Miksi jotkut naiset pitää koko ajan huivia kaulassa, kaikkialla?
Onko tämä joku tyhmä muoti-ilmiö? Jos on, niin todella ääliömäisen näköistä. Tiedän useammankin naisen, joilla on aina joku rätti kaulan ympärillä, eikä se lähde pois ikinä. Koko työpäivä istutaan se huivi kaulassa. Luulisi tulevan kuuma. Minulla on joitain tuttuja, joita en ole koskaan nähnyt ilman huivia.
Tarkoitan sellaisia koko kaulan ja niskan peittäviä monta kertaa kaulan ympäri vedettyjä kangashuiveja.
Onko niillä joku kenokaula tai vikaa, joka pitää peittää siellä rievulla? Tekisi mieli leikata se poikki ja kurkistaa.
Kommentit (137)
Huivi on osa ulkovaatetusta. Miten helvetissä te kylmänarat olette näillä leveysasteilla edes hengissä. Luulis että evoluutio ennen pitkää karsii tommoset sopeutumiskyvyttömät pois.
Mun vieruskaveri töissä istuu takki päällä sisällä. On NIIN kylmä, vaikka meidän konttorilla ilmastoinnista ei ole mitään tietoa. Ei voi kuin ihmetellä, miten tääkin tyyppi pärjää kesäkeleillä, jos ei tarkene yli 20 asteen sisälämpötilassa?
Mun mielestä naisten palelu on ihan itse keksittyä huomiohakuisuutta. Ei tosiaan miehet valittele, että "niskaan vetää."
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:44"]
Oon herkkä vedolle ja toimistolla vetää. Saan helposti vedosta niskajumin. Onko parempi että olen koko ajan saikulla, että mun huivi ei vaan ärsytä sua?
[/quote]
Minulla sama. Lisäksi olen melko ujo introvertti ja tunnen helposti turvattomuutta ja vieraiden ihmisten seurassa oloni jotenkin alatomaksi ilman huivia. Se ikäänkuin luo suojamuurin minun ja muiden ihmisten välille. Ja en juurikaan käytä kangashuiveja vaan kolmiohuiveja eri materiaaleissa.
[/quote]
Mutta olet kuitenkin aikuinen ihminen! Miksi piiloudut huivin taakse?? Rohkaistu !
[/quote]
Tyypillistä puhetta ei-ujolta, käsketään rohkaistumaan. Ihan sama kuin sairaalle sanottaisiin, että parane. Ujous ja introverttius ovat synnynnäisiä ominaisuuksia. Niisrä ei parannuta, vaan opitaan elämään niiden kanssa. Huivi kaulassa on aika vaivaton turvakeino.
[/quote]
Sairaus ja ujous on kaksi ihan erilaista asiaa. Sairas ei pysty päättämään parantuvansa. Mutta ujo VOI päättää rohkaistuvansa. Jos ujous on niin vahvaa ettei ihminen uskalla/pysty tehdä mitään, ei ole enää kyse ujoudesta vaan jostain suuremmasta johon voi hakea apua. Normaali ujo sen sijaan voi päättää sanovansa tai tekevänsä toisin. Tuokin joka tunnustaa käyttävänsä huivia suojamuurina, voi ensi kesänä lämpimänä päivänä päättää jättävänsä huivin kotiin. Alkuun se varmasti tuntuu tosi ikävältä mutta parin viikon harjoittelun jälkeen tuskin huomaa asiaa...
[/quote]
Ujous on synnynnäinen luonteenpiirre, sitä ei voi muuttaa. Omaa käyttäytymistään voi muuttaa, mutta ei tunnereaktioitaan. Eikä sitä käyttäytymistä muuteta vain päättämällä niin. Ujo ei muutu ulkoisesti ei-ujoksi pelkästään tahdonvoimalla. Lisäksi on hyvä kysyä, miksi sitä käyttäytymistä pitäisi muuttaa, esim miksi hänen joka sanoi käyttävänsä huivia suojanaan, pitäisi jättää se pois. Miksi? Mielummin huivi kuin ahdistuslääkkeet. Mikä/millainen muuten on normaali ujo? Entä epänormaali ujo?
[/quote]
Totta mutta sinnikkäällä harjoittelulla tunnereaktio ei ole niin vahva.
[/quote]
^ hei tyyppi. Nyt kun aloit päsrmäröimään niin kerropas nyt minulle että:
Miksi minun pitäisi päästä tästä luonteenpiirteestäni ja ominaisuudestani eroon?
Mikä sinä olet sanomaan millainen joku saa tai ei saa olla?
Miksi vertaat ujoutta sairauteen?
Miksi minun pitää hakea apua tähän niin kamalaan "ongelmaan"?
Luulenpa että juuri sinunlaistesi ihmisten vuoksi osittain pidänkin huivia. Ette ymmärrä mikä ja "tulemaan kuoresta". Miksi? Kerron sinulle sen, että tottakai minä piristyn. Heti kun lähdet pois häiritsemästä ja imemästä energiaani.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 10:50"]
OLLAANKO TÄÄLLÄ JO SIKAKATEELLISIA TOISTEN HUIVEISTA???!
