Miksi jotkut naiset pitää koko ajan huivia kaulassa, kaikkialla?
Onko tämä joku tyhmä muoti-ilmiö? Jos on, niin todella ääliömäisen näköistä. Tiedän useammankin naisen, joilla on aina joku rätti kaulan ympärillä, eikä se lähde pois ikinä. Koko työpäivä istutaan se huivi kaulassa. Luulisi tulevan kuuma. Minulla on joitain tuttuja, joita en ole koskaan nähnyt ilman huivia.
Tarkoitan sellaisia koko kaulan ja niskan peittäviä monta kertaa kaulan ympäri vedettyjä kangashuiveja.
Onko niillä joku kenokaula tai vikaa, joka pitää peittää siellä rievulla? Tekisi mieli leikata se poikki ja kurkistaa.
Kommentit (137)
Palelen lähes aina, joten talvella pidän AINA pitkää/isoa huivia ulkona ja usein sisällä (varsinkin töissä, kun ilmastointi puhaltaa pään päältä muutenkin kylmässä toimistossa). Kesällä kauniit pikkuhuivit.... Niin, ovat vain kaunis lisä asuun. Onpa omituista, että tällainenkin asia häiritsee joitakin. Jatkan huivien käyttöä, vaikka ei olisikaan muodikasta niitä käyttää.
Ehkä se on sellainen turvariepu, joka tekee olon kotoisaksi, mukavaksi ja lämpimäksi. Vähän niin kuin Tenavissa Epun riepu:)
Minuakin ärsyttää, kun joillain muijilla on tekotukat, tekoripset ja tekokynnet!! Tekisi mieli repiä ne irti. Ihan kuin ois naamiaisasu päällä 24/7!!!! Mitä ne yrittävät piilottaa näiden maaliensa ja lisäkkeidensä alle!! Murrrr!
Mä käytän koska se nyt vaan aina sattuu jäämään kaulaan. Mä käytän päivittäin niin paksuja huppareita, että en mä tunne siinä lisänä enää huivia. Laitan ne siis siten että menevät hupun alta. Huivi joita käytän on nää meidän nuorten suosimat isot "pöytäliinat" jotka taitetaan kolmioksi. Otan pois jos jaksan. Kylminpään aikaan käytän kyllä tarkoituksella koko ajan huivia, polvimittaisia villasukkia, pipoa ja neulekämmekkäitä. Mä palelen koko ajan, kesälläkin pidän hupparia lähes koko ajan koska en tarkene. Viimeks taisin olla ilman Turkissa +26 asteen lämmössä.
Nyt makaan kahden peiton alla pukeutuneena villasukkiin, fleecepyjamaan ja kyllä, kaulahuiviin.
Tottakai huivia voi käyttää joskus. Minä kuitenkin tiedän yhden ihmisen jolla huivi on ihan aina. Myös kuumimmalla kesähelteellä lyhyiden shortsien ja helletopin kanssa. Eikä muuten voi väittää että palelee jos on lyhyet shortsit ja helletoppi päällä. Sama nainen pitää huivia kaulassaan myös kun lähtee baariin. Muuten siistit vaatteet päällä mutta huvittavan näköistä pitää jotain tuubihuivia kiedottuna kaulan ympäri... Sen näköinen että on unohtunut talvitakin kanssa käytettävä huivi kaulaan roikkumaan.
siis täh, mistä te huivi-ihmiset nyt oikein ärsyynnytte? ei tässä kukaan teitä ole kuristamassa tai kieltämässä huivin käyttöä tai mitään, älyttömän outoja kommentteja teillä... älkää nähkö aloituksessa aina niin paljon kaikkea tyhmää mitä siinä ei todellakaan ole.
huivi on joskus tosi jees, mutta jos jollain on jatkuvasti iso huivi kaulassa se kyllä vähän vaikuttaa tyhmältä. ihminen vaikuttaa jotenkin avoimemmalta ja raikkaammalta ilman.
Peitän tissit isolla huivilla joka rennosti yhden kietasun verran roikkuu mukana
Ääliö miehet, kiitos
Helpompaa tehdä näin
Samaten käytän tunikoita, ettei persettäni enää kuolata
AHDISTAVAAAAA
Tämä huivihomma on pitkälti muotikysymys.Olen itse vanhempi nainen ja olin lapsi kun käytettiin melkeinaina kaupungilla hattua ja hansikkaita,Ne olivat kauniita asusteita,oikein ikävöin tuota aikaa,vaikka olin itse pikkutyttö.Hatut hävisivät 60-luvulla osittain kuntuli isot nutturat,mutta ah,käsineet.Aikuinen serkkuni,20 suunnilleen,tuli meille maalle ihanissa pitkissä valkeissa hansikkaissa ja kevyessä kesäleningissä.Äitinipiti ainakun lähdimme kaupunkiin asioille tai sukulaisiin.Luulin,että nuorena ja aikuisena saan jatkaa ihanaa muotia,mutta tuli 70-luku ja kaikki naisellisuus lässähti.Nyt melkein kaikki tyylisuunnat ovat tehneet takaisin tulon mutta hansikkaita ei näy.Huivit kai korvaa ne.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:46"]
Taas yksi hyvä syy, miksi naiset voisivat pysyä poissa työelämästä.
Oletteko nähneet miestä kököttämässä sorvin ääressä huivi kaulassa? Huhhuhu
[/quote]
ööö...ja miten se huivi siis sitä työntekoa haittaa, jos kerran olisi parempi pysyä kotona? Ja heh, miehillähän nuo huivit ovat olleet muodissa jo monta vuotta :D:D:D Hipstereillä ja muilla nuorekkaimmilla ja rennommilla miehillä se huivi kuuluu ihan perusvaatetukseen - jopa useammin kuin naisilla, koska naiset korvaavat tuota huivia välillä esim. korkeilla paidan kauluksilla.
Jollain on on vielä naisellisuus ja itsetunto hakusessa.. Rentoudu ja nauti kaikesta kauniista, vapauta itsesi jostain chanellista ja reväytä kerrankin kunnolla seuraaviin juhliin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:30"]
Käytän paljon huiveja, monesta eri syystä:
Ai että juhlavammaksi vaihtuu huivin kanssa? Kuule, huivit ei kuule juhlaviin tai asiallisimpiin tilaisuuksiin, paitsi jos se sattuu olemaan pieni silkkinen Chanel. Ne taas ei kylmältä suojaa.
[/quote]
No omalla kohdallani peittelen sillä aknea, joka valtaa rinnan, hartiat, niskan jne. Monissa vaatteissa on niin avara kaula-aukko, ettei näpyt peity pelkästään muilla vaatteilla. Kuuma ei yleensä tule, vaan ajaapa tuo huivi sitten samalla lämmityksenkin asian - monissa vetoisissa toimistoissa yms. tiloissa tulee täysin tarpeeseen.
Täytyy sanoa, että tämä on kyllä yksi koomisimmista keskusteluista mitä av:lla on käyty pitkään aikaan... Aika hyvin on ihmisillä asiat, jos ei tämän suurempia harmituksen aiheita löydy. Tai sitten on pinna niin kireällä jo kaikesta, että ärsytyskynnys ylittyy mitä pienimmistä asioista - vaikka työkaverin käyttämistä asusteista.
Mikähän tuota numeroa 80 vaivaa? Etkö koskaan ole nähnyt juhlissa ihmisillä kaunista huivia/shaalia olkapäillä? Huiveja on erilaisia, kaikissa juhlavaatteita myyvissä kaupoissa on myynnissä myös juhlavia huiveja.
Silkki on ohut mutta lämmittävä materiaali, jos ostaa esim. silkkisatiini-shaalin, on siinä kaunis kiilto ja lämmittää hyvin jos kylmä, mutta ei hiosta jos kuuma, koska silkki materiaalina toimii samoin kuin villa =pitää viileänä kuumalla, lämmittää kylmällä.
Varsinkin Suomessa kesäjuhlissa sää voi vaihdella, iso huivi on kätevämpi mitä esimerkiksi jakku, koska huiviin pystyy kääriytymään eri tavoilla, voi peittää enemmän käsivarsia tai kaulaa, tai levittää syliin, riippuen siitä mistä on kylmä, samoin suojaa hieman sateelta jos alkaa tihuttaa, voi suojata samalla kampausta jne. monia monia käyttötapoja!
Tässä ketjussa huomaa, kuinka joillekin alkeellisetkin asiat ovat uusia. Huivi on osa vaatetusta, ihan samaan tapaan joku voisi ihmetellä miksi joku käyttää kenkiä.
Pukeutumisessa pienillä asioilla on iso merkitys (jos haluaa näyttää huolitellulta, toki joku kulkee aina kuluneissa verkkareissa, mikä on ihan ok) juurikin huivi voi olla se juttu joka viimeistelee asun.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:44"]
Oon herkkä vedolle ja toimistolla vetää. Saan helposti vedosta niskajumin. Onko parempi että olen koko ajan saikulla, että mun huivi ei vaan ärsytä sua?
[/quote]
Minulla sama. Lisäksi olen melko ujo introvertti ja tunnen helposti turvattomuutta ja vieraiden ihmisten seurassa oloni jotenkin alatomaksi ilman huivia. Se ikäänkuin luo suojamuurin minun ja muiden ihmisten välille. Ja en juurikaan käytä kangashuiveja vaan kolmiohuiveja eri materiaaleissa.
[/quote]
Mutta olet kuitenkin aikuinen ihminen! Miksi piiloudut huivin taakse?? Rohkaistu !
[/quote]
Siis.. mihin minun pitäisi rohkaistua?
Kyse on siitä että en ole kiinnostunut olemaan tuntemattomien ja puolituttujen kanssa tekemisissä enempää kuin mitä pakoliset kuviot kohteliaisuuden nimissä vaativat.
Ujous ilmenee tässä asiassa niin etten oikein uskalla ja kehtaa sanoa toverille että painupa nyt kuuseen siitä kun häiritset minua eikä oikein jaksa kiinnostaa noi sun jutut.
Mutta laittaisin kyllä huivin vaikka olisinkin ekstrovertti kun niskat tosissaan menee jumiin ilman sitä.
terv. nro75 (jolla nytkin huivi kaulassa vaikka istuu yksin kotona, ja jonka niskaan särkee koska oli aamulla ulkona 10 min ilman tätä kyseistä vaatekappaletta.)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 19:44"]
Oon herkkä vedolle ja toimistolla vetää. Saan helposti vedosta niskajumin. Onko parempi että olen koko ajan saikulla, että mun huivi ei vaan ärsytä sua?
[/quote]
Minulla sama. Lisäksi olen melko ujo introvertti ja tunnen helposti turvattomuutta ja vieraiden ihmisten seurassa oloni jotenkin alatomaksi ilman huivia. Se ikäänkuin luo suojamuurin minun ja muiden ihmisten välille. Ja en juurikaan käytä kangashuiveja vaan kolmiohuiveja eri materiaaleissa.
[/quote]
Mutta olet kuitenkin aikuinen ihminen! Miksi piiloudut huivin taakse?? Rohkaistu !
[/quote]
Tyypillistä puhetta ei-ujolta, käsketään rohkaistumaan. Ihan sama kuin sairaalle sanottaisiin, että parane. Ujous ja introverttius ovat synnynnäisiä ominaisuuksia. Niisrä ei parannuta, vaan opitaan elämään niiden kanssa. Huivi kaulassa on aika vaivaton turvakeino.
[/quote]
Sairaus ja ujous on kaksi ihan erilaista asiaa. Sairas ei pysty päättämään parantuvansa. Mutta ujo VOI päättää rohkaistuvansa. Jos ujous on niin vahvaa ettei ihminen uskalla/pysty tehdä mitään, ei ole enää kyse ujoudesta vaan jostain suuremmasta johon voi hakea apua. Normaali ujo sen sijaan voi päättää sanovansa tai tekevänsä toisin. Tuokin joka tunnustaa käyttävänsä huivia suojamuurina, voi ensi kesänä lämpimänä päivänä päättää jättävänsä huivin kotiin. Alkuun se varmasti tuntuu tosi ikävältä mutta parin viikon harjoittelun jälkeen tuskin huomaa asiaa...
[/quote]
Ujous on synnynnäinen luonteenpiirre, sitä ei voi muuttaa. Omaa käyttäytymistään voi muuttaa, mutta ei tunnereaktioitaan. Eikä sitä käyttäytymistä muuteta vain päättämällä niin. Ujo ei muutu ulkoisesti ei-ujoksi pelkästään tahdonvoimalla. Lisäksi on hyvä kysyä, miksi sitä käyttäytymistä pitäisi muuttaa, esim miksi hänen joka sanoi käyttävänsä huivia suojanaan, pitäisi jättää se pois. Miksi? Mielummin huivi kuin ahdistuslääkkeet. Mikä/millainen muuten on normaali ujo? Entä epänormaali ujo?
[/quote]
Totta mutta sinnikkäällä harjoittelulla tunnereaktio ei ole niin vahva.
[/quote]Osaat kyllä provoamisen taidon. Kerropa meille jokin positiiviseksi katsottava taitosi. Älykäs käyttää älyään hyvään.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tyypillistä puhetta ei-ujolta, käsketään rohkaistumaan. Ihan sama kuin sairaalle sanottaisiin, että parane. Ujous ja introverttius ovat synnynnäisiä ominaisuuksia. Niisrä ei parannuta, vaan opitaan elämään niiden kanssa. Huivi kaulassa on aika vaivaton turvakeino.
[/quote]
Sairaus ja ujous on kaksi ihan erilaista asiaa. Sairas ei pysty päättämään parantuvansa. Mutta ujo VOI päättää rohkaistuvansa. Jos ujous on niin vahvaa ettei ihminen uskalla/pysty tehdä mitään, ei ole enää kyse ujoudesta vaan jostain suuremmasta johon voi hakea apua. Normaali ujo sen sijaan voi päättää sanovansa tai tekevänsä toisin. Tuokin joka tunnustaa käyttävänsä huivia suojamuurina, voi ensi kesänä lämpimänä päivänä päättää jättävänsä huivin kotiin. Alkuun se varmasti tuntuu tosi ikävältä mutta parin viikon harjoittelun jälkeen tuskin huomaa asiaa...
[/quote]
Ujous on synnynnäinen luonteenpiirre, sitä ei voi muuttaa. Omaa käyttäytymistään voi muuttaa, mutta ei tunnereaktioitaan. Eikä sitä käyttäytymistä muuteta vain päättämällä niin. Ujo ei muutu ulkoisesti ei-ujoksi pelkästään tahdonvoimalla. Lisäksi on hyvä kysyä, miksi sitä käyttäytymistä pitäisi muuttaa, esim miksi hänen joka sanoi käyttävänsä huivia suojanaan, pitäisi jättää se pois. Miksi? Mielummin huivi kuin ahdistuslääkkeet. Mikä/millainen muuten on normaali ujo? Entä epänormaali ujo?
[/quote]
Totta mutta sinnikkäällä harjoittelulla tunnereaktio ei ole niin vahva.
[/quote]Osaat kyllä provoamisen taidon. Kerropa meille jokin positiiviseksi katsottava taitosi. Älykäs käyttää älyään hyvään.
[/quote]
NO itse olen ujo. Ujouteni vuoksi mulla jäi tekemättä ja kokematta moni asia. Olin niin ujo että tuskin uskalsin tervehtiä sukulaisiani tai sanoa kiitos jos joku avasi minulle oven. Sinnikkäällä harjoittelulla pääsin pahimmasta yli. Alussa jännitti paljon, muistan vieläkin miten jännitti ja ujostutti kun piti astua sukujuhlissa ihmisiä täynnä olevaan huoneeseen. Aiemmin livahdin seinän vierelle istuksimaan, nyt uskallan lompsia reippaasti huoneeseen ja tervehtiä muita. Ja edelleenkin muuten ujostuttaa mutta en anna sen estää minua.
Siis mitä ihmettä täällä ketjussa jauhetaan? Mä pidän huivia jos mulla on kylmä! Siis ihan kaikkialla. Jos tuntuu että olen tulossa kipeäksi, pidän huivia jopa yöllä. Ääliö.
Toimistossa vetää ja ilma on kuivaa joten se suojaa niin niskaa kun kurkkua. Olen ensinnäkin todella iloinen siitä että nyt on niin paljon erilaisia huiveja saatavilla, eikä laadusta tarvitse enää maksaa itseään ihan kipeäksi ellei sitten välttämättä halua jotain logotuote-sellaisia! :)))
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:48"]
Hei haloo ap vaan kysyi että MIKSI käytätte huivia, en mäkään tiennyt miksi joillakin on se koko ajan päällä
[/quote]
En puhunut mitään kuristamisesta.
ap
Hei HALOO ap ei VAAN kysynyt miksi käytetään huivia, ap sanoi haluavansa kuristaa meidät.
[/quote]