Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut naiset pitää koko ajan huivia kaulassa, kaikkialla?

Vierailija
29.03.2014 |

Onko tämä joku tyhmä muoti-ilmiö? Jos on, niin todella ääliömäisen näköistä. Tiedän useammankin naisen, joilla on aina joku rätti kaulan ympärillä, eikä se lähde pois ikinä. Koko työpäivä istutaan se huivi kaulassa. Luulisi tulevan kuuma. Minulla on joitain tuttuja, joita en ole koskaan nähnyt ilman huivia.

Tarkoitan sellaisia koko kaulan ja  niskan peittäviä monta kertaa kaulan ympäri vedettyjä kangashuiveja.

Onko niillä joku kenokaula tai vikaa, joka pitää peittää siellä rievulla? Tekisi mieli leikata se poikki ja kurkistaa.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yli 50v.

Kaula silloin ryppyinen "kanankaula", ei sitä kiva esitellä.

Vierailija
122/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää, kun joillakin on joka päivä meikit naamassa. Ihan koko päivän. Ja ihan koko naamalle levitettynä. Tekisi mieli pestä pois ja kurkistaa, minkänäköinen ihminen siellä oikeasti istuu.

Ei tartte sun pestä, kerron: mulla on seborroinen ihottuma joka tekee ihostani laikukkaan ja punoittavan. Pidän itsestäni enemmän kun on suht tasaisen värinen pohja kasvonpiirteilleni. Läheiseni arvostavat minua toki niin tai näin.

Jos olet työkaverini tai näet minua muutoin vain päivisin, niin kyllä, tuskin näet minua ilman meikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ryppyinen roikkuva kaksoisleuka. Yritän niillä huiveilla peitellä sitä.

Vierailija
124/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivi on asuste, jolla saa ns pisteen iin päälle pukeutumisessa. Huivi piristää kokonaisvaikutelmaa, miten nainen on pukeutunut.

Itse asiassa sama miehellä. Kun miehellä on asuun sopiva huivi hänen pukeutumisensa saa siitä lisämausteen.

Onneksi on huivit, joilla saa vaikka väriä tai muuta lisävaikutelmaa siihen, miltä näyttää toisen silmin.

Ùlkona huivi suojaa ja antaa lämpöä pakkasella ja tuulella.

Vierailija
125/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhuoneellani vetää myös vuonna 2019. Käytän huivia tarvittaessa. Työhuoneelleni pääsee vain kutsusta, joten on erittäin epätodennäköistä, että ap pääsisi huiviani näkemään. Ärsyyntyminen tämän viestin kautta, kiitos :)

Vierailija
126/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikissa naisten paidoissa on mauttoman iso kaula-aukko. Ja myytävät huivit on 90% jotain tumppuisia jätti-polyester ketjumyymälävirityksiä.

Harvoin löytää siroa viskoosi/silkki huiviä ylisuurta kaula-aukkoa pienentämään.

Vierailija
127/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulassa on yleensä ne näkyvimmät rypyt ja siitä näkee iän helposti. Monille se huivi onkin nuorentava.

Vierailija
128/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sanotaan, että huivi piristää ja viimeistelee asun. Tai että on tyylikäs. No joo, tietyn tyyppiset huivit kyllä. Mutta eivät ne värikkäät, sekavan kuosiset, paksuhkot kangashuivit jotka on "aseteltu" tai "kiepautettu" kaulan ympärille kun alla on joku tylsä trikoopaita. Aika harva mielestäni osaa käyttää huiveja oikeasti tyylikkäästi (itsellä onnistuu joskus, yleensä huomaan työpaikan peilistä että tunkkaiseltahan se näyttää). Huivin ei esimerkiksi mielestäni ole tarkoitus PEITTÄÄ KAULAA (paitsi jos on ne heltat tai ihottumaa tms), paitsi ehkä jollain todella pienellä ja ohuella silkkihuivilla, klassiseen tyyliin.

Ja tällähän ei ole tai siis saa olla mitään väliä, mutta suurin osa miehistä vihaa huiveja naisilla. Ne peittävät kauniita ruumiinosia, kuten juurikin kaulan, solisluut ja rintamuksen.

Vierailija
129/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monissa naisten paidoissa on liian isot kaula-aukot. Huivi siis peittämään rinnat.

Vierailija
130/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaula on se joka eniten vanhentaa.

