puolison tupakoinnista tuli ylitsepääsemätön ongelma
en mitenkään voi oppia sitä sietämään. inhoan sitä ja kaikkea sitä, mitä tupakointi aiheuttaa.
vaikka aikaa kuluu, tämä asia ei mene paremmaksi, pahentaa vaan muitakin asioita ja oloa parisuhteessa.
Kohtalotovereita? Ja onko jotain ajatuksia, miten tätä voisi oppia sietämään vai voiko sitä?
Kommentit (112)
Mulla oli kriteereinätupakoimattomuus.
Kyllä ihmiset lopettaa, kun ne tarpeeksi haluaa.
Sun mies ei tarpeeksi halua.
Sano, että sä et sitä enää jaksa haistella.
Kerro, että on hyvä mies, mutta sun on pakko valita.
Ei tossa kai muuta ole.
Jos ei ymmärrä että
Olet vakavissasi, niin ei sitten.
Jos ei ymmärrä oman Terveytensä tuhoutuvan tupakasta, niin ei sitten.
Et sä voi elää toisen elämää.
Jos haluaa olla sun kumppani, niin on savuton kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Selkä seinää vasten, sano että valitse joko tupakka tai minä. Muutenkin mitä järkeä seurustella idiootin kanssa? Koska ei kukaan fiksu enää nykyisin polta.
Mitä ihmeen järkeä on alkaa seurustella tupakoitsijan kanssa ja sitten pistää selkä seinää vasten? ihan järjetöntä hommaa jo alun perinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---Ei tupakointi aiheuta mitään suuria haju tai muita haittoja jos polttaa kohtuullisesti, pesee vaatteet/hampaat säännöllisesti ja tietenkin polttaa vain ulkona.
Pa****apuhetta, kertakaikkiaan. Sulla ei ole mitään käsitystä asiasta.
Itse olet nyt ihan kuutamolla. Puolisoni tupakoi kun tavattiin, itse en tupakoinut, mutta huomasin vasta monen viikon tapailun jälkeen että tämä poltti. Poltti vain kohtuudella, ulkona ja pesi vaatteensa usein joten edes tupakoimaton ei huomannut.
Huijausit itse itseäsi. Kyllä sen huoma. Se tulee ihon läpi.
Tupakka on aikuisen ihmisen tutti. Ei ole vissiin lapsena saanut imeä tarpeeksi kun pitää jatkaa vielä aikuisenakin.
Tupakoija ainakin paljon fiksumpi kuin aivosolunsa hermomyrkyllä lamaannuttava (alkoholin käyttäjä). Ihan naurettavan tekopyhää kun alkoholin käyttäjä arvostelee tupakoivaa :D
Valinta on: tupakka yksin (/tupakoivan kanssa) tai tupakoimattomuus tupakoimattoman kumppanin kanssa.
Ei mitään seliselilässyä/siedätystä, muutenhan voisi 'opetella' sietämään vaikka kidutusta, eikä se ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkä seinää vasten, sano että valitse joko tupakka tai minä. Muutenkin mitä järkeä seurustella idiootin kanssa? Koska ei kukaan fiksu enää nykyisin polta.
Samaa mieltä että fiksut eivät polta, mutta fiksut eivät myöskään kiristä.
Ei tarvitse olla kiristämistä, jos kertoo ettei pysty enää haistelemaan hajua, eikä seksikään maistu, ihosta tulee läpi jne. ja ilmoittaa, että jos haluat olla kanssani, yrität lopettaa. Jos haluat edelleen tupakoida, on minun lähdettävä. Se on vain fakta. Miksi pitäisi jäädä kärsimään jonkun mieliksi? Ei se ole syyllinen, joka ei tupakoi eikä siis aiheuta sitä varsinaista ongelmaa.
Ja mitä tuo maksaa!!! Meilläkin on kuin kaksinkertainen yhtiövastike, kun yksi onneton röyhyyttää naama harmaana. Ollaan nykyään vain kaveripohjalla, kun jo ikääkin, tupakkaan on kariutunut kaikki loputkin, sitä ennen pettämiseen.
Ihan samoin homma menee kuin alkoholinkin kanssa. "Jos jatkat juomista, on minun mahdotonta elää kanssasi". Tai "Jos lihot edelleen (runsas tai sairaalloinen ylipaino) en pysty olemaan sun kanssa" jne. Eikä ole mitään ilkeyttä, kun höllyvä ihra tappaa joiltain halut.
Sitten vaan kaveri ilmoittaa päätöksensä. En lopeta ja se on siinä. Tämä on keskustelua, missä puidaan vaihtoehdot, ja tullaan johon päätökseen. Tupakka on sitten se tärkein. Sitten se vaan on. OK. Jotkut asettavat viinan, pelaamisen, pettämisen jne. kumppanin edelle.
Miksi ei vaan valitse sitä tupakoitmatonta kumppania, niin ei tarvitse näitä vaiheita käydä läpi. Aletaan seurustella ja sitten alkaa se hemmetinmoinen valitus.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista sopia, että hän ei polta seurassasi.
Raikuva nauru tuosta kommentista.
Itse olen salatupakoija.
Vain työyhteisö tietää että poltan päivän aikana sen kolme savuketta. Aamulla yhden, ruokatauolla toisen ja töiden jälkeen viimeisen. Kukaan edes vaimoni tai läheiset eivät ole huomanneet. Urheiluseura jonka puheenjohtaja olen, ei ole huomannut yksikään.
Ei haise.
Tupakka ei haise parin tunnin jälkeen yhtään.
Jos polttaa maltilla sen puoli askia viikossa, niin ei huomaa edes terveydessä mitään.
Poltan työstä johtuvaan stressiin. Mikään ei ole parempaa stressaavaan työhön kuin rööki.
Sen lisäksi tupakointi on intelligentti ja hienostunut älykköjen tapa juhlistaa taukoa.
Minut yleisesti tunnetaan kuitenkin tupakoinnin paheksujana, mutta silti itse poltan raatorehellisen röökin työtaolla ottamalla reteen asennon seinää vasten tyylikäs puku päällä.
Näytän hyvältä rööki kädessä.
Olen rocktähti ja tennistähti samassa askissa.
Tupakka ei ole kahvia kummoisempi nautintoaine, mollaatteko samalla tavalla kahvin juojia? Alkoholihan se vasta tyhmää on, lamannuttaa nyt aivonsa... Alkoholin juoja kirjaimellisesti tekee itsestään tyhmemmän, ehkä siki he arvostelevat tupakoijia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista sopia, että hän ei polta seurassasi.
Raikuva nauru tuosta kommentista.
Tai jos polttaisi vain parvekkeella, mutta ei sisällä.
Tai jos polttaisi vain toisella puolella pöytää?
Vierailija kirjoitti:
Tupakoija ainakin paljon fiksumpi kuin aivosolunsa hermomyrkyllä lamaannuttava (alkoholin käyttäjä). Ihan naurettavan tekopyhää kun alkoholin käyttäjä arvostelee tupakoivaa :D
Ei ole kumpikaan fiksu, mutta turha tekopyhistellä sinne tärisevän nikotiiniriippuvuusnynnyn suuntaankaan.
Tupakka mm. aiheuttaa impotenssia ja sperman laadun huonontumista sekä siitä kärsii myös koko ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttava (nainen) maksoi rahalla puolisolleen tupakoinnin lopettamisesta. Mies lopetti tupakoinnin.
Mikä tässä kerää alapeukkuja? Jokaista polttamatta jätettyä savuketta kohti nainen maksoi miehelle tuplana sen myyntihinnan. Rahat kerättiin lasipurkkiin. Tarkoitus oli näyttää miehelle miten paljon rahaa tupakointiin menee. Mies on ollut useamman vuoden savuton, joten ilmeisesti tuo toimi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttava (nainen) maksoi rahalla puolisolleen tupakoinnin lopettamisesta. Mies lopetti tupakoinnin.
Mikä tässä kerää alapeukkuja? Jokaista polttamatta jätettyä savuketta kohti nainen maksoi miehelle tuplana sen myyntihinnan. Rahat kerättiin lasipurkkiin. Tarkoitus oli näyttää miehelle miten paljon rahaa tupakointiin menee. Mies on ollut useamman vuoden savuton, joten ilmeisesti tuo toimi hyvin.
Miksi savuttoman pitäisi maksaa jonkun toisen itsekäs ja selkärangaton itsensä ja ympäristönsä saastutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi savuttoman pitäisi maksaa jonkun toisen itsekäs ja selkärangaton itsensä ja ympäristönsä saastutus?
Nainen maksoi omasta mukavuudestaan. Kumppanin savuttomuus on tehnyt hänen elämästään mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kumpikaan fiksu, mutta turha tekopyhistellä sinne tärisevän nikotiiniriippuvuusnynnyn suuntaankaan.
Tupakka mm. aiheuttaa impotenssia ja sperman laadun huonontumista sekä siitä kärsii myös koko ympäristö.
Impotenssihan on vain hyvä, kun vaimot pihtaa kuitenkin parisuhteen jatkuessa ja lasten tulon jälkeen.
Sehän on vain hyvä syy hankkia impotenssi, kun ei seksiäkään saa, niin pistää vaan palamaan ja surkastuttaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen salatupakoija.
Vain työyhteisö tietää että poltan päivän aikana sen kolme savuketta. Aamulla yhden, ruokatauolla toisen ja töiden jälkeen viimeisen. Kukaan edes vaimoni tai läheiset eivät ole huomanneet. Urheiluseura jonka puheenjohtaja olen, ei ole huomannut yksikään.
Ei haise.
Tupakka ei haise parin tunnin jälkeen yhtään.
Jos polttaa maltilla sen puoli askia viikossa, niin ei huomaa edes terveydessä mitään.
Poltan työstä johtuvaan stressiin. Mikään ei ole parempaa stressaavaan työhön kuin rööki.
Sen lisäksi tupakointi on intelligentti ja hienostunut älykköjen tapa juhlistaa taukoa.
Minut yleisesti tunnetaan kuitenkin tupakoinnin paheksujana, mutta silti itse poltan raatorehellisen röökin työtaolla ottamalla reteen asennon seinää vasten tyylikäs puku päällä.
Näytän hyvältä rööki kädessä.
Olen rocktähti ja tennistähti samassa askissa.
Niin älykäs ja hienostunut tapa, että ihan täytyy visusti salailla? Itsepetos ei ehkä heti tapa, mutta ruhosi tietää/muistaa kuitenkin jokaikisen posket lommolla imuttelemasi hermomyrkkysyöpäkääryleen.
Vierailija kirjoitti:
Lähisulaiseni lopetti siltä istumalta, kun lääkäri sanoi, että hengenmeno on se vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen maksoi omasta mukavuudestaan. Kumppanin savuttomuus on tehnyt hänen elämästään mukavampaa.
Niin, (o)saamattomien, selkärangattomien ja perässä vedettävien nistivätysten puolesta työn tekevät, hinnan maksavat ja viimekädessä kokonaisvastuun kantavat joku muu/jotkut muut. Eipä juuri yllätä. :)
Itse olet nyt ihan kuutamolla. Puolisoni tupakoi kun tavattiin, itse en tupakoinut, mutta huomasin vasta monen viikon tapailun jälkeen että tämä poltti. Poltti vain kohtuudella, ulkona ja pesi vaatteensa usein joten edes tupakoimaton ei huomannut.