Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä sitten vihaan Postia!!

Vierailija
24.03.2014 |

Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??

Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huvittavaa, että valitetaan kuinka surkea Postilaitos on ja että jos saisi valita, ottaisi muun firman niitä kirjeitä kuljettamaan. Ja sitten news flash: siinäkin firmassa työskentelisi todennäköisesti samanlaiset tavalliset suomalaiset eivätkä mitkään virheettömät robotit. Mä en tiedä tässä maassa yhtään firmaa, jossa olisi täydellisiä työntekijöitä. Jos tiedät niin ilmianna tähän keskusteluun!

Vierailija
82/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postista on tullut huono firma niin työnantajana kuin palveluna asiakkaille. Ilmeisesti siellä on tavoitteena vain imeä verta mahdollisimman paljon niin asiakkaista kuin omista työntekijöistä.

Potkitaan pois mahdollisimman paljon euronkiilto silmissä ja samaan aikaan palvelun laatu sen kuin heikentyy, kun väsyneet ja vittuuntuneet jäljelle jääneet virkailijat yrittävät saada työt tehtyä sillä pienellä palkalla, joka ei motivoi raatamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen TAAS hävisi rahaa postin toimesta. Kirje tuli ihan rehellisesti avattuna ja paperit oli välissä, mutta 50e puuttui. Aikaisemmin samanlaisia kuoria jäänyt tulematta ollenkaan. Mitä tässä voi tehdä? Ei posti taida olla kovinkaan korvausvelvollinen näissä tilanteissa....

Vierailija
84/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:21"]

Mä olen ollut 8v verkkokauppayrittäjänä ja täytyy sanoa että olen menettänyt totaalisesti uskon postilaitokseen. Yksikään muu firma suomessa ei kohtele asiakkaitaan (sekä yrityksiä että tavallisia kansalaisia) niin ylimielisesti, huonosti ja röyhkeästi kuin Itella! Palvelun laatu on aivan käsittämätöntä kuraa.

[/quote]

Täsmälleen samaa mieltä. Itse olen yrittäjä, joka valmistaa tuotteita ja myy eteenpäin. Tuotteisiin tarvitaan suuri määrä erilaisia raaka-aineita, materiaaleja ja tarvikkeita, joista useita voi ostaa netin kautta sekä Suomesta että ulkomailta. Arvatkaapa kumpi seuraavista tilauksista tulee halvemmaksi ja nopeammin perille:

- Suomesta noin 100 kilometrin päästä tilattu paketti, kuljetusfirmana Posti

- sama paketti tilattuna Saksasta kuriiripalvelulla, matkaa 2000 km ja välissä Suomenlahti?

Tämän vuoksi suomalaiset kauppiaat menettävät jatkuvasti tilauksia, ainakin meiltä, koska toimintamme on erittäin aikataulukriittistä ja meillä ei todellakaan ole varaa odotella, milloin Posti viitsii sen paketin meille toimittaa. Toimitusajankohtaan on voitava luottaa, koska aikataulutamme muut toiminnot sen mukaan. Posti siis suoraan sanoen vaikeuttaa yksityisten yritysten selviytymistä Suomessa. Valittaminen ei tuo tilanteeseen muutosta. Jos Posti olisi yksityinen yritys, jolla on suoria kilpailijoita, toiminta varmaan onnistuisi paremmin kun toimintamalleja olisi konkurssin uhalla pakko kehittää paremmiksi.

Vierailija
85/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettipalveluissa posti on saajan kannalta paras. Esim. UPS on ihan painajainen, jos ei itse hae pakettia jostain huitsinnevadasta.

Vierailija
86/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 09:53"]

Pakettipalveluissa posti on saajan kannalta paras. Esim. UPS on ihan painajainen, jos ei itse hae pakettia jostain huitsinnevadasta.

[/quote]

No ei pidä paikkaansa. Ainakin minulle selvästi paras kumppani kuljetuksissa on nimenomaan UPS. Tuovat paketit ajallaan, oikeasti yrittävät toimittaakin niitä eivätkä vain vie suoraan varastolle koottujen selitysten kera (Postilla on yleensä tämä: "Yritettiin toimittaa, ei oltu paikalla", vaikka olen juuri paketin vastaanottamista varten pitänyt huolen että en ole hetkeksikään poistunut minnekään), ja vielä erikseen soittavat minulle jos eivät jostain syystä löydä perille.

Vierailija
87/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:17"]Haluan että postin väki saa pitää työpaikkansa, ja siksi minä, kaverini, sukulaiseni ja muut tuttuni emme ota nettipostia käyttöön. Älkää tekään :)
[/quote] en olisi ottanutkaan, vaan kun työnantaja pakotti. nyt tulee esim lääkärikäynteihin liittyvät laput netpostiin enkä tiedä miten lopettaa se.

Vierailija
88/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viime viikolla pakettikortin, ja kun menin vielä samana iltapäivänä hakemaan pakettia, niin sepäs ei ollutkaan postikonttorissa. Kaikki päivän lähetykset olivat kuulemma jossakin lajittelukeskuksessa, josta ne oli unohdettu tuoda konttoriin, eikä ketään saatu asian tiimoilta kiinni. Todettiin vain lakonisesti tulemaan seuraavana päivänä uudelleen, koska silloin paketti saattaisi olla noudettavissa. Ei yhtäkään anteeksipyyntöä tai pahoittelua.

Vierailija
89/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä ja mulle lähetettiin työtarjous maanantaina. Kirje tuli perille torstaina vaikka oli ykkösluokkainen. Viimeinen hakupäivä kyseiseen työpaikkaan oli torstaina klo 16.00 eikä tuohon mennessä posti ollut vielä tullut. Sitten lyötiin karenssi päivärahaan koska en ollut vastaanottanut työpaikkaa jota oli tarjottu. Selitin kyllä sekä kirjallisesti että puhelimessa että kirje oli tullut vasta torstaina mutta eihän mua uskottu. Sanottiin vain että oli lähetetty ykkösluokassa ja olisi pitänyt olla perillä. Olin sitten 3kk ilman rahaa ja laskut maksettiin luotolla. Kirjeessä oli vielä selitys että olin omalla toiminnallani estänyt mahdollisen työsuhteen syntymisen. Ja ärsyttikö? Kyllä. 

Vierailija
90/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:59"]

Olin työttömänä ja mulle lähetettiin työtarjous maanantaina. Kirje tuli perille torstaina vaikka oli ykkösluokkainen. Viimeinen hakupäivä kyseiseen työpaikkaan oli torstaina klo 16.00 eikä tuohon mennessä posti ollut vielä tullut. Sitten lyötiin karenssi päivärahaan koska en ollut vastaanottanut työpaikkaa jota oli tarjottu. Selitin kyllä sekä kirjallisesti että puhelimessa että kirje oli tullut vasta torstaina mutta eihän mua uskottu. Sanottiin vain että oli lähetetty ykkösluokassa ja olisi pitänyt olla perillä. Olin sitten 3kk ilman rahaa ja laskut maksettiin luotolla. Kirjeessä oli vielä selitys että olin omalla toiminnallani estänyt mahdollisen työsuhteen syntymisen. Ja ärsyttikö? Kyllä. 

[/quote]

No niin, tässäpä tulikin tiivistetysti esille tämän suomalaisen virkamiesvaltion ihanuus! Valtion postilaitos tyrii, mistä valtion virasto rankaisee - ei suinkaan tuota laitosta vaan omaa kansalaistaan, yksityishenkilöä, jolla ei ole mitään mahdollisuutta ollut vaikuttaa asiaan omalla toiminnallaan. Ja tuo "olisi pitänyt" on niin monta kertaa kuultu vittuilu, että päästä nousee savua aina kun sen kuulen.

Tällä palstallakin on porukkaa, jotka letkauttavat tuon vastaukseksi, kun joku kuvailee miten on joutunut hyvinvointivaltiomme katvealueelle virkamiesten töpeksinnän seurauksena. Aina on joku sanomassa, että olisi pitänyt sitä ja tätä, ja asia on kuitenkin henkilön omaa syytä. Tosiasiassa yksityishenkilö, joka toimeentulo on kiinni näiden temppuratojen suorittamisesta sääntöjen mukaisesti, tekee useimmiten parhaansa siitä selviytyäkseen. Melkein aina kun jotain menee vikaan, syy on viranomaisen. Joko viranomaisen omat säännöt ovat niin monimutkaisia, ettei sen edustaja itsekään osaa neuvoa miten ne oikeaoppisesti täytetään, tai sitten joku useammasta toimintaan osaa ottaneesta viranomaisesta on mokannut. Miksi ihmeessä meillä tästä huolimatta AINA syyllistetään sitä yksittäistä ihmistä, joka on tehnyt kaiken parhaan osaamisensa ja ymmärryksensä mukaan?

Raivostutta puolestasi, ihan todella paljon.

Vierailija
91/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun valtion laitos yksityistetään. Palvelut menevät päin persettä, ihmisiä potkitaan pelloille suurempien voittojen toivossa ja johtoporras sen kun pulskistuu. Varautukaa siihen, että terveydenhuollosta ja koulutuksesta tulee lähivuosina samanlaista sirkusta, kun kansa niin ahkerasti äänestää oikeistopuolueita.

Vierailija
92/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela lähetti mulle kirjeen 4.9 ja se tuli 10.9 vasta, kivaa odotella rahoja kun lisäselvityspyyntöä ei tule, kun koko kirjettä ei tule. Useasti laskut tulleet niin että eräpäivään on 2pv aikaa..

Vierailija
93/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuttako mihinkään perähikiälle, pk-seudulla kaikki tulleet ajallaan.

Vierailija
94/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös posti hukkasi ison paketin(=puutarhatraktori). Kuukauden oli kateissa ennenkuin otin yhteyttä postin pääjohtajaan.

Saatiin uusi mutta alkuperäistä tuskin on vieläkään löytynyt :-D.

Vierailija
95/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:09"]

Posti on hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun valtion laitos yksityistetään. Palvelut menevät päin persettä, ihmisiä potkitaan pelloille suurempien voittojen toivossa ja johtoporras sen kun pulskistuu. Varautukaa siihen, että terveydenhuollosta ja koulutuksesta tulee lähivuosina samanlaista sirkusta, kun kansa niin ahkerasti äänestää oikeistopuolueita.

[/quote]

Yksityistäminen ei sinänsä ole ongelma, se vain tuo entistä selkeämmin esille johdon osaamattomuuden. Postille tarvittaisiin monopoliaseman sijasta kunnon kilpailija, joka tekisi samat asiat tehokkaammin ja järkevämmin. Silloin Postilla olisi vaihtoehtoina ottaa haaste vastaan tai mennä konkurssiin. Tuollaisessa valtion laitoksessa vuosikausia laiskistuneet ihmiset eivät välttämättä kykene suuriin muutoksiin ilman todellista, ulkopuolisen kilpailijan aiheuttamaa painetta, eivätkä välttämättä edes sen avullakaan. Organisaatioilla kun on tapana tehdä asiat suunnilleen siten kuin ne on ennenkin tehty. Valitettavasti. Olemme kaikki vajavaisia ja enemmän tai vähemmän fakkiutumiseen taipuvaisia ihmisiä.

Vierailija
96/204 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:22"]

Älkää muuttako mihinkään perähikiälle, pk-seudulla kaikki tulleet ajallaan.

[/quote]

Olen kirjoittanut tähän ketjuun useamman viestin huonoista kokemuksistani Postin kanssa, ja asun Helsingissä.

Vierailija
97/204 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pääkaupunkiseudulla ja ainakin vallilan posti toimii aika heikosti. Foorumi keskustelujen perusteella on selvinnyt, että osa ihmisistä saa paketit samalta tilaajalta muualle suomeen jopa kolmessa päivässä. Mulla menee 5 päivää että se on tuolla postissa. Tosin pakettia ei tuoda saapumispäivänä minulle, vaikka se seurantakoodien perusteella on aamusta perillä. Jos tilaan sunnuntaina, saan paketin sitten 8 päivän kuluttua.

Ehkä se postijuna ja jakelu toimii välillä paremmin pidemmälle. Harmittaa maksaa seurabtakoodeista ekstraa , jotta saan itse hakea puketin aikaisemmin, kun eivät saa sitä kiikutettua perille. Tilaan samalta toimijalta postia vähintään kerran kk, joten kyse ei ole yksittäistapauksista.

Vierailija
98/204 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä postilla, ja pakko sanoa, että ihme kun jotkut vielä luottaa niinkin paljon kyseiseen firmaan... Itse käytän sitä niin vähän kuin mahdollista, mitään tärkeää ei kannata lähettää. Esimiesten mielestä työt pitää tehdä ainoastaan nopeasti, eli ei tarvii niin tarkkaan kattoa mitä mihinkin lootaan työntää, koska siinä menee luonnollisesti aikaa. no siinä voi sitten miettiä, kuinka paljon menee postia vääriin osoitteisiin, vaikka meneehän sillä hutiloinnilla yllättävän paljon oikeaankin! Minusta on anteeksiantamatonta jakaa tietoisesti "vasemmalla kädellä" koska kirjeet ja lehdet ym. ovat asiakkaiden OMAISUUTTA ja jakajalla on silloin tietty VASTUU, mutta se on jo aikaa sitten unohdettu siinä lafkassa. Useimmat työntekijät olivat kuitenkin iloisia esimiesten luvasta tehdä työ "sinne päin", jotta pääsisivät joskus kotiinkin.

Vierailija
99/204 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi paketti oli jätetty postilaatikon päälle, kun ei ollut mahtunut sisälle. Sen olisi voinut kuka tahansa napata. Ja sitä ennen oli jäänyt yksi huutis-paketti tulematta, epäilin tulleeni huijatuksi. Se olikin palautunut lähettäjälle, kun en ollut sitä noutanut postista. Vähän vaikea noutaa, kun en ollut saanut yhtäkään ilmoitusta! Nykyään en oikein uskalla tilata mitään mistään.

Vierailija
100/204 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vihaan, kun piti sen terveyssidemerkin kanssa pelleillä(Itella). Nuo nimenmuutokset joutuu meistä jokain maksamaan ja eniten ne irtisanotut. Oli naurettavaa ,ettei muka Nim Posti kelvannut ja nyt se taas kelpaa. Lastentarhasta koko homma.

Yököttää kok löafka.