Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pilannut suhteeni miniään ja poikaani :( Mitään tehtävissä?

Vierailija
29.03.2014 |

En uskonut, että joku päivä minusta tulee tämmöinen anoppi. Esikoiseni löysi tyttöystävän ja ajattelin, että toivottavasti hän on kiva pojalleni ja toivoin, että voisin myös tulla läheiseksi miniän kanssa, minulla ei ole ollut yhtään tytärtä. Jotenkin tämä tyttö ei ollut ollenkaan samanhenkinen kuin minä. Hyväksyin jo sen, että ei olla samalla aaltopituudella, mutta oikein mukava tyttö hän on ja ilmeisesti tekee poikani onnelliseksi. Hyvin nopeasti poikani kosi tyttösytäväänsä ja kolmen vuoden aikana taphtunut seuraavat asiat: ensi tapaaminen, yhteenmuutto, kihlat, häät ja nyt odottavat esikoistaan.

Jotenkin tää kaikki on tullut niin nopeasti minullekin, ei ole ollut kunnolla aikaa sopeutua kaikkii uutisiin. Tuntuu siltä, että joka kerta kun poikani ja miniä tulevat kylään niin aina on jokin suuri uutinen kerrottavana.

Olen oikeasti tosi onnellinen, että poikani on löytänyt puolison, jota rakastaa ja ylpeä, että hänestä tulee pian isä, mutta mun mielessäni mun poika on vielä hädintuskin aikuinen, jotenkin tuo kotoa poismuutto meni niin yllättävän nopeasti. Silloin ajattelin, että totta kai tämä suhde kaatuu ja pian poikani varmaankin tulee häntä koipien välissä takaisin. En edes viitsinyt suunnitella mitäán muutosta pojan huoneeseen, koska alitajuisesti ajattelin, ettei tämä ole lopullista.

Yli kuukausi sitten poikani tuli käymään kotona vaimonsa kanssa ja kertoivat innostuneena raskaudesta. En ymmärrä omaa káyttäytymistäni, mutta en tiedä miksi, mutta niin vain kävi että tulin tosi surulliseksi. Jotenkin vielä häidenkin aikaan ajattelin, että niin ne ihmiset menee naimisiin ja yli puolet eroaa, ei tämä vielä lopullista ole, mutta nyt kun kuulin, että pojastani tulee isä, se tuntui niin lopulliselta.

Käyttäydyin tosi tyhmästi, en onnitellut, olin todella kylmä. Siitä poikani sitten loukkaantui ja kysyi, että mikä mua vaivaa? En osannut yhtäán suoltaa ajatuksiani ja niin sanotusti päästin kaiken ulos. En edes muista kovin hyvin mitä sanoin mutta sanoin että en pidä siitä, että kaikki on tapahtunut niin nopeaan, pelkään heidän puolesta ja mulla on huono fiilis näistä heidän ilouutisistaan ja taisin sanoa, että en todellakaan haluaisi isoäidiksi ainakaan tuolle miniälle.

Poikani oli ihan raivoissaan, miniä itki ja lähtivät ulos...

En ymmärrä mikä muhun meni. Voi kun vaan voisin mennä ajassa taaksepäin ja pistää suun suppuun. Ihan totta en edes ajattele noin mitä sanoin ääneen. Ne olivat vaan sellaisia huonon mielen purskahteluja. Oma vanhentumiseni harmittaa minua, menopaussikin on alkanut, asumme pian kahdestaan miehen kanssa kotona. Mielessäni vaan mulla on kaksi pientä poikaa kotona, joilla ei ole vielä omia lapsia ja vakavia tyttóystäviä saatikka vaimoja.

Nyt olen yrittänyt soittaa pojalleni, mutta hän ei vastaa puheluihin eikä viesteihin. Olen laittanut jopa työsähköpostiin viestiä, ei vastauksia. Sama homma miniän kanssa. Ainoo vastaus minkä sain oli, että ei suosittele tulemaan heille kylään.

Menin mokaaman kaiken. Nyt miniäni sisällä kasvaa lapsi, jota en ehkä koskaan saa edes tuntea.

Mikä avuksi? Onko kelläkään kokemusta? Olen oikeasti ihan neuvoton. Toivon kuulevani edes jotain pojastani, pahinta on, ettei hän reagoi mihinkään.  Oikeasti jo kaipaan poikaani ja miniääni ja jos he jotenkin voisivat antaa anteeksi minulle en varmasti ikinä sanoisi tai tekisi mitään miká loukkaisi heitä. Tää koko tilanne vaikuttaa muhun niin etten saa edes kunnolla nukutuksi tai syödyksi.

Kommentit (441)

Vierailija
141/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kertoa appivanhemmille, että kohta kerrotaan hääaikeista? Samalla tavalla se tulisi salamana kirkkaalta taivaalta??

Vierailija
142/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lakkasin uskomasta tähän jossain kohtaa, kun meni aina vaan hullummaksi.. Ja jotkut kohdat jotenkin vaan epäuskottavan kliseisiä, kuten tuo "poisti fb-kavereista, päivitykset koskee arkipäiväisiä asioita kuten leffassa ja syömässä käymistä". ja sitten tuo naimisiinmenojuttu. Eikös ensin ollut poika, jolla kiireempi naimisiin ja sitten jossain viestissä olikin toisinpäin, en nyt tarkkaan muista kuinka päin se oli. Ja kuka nuoripari on kummankaan osapuolen vanhempien nurkissa NELJÄ viikkoa kesälomastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:58"]

Miksi pitäisi kertoa appivanhemmille, että kohta kerrotaan hääaikeista? Samalla tavalla se tulisi salamana kirkkaalta taivaalta??

[/quote]

-"Moi äiti, tulimme kertomaan, että kohta kerromme, että olemme kihloissa"

.....???? miksi?

Vierailija
144/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos jessus tämä oli fiktiota. Kiitos tästä, piristävä provo! 

Vierailija
145/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole seuraavan kerran tarkempi termeissä poikani/mieheni jne. :)

Vierailija
146/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvästä trollauksesta! Ap kuulosti kyllä uskomattomalle ja mietin, että voiko olla totta, mutta hyväuskoinen kun olen niin uskoin tarinan.Valitettavasti tarinasi kaltaisia anoppeja on pilvin pimein oikeassa elämässä.Eivät ne tänne aihe vapaalle tule pätemään. 

hyvää kevättä ap:lle ja kiitos viihdytyksestä

Vierailija
147/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh ap :) Tässä ketjussa ei juurikaan provohuutelijoita näkynyt, oli sen verran taitava provo, onnea siitä. Melkoinen kirjailija kyllä olet, vaikka sanoitkin että perustuu ainakin osittain tositapahtumiin. Oletko siis tuon toisenkin ketjun aloittaja? Meillä useimmilla av-mammoilla menee varmaan hetki tästä toipuessa, sen verran on monilla varmaan verenpaine noussut.

Nro. 64

Vierailija
148/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tän aloittaja sama sepustaja kuin murunkin tarinan?

Vierailija
149/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:01"]

[/quote]

Tein tuon "lipsahduksen" tahallaan ;) Luodakseni mielikuvaa siitä, että äidin suhde poikaan on kuin mustasukkaisen vaimon suhden mieheensä. 

ap

Vierailija
150/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin jo alussa, että ONPAS RÖLLI RUOKITTU PULSKAKSI, vaan eipä uskottu! Näkihän tämän lihavan röllin jo kilometrien päähän :D

Vierailija
151/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:01"]

[/quote]

Tein tuon "lipsahduksen" tahallaan ;) Luodakseni mielikuvaa siitä, että äidin suhde poikaan on kuin mustasukkaisen vaimon suhden mieheensä. 

ap

[/quote]

Se laittoi mut epäilemään jo alussa tarinan aitoutta. :) 

Oletko Muru-saagan kirjoittaja?

Vierailija
152/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taiteillut paljoa provoja. Tämä ja tuo samasta aiheesta liippaava edellinen, minkä joku tänne jo linkitti ovat kai ne eniten keskustelua herättäneet.

Tämä aihe (omistushaluinen anoppi ja nuori pariskunta itsenäistymässä) kun on niin lähellä mun elämää nyt ja joudun sitä päivittäin pohtimaan ja miettimään ja aiheesta keskustelemaan niin halusin vähän uutta tuulta aiheeseen ja muita näkökantoja.

Edelleen mulle on mysteeri, että kuka tai mikä on Muru! Luulin, että jostain bloggaajasta puhuvat, mutta vieläkään en ole saanut selvyyttä :D

ap

Vierailija
153/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:03"]

Minulla on vain yksi kysymys ap:lle: mitä on ne kuviot, joissa äidin pitää saada olla mukana aikuisen lapsen elämässä? Siis ennen tuota välirikkoa.

[/quote]

Varmasti minut nyt taas teilataan mielisairaaksi ja narsistiksi ja miksi lie, mutta vastaan, koska kysyit asiallisesti.

Minun mielestä ideaalisessa tilanteessa, äiti pysyisi lapsen elämässä mukana ja tärkeänä henkilönä vaikka vaimo ja lapset olisi kuvioissa. Äidiltä kysyttäisiin mielipiteitä tärkeiden päätösten kanssa (uusissa elämänvaiheissa, esimerkiksi keskusteltais tulevasta avioliitosta ennen kuin on jo päätös lyöty lukkoon, kysyttäis äidin mielipidettä siitä jos muutetaan toiselle paikkakunnalle, kysyttäis mielipidettä siitä, että kenen luona vietetään joulua milloinkin) äidin luona käytäisiin kylässä, otettais yhteyttä oma-aloitteisesti ja spontaanisti. Kysyttäis neuvoa ja mielipiteitä äidiltä, vaikka ihan sen vuoksi, että arvostettais elämänkokemusta ja haluttais osoittaa äidille, että hän on tarvittu ja arvostettu edelleen.

Olisin myös kaivannut parempaa suhdetta miniään. Koskaan ei hän kutsunut minua mihinkään kahdenkeskeiseen, tuli vain kylään miehen kanssa kahdestaan, ei kysellyt minun kuulumisia, ei kysellyt miten mulla menee töissä, selittivät aina vaan omasta elämästäán, suurista uutisistaan.

Tuolaisia asioita toivoin minun ja poikani ja miniän suhteesta.

ap

[/quote]

Ap , sanon sen nyt suoraan. Sinulla on vääristynyt käsitys äidin ja aikuisen lapsen ja jänen puolisonsa suhteesta. Äiti ei ole millään lailla osallinen lapsen js hänen puolisonsa elämän päätöksiin. Eivät aikuiset tarvitse, eivätkä halua äidin panosta päätökseen naimisiinmenosta tai asumispaikkakunnasta. Olet vakavasti erehtynyt. Toivottavasti nyt mietit tätä lisää.

Mitä tulee miniän ja anopin suhteeseen, sen ei tarvitse olla millään lailla läheinen. Sinulla on omat ystäväsi ja miniällä omansa. Joskus harvoin miniä ja anoppikin voivat ystävystyä, useimmiten tullaan neutraalisti toimeen,mutta miniä on valinnut miehesi, EI sinua.

Vielä sanon sen, että todella kuulostaa siltä, että et aidosti ole pahoillasi siitä, että sinun sanomisesi satutti poikaasi ja miniääsi, vaan siitä, että sitä ei lakaistu maton alle. Ihan niinkuin lapsi, joka on jäänyt kiinni näpistämisestä, muttei ole pahoillaan teostaan, vaan siitä että jäi kiinni.

Pyydän sinua ap, lue kirjoittamadi viestit uudelleen, etkö todellakaan huomaa, että maalaat itsestäsi uhria. Etkö huomaa, että olet lapsena asettanut vanhemman poikasi aikuisen asemaan? Lapset kertovat huolensa vanhemmille, vanhemmat kertovat huolensa ystävilleen, puolisoille, psykologille tms, mutta eivät lapsilleen. Se ei ole tervettä.

Sinun on nyt nöyrryttävä, muuta tietä ei ole.

Vierailija
154/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:58"]

Mäkin lakkasin uskomasta tähän jossain kohtaa, kun meni aina vaan hullummaksi.. Ja jotkut kohdat jotenkin vaan epäuskottavan kliseisiä, kuten tuo "poisti fb-kavereista, päivitykset koskee arkipäiväisiä asioita kuten leffassa ja syömässä käymistä". ja sitten tuo naimisiinmenojuttu. Eikös ensin ollut poika, jolla kiireempi naimisiin ja sitten jossain viestissä olikin toisinpäin, en nyt tarkkaan muista kuinka päin se oli. Ja kuka nuoripari on kummankaan osapuolen vanhempien nurkissa NELJÄ viikkoa kesälomastaan?

[/quote]

Monta juttua oli ihan fiktiota ja osa oli hiukan muunneltua totuutta tuosta tilanteesta oikeassa elämässä, mistä ammensin paljon juttua tänne.

Tuo neljän viikon kesäloma oli ihan totta muuten! En itsekään haluaisi viettää omien vanhempieni tai kenenkään muun vanhempien luona koko kesälomaani. Mutta tämän pariskunnan toisen osapuolen vanhemmat tosin oikeassa elämässäkin asuvat kauempana, joten ehkä sen sitten ymmärtää...

Mutta myönnän, että provoni alkoi menevän jo vähän liian hulluun suuntaan loppuvaiheessa. Siinä vaiheessa jo taisin pudistella päätäni kun googlettelin narsistin oirelistaa ja alleviivailin kohtia tohkeissaan :D

ap

Vierailija
155/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:13"]

341: Kukaan vastaajista ei ole väittänyt olevansa ap:n yläpuolella ja virheetön ihminen koska sellaisia ei yksinkertaisesti ole olemassa. Näemmä käsität keskusteluavun ap:n myötäilyksi ja tekojen hurskaaksi hyväksymiseksi. Aloittaja ei voi sanoa ihan mitä tahansa ja olettaa pääsevänsä kuin koira veräjästä.

[/quote]

Ap on saanut täällä roimasti hyviä vastauksia ja tulkintoja. Mukana on hienovaraisia kuin suorapuheisiakin. Monet ovat rehellisiä mutta kannustavia. Joissakin ollaan rehellisyydessä suorastaan tylyjä. Paukautetaan asiat suoraan.

Ap:n on vaikea ymmärtää monia viestejä, ja siksi hän tulkitsee ne haukkumiseksi ja väärinymmärtämiseksi.

Narsismin luonnenkuvauksia hän oli käynyt jo netissä katsomassa, ja tunnisti niistä omikseen kolme. Täällä yleisössä tunnistettiin vähän enemmänkin.

Ymmärtäisitkö ap sellaisen viestin, jos sanoisin että elät eri maailmassa ja jopa eri aikakaudella, kuin poikasi ja suurin osa meistä? Siksi törmäyksiä tulee. Onpa sinulla kontollasi vielä lapsuusajan traumoja ja siellä opittuja käyttäytymismalleja, jotka huonosti toimivat nykymaailmanaikaan.

Vierailija
156/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
157/441 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:09"]

Sanoin jo alussa, että ONPAS RÖLLI RUOKITTU PULSKAKSI, vaan eipä uskottu! Näkihän tämän lihavan röllin jo kilometrien päähän :D

[/quote]

Sinäkös sen sanoit? :D Kun mä ton luin niin ajattelin, että parempi vaan nyt lopettaa tämä ketju ihan hissun kissun, mutta kun röllihuuteluja ei ollutkaan niin paljoa ja keskustelu jatkui kuumana niin olihan se pakko jatkaa :D

ap

Vierailija
158/441 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"P.S. Traagisista asioista innostuneimmat voisivat siirtyä anneliauer-osastolle :)"

Näin siis kirjoittelin tuossa aiemmin illalla, kun rupesi haiskahtamaan...

Sain 5 peukkua ylös- ja 6 alaspäin!

Hyviä painajaisia vaan kaikille !!! :D:D:D 

Vierailija
159/441 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan toivoa että ap on provo. Jos ei ole, niin ap: olet sairas, hae ihan oikeasti apua.

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:40"]

Sanoin todella pahasti pojalleni ja miniälleni, nyt kärsin tästä, ehkä meni välit poikki ikuisiksi ajoiksi.[/quote]

MINÄMINÄMINÄ taas jälleen kerran. Etkö hitto vieköön tajua että sinun poikasi ja hänen puolisonsa ovat ne jotka kärsivät! Poikasin on todennäköisesti kärsinyt koko ikänsä teidän kierosta suhteesta:

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:40"]

Tuon ikäisenä kuin kuopus nyt on, isoveikka hoiti meillä ihan taloutta tasapuolisesti minun kanssa, tehtiin aina yhdessä ruoka-ostokset, kokattiin vuoropäivin, saattoi pikkuveljen kouluun, hoiti kouluasiat ilman minun patistusta, maksoi omat laskunsa ja menonsa. Pystyin luottamaan häneen täysin. 

Nuorempi poikani ei myöskään ole niin kiinnostunut minun elämästä ja menoista. En odottaisikaan tuon ikäisen olevan kiinnostunut äitimuorin menoista, mutta ihan totta vanhempi poikani kyseli aina kotona asuessaan minun kuulumisia. Saattoi perjantai-iltana ehdottaa elokuviin menemistä hänen kanssaan ja sain purkaa murheitani aina hänelle.[/quote]

Lapsen ei kuulu olla vanhempansa veroinen. Teidän suhteenne on ollut täysin sairas, ja poikasi ei ole saanut olla lapsi niinkuin lapsen kuuluu. Ja sinä vielä ylpeilet sillä että poikasi on joutunut lapsena ottamaan aikuisen roolin, sinun puolisosi roolin, perheessänne! Ja nimenomaan joutunut, koska on huomannut että sinä tarvitse häntä. Lapsen ei kuuluisi joutua sitä tekemään, ei todellakaan. Se ei ole koskaan lapselle hyväksi eikä aikuisen pitäisi sitä sallia.

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:40"]Tämä kaikki tosin muuttui kun mukaan tuli parisuhde. En vaan ymmärrä, että miksi hyvän suhteen pitää kylmetä tuolla tapaa kertalaakista? Ymmärrän, että tyttöystävästä tulee tärkeä ja tärkeämpikin kuin äidistä, mutta ei kai äitiä aivan tarvitsisi unohtaa. Yhtäkkiä oma poika käyttäytyy kuin vieras kun tulee lapsuudenkotiinsa kahville?

[/quote]Teillä ei ole ollut hyvä suhde, teillä on ollut sairas suhde. Olit tehnyt pojasta puolisosi, hän ei ollut lapsesi. On vain tervettä että tyttöystävä sai pojan huomaamaan että suhteenne pitää muuttua.

Vierailija
160/441 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus, ihmiset lukekaa nyt! Ap on jo myöntänyt että tämä on fiktiota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi