Luetelkaa Helsingin kivoimmat alueet TOP10
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Asuntoa ollaan etsimässä Helsingistä. Nyt voit vaikuttaa meidän päätökseemme, mistä alueelta lähdetään etsimään! :)
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:52"]
Helsingissä ei ole kivoja alueita, kaikki näyttää joltain 80-luvun neuvostokaupungilta. No Espan puisto on kiva kesällä, that's it.
Lähimmät kivat ja hienot alueet löytynevät Tukholmasta.
[/quote]
Et taida kovin hyvin Helsinkiä kyllä tuntea, jos mielestäsi "kivointa" Helsingissä kesällä on Espan puisto.
Munkkivuori/Munkkiniemi. Olemme asuneet perheen kanssa täällä 10 vuotta. Sanoisin tätä aluetta keskustan halpamalliksi. Asunnot ovat halvempia, mutta täältä löytyy kivijalkakauppoja, "bulevardi" jne. Golf-kenttä lähellä, hyvät lenkkipolut, hyvät palvelut ja keskustaan ei ole pitkä matka bussilla. Seurasaareenkin vain kävelymatka! Rauhallinen ja lapsiystävällinen alue :)
Mielestäni:
1. Ullanlinna
2. Kaivopuisto
3. Eira
4. Etu-Töölö
5. Lauttasaari
6. Siltasaari
7. Kuusisaari
8. Munkkiniemi
9. Lehtisaari
10. Meilahti (Kuusitie-Mäntytie -akseli, ei Manskun puoli!)
Mä voisin ehdottaa noiden eteläisten kaupunginosien lisäksi
1. Etelä-Haaga
2. Munkkiniemi
3. Veräjämäki
4. Maununeva
5. Vanha Tapanila
6. Pirkkola
7. Vanha Maunula, Pirttipolun alue
8. Laajasalo
9. Marjaniemi
10. Kumpula
Niin. Tänne muuttajille tiedoksi. Jostain syystä kaikki eivät asu niillä kivoilla alueilla. Yleisin syy lienee raha.
Itse olen asunut pohjois-haagassa, munkkivuoressa, länsi-pasilassa ja ruoholahdessa. Eniten tykkäsin Munkkivuoresta.
Nyt perheen kanssa muutimme Espooseen, koska vain täältä saimme järkevältä alueelta tuon rivitalon pätkän perheelle hintaan 350 000.
tapanila, sepänmäki, viikki, marjaniemi, pakila, jollas, kulosaari, lauttasaari, käpylä, etelä-haaga
Eihän täältä persereiästä voi yhtäkään hyvää aluetta nimetä. Onneksi on jäänyt herttoniemi vihdoin taakse, mutta sama epäinhimillinen kaupunki on alla edelleen. Ehkä pitäisi hypätä töölönlahteen. Ja kaikille itseään säälittävästi helsinkiläiseksi kutsuvat: hirttäkää saastainen ruumiinne, ettei oikeiden ihmisten tarvi hävetä moisten syöpäkasvainten kanssa samassa maassa asumista.
Ehdottomasti kivoin mielestäni on etelä Helsingissä se...
ai niin Tallinnaksi kutsuttu alue. Vanha kaupunki, shoppailua, kulttuuria...vähän pidempi lauttamatka kuin korkeasaareen.
1. Ullanlinna
2. Eira
3. Punavuori
4. Kaartinkaupunki
5. Kamppi
6. Kruununhaka
7. Katajanokka
8. Hietalahti
*** Tämän viivan yläpuolella oleviin asuntoihin ei ole keskituloisilla varaa ilman merkittävää tinkimistä muista menoista ja neliöistä.
9. Kumpula
10. Toukola
11. Käpylä
12. Arabia
13. Tulevaisuudessa ehkä myös Kalasatama
Näistä viidessä viimeisessä on selkeä oma erityinen henkensä, jota ei ole muissa 6-7 km:n päässä ydinkesustasta olevissa kaupunginosissa. Siellä asuu paljon taiteilijoita, kaupunkiaktivisteja, kulttuuriväkeä, toimittajia, kaupunginosafestarien järjestäjiä, kaupunkiviljelijöitä - sellaista vähän toisin tekevää porukkaa. Käpylän miinuspuolena on alueen muuhun idyllisyyteen (ainakin puutaloalueella) nähden todella huono ja iso koulu, jossa on huono henki, paljon kiusaamista, huono rehtori, salailun kulttuuri. Niin että jos Käpylään päätyy, kannattaa miettiä lapsille erikois-/eliittikouluja tai opettaa jo valmiiksi suhtautumista esim. hakkaaviin oppilaisiin jne. Tämän kouluongelman vuoksi Käpylä sopii paremmin sellaisille perheille, joissa lapset ovat vielä alle kouluiän. Kielivalintojen perusteella voi jonkin verran myös päästä muualle kouluun. Tämä sama ongelma koskee Kumpulaa, jossa oli ennen todella idyllinen pieni parakkikoulu 1-2-luokkalaisille. Se on aivan ihanteellinen asuinalue, puutaloasuntojen hinnat eivät ole pahimmasta päästä. Mutta alue kuuluu Käpylän koulun piiriin. Toukolasta pääsee Arabian kouluun, joka on tasokkaampi, vaikka näennäisesti molemmat ovat tavallisia kaupungin peruskouluja. Mutta tosiaan noilla kielivalinnoilla jne. voi pyrkiä muualle sitten, esim. Vallilaan tai Kaisaniemeen jne.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:11"]
1. Kaartinkaupunki
2. Kruununhaka
3. Eira/Eiranranta
4. Munkkiniemi
5. Töölö
6. Ullanlinna
7. Kaivopuisto
8. Bulevardi
9. Munkkivuori
10. Kulosaari
[/quote]
Mikä alue on Bulevardi? Mä luulin, että se on katu.
[/quote]
Juntti
[/quote]
Just niin.
Bulevardi ei kyllä oikeasti ole varsinaisesti mikään kaupunginosa.
Kampissa oli kiva asua nuorena aikuisena, mutta en lasten kanssa haluaisi asua siellä. Kenellä on kokemusta kaikista ydinkeskustan hienostoalueista? Vaikka olen ikäni asunut Stadissa en kovin monta asuinpaikkaa ole kolunnut. Ja ajatella tykkäsin Itä-Pasilasta aikoinani. Siellä oli kiva asua anonyyminä ja helpot kulkuyhteydet.
Olen asunut Eirassa, Ullanlinnassa ja Etu-töölössä ja mihinkään näistä en ainakaan lasten kanssa muuttaisi.
Joku mainitsi Tallinnan. Ihan hyvä. Samoin Tartto. Molemmissa käsittäkseni jo hyvät kansainväliset koulut, joissa aika paljon suomalaisia lapsia. Opetuskielenä siis englanti.
Ei erityisessä järjestyksessä
Lauttasaari
Pakila
Munkkiniemi
Vuosaari
Kallio
Eira, Ullanlinna, Punavuori etc
Kruunuhaka
Kannelmäki
Töölö
Miten ihmeessä Töölö esiintyy aina näissä listoissa? Voiko olla ankeampaa seutua?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:11"]
1. Kaartinkaupunki
2. Kruununhaka
3. Eira/Eiranranta
4. Munkkiniemi
5. Töölö
6. Ullanlinna
7. Kaivopuisto
8. Bulevardi
9. Munkkivuori
10. Kulosaari
[/quote]
Mikä alue on Bulevardi? Mä luulin, että se on katu.
[/quote]
Bulevardi on Bulevardi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bulevardi_(Helsinki)
Tuota puistomaista aluetta asuintoineen kutsutaan nimellä Bulevardi. Siellä voisi olla mukavaa asua, tosin asuntojen hinnat taasen eivät ole niin mukavia.
[/quote]
Bulevardi on pelkkä katu. Eikä tuossa edes ollut artikkelia. Juntti.
1. Torkkelinmäki (Kallio)
2. Säästöpankinranta (Hakaniemi)
3. Vallila
4. Hermanni
5. Toukola
6. Sörnäinen (ei ehkä ihan ydin Sörkkä mutta Kurvin jälkeiset alueet Vallilan rajalla)
7. Etelä-Hermanni
8. Kruunuhaka
9. Kumpula
10. Käpylä
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:57"]
Ei missään erityisessä järjestyksessä:
Arabianranta
Herttoniemi (ns. vanha puoli, ei Herttoniemenranta)
Töölöt (Etu- ja Taka-)
Lauttasaari
Toukola
Kruununhaka
Punavuori
Pakilat (Itä- ja Länsi-)
Meilahti (Kuusitie, Mäntytie jne)
Etelä-Hermanni Tukkutorin ja Hämeentien välissä (uusi alue, tosi kivalta vaikuttaa)
Bulevardin keskipätkä kai lasketaan Kamppiin ja rannan pää Hietalahteen? Mutta pääsipähän viitonen viisastelemaan. :)
[/quote]
No, lasketaan mihin lasketaan. Jokainen Bulevardilla asuva käyttää asuinalueestaan nimitystä Bulevardi. "Asumme Bulevardilla". Jokainen helsinkiläinen tietää kyllä mistä on kyse. Tai ainakin pitäisi tietää - missä sivistys?
T. bulevardilainen
[/quote]
Yhtä hyvin voisi sitten puhua Helsinginkadusta. Eikä kai kukaan kiistänyt, että Bulevardi on vain katu? Ei kaupunginosa tai edes alue.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:57"]
Ei missään erityisessä järjestyksessä:
Arabianranta
Herttoniemi (ns. vanha puoli, ei Herttoniemenranta)
Töölöt (Etu- ja Taka-)
Lauttasaari
Toukola
Kruununhaka
Punavuori
Pakilat (Itä- ja Länsi-)
Meilahti (Kuusitie, Mäntytie jne)
Etelä-Hermanni Tukkutorin ja Hämeentien välissä (uusi alue, tosi kivalta vaikuttaa)
Bulevardin keskipätkä kai lasketaan Kamppiin ja rannan pää Hietalahteen? Mutta pääsipähän viitonen viisastelemaan. :)
[/quote]
No, lasketaan mihin lasketaan. Jokainen Bulevardilla asuva käyttää asuinalueestaan nimitystä Bulevardi. "Asumme Bulevardilla". Jokainen helsinkiläinen tietää kyllä mistä on kyse. Tai ainakin pitäisi tietää - missä sivistys?
T. bulevardilainen
[/quote]
Kommentoin vain 5:n tylsää kommenttia. Kirjoitat tylysti enkä oikein ymmärrä onko tylyytesi suunnattu minulle (miksi?) vai tuolle 5:lle?
Netissähän vallitsee sellainen illuusio, että voi "sylkäistä näppikseltään" ihan mitä vaan, mutta mitä vikaa minun kommentissani oli? Bulevardin rannanpää kuuluu kiistatta Hietalahteen ja Erottajan pää keskustaan ja se välipätkä Kamppiin. Espat ovat Kluuvia ja Mannerheimintie ties mitä kaupunginosia pätkästä riippuen.
Jos ap ei tiedä stadista mitään ja on muuttamassa tänne, on ihan korrektia mainita kaupunginosa.
15