Mollin sivuilla on avoimena 15 603 "työpaikkaa"
Noista työpaikoista aika iso osa on provikkapalkkaisia "paskahommia" puhelinmyyntiä ym. joista ei oikeasti tienaa mitään. Osa on yrittäjän hommia, eli eivät kuuluisi tuolle listalle ollenkaan.
Suomessa on n. 300 000 ihmistä työttömänä, joiden lisäksi kotiäidit ja opiskelijat jotka etsivät osa-aikatöitä, ja tietysti työpaikan vaihtajat hakevat myös samoja työpaikkoja joita työttömätkin.
Kertokaa minulle, miten kaikki nämä laiskat työttömät työllistetään?
Jos tiedät toimivan keinon, voin taata että saa keksinnöstäsi vähintään satojen tuhansien eurojen palkkion.
Piilotyöpaikkojakin varmasti on olemassa, eivät kaikki työnantajat halua työkkärin kautta työntekijää... mutta epäilempä että he eivät kauheasti auta tässä yhtälössä loppujen lopuksi kuitenkaan, koska juuri ne työttömät tässä pitäisi saada tuottavaan työhön pois kotoa makaamasta.
Kommentit (154)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:30"]Selasin työpaikkailmoituksia ja löytyi 30 koulutustani vastaavaa ja sopivaa paikkaa. Jokaista niistä voisin tehdä työkseni ja jopa kolme niistä oli erityisen kiinnostavia. Hyvä tilanne, varsinkin kun hakioista on puutetta. Palkan pienuus vain toimii "kannustimena" jatkaa lasten kotihoitoa. Nostakaa palkkaa niin haen töitä!
[/quote]
..tai pitäisiköhän kotihoidon tukia laskea jotta hakisit töitä..
[/quote]
Jonkun ne lapsukaiset pitää hoitaa, Einstein. Tulee ehkä ajankohtaiseksi sullekin, jos pääset lisääntymään. Ei tosin kovin todennäköistä.
[/quote]
Ensinnäkin tuskin lisäännyn. Tämä maailma on jo ylikansoittunut. Ihmiset vaan tekevät lapsia, niinkun se olisi jokin standardi.
Toisekseen, tottakai jonkun niitä lapsia on hoidettava. Minä en vaan halua siitä maksaa. Todella toivon että et ole itse jo lisääntynyt, vaikka kommenttisti sävyn perusteella olet tehnyt sen jo monesti :(
[/quote]
Sittenhän olet überkvalifioitunut neuvomaan perheellisiä työttömiä elämänvalinnoissaan. Sinulta puuttuu kaikki praktinen näkemys työn ja perheenyhteensovittamisesta ym problematiikasta. Sieltä norsuunluutornista on todella helppo huudella parempaa tietämystään asioista, jotka eivät liity etäisestikään sinuun. Elämänkokemuksen puute on paistaa joka riviltä, mitä kirjoitat. Niin ja tämä on yhteiskunta. Sinunkin kouluttamisesi ym. on maksettu muiden taholta. Eipä siitä paljon hyötyä näköjään ollut, mutta ei yhteiskunnassa poimita kirsikoita kakusta omien mielitekojen mukaan.
[/quote]
Tämä on yhteiskunta: Olen maksanut veroilla koulutukseni moninkertaisesti takaisin, sekä sinun ja kaveripiirisi työttömyystuet.
Joten oleppa rauhassa. Suomessa on näemmä turha toivoa että saisi edes kohtuullisen korvauksen omista ponnistuksistaan, kun täytyy muita elättää.
Eipä ole kypsä valinta siittää nälkäisiä suita jos siihen ei ole varaa, ja itkeä kun tukia leikataan, jotka ovat jo itsessään ilmaista rahaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:06"]Miksei työttömät voi kouluttautua alalle jolla on töitä? On se vaan niin hyvä tekosyy lekotella kotona kun "eihän niitä töitä vaan oo!!" Juu enää ei eletä 50-luvulla jolloin kaikki halukkaat valopäät otettiin sahalle tai muuhun laitokseen hihnalle raatamaan. Suomen ainoa kilpailuvaltti globaalitaloudessa on tietoyhteiskunta jossa älyllisellä työllä tienaa. Tietysti on sitten ne hoitsut ja lääkärit sillä sairaathan jatkaa sairastamista ja niin edelleen...
