ovat vuosia uhranneet elämästään että synnytys olisi turvallista ja lapsi ja äiti selviävät synnytyksestä terveinä.

Ininä siitä että vähän on sormi pimpissä "ilman suostumusta" on totaalisen itsekkään epäkunnioittavaa kaikkia muita elollisia olentoja kohtaan.

Terve menoa pusikkoon synnyttämään niin ei kukaan sitten ole silleen epämukava ensi kerralla...

Tämä on aivan sairas asenne ja ristiriidassa sekä terveydenhuollon eettisten ohjeiden että Suomen lain kanssa. Kenenkään pimppaan ei työnnetä mitään väkisin, piste. Jos ei pysty kunnioittamaan potilaan itsemääräämisoikeutta niin kannattaa vaihtaa alaa.

En tiedä synnytyksestä mutta olin äskettäin peräsuolitähystyksessä. Ei ollut mukavaa mutta pakko oli tehdä. Samaten dreeni on lykätty penikseen mutta käsittääkseni kaikki on tehty aivan asianmukaisesti. Erittäin ammattitaitoista ja eettistä sairaanhoitoa Suomessa.

Tiedotettiinko mitä tehtiin samalla? Vai oliko vain liuku hihna toimintaa

Vierailija
298/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitäkintulee kun pitää lääkärin aina etukäteen anella että saanko kurkata, saanko koskea? Saanko koskea tähänkin osaan arvokasta kehoasi ja tähänkin? Nyt ei taas tajua. Ihmisillä ei ole oikeita ongelmia, asiat on liian hyvin.

Ihan asiallisesti voisi todeta ennen toimenpidettä: "Minä teen sulle nyt sisätutkimuksen."

Omalla kohdallani lääkäri tuli ovesta sisään sanomatta sanaakaan ja teki sisätutkimuksen kesken supistuksen. Tämän jälkeen käveli ovesta ulos, sanomatta sanaakaan.

En minä siihen hajonnut, mutta melko vahva negatiivinen muistijälki tuosta tapahtumasta jäi.

Jep tämä😅😀hieman orpo olo jää.

Vierailija
299/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää kysyä!!?!

Vierailija
300/2135 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on paljon vikaa mitä tulee inhimilliseen kohteluun muutenkin. Minulla on australialainen ystävä, joka oli järkyttynyt siitä että Suomessa tehdään kolonoskopia yleensä ilman humautusta. Siellä kuulemma itsestäänselvyys. Hänet humautettiin jopa kierukan asennukseen, kun on taaksepäin kallistunut kohtu joka voi hankaloittaa asennusta. Täällä käsketään ottamaan buranaa ja puremaan hammasta. Synnytyspelko voi kantautua todella kaukaa. Jo lapsuudessa voi mennä luotto lääkäreihin tylyn kohtelun ja kovakouraisuuden takia. Kuinka monelle lääkäri on esimerkiksi lapsena sanonut, että tämä ei sitten satu, ja on kuitenkin sattunut? Tai pidetty väkisin kiinni, itkuun ei ole reagoitu jne. Siinähän suoraan opetetaan lapselle, ettei voi luottaa mitä hoitohenkilökunta sanoo. Suomi on oikeasti mentaliteetiltaan kylmä maa.

Juu ja sama juttu gastroskopian kanssa. Oli kauhea kokemus ja olin fyysisesti sen jälkeen monta päivää kipeä ihan vain, koska tutkimus oli minulle niin hankala tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä