Mä sitten vihaan Postia!!
Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??
Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!
Kommentit (204)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:20"]
Ap: Ongelmasi lienee se, että Posti on huomaamattasi muuttunut Itellaksi, minkä vuoksi on melko odotettavissa, että Postiin viedyt lähetykset eivät enää kulje mihinkään.
[/quote] Ei Posti koskaan Itellaksi ole muuttunut. Postin on aina jakanut Posti, ei Itella postia jaa koskaan.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:17"]
Kela lähetti mulle kirjeen 4.9 ja se tuli 10.9 vasta, kivaa odotella rahoja kun lisäselvityspyyntöä ei tule, kun koko kirjettä ei tule. Useasti laskut tulleet niin että eräpäivään on 2pv aikaa..
[/quote] Ei se ole Postin vika että Kela säästää hinnoissa. He ovat tilanneet tuollaisen palvelun ja maksaneet siitä. Saisihan ne päivässä toimitettua jos haluisivat maksaa palvelusta. Kelan kirjeissä menee aina viikko sen takia.
Meillä taitaa jo toimia tuo postin jakelu 3 kertaa viikossa. Laskuista on tullut muutaman kerran karhukirjeitä, vaikka itse laskua ei ole tullut ollenkaan. Yksi tärkeä kirje matkasi Helsingistä Helsinkiin 4 viikkoa, aiheutti hirveästi hankaluuksia. Postin kotiinkuljetus"palvelu" on aivan vitsi, vaikka on maksullista. Valituksista ei ole mitään hyötyä. Käsittämätöntä että tällaisessa muka sivistysvaltiossa voi olla tuollainen pellefirma hoitamassa tärkeitä asioita.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:31"]
Vituttaa, paketti lojunut kohta jo viikon Turussa, asun Helsingissä. Jos olisi ollut mahdollista valita Matkahuolto toimittajaksi niin olisin saanut paketin jo viime viikolla, parin päivän sisällä. Tämä on aivan käsittämätöntä.
Tästä kärsivät niin yrittäjät kuin yksityisetkin. Vaihtoehtoja saatava.
[/quote] Käytä sitten Matkahuoltoa, miksi edes käytät Postia?
Molemmat ovat ihan erilaisia yrityksiä. Postilla on suuret lajitteluhallit paketeille, ei Matkahuollolla ole sellaisia, eikä tarvikkaan koska pakettien määrä on niin pieni. Niitä on ihan turha verrata keskenään.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:59"]Itse äitiyslomalla olevana postinjakajana voin sanoa, että työt tehään kyllä hyvin ja tunnollisesti, mutta kaikesta kiristetään. Postityö on äärettömän fyysistä ja aamut alkaa vuoden ympäri klo 6 aamulla. Kaikki tehään valtavalla kiireellä ja pelkkää valitusta kuullaan esimiehiltä. Onneks olen äitiyslomalla, en olisi jaksanu enää sitä tappotahtia ja yt-neuvotteluja ja potkuilla uhkailua.
[/quote]
No huh... Eihän potkuilla uhkailu ole edes laillista...?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:49"]
Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??
Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!
[/quote]
Mieti nyt vähän kuinka paljon maksaisi järjestää postinjakelu kolmesti päivässä jossain perähikiällä missä asuu ehkä kolme postinsaajaa. Kuinka korkeat postimaksut meillä SILLOIN olisi? Suomi on harvinaisen harvaan asuttu maa ja se valitettavasti vaikuttaa Postin kustannuksiin.
Skannaamisesta, mitä väliä sillä on onko se Kelan (?) hakemusten skannaaja Kelan vai Postin palkkalistoilla? Eivät virkailijat niitä itse kuitenkaan avaa ja skannaa.
Postinjakajien erottamisesta olet aivan oikeassa.
Kyllä, olen postin palveluksessa.
[/quote]
Juuri siksi Postin palvelut pitäisi lakkauttaa sieltä perähikiältä. Pitäisi olla kokonaan kaksi eri postipalvelua: Kaupunkien ja perähikiän. Kaupungeissa asioiden pitäisi toimia nykyistä selvästi paremmin. Perähikiällä voisi olla postinjako kerran kuussa. Hinta tietysti sen mukainen.
Tulipa tänään taas ihmeteltyä tätä ihmelaitosta :D Menin hakemaan kolmea pakettiani, ja postitäti sitten katseli konetta hämmästyneenä, näpytteli jotain ja sanoi ettei tämä paketti ole tullut tänne. Näpytteli sitten lisää ja sanoi ettei tämä toinenkaan ole täällä. Kummasti oli kuitenkin saapumisilmoitukset tulleet.
Noh, se täti jäi selvittämään asiaa ja pläräämään saapunutta postia etsien pakettejani, kun viereiselle tiskille tuli nainen paketin kanssa. Kertoi että ei ole hänen paketti, eli hänelle oli annettu väärän ihmisen paketti. Siinä sitten toinen täti alkoi selvittämään sitä, ja lopulta selvisi että kyseisen asiakkaan paketti oli jo luovutettu jollekin täysin tuntemattomalle ihmiselle? Itkuahan se alkoi siinö vääntämään, oli kuulemma useiden satojen arvoinen tietokone paketissa ja ei varmastikaan paketin saaja palauta jos kerkesi avata paketin.
Siihen ne jäivät selvittelemään asiaa ja lopulta 20 min odotuksen jälkeen minun paketit löytyivät väärällä millälie koodilla, eli nekin olisivat luultavasti menneet toiselle henkilölle jos hän olisi hakenut "pakettinsa" ennen minua...
Ja anteeksi jos kappalejako ei toimi, olen puhelimella...
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:22"]
Älkää muuttako mihinkään perähikiälle, pk-seudulla kaikki tulleet ajallaan.
[/quote]
Ei todellakaan ole tullut ajallaan
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:52"]
Joo no lopetetaan posti sitten, mikäs siinä. Sen jälkeen ei kirjeet enää kuljekaan minnekään perähikiälle, koska posti on ainoa logistiikka-alan yritys jonka on pakko toimia myös alueilla joilla toiminta on tappiollista. Me ihmisten ilmoilla asuvat maksamme korkeampina hintoina ja huonompana laatua siitä että korvessa asuva saa postissa samaan hintaan kuin mekin. Minusta olisi ihan oikeudenmukaista että postimerkki Helsinkiin maksaisi muutoksen siitä mitä merkki jonnekin Lapin erämaahan, koska kustannuksetkin ovat ihan eri luokkaa.
[/quote]
Tässä se ongelma onkin. Kun Postinkaan EI pitäisi toimia alueilla missä se on tappiollinen. Mitäs idiootit muuttaa jonnekkin korpeen.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:10"]
Kunpa voisin ottaa teidät päiväksi lajittelukeskukseen katsomaan kuinka niitä kirjeitä avautuu ihan itsekseen, yleensä huonon liiman takia, joskus lajittelukone repii. Aika usein kirjettä ei ole alunperinkään suljettu. Ja postinkantajaparka saa aina haukut niskaansa
[/quote]
No postinedustajana hän on 100% vastuussa asiasta
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:32"]
No huh... Eihän potkuilla uhkailu ole edes laillista...?
[/quote]Eikä varmaan palkkojen leikkaaminen 45%lla, mutta niinkin kävi.
Asioitteko oikeissa posteissa vai jossan nakkikioskilla? Asiamiesposteissa ne työntekijät eivät välttämättä tiedä postittamisesta mitään ja hinnoittelu on mutu-tiedolla. Vaatikaa parannusta asiaan ja laittakaa nämä valitukset postin sivulle niin saadaan palaute oikeaan osoitteeseen ja parempi perehdytys työntekijöille.
Ja postin työntekijät HUIJAAVAT tietoisesti erityisesti teinejä lähettämään tavaraa LIIAN KALLIILLA.
Täysin kirjekokoinen ja painoinen lähetys pannaan nouteamaan postista maksikirjeen lisämaksulla. Tai täysin kirjekokoinen ja painoinen lähetys pitää lähettää PAKETTINA postitädin mukaan.
Minun tytöllä tapahtunut VIISI kertaa peräkanaa.... aina olen saanut rahat postimerkkeinä takaisin kun olen valittanut. mutta jos mulle käy näin viisi kertaa peräkanaa niin kuinka yleistä tämä on ?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:25"]
Meillä myös posti hukkasi ison paketin(=puutarhatraktori). Kuukauden oli kateissa ennenkuin otin yhteyttä postin pääjohtajaan. Saatiin uusi mutta alkuperäistä tuskin on vieläkään löytynyt :-D.
[/quote]
tai se on jollain postin työntekijällä... ei se ilmaan ole voinut haihtua
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:27"]
Ja postin työntekijät HUIJAAVAT tietoisesti erityisesti teinejä lähettämään tavaraa LIIAN KALLIILLA.
Täysin kirjekokoinen ja painoinen lähetys pannaan nouteamaan postista maksikirjeen lisämaksulla. Tai täysin kirjekokoinen ja painoinen lähetys pitää lähettää PAKETTINA postitädin mukaan.
Minun tytöllä tapahtunut VIISI kertaa peräkanaa.... aina olen saanut rahat postimerkkeinä takaisin kun olen valittanut. mutta jos mulle käy näin viisi kertaa peräkanaa niin kuinka yleistä tämä on ?
[/quote]Joo, noin tapahtuu aina Porvoon Postissa
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:25"]
Kännykän laturin lähetys maksoi 5 €.
Viisi euroa. Postilaatikkoon, johon ihan varmasti mahtuu yksi laturi.
5 €.
Aika törkeän kallista.
[/quote]
Tilasin ebaystä laturin. laturin hinta 1.30 POSTIKULUINEEN. Kuka tilaa enää suomesta? tyhmät
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:28"]
tai se on jollain postin työntekijällä... ei se ilmaan ole voinut haihtua
[/quote] Joo, kaikki mitkä irti saadaan viedään, eikä kukaan huomaa mitään. Cmon.
Luultavasti huonosti kiinnitetty pakettikortti tms. joka on irronnut tai repeytynyt. Missä se paketti seurannan mukaan on?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:27"]
[/quote]Joo, noin tapahtuu aina Porvoon Postissa
[/quote]
ei vaan Keminmaan postissa, Kauhavan postissa ja Haapaveden poistissa. keminmaan postin MV oli sanonut 13 v tytölle, että tähän t-paidan lähettäminen maksaa paketin verran eli noin 8 euroa. Oli pakattu kirjekuoreen, jonka paksuus oli 2 cm... tyttö oli suostunut kun ei ollut uskaltanut sanoa vastaan. postin asiakaspalvelu oli ihan ihmeissään kun lähetin kuvat pikku paketista ja PAKETTILEIMAN nyssykän päältä.
nuo muut postit ovat lähettäneet noutajalle viestin, että pitää hakea postista maksikirjeenä. Lähetetty siis kirjeenä ja mitattu ja punnittu etukäteen. Kaikki vastaanottajat nuoria, jotka eivät uskalla sanoa vastaan.
Vastaavaa tapahtunut myös aikuisille vastaanottajille. Mutta hepäs ovatkin vaatineet postissa paketin punnitsemista ja mittaamista ja yllättäen lisämaksu peruttu
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:37"]
ei vaan Keminmaan postissa, Kauhavan postissa ja Haapaveden poistissa. keminmaan postin MV oli sanonut 13 v tytölle, että tähän t-paidan lähettäminen maksaa paketin verran eli noin 8 euroa. Oli pakattu kirjekuoreen, jonka paksuus oli 2 cm... tyttö oli suostunut kun ei ollut uskaltanut sanoa vastaan. postin asiakaspalvelu oli ihan ihmeissään kun lähetin kuvat pikku paketista ja PAKETTILEIMAN nyssykän päältä.
nuo muut postit ovat lähettäneet noutajalle viestin, että pitää hakea postista maksikirjeenä. Lähetetty siis kirjeenä ja mitattu ja punnittu etukäteen. Kaikki vastaanottajat nuoria, jotka eivät uskalla sanoa vastaan.
Vastaavaa tapahtunut myös aikuisille vastaanottajille. Mutta hepäs ovatkin vaatineet postissa paketin punnitsemista ja mittaamista ja yllättäen lisämaksu peruttu
[/quote]Jos tuo totta on, niin tuostahan pitää tehdä virallinen reklamointi, jotta ko. postineidit saadaan pois joihinkin heille paremmin sopivampiin tehtäviin. Kenties vaikka leimaajiksi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:32"]Edelliseen asuntoon muttaessamme edellinen asukas oli ilmeisesti lähtenyt vähän vauhdilla sillä hänelle tuli paljon mm perintätoimiston kirjeitä ja muita laskuja osoitteeseemme vaikka olimme jo muuttaneet ja tehneet osoitteen muutoksen. Keräsin viikon kirjeitä (joita siis oli kymmeniä) nipuksi, sidoin langalla yhteen ja kirjoitin vielä lapun päälle ei asu tässä osoitteessa ja vein postiin. Kappas kappas, seuraavana päivänä tuo sama nippu jaettiin uudelleen meidän laatikkoon, se oma kirjoittamani lappu nipun päällä. Heitin sitten takkaan kun ajattelin että ainakin olin yrittänyt.
[/quote]
Tiedoksi sinulle, posti jaetaan osoitteen mukaan. Ei ole merkitystä oletko sinä tehnyt oman osoitteenmuutoksen kyseiseen osoitteeseen jos edellinen asukas on sen jättänyt tekemättä. Jos edellinen asukas ei ole tehnyt osoitteenmuutosta on postin JAETTAVA kirjeet osoitteeseen joka kirjeessä lukee.
Tämä on aika harmillista uudelle asukkaalle. Jakaja ei saa tehdä postinsaajan poistoa järjestelmästä ennenkuin on 1000% varma ettei henkilö enää asu osoitteessa. Sen takia kirjeet voivat tulla takaisin.
Tämä taas johtuu siitä että kirje onkin voitu vaikkapa jakaa alunperin väärään osoitteeseen. Ihmisillä on myös tapana kirjoittaa kirjeiden päälle esim "jaettu väärin" vaikka kirje on jaettu oikeaan osoitteeseen, mutta henkilö ei enää asu sielä.
Kirjoittakaa ihmiset hyvät "ei asu täällä" jos henkilö ei enää asu sielä, ja "jaettu väärin" jos kirje on oikeasti jaettu väärin. Selkeyttää hommaa :)
[/quote]
Ööh eikös tämä kirjoittaja ollut merkinnyt nippuun "ei asu tässä osoitteessa" eli siis toimi ohjeittesi mukaan ja sai silti samat kirjeet takaisin?
[/quote]
Kuten sanoin, ne täytyy viedä uudelleen, koska jotkut kirjoittavat "ei asu täällä" vaikka posti jaettu väärin. Koskaan et jakajana voi olla varma. Asukkaat kirjoittavat ihme juttuja kirjeiden päälle välillä :)
Myös siinä on iso moka kun koko viikon kerää niitä kirjeitä, eikä palauta heti. Kun kirjeet eivät palaudu jakaja olettaa (tottakai, kun henkilö on kirjoillakin sielä) että asikas asuu siinä osoitteessa.
[/quote]
Juu, siellä postissahan on ihan kiva käydä päivittäin viemässä toisten posteja. Järki hoi...