[/quote]Kyllähän ihmiset kouluttautuukin. On vain niin, että yksityissektori on jumissä kun vienti ei vedä ja julkista sektoria yritetään supistaa säästöjen takia. Ala kuin ala kärsii liiallisesta työnhakijamäärästä.Yritysten pitäisi täydennyskouluttaa räätälöidysti esim suunnilleen saman alan ihmisiä mutta eivät halua. Koulutusvastuu on sysätty tehottomille työkkärin humpuukikursseille. Yhtälö ei toimi. Työtön on välikappale jota pompotellaan byrokratian viidakossa.
[/quote]
On työttömän oma velvollisuus opiskella ja hankkia osaaminen, ei työnantajan tai valtion
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:23"]
Noista työpaikoista aika iso osa on provikkapalkkaisia "paskahommia" puhelinmyyntiä ym. joista ei oikeasti tienaa mitään. Osa on yrittäjän hommia, eli eivät kuuluisi tuolle listalle ollenkaan.
Suomessa on n. 300 000 ihmistä työttömänä, joiden lisäksi kotiäidit ja opiskelijat jotka etsivät osa-aikatöitä, ja tietysti työpaikan vaihtajat hakevat myös samoja työpaikkoja joita työttömätkin.
Kertokaa minulle, miten kaikki nämä laiskat työttömät työllistetään?
Jos tiedät toimivan keinon, voin taata että saa keksinnöstäsi vähintään satojen tuhansien eurojen palkkion.
Piilotyöpaikkojakin varmasti on olemassa, eivät kaikki työnantajat halua työkkärin kautta työntekijää... mutta epäilempä että he eivät kauheasti auta tässä yhtälössä loppujen lopuksi kuitenkaan, koska juuri ne työttömät tässä pitäisi saada tuottavaan työhön pois kotoa makaamasta.
[/quote]
Keksit vain tekosyitä. Yrittäjyyskin on vaihtoehto työttömyydelle. Provisiopalkka on ainoa oikea. Miksi pitäisi maksaa työntekijälle jos hän ei saa tulosta aikaan? Miksi kahdelle työntekijälle pitää maksaa sama palkka vaikka tulos on eri? Miksi palkan pitäisi pysyä samana vuosia vaikka tulos voi jopa heiketä?
[/quote]
Joku äidin ja isän helmoissa kasvanut pikkusielu, sillä yksikään itsenäiseen ajatteluun kykenevä ei onnistu päästämään tuollaista ulos edes anonyyminä.
Juuri sinun kaltaisillesi olisi paikallaan joutua työttömäksi ja irti vanhempiesi huolenpidosta, kummallisesti ajatusmaailma muuttuisi.
Tiedätkö, henkisesti vanhempiensa hoivissa elävät paskiaiset ovat pahempia pummeja kuin yhteiskuntamme sosiaalietuuksia nostavat, he sentään tekevät omatoimisesti sen kun taas kaltaisesi pullamössölapset saavat äidinmaidosta paremman osan ja luulevat sitä kautta olevansa jollakin tavalla niin erinomaisia.
Edellä vuodattamasi ajatukset on helppo laukoa nimettömänä, silloin ei tarvitse ottaa vastuuta sanomisistaan. Kerro avoimesti omalla nimelläsi nuo hienot mielentuotteesi, voisit yllättyä miten ympärilläsi alkaisi muutoksen tuulet puhaltamaan. Hei, tiedän, äisillesi uskallat puhua ja hän lienee opettanut kultamussukkansa vaikenemaan niistä parhaista kehitysideoista.
[/quote]
Heti sinun jälkeesi. Kerro nimesi, osoitteesi ja sosiaaliturvatunnuksesi. Vai oletko paskanpuhuja? Vaadit toisia kertomaan nimensä vaikka itse olet nimettömänä?
Miksi työstä pitäisi maksaa vaikka siitä ei tule tulosta? Ei yrittäjäkään saa rahaa jos hän ei tee tulosta. Suomessa on paljon toiminimellä toimivia jotka joutuvat joka päivä todistamaan osaamisensa ja itse hankkimaan työnsä
Eikö ihmiset oikeasti tajua, että työttömiä on n. 300 000 ja vapaita työpaikkoja joku 50 000.. että menkää vaan töihin, kun töitä ei ole jokaisella suomalaiselle työttömälle.. nyt on 2000 luku, koita AP herätä tähän päivään. Huomenna sinä voit olla "arvoton, loistyötön"
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 09:14"]Luulisi että työttömyys sinänsä tekisi ihmiset niin nöyriksi, että lakkaisivat vaatimasta samaa elintasoa kuin normaalit ihmiset mutta ei!! Mitähän kaikkea hallituksen pitää vielä tehdä, että osoittavat köyhille ja työttömille sen, että heillä EI YKSINKERTAISESTI OLE OIKEUTTA vaatia samoja asioita kuin normaaleilla ihmisillä!!! Piste.
[/quote]
Työtön ei siis mielestäsi ole ns. normaali ihminen. Haistapa sinä *****!
[/quote]
Eivät työt ole Suomesta mihinkään kadonneet. Ei ole normaalia vain valittaa ja valittaa että kun ei saa työtä, kun ei ole valmis kouluttautumaan uudelleen, niihin töihin joista työllistyy. Tunnen eräänkin pätkätyötä tekevän kielenkääntäjän, jolle olisi kauhistus kouluttautua kunnon amisduuniin miesten töihin kuten LVI-asentajaksi tai hitsariksi tai vaikka kiinteistönhoitajaksi. Ei, tekosyitä riittää "ei tällainen pienikokoinen nainen", "en mä oo yhtään käytännön työn ihminen" jne. jne. sen sijaan kannattaa roikkua työttömänä tai etsiä pätkätöitä ja itkeä kuinka 6 vuotta yliopistossa meni hukkaan.
[/quote]
Osuit naulan kantaan. Todella moni korkeasti koulutettu on samanlaisia: He luulevat että koska he ovat käyneet yliopiston niin heidän pitää saada siistiä sisätyötä ja hyvää palkkaa. Eikä he viitsi oikeasti tehdä työtä
Kyllä ootte harvinaisen TYHMIÄ, jos luulette, että jokaiselle ihmiselle löytyy töitä.. halleluja.. toivon oikeesti, että itse joudutte työttömiksi, niin ehkä heräätte sieltä kumpalstanne missä elätte..
"kouluttautuu alalle jossa on töitä" jep jep.. Alan oikeasti vihaamaan ihmisiä sitä enemmän mitä enemmän luen tätä palstaa..
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:30"]Selasin työpaikkailmoituksia ja löytyi 30 koulutustani vastaavaa ja sopivaa paikkaa. Jokaista niistä voisin tehdä työkseni ja jopa kolme niistä oli erityisen kiinnostavia. Hyvä tilanne, varsinkin kun hakioista on puutetta. Palkan pienuus vain toimii "kannustimena" jatkaa lasten kotihoitoa. Nostakaa palkkaa niin haen töitä!
[/quote]
..tai pitäisiköhän kotihoidon tukia laskea jotta hakisit töitä..
[/quote]
Jonkun ne lapsukaiset pitää hoitaa, Einstein. Tulee ehkä ajankohtaiseksi sullekin, jos pääset lisääntymään. Ei tosin kovin todennäköistä.
[/quote]
Ensinnäkin tuskin lisäännyn. Tämä maailma on jo ylikansoittunut. Ihmiset vaan tekevät lapsia, niinkun se olisi jokin standardi.
Toisekseen, tottakai jonkun niitä lapsia on hoidettava. Minä en vaan halua siitä maksaa. Todella toivon että et ole itse jo lisääntynyt, vaikka kommenttisti sävyn perusteella olet tehnyt sen jo monesti :(
[/quote]
Sittenhän olet überkvalifioitunut neuvomaan perheellisiä työttömiä elämänvalinnoissaan. Sinulta puuttuu kaikki praktinen näkemys työn ja perheenyhteensovittamisesta ym problematiikasta. Sieltä norsuunluutornista on todella helppo huudella parempaa tietämystään asioista, jotka eivät liity etäisestikään sinuun. Elämänkokemuksen puute on paistaa joka riviltä, mitä kirjoitat. Niin ja tämä on yhteiskunta. Sinunkin kouluttamisesi ym. on maksettu muiden taholta. Eipä siitä paljon hyötyä näköjään ollut, mutta ei yhteiskunnassa poimita kirsikoita kakusta omien mielitekojen mukaan.
[/quote]
Ei muiden tarvitse siitä välittääkkään. SINÄ olet ne lapsesi hankkinut. SE ON SINUN ONGELMASI. Muiden ei siitä tarvitse välittää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 09:14"]Luulisi että työttömyys sinänsä tekisi ihmiset niin nöyriksi, että lakkaisivat vaatimasta samaa elintasoa kuin normaalit ihmiset mutta ei!! Mitähän kaikkea hallituksen pitää vielä tehdä, että osoittavat köyhille ja työttömille sen, että heillä EI YKSINKERTAISESTI OLE OIKEUTTA vaatia samoja asioita kuin normaaleilla ihmisillä!!! Piste.
[/quote]
Työtön ei siis mielestäsi ole ns. normaali ihminen. Haistapa sinä *****!
[/quote]
Eivät työt ole Suomesta mihinkään kadonneet. Ei ole normaalia vain valittaa ja valittaa että kun ei saa työtä, kun ei ole valmis kouluttautumaan uudelleen, niihin töihin joista työllistyy. Tunnen eräänkin pätkätyötä tekevän kielenkääntäjän, jolle olisi kauhistus kouluttautua kunnon amisduuniin miesten töihin kuten LVI-asentajaksi tai hitsariksi tai vaikka kiinteistönhoitajaksi. Ei, tekosyitä riittää "ei tällainen pienikokoinen nainen", "en mä oo yhtään käytännön työn ihminen" jne. jne. sen sijaan kannattaa roikkua työttömänä tai etsiä pätkätöitä ja itkeä kuinka 6 vuotta yliopistossa meni hukkaan.
[/quote]
Tosiasia nyt vaan on se että kuka tahansa ei sovi mille tahansa alalle.
Onko siinäkään mitään järkeä että uudelleenkoulutetaan työttömistä epävarmoja puoliammattilaisia aloille, joihin heidän kykynsä ja taitonsa eivät mitenkään sovellu. Näin lisätään vain mielenterveysongelmia ja sairaseläkkeelle joutuvien määrää.
Aiemmin hankitun ammattitaidon ja pätevyyden tulisi edes jollain tavalla olla hyödynnettävissä, kun porukkaa uudelleenkoulutetaan.
[/quote]
Maailma ei toimi niin että jos sinä pidät jostain niin sellaista työtä pitää löytyä. Eikä niin että jos olet opiskellut jotain niin sellaista työtä pitää löytyä.
On vain sellaisia töitä jota kannattaa olla ja paikat saa niihin parhaiten soveltuvat. Jokaisen oma ongelma on miten hankkii rahansa. Yhteiskunnan ongelma se ei ole
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:39"]
Kyllä työtä tekevälle löytyy, turha yrittää käyttää irtisanomistaan tai muuta tekosyynä. Jos asuisin esim. Rovaniemellä ja olisin luokanopettaja ja en löytäisi mitään alani töitä, mutta Vantaalla olisi siivoojan paikka auki, niin ottaisin sen siivoojan homman.
Jos se tarkoittaisi sitä että pitäisi jättää perhe Rovaniemelle niin tekisin senkin. Ihmiset on selvinneet sodista, kidutuksista ja muista kauheuksista mutta nyt ei tavallinen työtön muka selviä elämänmuutoksista.
[/quote]
Luitko tuota aloitusta ollenkaan? Oletko sitä mieltä, että kaikille sadoille tuhansille työttömille on työpaikka olemassa jossain? Miten ajattelit 8,5€/h palkalla rahoittaa perheesi elämän Rovaniemellä, ja oman asumisesi Vantaalla?
[/quote]
Samoin kuin ennenkin. Olen elänyt tuollaisella palkalla Helsingissä
[/quote]
Yksineläjälassukka pärjää yhdellä ruutupaitiksella ja näkkileipäpaketilla viikossa. Rahaakin jää säästöön, kun opiskelijaruokalassa saa mahan täyteen joka päivä.
[/quote]
Mikä tahansa on parempi kuin valtion tuilla elävä. Se on alhaisin olento maailmassa
TE OOTTE SÄÄLITTÄVIÄ :DDDDD ja teidän lapsista tulee yhtä säälittäviä ;)
Kyllä menee monen suu suppuun, kun oma rakas työpaikka menee konkurssiin :) Sitten ollaan ihmeissään että millä rahoilla ostaa KerttuLiisalle uudet kengät :)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:13"]
Kyllä ootte harvinaisen TYHMIÄ, jos luulette, että jokaiselle ihmiselle löytyy töitä.. halleluja.. toivon oikeesti, että itse joudutte työttömiksi, niin ehkä heräätte sieltä kumpalstanne missä elätte..
"kouluttautuu alalle jossa on töitä" jep jep.. Alan oikeasti vihaamaan ihmisiä sitä enemmän mitä enemmän luen tätä palstaa..
[/quote]
Jokaiselle on töitä. Jos ei ole niin sitten perustamaan firma. Pelkkä tekosyy valittaa että on työtön. Minä olen ollut ja perustin firman. Mutta valita sinä vaan kun tukesi viedään ja joudut asumaan sillan alla kun et viitsi työtä tehdä
Oon työtön ja tänään menen shoppailemaan teidän verorahoilla!!
... että hyvää työpäivää vaan!! :)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:21"]
[/quote]
Jokaiselle on töitä. Jos ei ole niin sitten perustamaan firma. Pelkkä tekosyy valittaa että on työtön. Minä olen ollut ja perustin firman. Mutta valita sinä vaan kun tukesi viedään ja joudut asumaan sillan alla kun et viitsi työtä tehdä
[/quote]
Jokaiselle ei ole töitä. Sehän oliskin hienoa, kun suomeen perustettaisiin yhtäkkiä 300 000 uutta yritystä. Kun vanhatkin menee konkurssiin.. mutta pidä vaan silmäsi kiinni, kyllä ne kohta aukeaa
Kuka muuten mun tuet vie? Nyt kun valmistun, niin alan saamaan enemmän tukia :)
Fakta on se, että 80% mollin sivuilla olevista paikoista täytyy JO TYÖSSÄ olevien kautta.
20% menee työttömien "tarpeeseen".
Repikää siitä!
Minä olen esim DI, enkä kelpaa mihinkään töihin. Joko olen liian koulutettu (ns. hanttihommat) tai sitten liian vähän kokemusta (koulutusta vastaava työ).
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:21"]
[/quote]
[/quote]
Luettele esimerkkejä siitä minkä alan firma kannattaa perustaa, että varmasti kannattaa? Kuinka esimerkiksi tällainen 46-vuotiaana eräästä suuresta yrityksestä työttömäksi jäänyt aulasihteeri voisi perustaa oman yrityksen ja millaisen?
Minulla on astma, joka saattaa vähän rajoittaa mielikuvitustasi esim. hitsariksi, maalariksi tai siivoojaksi opiskelun suhteen.
Tuo nyt oli ehkä naurettavin juttu taas hetkeen, että työttömien pitäisi perustaa oma yritys. Mutta ei tainnut tuon kirjoittaja kovinkaan tosissaan ollut.. tai sitten on vaan harvinaisen vähä-älyinen ihminen kyseessä
Hitot työttömyydestä, Venäjä on tulossa tännekin. Kohta päästään kaikki työleirille Siperiaan.
Työkkärit lakkautetaan 2017 alussa ja sen jälkeen rahat saa Kelalta tai kassasta. Kannattaa varautua pitkiin odotusaikoihin ja takaisinperintöihin.