Vierailija
131/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sanotaan, että huivi piristää ja viimeistelee asun. Tai että on tyylikäs. No joo, tietyn tyyppiset huivit kyllä. Mutta eivät ne värikkäät, sekavan kuosiset, paksuhkot kangashuivit jotka on "aseteltu" tai "kiepautettu" kaulan ympärille kun alla on joku tylsä trikoopaita. Aika harva mielestäni osaa käyttää huiveja oikeasti tyylikkäästi (itsellä onnistuu joskus, yleensä huomaan työpaikan peilistä että tunkkaiseltahan se näyttää). Huivin ei esimerkiksi mielestäni ole tarkoitus PEITTÄÄ KAULAA (paitsi jos on ne heltat tai ihottumaa tms), paitsi ehkä jollain todella pienellä ja ohuella silkkihuivilla, klassiseen tyyliin.

Ja tällähän ei ole tai siis saa olla mitään väliä, mutta suurin osa miehistä vihaa huiveja naisilla. Ne peittävät kauniita ruumiinosia, kuten juurikin kaulan, solisluut ja rintamuksen.

Huiveja on moneen tarpeeseen ja " lähtöön". Mutta senhän sinä jo tiedätkin. Valikoimia on paljon ja jokainen halukas löytää omanlaisensa ja omiin tarpeisiin sopivia.

Vierailija
132/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ja paksu kaula?

Vierailija
133/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:16"]

No mikset osta vähän siveämpää paitaa? Mä arvasin että tää johtuu tosta piilottelusta. Kummallista!

Olen lyhyt ja isorintainen, joten rintavakoni vilkkuu näyttävästi sellaisissakin paidoissa, jotka useimpien naisten päällä ovat suorastaan peittäviä. Poolopaita ratkaisisi asian, mutta se ei sovi kropallini ollenkaan.

Huivi vain korostaa näitä puoliasi. Näytät entistä rintavammalta kun laitat täytettä lissä etumuksenn. Samoin lyhytkaulaisten pitäisi välttää huiveja. Näyttävät ihan kaulattomilta tynnyreiltä.

Olen lyhytkaulainen ja vieläpä erittäin lihaksikas eli lihaksikas hartiaseutu ja suuret epäkkäät yhdistettynä paksuun vahvaan (ja lyhyeen) kaulaan on itsessään jo melkoinen näky. Tähän kun kieputtaa paksun huivin niin näkymä on jo pysäyttävä ;) eli jos jollain on samanlainen kaula, suosittelen huovin käyttöä maksimissaan hartiahuivina tai ei ollenkaan.

Vierailija
134/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin kuumanherkjä tai kuumaverinen (en nyt tiedä onko tuo oikea ilmaus mutta mulla on siis aina kuuma, silloinkin kun muita palelee).

Olen ratkaissut asian niin että käytän yksivärisiä hihattomia kotelomekkoja (musta, t.sin, pun) ja sen lisäksi hartioilla villa/silkki pashminaa eli sellaista isoa hartiahuivia tai saalia (suoralaiteen muotoinen). Se on mahtava kun sen voi kuumissaan heittää pois, mutta tarvittaessa laittaa taas harteille jos pitää olla peittävämpää. Pashmina on aina laadukas.

Mutta ei! Väärin käytetty. Yksi vanhempi rouva tuki sanomaan että väärin pukeuduttu, isoa huivia ei saa pitää auki harteilla koska se on juhla-asun koodi. Liian juhlavaa.

Eli suomessa ei kelpaa kuin se (itse inhoamani) kieputa kaulan ympärille -tyyli.

Vierailija
135/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tietysti hyvä, että jollakulla on niin hyvä elämä, että tällaisestakin jaksaa ongelmia ottaa.

Vierailija
136/137 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se tietysti hyvä, että jollakulla on niin hyvä elämä, että tällaisestakin jaksaa ongelmia ottaa.

En minäkään ymmärrä, että miten kummassa huivi, joka on aseteltu jonkun TOISEN ihmisen kaulalle, voi niin ärsyttää. 

Vierailija
137/137 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mut kommentoin koska työkaveri kysyi multa tätä vasta. Pidän aina töissä huivia, koska oon sairastanut kilpirauhastulehduksen peräti pari kertaa ja molemmilla kerroilla olin edeltävästi altistunut kylmälle ja vedolle. Palelen todella herkästi.