Miksi jotkut naiset pitää koko ajan huivia kaulassa, kaikkialla?
Onko tämä joku tyhmä muoti-ilmiö? Jos on, niin todella ääliömäisen näköistä. Tiedän useammankin naisen, joilla on aina joku rätti kaulan ympärillä, eikä se lähde pois ikinä. Koko työpäivä istutaan se huivi kaulassa. Luulisi tulevan kuuma. Minulla on joitain tuttuja, joita en ole koskaan nähnyt ilman huivia.
Tarkoitan sellaisia koko kaulan ja niskan peittäviä monta kertaa kaulan ympäri vedettyjä kangashuiveja.
Onko niillä joku kenokaula tai vikaa, joka pitää peittää siellä rievulla? Tekisi mieli leikata se poikki ja kurkistaa.
Kommentit (137)
Meillä on töissä todella kylmällä ilmastointi. Siksi.
Miksi en pitäisi? Ei se duuniini vaikuta.
Muoti-ilmiö. Meilä huiveja käyttää töissä pääasiassa yli 60-vuotiaat, kalkkunanhelttakaulaiset, peittelevät siis sitä. Muilla ehkä joskus vaan muodin vuoksi.
Antaa "suojaa" jos ei käytä sisällä takkia?
Mulla on kaulassa ruma arpi ja siksi pidän huiveja. Onko riittävän hyvä syy? Saanko pitää huivia? Vai katsoisitko mielummin arpeani, joka näyttää siltä, että kurkkuni on viilletty auki (niin kuin onkin)?
Huivi ihan ok, mutta miksi sen pitää näyttää niskatuelta??? Neljä metriä kaulan ympärille tiukkaan käärittynä, näyttää dorkalta.
en pidä sisällä huivia kaulassa
Sentään löytyy joku toinenkin, joka on kyllästynyt noihin kaikenkarvaisiin huiveihin vai millä nimellä niitä nykyään kutsutaankaan. Ulkona on paksua neuletta kieputettu kaulan ympäri niin monta kierrosta, että luulisi jos kantajan tukehtuvan. Ja moni jättää sen paksun kääryleen kaulaan sisälläkin, yleensä nuori nainen, jolla on vielä matkaa kalkkunanhelttaan. Toisilla taas on kuin kylpypyyhe kaulassa, kahtia taitettu ja päät lenkin läpi vedetty. Ihan yhtä karmean näköinen kuin se neulekin. Mieli tekisi kysyä vastaantulijalta, onko hän käynyt juuri saunassa tai uimahallisaa, kun on pyyhe kaulalla. Ja nämäkin retaleet ovat kaulassa myös sisällä - nuorilla naisilla. Katsokaas huviksenne telkkarin haastatteluja, niin kyllä löytyy nenään asti huivitettuja ihan kantasuomalaisia naisia. Niin ja yksi mies, urheilutoimittaja Kaj Kunnas, jolla on usein sellainen kapea hirttosilmukkaa muistuttava viritys kaulassaan, oli sitten kesä tai talvi.
Niinpä! munkin mielestä ruma tätityyli. Toisaalta ehkä verrattavissa pitkähihaiseen tavallaan? Mä en kehtaa johonkin luennolle jostain syystä mennä topissa vaikka kotona ja kesällä olen aina sellaisissa. Jotkut suojelee itseään niin pirusti noilla huiveilla jotenkin?
Mä komppaan ap:tä myös. Ei mua ne huivit ärsytä, kuten ei yleensäkään muiden tekemiset. Mutta ihmettelen vain miksi joillakin nuorillakin on ihan aina ympäri vuoden jonkinlainen huivi tai riepu kaulassa. Jos jättäisivät sen pois, en varmaan tunnistaisi samaksi henkilöksi heti. Ehkä se on jonkinlainen "identiteetti" merkki tai opittu tapa tai kuviteltua muotia. Itseäni moinen rätti häiritsisi. Mutta kukin tavallaan, turha sitä arvostella, näin netissä voipi ihmetellä vain... ;)
Mä näin kerran jollain nuorella tytöllä samanlaisen kaulahuivin sisällä kuin mulla on oikeasti kylpypyyhe :-D Sellanen vaaleanpunainen vohvelikangasta.. Mä oon kyllä ihmetelly samaa ilmiötä, mun mielestä huivit on aika tylsiä, just joo jotain väriä naamaan.. Jos on oikeesti kylmä niin se on eri asia mut tyylillisesti ihan täti tasoa
Mulla ainakin monessa muuten kivassa paidassa on liian avara kaula-aukko mun makuuni. Toppi paidan alle tai huivi löyhästi kaulalle auttaa vähän, ei oo niin alaston olo.
No mikset osta vähän siveämpää paitaa? Mä arvasin että tää johtuu tosta piilottelusta. Kummallista!
No oon lihonut paljon lyhyessä ajassa ja huivit mielestäni pelastaa jotakin. Vie katseen yläosaani eikä mahaan ja perseeseen. Ainakin mulla itselläni on parempi olla.
Lisäksi olen tylsä pukeutuja ja huivi antaa, tai antoi, mielestäni ideaa ja piristystä. Mutta näköjään näytänkin vain tyhmältä ja ärsyttävältä :-)
(Ei mulla tosin aina huivia ole, mutta usein. Ja lämmittäähän ne myös. Nytkin on kaulassa.)
Käytän paljon huiveja, monesta eri syystä:
-Palelen herkästi, myös kesällä (Suomessa minulle kylmät kesät), samoin jos on ilmastointia tm. vetoa niin palelen. Huivi on hyvä, koska ainakin minulla se tuuli/veto ottaa ensimmäisenä kaulaan, ja usein jos huivi unohtuu niin sitten olen kurkku käheänä seuraavana päivänä.
-Huivilla saa asuun särmää, käytän varsin klassisia/pelkistettyjä vaatteita, väriä saan huivilla. Samoin ns. tavallinen asu muuntuu "juhlavammaksi" kun vaihtaa huivin, tämä hyvä ominaisuus silloin kun työpäivän aikana on jotain siistimpää asua vaativia juttuja.
-Vastaavasti (edellliseen liittyen) huivilla saan "oikeaa väriä" kasvoille, mikä mahdollistaa sen että voin käyttää esim. turkoosia paitaa (rakastan turkoosia, mutta se ei sovi minulle) koska toisen värisellä huivilla saan ns. "minulle sopivan" värin kasvojen alle sen sopimattoman turkoosin tm. sijasta.
-Huivit menevät pieneen tilaan, esim. matkoilla on näppärää kun voi ottaa mukaan erilaisia (silkki-)huiveja, ne eivät tilaa vie matkalaukusta, mutta niillä saa muuteltua asuja, niin voi mennä useana päivänä esim. samalla jakulla ja housuilla vain paitaa (joka voi olla pelkkä t-paitakin tmv.) ja huivia vaihtamalla. Ja samoin sama asu muuttuu ns. päivävaatteesta iltavaatteeksi huivia vaihtamalla. Kotonakin näppärää kun huivit vievät vain vähän tilaa, vert. olisi sama määrä jotain muuta vaatetta.
No mutta ylipaino ja huivi tuo vaan tosi tätimäisen vaikutelman. Makuasioitahan nämä tietysti mutta tosiaan Suomessa nuo on jotenkin ihmeen suosittuja. Nuoretkin piilottelee itseään niillä. Kannattaa hankkia vähän paremmat kaula-aukot sisältäviä paitoja ihan suoraan, ei nyt mitään pooloja mutta sellasia että uskaltaa rohkeasti näyttää kroppansa ja olla ylpeä siitä. Huivista tulee just sellanen olo että piilottelee itseään. Sama vinkki isokokoisille.
Koska tykkäävät huiveista? Onko sinulle vaikea ymmärtää, että eri ihmiset pitävät eri asioista? Oletko ikinä miettinyt, että on ihan sallittua haluta pukeutua tavalla joka ei miellytä juuri sinua?
Itse käytän huivia koska
-Muut vaatteeni eivät ole kovin värikkäitä, huivissa värin ja vaihtelun tuominen asuun on helppoa.
-Ylipäätään asusteiden käyttö tekee asusta viimeistellyn näköisen. Huivi on asuste.
-Kurkkuni kipeytyy tosi helposti. Poolokaulus on yksi vaihtoehto pulmaan, huivi on se toinen.
-Koska minulla on hienoja huiveja joista haluan nauttia koko rahan edestä.
-Koska huivi on kauhean kätevä päivinä jolloin lämpötilavaihtelut ovat isoja. Sen voi tarvittaessa siirtää kaulalta harteille, tai vaikka laukkuun jos tulee lämmin. Joku neuletakki vie jo paljon enemmän tilaa.
Ja ennenkaikkea: koska haluan. Sinä et halua, joten sinun ei tarvitse.
Kuinka moni pitää huivia sisällä vuonna 2019? Eiköhän tää trendi oo out
Meillä puhaltaa niin helvetillinen ilmastointi niskaan, että mielelläni pidän huivia ihan koko päivän, saatan laittaa huivilla väriä " kasvoja vasten", neutraloida kirjavaa vaatetta, peittää vähän rintamuksen korostumista tietyissä vaatteissa mm.
Ja ei, minulla ei ole kenokaulaa, finnejä tai muutakaan ongelmaa.