Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko polttarikustannuksissa enää mitään rajaa??

Vierailija
24.03.2014 |

Mä olen pitänyt 50e per vieras sellaisena hyväksyttävänä kuluna, mutta nyt on sitten polttareista tuliossa 150euron lasku.. Osallistuja polttareihin on ilmoittautunut 15 ja vaikka morsian on hyvä ystäväni niin todellakin vituttaa maksaa tuollaista summaa. En kehtaa valittaa, jottei tuomittaisi nipoksi, mutta onko tällainen kulu teidän mielestänne ok??

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika raastavaa tuollainen taipumus hävetä asioita toisen puolesta?

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:15"]

Minusta  morsiamet, jotka haluaa polttarit, on nolo. Muutamissa olen ollut ja olen tuntenut niin suurta myötähäpeää morsianta kohtaan, ettei tosikaan.

[/quote]

Vierailija
42/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon minusta, vaikka ihan työssäkäyvä hyvätuloinen ihminen olenkin. Varsinkin, jos joukossa on hoitovapaalla olijoita tai opiskelijoita tai työttömiä. Riippuu tietysti myös, mitä tuolla summalla saa. Jos menette hienoon ravintolaan syömään ja summassa on myös oam ruokailu tai menette vaikka Tukholmaan/Tallinnaan ja omakin matka kuuluu tuohon, niin sitten summa on jo balanssissa siihen, mitä sillä osallistuja saa myös itselleen.

Suunnittelijoiden pitäisi ymmärtää huomioida eri osallistujien erilainen elämäntilanne ja huomioida se kustannuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä sain kutsun polttareihin joista oli tulossa 200 euron lasku, vinkkasin sulholle (jonka siis tunsin paremmin kuin morsiamen) etten voi osallistua sillä kustannukset ovat niin isot.  Sulho otti sitten yhteyttä kaasoon ja suunniteltiin vähän pienemmän budjetin polttarit. 

Vierailija
44/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi tuollaista summaa maksamaan. Itse asiassa tuo 50 euroakin olisi liikaa - meidän perheessä kun ei ole yhtään ylimääräistä. Tosi noloa olisi kieltäytyä. Kesällä olisi taas sukulaislapsen rippijuhlat ja pitäisi laittaa 50e lahjarahaa, tuntuu kauhealta kun ei vaan olisi rahaa. 

Vierailija
45/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, melkoset polttarit ilmeisesti tulossa..? Voitko kysyä että mitä ohjelmaa on tulossa? Kuuluuko tuohon summaan siis esim. kaikkien ruuat tms. Jos näin on, niin voithan ehdottaa että jokainen maksaa omat kulunsa, lisäksi kaikki tietysti osallistuvat morsiamen "kuluihin" (syöminen, juominen, mahdollinen muu toiminta).

Itse en kyllä suostuisi maksamaan suoraan jos en tietäisi mitä on tulossa. Jättäytyisin vaikka pois polttareista, ja morsiamelle keksisin sitten sopivan "selityksen" miksi en paikalla ollut..

Vierailija
46/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja summa.  Itselle tuollaisen summan maksaminen ei olisi mikään ongelma, mutta en ole valmis maksamaan polttareista tuota summaa.

Joukossa kuitenki lähes aina eri tulotason ihmisiä. Toisille tuo on sula mahdottmuus. Joillekkin tosiaan se parisen kymppiä on liikaa.

Muutamissa polttareissa olen ollut ja itse järkännyt (ollut kaasona päävastuussa). Porukalla on suunniteltu ja kyselty et mikä on maksimi minkä jokainen pystyy laittamaan.

Talkoohenkeä ja yhteistyötä. Alle 20€ per henkilö on polttarit vedetty.

Vierailija
47/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:19"]

Itse en pystyisi tuollaista summaa maksamaan. Itse asiassa tuo 50 euroakin olisi liikaa - meidän perheessä kun ei ole yhtään ylimääräistä. Tosi noloa olisi kieltäytyä. Kesällä olisi taas sukulaislapsen rippijuhlat ja pitäisi laittaa 50e lahjarahaa, tuntuu kauhealta kun ei vaan olisi rahaa. 

[/quote]

Ikävää tuollainen.

Meillä on ollut kolmet rippijuhlat ja ei ole kyllä odotettu keneltäkään mitään rahaa. Juhlakalut ovat olleet tyytyväisiä, kun on sukulaisia tullut kylään kahville. Joku on antanut jotain pientä ja kukkia toi moni.

Mutta meillä on ollut suvussa perinne, että kokoonnutaan juhlimaan juhlakalua ei rahasteta ja se on pitänyt välit hyvinä ja lämpiminä. Jokainen sitten maksaa itse menonsa, ei tarvitse kerjätä lahjarahoja.

Vierailija
48/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No polttarit on ilmeisesti  kaksipäiväiset ja sisältävät ties mitä kiertoajelua ja piknikkiä ja baari-iltaa. Luultavasti siis tulee omat ruoka- ja juomakulut päälle. Ilmeisesti tuo kaikki raha menee lähinnä tilavuokriin. En tosiaankaan ymmärrä, miten joku luulee että tällainen summa vierlailta on ihan ok? Porukkaan kuitenkin kuuluu ainakin opiskelijoita ja äitiyslomalaisia.

Vierailija
49/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna myös mielummin lähtisin esim. viikonloppumatkalle eurooppaan, kuin maksaisin samalla summalla polttareita! En ole missään isopalkkaisessa työssä ja yritän lyhennellä asuntolainaani mahdollisimman paljon, joten hirvittävästi ylimääräistä ei ole :(

-ap

Vierailija
50/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuus on nykyyään unohtunut, niin tässä kuin monessa muussakin.

Vierailija
51/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin olisi varaa mutta ei halua laittaa rahaa tällaiseen tarkoitukseen. En osallistuisi vaikka kuinka pidettäisiin biatchina.

Vierailija
52/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän monen on uskallettava suunnittelu vaiheessa sanoa, että tuo summa on minulle liikaa. Kun tarpeeksi moni uskaltaa avata suunsa, järkkäävän tahon on pakko miettiä suunnitelmansa kuluja uudestaan.

Vierailija
53/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan poikaporukalla pidetty tähän ikään (29v) kahdet polttarit ja sanoisin että kummastakaan ole ole lähdetty kotiin alle 200e kustannuksin. Kukaan ei valittanut, kaikilla oli hauskaa ja sulhaselle mikään maksanut tietenkään mitään.

Omat viikonloppuni eivät muutenkaan ole ilmaisia (syöminen ulkona, baari + pöytä jne) niin en nyt toistaiseksi vielä ole havainnut polttariviikonlopun olevan kamalasti kalliimpi. Lisäksi mikä sen kivempaa kuin nähdä että kaveri tykkää polttareistaan, itsekin saa vielä ruokaa, juomaa ja pitää hauskaa.

Vierailija
54/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:38"]

Me ollaan poikaporukalla pidetty tähän ikään (29v) kahdet polttarit ja sanoisin että kummastakaan ole ole lähdetty kotiin alle 200e kustannuksin. Kukaan ei valittanut, kaikilla oli hauskaa ja sulhaselle mikään maksanut tietenkään mitään.

Omat viikonloppuni eivät muutenkaan ole ilmaisia (syöminen ulkona, baari + pöytä jne) niin en nyt toistaiseksi vielä ole havainnut polttariviikonlopun olevan kamalasti kalliimpi. Lisäksi mikä sen kivempaa kuin nähdä että kaveri tykkää polttareistaan, itsekin saa vielä ruokaa, juomaa ja pitää hauskaa.

[/quote]

Ei taida olla perhettä vielä kenelläkään? Varsinkaan sinulla? Oma mieheni ei kuuna päivänä laittaisi 200 euroa polttareihin. Perheellisellä se raha mene ihan muualle.

Vierailija
55/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui! Viime kesänä olin järjestämässä muutamia polttareita. Oltiin viikonloppu mökillä, saunottiin,syötiin hyvin, tehtiin "vanhan ajan" morsius taikoja ja tehtiin saunasta semmoinen pikku kylpylä. Yksi vieraista on kosmetologi, joten hän teki kasvohoidot morsiammelle. Käytiin lauantaina "seikkailu aktiviteetissa" mutta muuten vain oltiin ja nautittiin. Morsiammen näköiset polttarit joissa ei ollut tarkoituskaan nolata vaan nauttia "tyttöjen viikonlopusta". Tuli edulliseksi vaikka olikin hemmottelu juttuja.

Vierailija
56/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös polttarit maksaneet aina 100-200 euroa/naama ja mielelläni olen sen maksanuy. Polttarithan ovat hyvin suunniteltuina tosi kiva päivä/viikonloppu kaikille, eikä vain morsmaikulle.

Vierailija
57/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:38"]

[/quote]

Ei taida olla perhettä vielä kenelläkään? Varsinkaan sinulla? Oma mieheni ei kuuna päivänä laittaisi 200 euroa polttareihin. Perheellisellä se raha mene ihan muualle.

[/quote]

Ei ole perhettä, mutta sitä ei ymmärtääkseni tässä kysyttykään. Tosin, ei minun tuntemillani perheellisillä ole ongelmaa laittaa paria hunttia kaverin polttareihin.

Vierailija
58/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se morsian haluuuu! Yleensä muutenkin sellainen hemmoteltu papan poispilaama pentu, joka saanut lähes kaiken, ja nyt sitten haluaa ne prinsessahäät & maailman mageimmat polttarit. Ja kaaso yrittää parhaansa, että voisi ne toiveet täyttää. Koska A) yleensä "muka ei olla tietoisia" morsiamien taholta mitä tulee tapahtumaan B) morsian on ne kaason kanssa kaksistaan sopinut ja morsian lupaa järkätä kaasolle itselleen myös yhtä ikimuistoiset polttarit sitten aikanaan C) morsiammella on tarkka toivelista mitä tulisi ko. polttaripäivän aikana tapahtumaan plus jokin yksi yllätysmomentti, mikä ei saa olla mikään epämiellyttävä liian uskaliasjuttu, tai mikään missä meikit ja mekko menisi pilalle.

Sitten alkaa se kaason maanittelu jotta saataisiin se tarvittava summa kasaan kaikilta osallistujilta, ja koska mitä enemmän on osallistujia, kaivetaan ne ystävän ystävätkin naftaliinista esille. Tai toinen vaihtoehto on pitää ns. sisäpiirin bileet, joissa sitten per nokka on iso osallistumismaksu.

Vierailija
59/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tämä sama poru näistä polttarirahoista. Ei 100 euroakaan ole tänä päivänä iso raha kenellekkään, itsekkäät ihmiset eivät vaan viitsi panostaa muihin kuin itseensä ja ilmaiseksi pitäis päästä. Huh että jotkut kehtaakin ...

Vierailija
60/95 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi ystäväporukan kanssa niin, että vuorotellen järkkäiltiin hulppeita ja kalliita polttareita. Kun minun vuoro tuli, olikin tehty enemmistöpäätös pitää ihan vaan pienimuotoiset polttarit, piknik puistoon ja kesäteatteriin katsomaan musikaalia - minun saamilla vapaalipuilla. Kaiken lisäksi vihaan musikaaleja ja kaikki sen tietää. Siinä se sitten oli. Mieluummin olisin ollut ilman koko polttareita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan