Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut naiset pitää koko ajan huivia kaulassa, kaikkialla?

Vierailija
29.03.2014 |

Onko tämä joku tyhmä muoti-ilmiö? Jos on, niin todella ääliömäisen näköistä. Tiedän useammankin naisen, joilla on aina joku rätti kaulan ympärillä, eikä se lähde pois ikinä. Koko työpäivä istutaan se huivi kaulassa. Luulisi tulevan kuuma. Minulla on joitain tuttuja, joita en ole koskaan nähnyt ilman huivia.

Tarkoitan sellaisia koko kaulan ja  niskan peittäviä monta kertaa kaulan ympäri vedettyjä kangashuiveja.

Onko niillä joku kenokaula tai vikaa, joka pitää peittää siellä rievulla? Tekisi mieli leikata se poikki ja kurkistaa.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:44"]

Oon herkkä vedolle ja toimistolla vetää. Saan helposti vedosta niskajumin. Onko parempi että olen koko ajan saikulla, että mun huivi ei vaan ärsytä sua?

[/quote]

Minulla sama. Lisäksi olen melko ujo introvertti ja tunnen helposti turvattomuutta ja vieraiden ihmisten seurassa oloni jotenkin alatomaksi ilman huivia. Se ikäänkuin luo suojamuurin minun ja muiden ihmisten välille. Ja en juurikaan käytä kangashuiveja vaan kolmiohuiveja eri materiaaleissa.

Vierailija
82/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:43"]

Tottakai huivia voi käyttää joskus. Minä kuitenkin tiedän yhden ihmisen jolla huivi on ihan aina. Myös kuumimmalla kesähelteellä lyhyiden shortsien ja helletopin kanssa. Eikä muuten voi väittää että palelee jos on lyhyet shortsit ja helletoppi päällä. Sama nainen pitää huivia kaulassaan myös kun lähtee baariin. Muuten siistit vaatteet päällä mutta huvittavan näköistä pitää jotain tuubihuivia kiedottuna kaulan ympäri... Sen näköinen että on unohtunut talvitakin kanssa käytettävä huivi kaulaan roikkumaan.

[/quote]

miksi tämä sinua rassaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:05"]

Mä otin kerran kuvan, jossa oli käärinyt kaulaani neulotun villaisen peiton. FB:ssä kukaan ei ymmärtänyt että se on vitsi vaan luulivat huiviksi.

[/quote]

eivät kehdanneet sanoa että onpa mäntti asuste..

Vierailija
84/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee niska niin helposti kipeäksi, että minun on pakko pitää huivia. Joudun jopa nukkua paksu huivi kaulassa. Ellen näin tee aamulla on niska aivan jumissa.

Vierailija
85/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän rahaa kun olen kotiäiti,huivit tuo vaihtelua asuihin eli piristystä itselle.harmaa paita on eri näköinen korallin tai liilanvärisen huivin kanssa.

Vierailija
86/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:30"]

Käytän paljon huiveja, monesta eri syystä:

-Palelen herkästi, myös kesällä (Suomessa minulle kylmät kesät), samoin jos on ilmastointia tm. vetoa niin palelen. Huivi on hyvä, koska ainakin minulla se tuuli/veto ottaa ensimmäisenä kaulaan, ja usein jos huivi unohtuu niin sitten olen kurkku käheänä seuraavana päivänä.

-Huivilla saa asuun särmää, käytän varsin klassisia/pelkistettyjä vaatteita, väriä saan huivilla. Samoin ns. tavallinen asu muuntuu "juhlavammaksi" kun vaihtaa huivin, tämä hyvä ominaisuus silloin kun työpäivän aikana on jotain siistimpää asua vaativia juttuja.

-Vastaavasti (edellliseen liittyen) huivilla saan "oikeaa väriä" kasvoille, mikä mahdollistaa sen että voin käyttää esim. turkoosia paitaa (rakastan turkoosia, mutta se ei sovi minulle) koska toisen värisellä huivilla saan ns. "minulle sopivan" värin kasvojen alle sen sopimattoman turkoosin tm. sijasta.

-Huivit menevät pieneen tilaan, esim. matkoilla on näppärää kun voi ottaa mukaan erilaisia (silkki-)huiveja, ne eivät tilaa vie matkalaukusta, mutta niillä saa muuteltua asuja, niin voi mennä useana päivänä esim. samalla jakulla ja housuilla vain paitaa (joka voi olla pelkkä t-paitakin tmv.) ja huivia vaihtamalla. Ja samoin sama asu muuttuu ns. päivävaatteesta iltavaatteeksi huivia vaihtamalla. Kotonakin näppärää kun huivit vievät vain vähän tilaa, vert. olisi sama määrä jotain muuta vaatetta. 

[/quote]

Ai että juhlavammaksi vaihtuu huivin kanssa? Kuule, huivit ei kuule juhlaviin tai asiallisimpiin tilaisuuksiin, paitsi jos se sattuu olemaan pieni silkkinen Chanel. Ne taas ei kylmältä suojaa.

Vierailija
87/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse asiassa pigmenttihäiriö, kaula ja kaikki taipeet ihan mustat, lisäksi leualla on vähän tummentumaa joka kaukaa voi jopa näyttää parralta. En ikinä menisi minnekään ilman huivia, koska saan jatkuvasti kysymyksiä väreistäni. Tyyliin " hei, tiesitsä että sulla on jotain mustaa tuossa?" No mitäs luulisit...... : D

Vierailija
88/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:44"]

Oon herkkä vedolle ja toimistolla vetää. Saan helposti vedosta niskajumin. Onko parempi että olen koko ajan saikulla, että mun huivi ei vaan ärsytä sua?

[/quote]

Minulla sama. Lisäksi olen melko ujo introvertti ja tunnen helposti turvattomuutta ja vieraiden ihmisten seurassa oloni jotenkin alatomaksi ilman huivia. Se ikäänkuin luo suojamuurin minun ja muiden ihmisten välille. Ja en juurikaan käytä kangashuiveja vaan kolmiohuiveja eri materiaaleissa.

[/quote]

Mutta olet kuitenkin aikuinen ihminen! Miksi piiloudut huivin taakse?? Rohkaistu !

Vierailija
89/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:44"]

[/quote]

[/quote]

Mutta olet kuitenkin aikuinen ihminen! Miksi piiloudut huivin taakse?? Rohkaistu !

[/quote]

Tyypillistä puhetta ei-ujolta, käsketään rohkaistumaan. Ihan sama kuin sairaalle sanottaisiin, että parane. Ujous ja introverttius ovat synnynnäisiä ominaisuuksia. Niisrä ei parannuta, vaan opitaan elämään niiden kanssa. Huivi kaulassa on aika vaivaton turvakeino. 

Vierailija
90/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:30"]

Käytän paljon huiveja, monesta eri syystä:

-Palelen herkästi, myös kesällä (Suomessa minulle kylmät kesät), samoin jos on ilmastointia tm. vetoa niin palelen. Huivi on hyvä, koska ainakin minulla se tuuli/veto ottaa ensimmäisenä kaulaan, ja usein jos huivi unohtuu niin sitten olen kurkku käheänä seuraavana päivänä.

-Huivilla saa asuun särmää, käytän varsin klassisia/pelkistettyjä vaatteita, väriä saan huivilla. Samoin ns. tavallinen asu muuntuu "juhlavammaksi" kun vaihtaa huivin, tämä hyvä ominaisuus silloin kun työpäivän aikana on jotain siistimpää asua vaativia juttuja.

-Vastaavasti (edellliseen liittyen) huivilla saan "oikeaa väriä" kasvoille, mikä mahdollistaa sen että voin käyttää esim. turkoosia paitaa (rakastan turkoosia, mutta se ei sovi minulle) koska toisen värisellä huivilla saan ns. "minulle sopivan" värin kasvojen alle sen sopimattoman turkoosin tm. sijasta.

-Huivit menevät pieneen tilaan, esim. matkoilla on näppärää kun voi ottaa mukaan erilaisia (silkki-)huiveja, ne eivät tilaa vie matkalaukusta, mutta niillä saa muuteltua asuja, niin voi mennä useana päivänä esim. samalla jakulla ja housuilla vain paitaa (joka voi olla pelkkä t-paitakin tmv.) ja huivia vaihtamalla. Ja samoin sama asu muuttuu ns. päivävaatteesta iltavaatteeksi huivia vaihtamalla. Kotonakin näppärää kun huivit vievät vain vähän tilaa, vert. olisi sama määrä jotain muuta vaatetta. 

[/quote]

Ai että juhlavammaksi vaihtuu huivin kanssa? Kuule, huivit ei kuule juhlaviin tai asiallisimpiin tilaisuuksiin, paitsi jos se sattuu olemaan pieni silkkinen Chanel. Ne taas ei kylmältä suojaa.

[/quote]

Kyllä silkkihuivikin lämmittää. 

Vierailija
91/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huivi kaulassa, koska tykkään pitää huivia kaulassa!

Muiden mielipiteet asiasta eivät minua kiinnosta! 

Vierailija
92/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Miten aikuisuus tähän liittyy? Miten se on sinulta pois jos ujo-introvertti ihminen haluaa käyttää huivia henkisenä suojanaan? Tekisi mieli sanoa sinulle pari rumaa sanaa siitä, mitä haluaisin rohkaista sinua tekemään. Hakeudu terapiaan.

Vierailija
93/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fritsujen peittoon

Vierailija
94/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivit ON kauniita! Ne on osa asusteita, kuten käsilaukut. Ne on naisellisia. Toivottavasti huivit ei mene ikinä pois muodista, vaan jatkossakin tietyn tyyppiset naiset kantavat kauniisti huiveja kaulassaan. Aina on naisia, jotka eivät käytä hameita, ei korkokenkiä, ei vartaloa myötäileviä vaatteita, kauniita käsilaukkuja eikä huiveja ja se on ihan ok.

Vierailija
95/137 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän töissä päivittäin kylmänä vuodenaikana koska palelen. Huivimuoti on ihan hyvä juttu kaikille viileissä toimistoissa olijoille.

Vierailija
96/137 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää, kun joillakin on joka päivä meikit naamassa. Ihan koko päivän. Ja ihan koko naamalle levitettynä. Tekisi mieli pestä pois ja kurkistaa, minkänäköinen ihminen siellä oikeasti istuu.

Vierailija
97/137 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on finninen kaula...

Vierailija
98/137 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
99/137 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
100/137 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia helvetin ääliö että ne on kiva lisä asuun. Niitä on erilaisia yms