Anna mun kaikki kestää!
PS. Pukekaa ne myös lapsillenne etteivät aina ole sairaina!
[/quote]
Ei, kun nyt yritetään muuttaa introvertit ekstroverteiksi ryöstämällä heidän huivinsa :D
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:44"]
Oon herkkä vedolle ja toimistolla vetää. Saan helposti vedosta niskajumin. Onko parempi että olen koko ajan saikulla, että mun huivi ei vaan ärsytä sua?
[/quote]
Minulla sama. Lisäksi olen melko ujo introvertti ja tunnen helposti turvattomuutta ja vieraiden ihmisten seurassa oloni jotenkin alatomaksi ilman huivia. Se ikäänkuin luo suojamuurin minun ja muiden ihmisten välille. Ja en juurikaan käytä kangashuiveja vaan kolmiohuiveja eri materiaaleissa.
[/quote]
Mutta olet kuitenkin aikuinen ihminen! Miksi piiloudut huivin taakse?? Rohkaistu !
[/quote]
Tyypillistä puhetta ei-ujolta, käsketään rohkaistumaan. Ihan sama kuin sairaalle sanottaisiin, että parane. Ujous ja introverttius ovat synnynnäisiä ominaisuuksia. Niisrä ei parannuta, vaan opitaan elämään niiden kanssa. Huivi kaulassa on aika vaivaton turvakeino.
[/quote]
Sairaus ja ujous on kaksi ihan erilaista asiaa. Sairas ei pysty päättämään parantuvansa. Mutta ujo VOI päättää rohkaistuvansa. Jos ujous on niin vahvaa ettei ihminen uskalla/pysty tehdä mitään, ei ole enää kyse ujoudesta vaan jostain suuremmasta johon voi hakea apua. Normaali ujo sen sijaan voi päättää sanovansa tai tekevänsä toisin. Tuokin joka tunnustaa käyttävänsä huivia suojamuurina, voi ensi kesänä lämpimänä päivänä päättää jättävänsä huivin kotiin. Alkuun se varmasti tuntuu tosi ikävältä mutta parin viikon harjoittelun jälkeen tuskin huomaa asiaa...
[/quote]
Ujous on synnynnäinen luonteenpiirre, sitä ei voi muuttaa. Omaa käyttäytymistään voi muuttaa, mutta ei tunnereaktioitaan. Eikä sitä käyttäytymistä muuteta vain päättämällä niin. Ujo ei muutu ulkoisesti ei-ujoksi pelkästään tahdonvoimalla. Lisäksi on hyvä kysyä, miksi sitä käyttäytymistä pitäisi muuttaa, esim miksi hänen joka sanoi käyttävänsä huivia suojanaan, pitäisi jättää se pois. Miksi? Mielummin huivi kuin ahdistuslääkkeet. Mikä/millainen muuten on normaali ujo? Entä epänormaali ujo?
[/quote]
[/quote]
Miksi minun pitäisi päästä tästä luonteenpiirteestäni ja ominaisuudestani eroon?
[/quote]
Ohoh, urpoilin jotain. Eli piti sanoa jotenkin että
Luulenpa että juuri sinunlaistesi ihmisten vuoksi osittain pidänkin huivia. Ette ymmärrä mikä on toisen reviiriä ja mikä omaa reviiriänne ja vaaditte minua piristymään ja "tulemaan kuoresta". Miksi? Kerron sinulle sen, että tottakai minä piristyn. Heti kun lähdet pois häiritsemästä ja imemästä energiaani.
Sorry moka. #75.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 11:08"]
Mun mielestä naisten palelu on ihan itse keksittyä huomiohakuisuutta. Ei tosiaan miehet valittele, että "niskaan vetää."
[/quote]
Nainen valittaa että toimistolla vetää, ja vetaisee huivin kaulaan suojatakseen itseään sen verran että pärjää eikä tarvitse jäädä sairaslomalle.
Mies ei valita kellekään että toimistolla vetää, mutta marssii kaikessa hiljaisuudessa hakemaan 3-5 päivää sairaslomaa kun kurkku kipeä.
Miksi en pitäisi 600 euron ja 400 euron huivejani?
En minä olen niitä vaatehuoneen koristeiksi ostanut!!!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 11:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ohoh, urpoilin jotain. Eli piti sanoa jotenkin että
Luulenpa että juuri sinunlaistesi ihmisten vuoksi osittain pidänkin huivia. Ette ymmärrä mikä on toisen reviiriä ja mikä omaa reviiriänne ja vaaditte minua piristymään ja "tulemaan kuoresta". Miksi? Kerron sinulle sen, että tottakai minä piristyn. Heti kun lähdet pois häiritsemästä ja imemästä energiaani.
Sorry moka. #75.
[/quote]
Ei kukaan vaadikaan sinua tulemaan ulos kuorestasi. Voit ihan vapaasti pysyä siellä jos tahdot. Kirjoitin kommenttini yleisellä tasolla.
Mikäli huomasit, minä en ollut se joka alunperin vertasi ujoutta sairauteen. Joku muu teki sen ja minä kirjoitin että ne ovat kaksi eri asiaa.
Miksi minun pitäisi "lähteä pois imemästä sinun energiaasi"? Kaikille vapaalla AV-palstalla ollaan. Jos sinua ahdistaa muiden kommentointi näinkin vähäpätöisessä asiassa, ehkä sinun olisi syytä pysyä poissa.
hatut ka hansikkaat sais kyllä tehdä mustakin come backin :)
ja tosiaan mitä ihmettä te huivien käyttäjät nyt noin suutuitte?
Mun mielestä tää on just sellanen safety blanket ilmiö.. teidänhän tässä hoitoon pitäis mennä
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:37"]Onko tämä joku tyhmä muoti-ilmiö? Jos on, niin todella ääliömäisen näköistä. Tiedän useammankin naisen, joilla on aina joku rätti kaulan ympärillä, eikä se lähde pois ikinä. Koko työpäivä istutaan se huivi kaulassa. Luulisi tulevan kuuma. Minulla on joitain tuttuja, joita en ole koskaan nähnyt ilman huivia.
Tarkoitan sellaisia koko kaulan ja niskan peittäviä monta kertaa kaulan ympäri vedettyjä kangashuiveja.
Onko niillä joku kenokaula tai vikaa, joka pitää peittää siellä rievulla? Tekisi mieli leikata se poikki ja kurkistaa.
Monikkomuoto "naiset PITÄVÄT". Yksikössä nainen PITÄÄ.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:16"]
No mikset osta vähän siveämpää paitaa? Mä arvasin että tää johtuu tosta piilottelusta. Kummallista!
[/quote]
Olen lyhyt ja isorintainen, joten rintavakoni vilkkuu näyttävästi sellaisissakin paidoissa, jotka useimpien naisten päällä ovat suorastaan peittäviä. Poolopaita ratkaisisi asian, mutta se ei sovi kropallini ollenkaan.
[/quote]
Huivi vain korostaa näitä puoliasi. Näytät entistä rintavammalta kun laitat täytettä lissä etumuksenn. Samoin lyhytkaulaisten pitäisi välttää huiveja. Näyttävät ihan kaulattomilta tynnyreiltä.
Saanko mä käyttää paksua moninkerroin laitettua huivia, kun oon käyttänyt semmoista jo yli kymmenen vuotta? On lämpimämpi niin. Ulkona mulla on kaksi huivia, toinen takin sisällä ja toinen päällä. Sisempi huivi mulla on yleensä merinovillabuffi.
Huiveilla mulle ei väliä, mutta joskus ihmetyttää sellainen muotien seuraaminen, johon huivien pitäminenkin liittyy.
Kai se on halua olla samanlainen kuin muutkin? En tiedä ja kysyisin, jos kehtaisin. Nyt kaikki pitävät huivia tai lörppäkauluksista puseroa. Joku vuosi sitten kukaan ei pitänyt huivia, vaikka toimistojen ilmastointi oli aivan yhtä kylmä ja kasvot oliat aivan yhtä värittömiä ja tissit isoja/pieniä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:14"]
Huiveilla mulle ei väliä, mutta joskus ihmetyttää sellainen muotien seuraaminen, johon huivien pitäminenkin liittyy.
Kai se on halua olla samanlainen kuin muutkin? En tiedä ja kysyisin, jos kehtaisin. Nyt kaikki pitävät huivia tai lörppäkauluksista puseroa. Joku vuosi sitten kukaan ei pitänyt huivia, vaikka toimistojen ilmastointi oli aivan yhtä kylmä ja kasvot oliat aivan yhtä värittömiä ja tissit isoja/pieniä.
[/quote]
No mä oon käyttänyt paksua huivia jo yli kymmenen vuotta. Ehkä ne kaikki matkii mua.
Huivi on asuste. Sillä saa asuun helposti piristettä. Huivia on myös kotoisa pitää. Kun siihen tottuu, olo ilman huivia tuntuu alastomalta ja asu keskeneräiseltä.
Kuin mikäkin kuolariepu. Voihan siihen tarpeen tullen niistää/aivastaa/nyyhkyttää.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:14"]
[/quote]Mä olen käyttänyt näitä huivejani yli 10 vuotta. Saanko siis synninpäästön?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:57"]
Mulla on kaulassa ruma arpi ja siksi pidän huiveja. Onko riittävän hyvä syy? Saanko pitää huivia? Vai katsoisitko mielummin arpeani, joka näyttää siltä, että kurkkuni on viilletty auki (niin kuin onkin)?
[/quote]Mutta, kun olit leikkauksessa sairauden vuoksi. Miksi sitä pitää peittää. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi sairaudet ovat joillekin niin kova paikka. Ei pyörätuoliakaan saa peitettyä, ihmetteletkö heitä aina, kun antavat sen toisille näkyä?
Millaisia vaatteita sitten saa pitää? Voisiko tässä saada jonkun listan hyväksyttävistä vaatekappaleista?
OLLAANKO TÄÄLLÄ JO SIKAKATEELLISIA TOISTEN HUIVEISTA???!
Anna mun kaikki kestää!
PS. Pukekaa ne myös lapsillenne etteivät aina ole sairaina!