Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

puolison tupakoinnista tuli ylitsepääsemätön ongelma

Vierailija
23.11.2020 |

en mitenkään voi oppia sitä sietämään. inhoan sitä ja kaikkea sitä, mitä tupakointi aiheuttaa.
vaikka aikaa kuluu, tämä asia ei mene paremmaksi, pahentaa vaan muitakin asioita ja oloa parisuhteessa.

Kohtalotovereita? Ja onko jotain ajatuksia, miten tätä voisi oppia sietämään vai voiko sitä?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on noin iso ongelma, miksi lähdit suhteeseen tupakoitsijan kanssa? Jos on ylitsepääsemätöntä, eroa.

Vierailija
2/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän on muuten hyvä mies, toki muitakin "puutteita" on kuten meissä jokaisessa, tämä on vaan ns alkuhuuman jälkeen alkanut ärsyttää kovasti. Olen itse hyvin tupakointivastainen ja hänkin on siitä puhunut, että pitäisi lopettaa, mutta ei vaan ole lopettanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska hän on muuten hyvä mies, toki muitakin "puutteita" on kuten meissä jokaisessa, tämä on vaan ns alkuhuuman jälkeen alkanut ärsyttää kovasti. Olen itse hyvin tupakointivastainen ja hänkin on siitä puhunut, että pitäisi lopettaa, mutta ei vaan ole lopettanut. 

suurin osa tupakoivista ei kykene lopettamaan koska nikotiinin aiheuttama riippuvuus on kovien huumeiden luokkaa.

Vierailija
4/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava (nainen) maksoi rahalla puolisolleen tupakoinnin lopettamisesta. Mies lopetti tupakoinnin.

Vierailija
5/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa sopia jotkut säännöt tupakoinnille, niin ettei häirise sinua niin paljon. Tai suunnitelma kokonaan lopettamiseksi.

Itse en siedä tupakanhajuakaan, sitä on kyllä vaikea päästä karkuun, koska tupakoitsija haisee itsekin. Ymmärrän tilanteesi hankaluuden ap.

Vierailija
6/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on samanlainen tilanne ja olen umpikujassa asian kanssa. Todella vastenmielistä se on, haju on hirveä, suuteleminen ei kiinnosta lainkaan, yököttää oikein. Alkaa olla mitta täynnä, pilatkoon elämänsä, itse en aio sitä jäädä katselemaan ja haistelemaan enää kauaa. 

Vierailija
7/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi on kynnyskysymys. Jos ei kestä tupakoivaa kumppania niin ehkä kannattais katella tupakoimatonta? Tupakoimaton kumppani on luultavasti terveempi, pitkäikäisempi ja tuoksuu paremmalta.

Vierailija
8/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Champix kuuri jo kokeiltu?

Vierailija
9/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä seinää vasten, sano että valitse joko tupakka tai minä. Muutenkin mitä järkeä seurustella idiootin kanssa? Koska ei kukaan fiksu enää nykyisin polta. 

Vierailija
10/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tupakoitsija sanoo noin, että pitäisi lopettaa. Mutta haluaako oikeasti? No harva haluaa ja vaikka haluaisikin, on se pirun vaikeaa. Tarvitaan kurinalaisuutta ja kestämistä, jos joku muu polttaa jossain. Ne mielihyväreseptorit aktivoituvat heti, jos haistaa jonkun polttavan.

Vierailija
11/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkä seinää vasten, sano että valitse joko tupakka tai minä. Muutenkin mitä järkeä seurustella idiootin kanssa? Koska ei kukaan fiksu enää nykyisin polta. 

Samaa mieltä että fiksut eivät polta, mutta fiksut eivät myöskään kiristä. 

Vierailija
12/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan fiksu ei hauku idiootiksi yhtään ketään.

Vierailija
13/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…

"Nämä ovat maailman viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa."

Vierailija
14/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kk sitten ja suurin syy siihen oli, että minua vaivasi jatkuvasti se tunne että haisen ja maistun puolison mielestä pahalle. Puoliso ei nälvinyt, mutta oli kyllä selvää että hän inhoaa tupakkaa.

Vierailija
15/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Me molemmat tupakoitiin joskus parikymppisenä vielä (aloitettu tuo siis teineinä) mutta lopetettiin kokonaan kumpikin samaan aikaan (minä olin 21v ja mies 23v) eikä ollut mitenkään vaikeaa kummallekaan. Nyt nelikymppisenä en missään nimessä voisi olla tupakoitsijan kanssa parisuhteessa koska en kestä edes sitä hajua enää. Olisi siis ihan kynnyskysymys, samoin kuin alkoholin käyttö koska en itse juo ollenkaan.

Vierailija
16/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
17/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo yli 30v eli hyvän matkaa aikuisia. Ja pahinta on se, että tuo tupakointi näkyy ja kuuluu jo puolison terveydessä. 

Vierailija
18/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voi kestää, mutta vaikeaa on. Oma puolisoni polttaa paljon ja itsekin poltin aikoinaan. Nyt olen ollut ilman jo kolmekymmentä vuotta. Toisen tupakointi ärsyttää ja harmittaa, hävettää suorastaan, sillä tosi on, ettei kukaan fiksu polta enää. Eihän toinen sisällä polta, mutta hengitys haisee, vaatteet haisevat, koko koti haisee, puolison auto samaten - en mielelläni mene siihen, jos voin suinkin välttää.

Ihan vähäinen asia ei ole rahanmenokaan. Puolisolta kuluu tupakkaan noin kahden kuukauden eläkkeet vuodessa. Olemme siis jo eläkeikäisiä joten kokemusta tupakoitsijan kanssa elämisestä on. 

Vierailija
19/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan jo yli 30v eli hyvän matkaa aikuisia. Ja pahinta on se, että tuo tupakointi näkyy ja kuuluu jo puolison terveydessä. 

Ymmärrän. Mutta sinä et sille valitettavasti voi mitään, jos hän tupakoi. Olet jo sanonut asiasta hänelle, niin pallo on nyt hänellä. Ei sun ainakaan pidä nalkuttaa siitä. Jos tupakointi on sulle yhtäkkiä tullut kynnyskysymykseksi, niin ehkä sitten on parasta erota.

Vierailija
20/112 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin itse tupakointi on ongelma vaan se ettei sitä kiinnosta olla huomaavainen sinua kohtaan. Ei tupakointi aiheuta mitään suuria haju tai muita haittoja jos polttaa kohtuullisesti, pesee vaatteet/hampaat säännöllisesti ja tietenkin polttaa vain ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi